Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. juni 2022 #21 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva baserer du det på? Forskning sier det motsatte. Mennesker foretrekker de som er like seg selv. Og i forsøkene i videoen, så foretrakk også babyer bamsene som var mest ulike at de ble "straffet". Anonymkode: 1b192...cd9 Fremmedfrykt/skepsis til det ukjente er noe annet enn rasisme. Det første er naturlig, det andre er tillært. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #22 Del Skrevet 21. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller, så søker man til det som ikke skader deg. De beskriver litt av det i videoen. I ditt tilfelle vil de som ligner dine foreldre assosieres med vondt. Anonymkode: 1b192...cd9 Men jeg har jo aldri vært redd for hvite mennesker. Nå har jeg hatt både mørke og hvite kjærester, men flest hvite. Så jeg velger jo ikke det motsatte. Jeg er jo like åpen for begge deler. Anonymkode: 27e97...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #23 Del Skrevet 21. juni 2022 Anonymus Notarius skrev (5 timer siden): Fremmedfrykt/skepsis til det ukjente er noe annet enn rasisme. Det første er naturlig, det andre er tillært. Men rasisme bygger på oss/dem-mekanismen. "Oss" er folk som ligner oss selv, mens folk som ikke ligner oss selv da automatisk blir "dem". Det er også naturlig å ubevisst tilegne "dem" negative egenskaper som ikke nødvendigvis har rot i virkeligheten. Det gjør vi med alle grupper som ikke er "oss", uansett hva slags parameter vi sorterer utifra: svensker, høyrevelgere, liverpool-tilhengere, menn, avholdsfolk, influensere og syklister i kondomdress. Alle som ikke er som "oss" blir nedgradert i underbevisstheten vår. Anonymkode: c953e...672 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå