esk Skrevet 20. juni 2022 #21 Del Skrevet 20. juni 2022 Undrende123 skrev (5 minutter siden): Skeive barns rett til å gå på skolen i et trygt og inkluderende miljø er selvsagt langt viktigere enn lærerens rett til å være pride-motstander. Holdninger som denne læreren har dytter unge og usikre mennesker langt inn i skapet, og det er enormt skadelig, og overhodet ikke forenelig med å jobbe i skolen. Det handler ikke om "ideologi", men om menneskerettigheter. Man kan støtte LGBTQ selv om man synes pride har gått for langt. Homofili er ikke ideologi og man har rett til å være den man vil, det er de fleste enige om. Men når pride har utviklet seg i den retningen at man ikke får uttale seg kritisk angående hva barn skal eksponeres for (da tenker jeg på noen av de overseksualiserte elementene man kan finne i et pride-tog), da har det gått for langt. Pride beveger seg mer og mer mot å være en intolerant ideologi som ikke tåler meningsmotstand. Synes Danby Choi, redaktør i kulturavisen Subjekt sa det veldig godt: https://subjekt.no/2022/06/09/pride-bevegelsen-ma-tale-og-tolerere-kritikk/ 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 20. juni 2022 #22 Del Skrevet 20. juni 2022 esk skrev (47 minutter siden): Man kan støtte LGBTQ selv om man synes pride har gått for langt. Homofili er ikke ideologi og man har rett til å være den man vil, det er de fleste enige om. Men når pride har utviklet seg i den retningen at man ikke får uttale seg kritisk angående hva barn skal eksponeres for (da tenker jeg på noen av de overseksualiserte elementene man kan finne i et pride-tog), da har det gått for langt. Pride beveger seg mer og mer mot å være en intolerant ideologi som ikke tåler meningsmotstand. Synes Danby Choi, redaktør i kulturavisen Subjekt sa det veldig godt: https://subjekt.no/2022/06/09/pride-bevegelsen-ma-tale-og-tolerere-kritikk/ Jeg misliker altså så sterkt hvordan dere skyver barn foran dere i deres egen anti pride-holdning. Barn bryr seg katten om hva folk går kledd i eller om de leker og har det gøy i paraden. Folk smiler, er glade og feirer kjærlighet. Det er kun dere voksne som utelukkende ser sex alle veier. Pride er først og fremst en feiring av at homofili ikke lenger er forbudt i Norge (!!!), men også en mulighet til å markere motstand mot å man i mange land risikerer å bli drept for å være skeiv. Dette forstår barn helt utmerket. Og ikke minst: skeive barn leser også nyheter, og de ser hva læreren på Årvoll mener om de som har kjempet og som fremdeles kjemper for skeives rettigheter. Skadepotensialet det kan ha på et redd, usikkert og forvirret barnesinn er massivt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esk Skrevet 20. juni 2022 #23 Del Skrevet 20. juni 2022 Undrende123 skrev (2 minutter siden): Jeg misliker altså så sterkt hvordan dere skyver barn foran dere i deres egen anti pride-holdning. Barn bryr seg katten om hva folk går kledd i eller om de leker og har det gøy i paraden. Folk smiler, er glade og feirer kjærlighet. Det er kun dere voksne som utelukkende ser sex alle veier. Pride er først og fremst en feiring av at homofili ikke lenger er forbudt i Norge (!!!), men også en mulighet til å markere motstand mot å man i mange land risikerer å bli drept for å være skeiv. Dette forstår barn helt utmerket. Og ikke minst: skeive barn leser også nyheter, og de ser hva læreren på Årvoll mener om de som har kjempet og som fremdeles kjemper for skeives rettigheter. Skadepotensialet det kan ha på et redd, usikkert og forvirret barnesinn er massivt. Jeg har ikke anti pride-holdning, jeg misliker bare at pride og FRI skal sitte på en pidestall og være fritatt for enhver kritikk, selv når kritikk er berettiget. Dette er det jeg mener, med en gang noen ytrer seg småkritisk mot pride, blir det med en gang antydet at man ikke støtter homofiles rettigheter. For min del må folk få feire kjærligheten