Gå til innhold

Emilie Voe Nereng

PippiLa

Anbefalte innlegg

Ewna skrev (2 timer siden):

Typen virker ikke helt god i måten han "forsvarer" henne i kommentarfeltet på Instagram. Så pinlig. Nye LKE... 

Tenkte på akkurat det samme da jeg så kommentarene hans, veldig LKE vibes.

Emilie har jo uttalt seg veldig profesjonelt og saklig om disse "hat-kommentarene" nå. Hun er (dessverre) vant til stygge kommentarene etter bloggkarrieren, og klarer nok å håndtere det selv om det helt sikkert er kjipt at det ble sånn. Det at typen blander seg på denne måten gjør bare vondt verre ja, og bidrar til å gi dårligere bilde av Emilie selv også.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sinccis skrev (1 time siden):

Tenkte på akkurat det samme da jeg så kommentarene hans, veldig LKE vibes.

Emilie har jo uttalt seg veldig profesjonelt og saklig om disse "hat-kommentarene" nå. Hun er (dessverre) vant til stygge kommentarene etter bloggkarrieren, og klarer nok å håndtere det selv om det helt sikkert er kjipt at det ble sånn. Det at typen blander seg på denne måten gjør bare vondt verre ja, og bidrar til å gi dårligere bilde av Emilie selv også.

Dette er typisk for folk i influenser-sfæren, de greier ikke å skille mellom underholdningsartisten og privatpersonen. Kritikk av TV-fjeset og realitydeltakeren blir for dem et angrep på privatpersonen. Det er rett og slett forbløffende å konstatere at så mange influensere og deres nærmeste ikke skjønner noe av denne balansegangen. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ewna skrev (5 timer siden):

Det er jeg enig i, synes det er veldig rart at voksne mennesker holder på slik. Men måten kjæresten hennes (som for øvrig er utdannet kommunikasjonsrådgiver) svarer på kommentarene gjør bare vondt verre. "Håper for øvrig du fortsetter å ha så få følgere som du allerede har", "La oss for Guds skyld håpe du ikke har ansvar for noens oppdragelse" osv.

Oi det var ganske stygge kommentarer ja, selv om jeg også tenker mitt om enkelte mennesker som kommenterer. Jeg syns også han setter Emilie i et veldig dårlig lys. Jeg kjenner ikke så mye til henne ellers, men jeg syns hun gjør en god figur på farmen. At hun velger Cato er helt fair. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ewna skrev (23 timer siden):

Det er jeg enig i, synes det er veldig rart at voksne mennesker holder på slik. Men måten kjæresten hennes (som for øvrig er utdannet kommunikasjonsrådgiver) svarer på kommentarene gjør bare vondt verre. "Håper for øvrig du fortsetter å ha så få følgere som du allerede har", "La oss for Guds skyld håpe du ikke har ansvar for noens oppdragelse" osv.

Jeg er enig i at han burde holdt seg for god for de kommentarene, men la oss prøve å se det fra deres perspektiv. Hun har fått masse ufine meldinger i kommentarfeltene, og sikkert enda verre i innboksen. Typen hennes har vært vitne til hvordan dette har preget henne, og får naturligvis et behov for å forsvare kjæresten sin.

Folk skriver at hun er kald og kynisk, en skam, umenneskelig mm. Hvis noen hadde ropt disse kommentarene til henne på gata, hadde det da vært ok hvis ikke typen/venner/andre tilskuere forsvarte henne? Er vi ikke opplært til å si ifra når vi ser urett blir begått mot andre? Tror mange mister litt sperrer bak tastaturet, men man bør tenke at dersom man ikke kan si det direkte til vedkomne, bør man la være å trykke send på ufine kommentarer og personkarakteristikker.

Ja, han ble ufin tilbake, men det var garantert in the heat of the moment. Han er kommunikasjonsrådgiver av yrke, men han er ikke Emilies kommunikasjonsrådgiver. Han er hennes kjæreste. Og å sammenligne med LKE syns jeg blir feil, for han er jo et troll i alle kommentarfelt og diskusjoner på nett - med eller uten alias/diverse autorisasjoner.

