Gå til innhold

Emilie Voe Nereng

Fremhevede innlegg

Skrevet
solfred skrev (7 timer siden):

Hvorfor er det så veldig «meg» og «jeg» fokus på snappen hennes nå? Hun bor vel sammen med Mike, eller har det skjedd noe? «Terrassen min» «30 minutter fra meg» «Jeg var i bursdag» 

Mister man individet bare fordi man er i et forhold? Jeg syns det er like rart med de som hele tiden omtaler seg selv som vi og oss.. 

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
ReiselystenPike skrev (1 time siden):

Det er jo hennes leilighet, så ikke veldig rart at hun kaller det terrassen sin. De har nettopp kjøpt leilighet sammen, og hun skal selge den de bor i nå.

Takk for info - trodde de eide den sammen 😄

• Liker 1
Skrevet

Fy søren jeg er imponert av Emilie i helvetsuka!! Hun er seig som rakkeren💫

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Charminia skrev (På 4.5.2026 den 15.49):

Fy søren jeg er imponert av Emilie i helvetsuka!! Hun er seig som rakkeren💫

Jobben hennes er jo og lage veldig sunn mat og filme at hun trener, det er litt og forvente da tenker jeg

Endret av Potetjinta
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Finner henne veldig lite relaterbar og har unfollowet henne nå for en periode. Veldig deilig å få litt pause fra all reklamen hennes på Snapchat 😊

Endret av Potetjinta
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
Potetjinta skrev (8 timer siden):

Jobben hennes er jo og lage veldig sunn mat og filme at hun trener, det er litt og forvente da tenker jeg

Sunn mat og trening gjør deg ikke automatisk mentalt sterk, det er det jo flere der inne som beviser. 

• Liker 16
Skrevet

67 (eller hva det var) i v02 maks er ganske imponerende, da! 😱

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Catnip skrev (19 timer siden):

Det er kjempebra! Man kunne kanskje ane at hun hadde god kondis under vinmaratonet 😅 

Synes ikke hun reklamerer så mye, jeg - veldig deilig å slippe Gina Tricot/Bikbok/ICIW-maset. 

• Liker 4
Skrevet

Nå er jeg mann og følger ikke  så mye med hva som skjer med kvinnelige influencere, men jeg har da intrykk av at hun er mye mer oppegående og intelligent enn den gjennomsnittlige influencer

• Liker 20
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er ikke relaterbar på noen måte for meg, annet enn at vi har lik brun fleecejakke fra Holzweiler. Meeen, asså, jenta er jo et råskinn!!! Hadde fleksa på Snapchat som ei ukritisk skjøge om jeg besatt halvparten av hennes stamina, utstråling, gjennomføringskraft og utseende. Henrik Troy hadde hatt kronisk scenebetennelse i hver leddkapsel, så mye hadde jeg lagt ut! 

Nei, hun er et herlig friskt pust i en kynisk industri!!!

• Liker 16
  • Nyttig 7
Skrevet
Smurf26 skrev (På 7.5.2026 den 17.04):

Sunn mat og trening gjør deg ikke automatisk mentalt sterk, det er det jo flere der inne som beviser. 

Tenker kanskje at å trekke en konklusjon på det er litt weird. Hvem som helst kan klare det med den livsstilen og fritiden hennes. Det er ingen magisk kur, men å ha tiden til å lage maten og putte inn treningen. For all del sterk, men det skulle bare mangle!

• Liker 1
Skrevet

Er noe annet enn poseringsfrua fotballfrua

• Liker 8
Skrevet
Potetjinta skrev (8 timer siden):

Tenker kanskje at å trekke en konklusjon på det er litt weird. Hvem som helst kan klare det med den livsstilen og fritiden hennes. Det er ingen magisk kur, men å ha tiden til å lage maten og putte inn treningen. For all del sterk, men det skulle bare mangle!

Som jeg skriver, det er flere der inne som har trening og sunn mat som sitt hovedfokus i hverdagen, deltagerne består hovedsakelig av tidligere toppidrettsutøvere eller personlige trenere. Flere av de andre er bevis på at det ikke er ensbetydende med å være mentalt sterk. Emilie fikk seg en liten knekk under gårsdagens episode, men hun tok det innover i stedet for å påføre følelsene sine over på de andre, sånn som f.eks. Løke og Meek har gjort. 

• Liker 7
Skrevet
Smurf26 skrev (1 time siden):

Som jeg skriver, det er flere der inne som har trening og sunn mat som sitt hovedfokus i hverdagen, deltagerne består hovedsakelig av tidligere toppidrettsutøvere eller personlige trenere. Flere av de andre er bevis på at det ikke er ensbetydende med å være mentalt sterk. Emilie fikk seg en liten knekk under gårsdagens episode, men hun tok det innover i stedet for å påføre følelsene sine over på de andre, sånn som f.eks. Løke og Meek har gjort. 

Tufte bemerket jo også forskjellen. Har fått mer respekt for EVN etter dette programmet 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
NedOpp skrev (35 minutter siden):

Tufte bemerket jo også forskjellen. Har fått mer respekt for EVN etter dette programmet 

Jeg er ikke SÅ overrasket, jeg husker hvordan hun var i 71, men jeg er likevel imponert, for helvetesuka er noe helt annet enn eventyr i Norge fra sør til nord. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Smurf26 skrev (1 time siden):

Jeg er ikke SÅ overrasket, jeg husker hvordan hun var i 71, men jeg er likevel imponert, for helvetesuka er noe helt annet enn eventyr i Norge fra sør til nord. 