og være så homo og trans og gå i tog så mye de bare vil. Det er bare fint, og det er ikke der problemet ligger. Problemet er at mange bruker toget for å fremme fetisjer og andre seksuelle uttrykk, og at pride-forkjempere bagatelliserer det faktumet. At folk ikke skjønner at det ikke egner seg for barn er ubegripelig i mine øyne. Hva tenker du når du ser bildet på linken under? Hvorfor mener du det er likegyldig om barn eksponeres for slik? Det er jo helt åpenbart en seksuell fremstilling. https://gfx.nrk.no/RgZzb1OMU-UgM0J8FzOpTgYGqNkVMiAsm3899KJRj-lw.jpg 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 20. juni 2022 #24 Del Skrevet 20. juni 2022 esk skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke anti pride-holdning, jeg misliker bare at pride og FRI skal sitte på en pidestall og være fritatt for enhver kritikk, selv når kritikk er berettiget. Dette er det jeg mener, med en gang noen ytrer seg småkritisk mot pride, blir det med en gang antydet at man ikke støtter homofiles rettigheter. For min del må folk få feire kjærligheten og være så homo og trans og gå i tog så mye de bare vil. Det er bare fint, og det er ikke der problemet ligger. Problemet er at mange bruker toget for å fremme fetisjer og andre seksuelle uttrykk, og at pride-forkjempere bagatelliserer det faktumet. At folk ikke skjønner at det ikke egner seg for barn er ubegripelig i mine øyne. Hva tenker du når du ser bildet på linken under? Hvorfor mener du det er likegyldig om barn eksponeres for slik? Det er jo helt åpenbart en seksuell fremstilling. https://gfx.nrk.no/RgZzb1OMU-UgM0J8FzOpTgYGqNkVMiAsm3899KJRj-lw.jpg "Lakk og lær"-gjengen har en selvsagt plass i pride-toget fordi de var blant de første som fordomsfritt tok imot de homofile med åpne armer, mens de i resten av samfunnet var utstøtt. For mange homofile har dette miljøet vært det eneste stedet de var trygge. Husk at det var forbudt å være homofil i Norge inntil relativt nylig. Skulle et barn mot formodning se folk som i bildet du viser meg, forklarer man at de leker og tuller. Barn forstår og takler slikt HELT fint. Barnet mitt ser sin homofile onkel med kjæreste i pride-toget hvert år, og det er alltid like rørende og fint å observere så mange glade mennesker. Vi er heldige som bor i Norge, men det er trist å se at så mange kaster seg på kulturkrig-fjas importert fra konservative religiøse kretser i USA og andre u-land. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. juni 2022 #25 Del Skrevet 20. juni 2022 Personlig støtter jeg i stor grad Pride og de verdiene Pride har. Samtidig mener jeg det er helt legitimt å mene at skolen ikke har noe der å gjøre. Det er en bevegelse med politisk slagside. Da må skolen som institusjon være veldig forsiktige. Kanselleringskulturen, som gjerne har litt samme røtter som Pride, er en uting. Den hører ikke hjemme i et demokrati. Hvis man ikke tåler at en lærer ytrer seg offentlig, da er det et stort tap for demokratiet og ytringsfriheten. Det gjør det ikke mindre alvorlig at dette kommer fra en politiker. Lærere har lite ytringsrom som det er. 16 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 20. juni 2022 #26 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Jeg bare skjønner ikke hvorfor man skal mase på små barn om likekjønnet kjærlighet, de som sier "æææsj jentelus/guttelus, ææææ mamma og pappa kysser!" og synes tilogmed heterofil kjærlighet er flaut. Jeg ser ikke poenget med å dra de med til en parade med så mye fetish og hud. Dere kan bare kalle meg gammeldags og prippen - jeg trenger ikke si hva jeg mener om dere som drar med ungene på sånt, men det er ikke positivt. Man blir vel ip-sporet og anmeldt for å mene noe som helst imot dette freakshowet (ja menn i lakk og lær side om side med små barn er et jævla freakshow) så ja. Edit: Så klart bør han få beholde jobben, han prøver bare å passe på ungene og ta et ansvar. Og en ting til, jeg kjenner homser og jobber med lesber, greie oppegående folk jeg respekterer. De hater pride. De er like homofobe som meg tydeligvis da? 