Gå til innhold

Ta med egen drikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

O.G. skrev (5 minutter siden):

Hvis det er slik du leser meg.....

"Du skal jo ikke holde bryllup ved greia du skisserte der". Du vil altså bestemme at jeg ikke skal ha bryllup? Hvem tror du egentlig at du er?

Anonymkode: 1a2ba...4ff

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i flere bryllup hvor vi selv har tatt med drikke til etter middag og jeg liker det jeg 🙃 Da får jeg drikke noe jeg liker, er ganske sær i alkoholveien nemlig. Er også langt billigere enn å måtte kjøpe selv i baren og jeg har full forståelse for at ikke alle har råd til eller ønsker fri bar.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva skal gjestene deres drikke etter middag og kaffe? 

Anonymkode: 52b5b...707

Kaffe og kaker serveres ved 23-tiden. Så er det mingling, kakespising og litt dans. Jeg regner med at de skal drikke vann, brus, kaffe, te og eplemost hvis de blir tørste før de drar hjem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Du skal jo ikke holde bryllup ved greia du skisserte der". Du vil altså bestemme at jeg ikke skal ha bryllup? Hvem tror du egentlig at du er?

Men du skrev jo du ikke skulle ha noe bryllup. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldri hørt om at man tar med egen alkohol til selve festen. 

Det har heller vært enten:

- helt fri bar

- at gjestene får noen drikke bonger men må betale etterpå.

- gjestene betaler alt i baren selv.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kaffe og kaker serveres ved 23-tiden. Så er det mingling, kakespising og litt dans. Jeg regner med at de skal drikke vann, brus, kaffe, te og eplemost hvis de blir tørste før de drar hjem? 

Beklager, men dere kjører et meget merkelig opplegg. Hvis dere har tenkt å feste videre etter klokken tolv, så må gjestene faktisk få mer alkohol. Det går ikke an å stoppe servering klokken elleve og forvente god stemning i flere timer til 🙈

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart du kan ta bilen og gå tidligere.  

Angående ta med drikke,  folk gjør forskjellig i bryllup fordi folk og budsjett er forskjellige.  Slik har de invitert til bryllup og det er helt greit.  Det viktigste med å gifte seg er å være gift. Ikke å ruinere seg, selv om de også ønsker å dele dagen å ha en fin fest med gode venner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (7 minutter siden):

Men du skrev jo du ikke skulle ha noe bryllup. 

Det har jeg ikke skrevet? Jeg skal gifte meg i august. Så jeg skal ha bryllup. Hvor er det jeg skrev i tråden at jeg ikke skal gifte meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Beklager, men dere kjører et meget merkelig opplegg. Hvis dere har tenkt å feste videre etter klokken tolv, så må gjestene faktisk få mer alkohol. Det går ikke an å stoppe servering klokken elleve og forvente god stemning i flere timer til 🙈

Du mener at jeg skal tvinge mine avholds gjester til å drikke alkohol? Og du mener, på lik linje med alle andre som har issues med alkohol, at man IKKE kan ha god stemning hvis man ikke er full? Jeg råder deg til å trene deg på å kose deg uten å være beruset. Det er en farlig sti å fortsette å bruke alkohol for å døyve depresjon og dårlig humør.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi er også invitert i bryllup, men vi må ha med drikke til maten også! 

Da gir dere en billig presang håper jeg.

Anonymkode: 913b4...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke drikker alkohol hadde jeg da fått sørget for at jeg fikk med meg brus til bryllupet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det har jeg ikke skrevet? Jeg skal gifte meg i august. Så jeg skal ha bryllup. Hvor er det jeg skrev i tråden at jeg ikke skal gifte meg?

I posten jeg siterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (3 minutter siden):

I posten jeg siterte.

Kan ikke finne noe i denne posten om at jeg ikke skal gifte meg. Kan du sitere meg på akkurat det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en ikke har råd til å servere gjestene sine drikke utenom til maten så holder en et mindre selskap med det som hører til. 
Dette virker å være litt grådig der fokuset er mest mulig oppmerksomhet i form av tilgang på presanger 

Anonymkode: 4acfb...1da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke finne noe i denne posten om at jeg ikke skal gifte meg. Kan du sitere meg på akkurat det?

Du finner innlegget ditt om intet bryllup, men bare deg, din mann og forloverne på side 3. 

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (1 minutt siden):

Du finner innlegget ditt om intet bryllup, men bare deg, din mann og forloverne på side 3. 

Dette er altså ikke en plan, men et tilsvar til kritikk - hypotetisk situasjon om mine foreldre hadde blitt glade HVIS (!!!!) vi kuttet ut feiringen og bare spiste middag med forloverne etter vielsen. Jeg har aldri skrevet at jeg ikke skal ha bryllup.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis en ikke har råd til å servere gjestene sine drikke utenom til maten så holder en et mindre selskap med det som hører til. 
Dette virker å være litt grådig der fokuset er mest mulig oppmerksomhet i form av tilgang på presanger 

Anonymkode: 4acfb...1da

Tror du virkelig at det alltid dreier seg om penger? Og igjen, hvor mange liter sprit trenger gjestene for å være fornøyd, når det allerede serveres en del alkohol til maten og kaffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er altså ikke en plan, men et tilsvar til kritikk - hypotetisk situasjon om mine foreldre hadde blitt glade HVIS (!!!!) vi kuttet ut feiringen og bare spiste middag med forloverne etter vielsen. Jeg har aldri skrevet at jeg ikke skal ha bryllup.

Men hvorfor hypotetiske argumenter i denne veldig spesifikke case?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor hypotetiske argumenter i denne veldig spesifikke case?

Dette var svaret på påstanden om at gjestene hadde blitt glad hvis de ble avinvitert, kontra å delta i bryllup der spriten ikke rant fritt gjennom hele kvelden. Derfor spørsmålet - tror du virkelig at den nærmeste slekten hadde blitt mer glad av å ikke bli invitert enn av å bli invitert til et bryllup med moderat alkoholtilbud? Et veldig konkret spørsmål som beskriver hypotetisk situasjon. Men folk som blir kjempeaggressive når de hører at et selskap blir arrangert uten mulighet for dritafylla hopper glatt over essensen i svaret.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du mener at jeg skal tvinge mine avholds gjester til å drikke alkohol? Og du mener, på lik linje med alle andre som har issues med alkohol, at man IKKE kan ha god stemning hvis man ikke er full? Jeg råder deg til å trene deg på å kose deg uten å være beruset. Det er en farlig sti å fortsette å bruke alkohol for å døyve depresjon og dårlig humør.

Og jeg råder deg til å være litt mindre aggressiv, det framstår lite sjarmerende. Og du kan ta det helt med ro, jeg har et ganske så avslappet forhold til alkohol. 

Dere må nesten bestemme dere for en vei. Altså, enten har dere alkoholfritt bryllup eller ikke. Å servere alkohol til maten, for deretter å be gjestene om å drikke brus høres ut som en dårlig aprilspøk. Kjøp inn noen ekstra flasker vin og tilby de som måtte ønske. Blir de ikke drukket, så kan dere faktisk levere de tilbake på vinmonopolet og få pengene igjen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...