Ikke nødvendigvis overraskende at hun er tøff, nei. Men dette er jo virkelig next level. Hun er mye hardere i huet enn jeg hadde trodd. Det er jo mange som er gode på å trene og er sterke i studio og løp, men kollapser første uka på kompani Lauritzen eller 71. 😅Også fordi de er ikke godt trent generelt, men spesifikt trent. Og så kommer det mentale i tillegg. Det er liksom ikke mye «blond influenser» man ser i Helvetesuka. Så ja, imponert. 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Seig dame hun der.

• Liker 4
Skrevet
Catnip skrev (På 7.5.2026 den 17.48):

Ikke for å være party-pooper, men jeg er skeptisk til det O2-tallet. Grunnen? Hun hadde en RER-verdi på kun 0.99, noe som er lavt, og vil oftest ikke kunne telle som en "gyldig" test. RER-verdi for vo2maks bør ligge rundt 1.1-1.15. Det at hun hadde 0.99 betyr at hun hadde mye å gå på - noe jeg tviler sterkt på etter hva vi ser på innlegget (veldig sliten/tok seg ut), og som betyr at resultatet faktisk kan være enda høyere, som virker svært usannsynlig. Jeg mistenker dårlig kalibrering eller feil under testen. 

Nummer 2 er at O2-opptaket ikke stemmer overens med løpsprestasjonene. Hun har pers på 42min(?) på 10km, og 1:36 på halvmaraton. Dette er gode tider altså, men man forventer tider ned mot 33-35min på 10km og sub 1:20 på halvmaraton om man blåser 65 i O2. Til sammenlikning har Emil Gukild rundt 60(?) i O2 (fra 2025), og han løper 10km på rundt 37min, med kanskje Norges dårligste løpesteg(Sorry Gukild, sikkert bedre teknisk på ski!).

Amalie Sæten har VO2maks på ca samme som Emilie Nereng's resultat, og hun løper 10km på 32min. Hedda Skaug (62 i vo2maks, 3 måned gammelt tik-tok innlegg) løper 10km på under 34min og halvmaraton på under 1:15. Persen til Nereng er mye nærmere Wanda (Vo2maks på 53-54 om tavla på NRK-artikkelen stemmer). Dette er gitt at løpsresultatene jeg fant online på 10km for Nereng er korrekte, da.

Hadde vært interessant om hun kunne tatt en re-test et annet sted, og jeg er åpen for å ta feil, men jeg er på ingen måte overbevist om at hun har 65 i O2.

Altså:

1. Mistenkelig lav RER-verdi 

2. Løpsprestasjoner stemmer overhode ikke overens med et så høyt O2-opptak. Personer med tilsvarende tall løper gjerne 10min raskere på mila enn hennes pers, og hennes perser (etter det jeg har funnet) peker mer mot et tall rundt 55. Igjen, dette er basert på at det jeg fant online om hennes perser er riktige.

3. Usannsynlig med så høyt O2-opptak når hun kun løper 3(?) ganger per uke. Mulig jeg husker feil på denne her, men mener hun har sagt det i et innlegg.

Ellers sprek, og imponerende tøff under helvetesuka!

• Liker 6
Skrevet
Pippaa skrev (På 8.5.2026 den 21.27):

Hun er ikke relaterbar på noen måte for meg, annet enn at vi har lik brun fleecejakke fra Holzweiler. Meeen, asså, jenta er jo et råskinn!!! Hadde fleksa på Snapchat som ei ukritisk skjøge om jeg besatt halvparten av hennes stamina, utstråling, gjennomføringskraft og utseende. Henrik Troy hadde hatt kronisk scenebetennelse i hver leddkapsel, så mye hadde jeg lagt ut! 

Nei, hun er et herlig friskt pust i en kynisk industri!!!

Dette er det morsomste jeg har lest på lenge. :ler: Og, helt enig!

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)
Smurf26 skrev (På 15.5.2026 den 6.45):

Nå snakker jeg om influenser Emilie. Løke har vanlig jobb og Meek er heller ikke ikke influenser. Influenser-Emilie som har tid til å trene midt på dagen, råd til å bruke xx i måneden på mat, og  tid til å lage mat med 30 ingredienser hjemmelaga alt

Det å ha penger nok til å bestille sunn mat er det ikke alle som har. Mulighet til å kunne sove så lenge man vil. Trene midt på dagen. Bare for å være tydelig: snakker generelt om influensere med helt insane mye penger og liv som er så tilrettelagt (for mange av de har tid til å lage hjemmelaga mat eller råd til å få dette på døra. Nei, det er ikke tull). Hadde det vært en sykepleier i turnus hadde jeg blitt imponert! Å spise ekstremt sunt er en game changer for prestasjon

Og bare for å være tydelig: jeg har en sykt fleksibel jobb selv nå og har mulighet til å trene midt på dagen hver dag om jeg ønsker pga hjemmekontor og mulighet til å jobbe litt når jeg vil, det er det de færreste som har mulighet det! Men også opplevd å ikke ha det: og det er helt insane stor forskjell og kan ikke sammenlignes. Synes det er veldig viktig å få frem dette, for å tydeliggjøre at dette ikke er realistisk for folk med en en stressende og lite fleksibel jobb med normal lønn. Bra jobba for all del liksom og garantert innsats lagt ned i det, men det er jo virkelig et privilegie og i utgangspunktet ha mulighet til det tenker jeg

Endret av Potetjinta
  • Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...