😄 Endret 20. juni 2022 av mingus 9 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Undrende123 Skrevet 20. juni 2022 #27 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Example skrev (2 minutter siden): Personlig støtter jeg i stor grad Pride og de verdiene Pride har. Samtidig mener jeg det er helt legitimt å mene at skolen ikke har noe der å gjøre. Det er en bevegelse med politisk slagside. Da må skolen som institusjon være veldig forsiktige. Kanselleringskulturen, som gjerne har litt samme røtter som Pride, er en uting. Den hører ikke hjemme i et demokrati. Hvis man ikke tåler at en lærer ytrer seg offentlig, da er det et stort tap for demokratiet og ytringsfriheten. Det gjør det ikke mindre alvorlig at dette kommer fra en politiker. Lærere har lite ytringsrom som det er. Pride er ikke politikk og ikke ideologi, men menneskerettigheter. Alle har rett til å elske den de vil uten å bli forfulgt, diskriminert og drept. Det du skriver er både kunnskapsløst og historieløst. Endret 20. juni 2022 av Undrende123 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 20. juni 2022 #28 Del Skrevet 20. juni 2022 Undrende123 skrev (2 minutter siden): Pride er ikke politikk og ikke ideologi, men menneskerettigheter. Alle har rett til å elske den de vil uten å bli forfulgt, diskriminert og drept. Det du skriver er både kunnskapsløst og historieløst. Selvfølgelig er Pride politikk. Politikk som har bred oppslutning i dag, men likevel absolutt politikk. Ved å si at Pride ikke er politisk vil man også si at Pride ikke ønsker å oppnå noe. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. juni 2022 #29 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) 3 hours ago, Undrende123 said: Jeg misliker altså så sterkt hvordan dere skyver barn foran dere i deres egen anti pride-holdning. Barn bryr seg katten om hva folk går kledd i eller om de leker og har det gøy i paraden. Folk smiler, er glade og feirer kjærlighet. Det er kun dere voksne som utelukkende ser sex alle veier. Pride er først og fremst en feiring av at homofili ikke lenger er forbudt i Norge (!!!), men også en mulighet til å markere motstand mot å man i mange land risikerer å bli drept for å være skeiv. Dette forstår barn helt utmerket. Og ikke minst: skeive barn leser også nyheter, og de ser hva læreren på Årvoll mener om de som har kjempet og som fremdeles kjemper for skeives rettigheter. Skadepotensialet det kan ha på et redd, usikkert og forvirret barnesinn er massivt. Homofili, altså seksuell legning, har ikke noe med kjønn å gjøre. Det et først og fremst seksuell oppvisning i det offentlige rom, og "T" i LGBTQIA+ som vi protesterer mot. I alle andre sammenhenger enn i Pride ville det ikke vært innafor å kle seg i BDSM utstyr og gå på gata. Pride toget er mere likt et russetog hvor noen vil være drøyest mulig. Hva som er verre, er at Foreningen FRI er en organisasjon som eier Pride og som arrangerer Pride-toget. Og hvis ingen har fått med seg hvordan FRI har brukt sin meget vellykkete lobbystrategi og påvirkning til å få inn rosa kompetanse i skoler og barnehage, så må man ha levd under en stein den siste måneden. Det læreren retter kritikk mot i læreplanen, er at biologisk kjønn definert av klar vitenskap, er gjort om til et "spekter" av "kjønnsidentiteter". Nei, det har ikke noe med seksuell legning. Seksuell legning trekkes alltid fram for å avspore debatten om at kjønnsidentitet skal erstatte kjønn i undervisningen. "Åh, så du vil ikke at 8-åringer skal lære på skolen at kjønn blir tildelt ved fødselen? Du hater homofile!" Kjønn er ingen sosial konstruksjon. Kjønn som forklares som et spekter understøtter gamle stereotypier, hvor du har Barbie i den ene enden og Iron Man i den