Gå til innhold

Hvilket kamerastativ til speilrefleks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker å kjøpe meg kamerastativ og er veldig usikker på hvilket jeg burde velge. Har sett litt på dette. Noen som har erfaring med det eller andre? 

Anonymkode: 4b0b2...1f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker å kjøpe meg kamerastativ og er veldig usikker på hvilket jeg burde velge. Har sett litt på dette. Noen som har erfaring med det eller andre? 

Det er elkjøp. 

Kjøp, prøv og om det ikke funker for deg lever tilbake.

Ganske enkelt og greit :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
M71 skrev (9 timer siden):

Det er elkjøp. 

Kjøp, prøv og om det ikke funker for deg lever tilbake.

Ganske enkelt og greit :) 

Så det er lett å få det levert tilbake? Selv om man har kjøpt varen på nett og ønsker å levere det tilbake i butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Så det er lett å få det levert tilbake? Selv om man har kjøpt varen på nett og ønsker å levere det tilbake i butikken?

Ja,husker ikke o mdet er 50 eller 60 dager, men det har aldri vært problem å levere ting tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Manfrotto er bra. Viktig å ha et kule hode som tåler litt vekt og at det ikke vibrerer i beina ved feks vind. Det kan reduseres ved å henge på sandsekk evnt. Men skal ikke være noe problem på manfrotto stativer. 

Anonymkode: 3458e...394

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Manfrotto er bra. Viktig å ha et kule hode som tåler litt vekt og at det ikke vibrerer i beina ved feks vind. Det kan reduseres ved å henge på sandsekk evnt. Men skal ikke være noe problem på manfrotto stativer. 

Enig i at Manfrotto er bra og at du får det du betaler for. Dette er et kompakt  reisestativ med 4 bendeler. Det betyr at det er litt mer styr å regulere og kan være litt mindre stødig enn med 3 bendeler. Hvis du ikke må ha det kortest mulig ville jeg anbefale samme totalhøyde med 3 bendeler. (Du blir fort lei av å låse opp og igjen 9 klemmer kontra 6).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
spinner skrev (6 timer siden):

Enig i at Manfrotto er bra og at du får det du betaler for. Dette er et kompakt  reisestativ med 4 bendeler. Det betyr at det er litt mer styr å regulere og kan være litt mindre stødig enn med 3 bendeler. Hvis du ikke må ha det kortest mulig ville jeg anbefale samme totalhøyde med 3 bendeler. (Du blir fort lei av å låse opp og igjen 9 klemmer kontra 6).

Finner ingen med 3 bendeler? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Absolutt enig med d eover, Manfrotto er kvalitet og ganske rimelig i pris.
Spør hvor stor speilreflkes du har? 
Den lille der holder min Canon 80D med mikronfon,  fin bord stativ.
https://www.japanphoto.no/produkt/manfrotto-bordstativ-pixi-8024221621181-007?source=google&gclid=CjwKCAjwwo-WBhAMEiwAV4dybcc4ndNdRkAtonIAQYppEa_TiD4-R90l6iHJiDEHsvhc6ENnZFfhzxoCoq0QAvD_BwE

Manfrotto Bordstativ Pixi

https://www.japanphoto.no/produkt/manfrotto-290-light--400ah-stativkit
Denne bruker jeg når jeg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...