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hun slet tydeligvis i så stor grad å akseptere at hun ikke vant kokkekonkurransen at typen måtte ringe kokke-dommeren etterpå. 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (10 timer siden):

Hun slet tydeligvis i så stor grad å akseptere at hun ikke vant kokkekonkurransen at typen måtte ringe kokke-dommeren etterpå. 

Run Baby, ruuuuun. 

Jeg slutter aldri å forundre meg over kvinner som ikke ser de røde flaggene tidsnok, men for all del.. noen liker det vel. 

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han tok den telefonen bak ryggen på henne. Og kommentarene han har spydd ut her og der, det gir ikke særlig godt inntrykk.  Jeg likte den forrige kjæresten hennes mye bedre 

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emilie har selv sagt hun er en dårlig taper. Tror Farmen er veldig mye viktigere for de som er der inne enn alle som er utenfor bobla. Skjønner at det er gøy å vinne, men det er jo ganske spesielt at hun ikke klarte å legge fra seg tapet og tydeligvis har gnuret såpass mye på det at kjæresten velger å kontakte kokken som bedømte. Litt flaut 🙈 Når det kommer til stykket er det faktisk bare et underholdningsprogram de får godt betalt bare for å delta på. 

Men når det er sagt syns jeg kokken burde smake på maten uten å vite hvem som hadde lagd den. Tenkte på det i forrige sesong også. Syns også det burde vært en dommer til slik at de var to om avgjørelsen. Trynefaktor kan spille inn mer enn man tror. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokken sa jo at til syvende og sist så var det smaken som avgjorde. Sander sitt brød ble godt og ferdigstekt, til tross for at han sleit, og egget hans ble bløtkokt som det skulle være. Da hjelper det ikke at noen her inne sier at egget var for bløtt og at Emilie ikke kan ha brukt SÅ mye salt osv. 

Jeg syns det er veldig rart at de ikke klarte å lage det de skulle på en time. Spesielt de som har laget mat før. Et kokt egg og et brød liksom.. Og litt pynt på fatet er jo enkelt.

Forferdelig flaut at kjæresten til Emilie har kontaktet kokken.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aintnofun skrev (1 time siden):

Kokken sa jo at til syvende og sist så var det smaken som avgjorde. Sander sitt brød ble godt og ferdigstekt, til tross for at han sleit, og egget hans ble bløtkokt som det skulle være. Da hjelper det ikke at noen her inne sier at egget var for bløtt og at Emilie ikke kan ha brukt SÅ mye salt osv. 

Jeg syns det er veldig rart at de ikke klarte å lage det de skulle på en time. Spesielt de som har laget mat før. Et kokt egg og et brød liksom.. Og litt pynt på fatet er jo enkelt.

Forferdelig flaut at kjæresten til Emilie har kontaktet kokken.

Jeg hadde blitt skikkelig sur hadde det vært min kjæreste som hadde gjort det.

Emilie er jo en "flink pike" som er vant til å sette seg mål og få til det hun bestemmer seg for, og hvis det ikke går hennes vei er det vel lett å klandre andre for det?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartoffel skrev (12 timer siden):

Emilie har selv sagt hun er en dårlig taper. Tror Farmen er veldig mye viktigere for de som er der inne enn alle som er utenfor bobla. Skjønner at det er gøy å vinne, men det er jo ganske spesielt at hun ikke klarte å legge fra seg tapet og tydeligvis har gnuret såpass mye på det at kjæresten velger å kontakte kokken som bedømte. Litt flaut 🙈 Når det kommer til stykket er det faktisk bare et underholdningsprogram de får godt betalt bare for å delta på. 

Men når det er sagt syns jeg kokken burde smake på maten uten å vite hvem som hadde lagd den. Tenkte på det i forrige sesong også. Syns også det burde vært en dommer til slik at de var to om avgjørelsen. Trynefaktor kan spille inn mer enn man tror. 

Nettopp derfor er det ikke bare «litt flaut, men _jævlig_ flaut. Fikk dessuten ganske blandet inntrykk av Emilie fra farmen. Hun virket i overkant opptatt av å smiske med de rette folka, og kunne vel knapt brydd seg mindre om andre. Står og klager på Unni i sync, men sier aldri noe direkte til henne. samtidig som hun strategisk velger å klemme og gi komplimenter til latsabben/dronninga når hun ser at det lønner seg. Nei, hun fremstår manipulerende og litt for godt vandt - og oppførselen til kjæresten bidrar til å forsterke det inntrykket. Dessuten synes jeg det er litt rart at hun tenker at hun er så sabla god til å lage mat fordi hun har studert ernæring? Sunnhet og gastronomi er to forskjellige disipliner, og man lager ikke nødvendigvis den mest smakfulle maten bare fordi man vet at grønnsaker er sunt

• Liker 31
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (4 timer siden):

Nettopp derfor er det ikke bare «litt flaut, men _jævlig_ flaut. Fikk dessuten ganske blandet inntrykk av Emilie fra farmen. Hun virket i overkant opptatt av å smiske med de rette folka, og kunne vel knapt brydd seg mindre om andre. Står og klager på Unni i sync, men sier aldri noe direkte til henne. samtidig som hun strategisk velger å klemme og gi komplimenter til latsabben/dronninga når hun ser at det lønner seg. Nei, hun fremstår manipulerende og litt for godt vandt - og oppførselen til kjæresten bidrar til å forsterke det inntrykket. Dessuten synes jeg det er litt rart at hun tenker at hun er så sabla god til å lage mat fordi hun har studert ernæring? Sunnhet og gastronomi er to forskjellige disipliner, og man lager ikke nødvendigvis den mest smakfulle maten bare fordi man vet at grønnsaker er sunt

Dette syns jeg strengt tatt det er flere som har gjort. Jeg tenker også det er en ganske vanlig menneskelig måte å være på rundt slike mennesker som Unni. Hun ble jo temmelig sint av kritikk og oppførte seg barnslig flere ganger. Da gjør man ganske mye for å beholde husfreden, men vil på samme tid ha behov for å ventilere.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (4 timer siden):

De som kjenner Emilie vet set er sånn hun er og har alltid vært sånn.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan vet dere at typen hennes ringte kokken? Ikke at jeg mistror det altså, etter å ha sett han fyre løs i div kommentarfelt i ren LKE-stil så har jeg full tro på at han ringte (noe så flaut🙈), er bare nysgjerrig hvordan det har kommet ut at han gjorde det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 minutter siden):

Hvordan vet dere at typen hennes ringte kokken? Ikke at jeg mistror det altså, etter å ha sett han fyre løs i div kommentarfelt i ren LKE-stil så har jeg full tro på at han ringte (noe så flaut🙈), er bare nysgjerrig hvordan det har kommet ut at han gjorde det

Kokken Ole Martin har fortalt det til media:

https://www.dagbladet.no/kjendis/foltes-skikkelig-urettferdig/80976798

Endret av Gurka
La ved link
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 hours ago, skruf said:

Gudbedre så pinlig….

Det der hadde vært slå-opp grunn for meg! Særlig når de har vært sammen så kort, men mulig hun er av akkurat samme ulla. HUn har jo hatt så lite motstand før, vært proff og flink og smilt masse, da virker man allright. Men plutselig viser man litt mindre gode sider når det butter litt imot og folk blir mer kritiske. Da er det det gjerne glansbildet falmer.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er så pinlig eller et rødt flagg? Han sier jo at det var for å hjelpe Emilie å forstå og vite hvordan han hadde tenkt og at han ville være en støttende kjæreste for Emilie. Så synes det var ganske fint gjort jeg. Det viser jo bare hvor mye han bryr seg om henne.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså

At drevne matfolk gjør litt for mye ut av en enkel rett er jo en typisk felle som mange har driti seg ut på i konkurranser

Hun skulle aldri tilsatt det saltet , enkelt og greit .. hun gjorde for mye utav det og tapte

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...