andre. Så skal du plassere deg selv på den linjen. Enhver burde se hvor sinnsykt det er. Din seksuelle legning bestemmes ikke av hva du kler deg i eller hvilke hobbyer du har. Ditt kjønn endres ikke av at du tar hormoner og operasjoner som skal omskape det ytre til å ligne et annet kjønn. På innsiden er man fremdeles det kjønnet man er. Og her kommer kjønnsidentitet og Foreningen FRI brasende inn. De krever at vi ikke skal snakke om biologi mer. Ignorer at biologi eksisterer som et objektivt fakta, og erstatt det med en subjektiv følelse at at jeg'et bestemmer i alle sammenhenger, sosialt og juridisk. Endret 20. juni 2022 av ops2 14 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 20. juni 2022 #30 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Example skrev (1 time siden): Lærere generelt er gjerne mennesker som er veldig politisk opptatte. Svært mange stemmer på radikale partier som Rødt. Samtidig er mitt inntrykk at de fleste er flinke til å skille mellom jobb og private meninger. Å være motstander av å sende skolen på Pride er ikke det samme som å være homofob. Jeg ville aldri vurdert å sende min klasse på Pride, og jeg overhodet ikke homofob. Jeg vet også at det er stort meningsmangfold i klassen, og folk har helt ulik bakgrunn. Et fint mål som samfunnsfags- og KRLE-lærer er at elevene ikke skal kunne gjette hvor jeg ligger politisk eller hvorvidt jeg har noen religiøs tro. Det er egentlig ikke så vanskelig å være der, man må bare være balansert. Å skulle sparke en lærer for offentlige uttalelser er bare tullete. Mange lærere er lokalpolitikere ved siden av, skal de slutte med det også? Så du han på DAX18? Og har du lest all driten han lirer av seg i kronikker? Dette er way beyond at han ikke liker pride paraden. Det handler ikke om at han ikke har rett til å ha sin personlige mening. Det er rett og slett farlig det han driver med. Mannen har rett og slett ikke noe å gjøre i norsk skoleverk. Han vil være direkte skadelig for elever som er skeive. For å trekke en parallell: ville vært som en rasist skulle vært lærer på Oslo øst. Endret 20. juni 2022 av Hummingbird2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. juni 2022 #31 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Internasjonal forskning er klar: 80% av barn og ungdommer som ikke får inngrep for å forandre dem til trans, vokser av seg ønsket om å skifte kjønn. Som voksne identifiserer de seg med sitt biologiske kjønn. Svært mange lever som lykkelige homofile. Still fakta opp mot utpressing ved å spille på foreldrenes følelser: "Vil du heller ha en levende sønn enn en død datter? De som ikke får kjønnsbekreftende behandling tar selvmord!" Vel, i USA undersøkte Heritage Foundation forekomsten av selvmord hos unge, i forskjellige stater. Noen stater er meget imøtekommende, og lar ungdom få hormoner og kjønnsbekreftende behandling uten foreldrenes samtykke. Andre stater er restriktive. Så i hvilke stater er andelen selvmord høyest? Den er 14% høyere i statene som tillater ungdommen behandling uten foreldrenes samtykke. Dette burde undersøkes. Hvor mange % blir bedre av hormoner, hvor mange % kjenner mer depresjon? Barn burde ikke ta stilling til hvor på et spekter ligger deres kjønnsidentitet. Puberteten er et kaos av følelser. Å vente og se er bedre enn å begå inngrep som ikke kan reverseres. For pubertetsblokkere og hormoner er ikke uskadelig, og å skifte kjønn er ingen quick fix. Endret 20. juni 2022 av ops2 10 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 20. juni 2022 #32 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Nei, vi har heldigvis ytringsfrihet i dette landet. Det rare med denne saken er likevel at folk er overrasket. Venstresiden - for Venstre er helt åpenbart langt til venstre i alle kultur-saker - har alltid vært motstandere av ytringsfrihet og meningsmangfold. Hele venstresiden er basert på kollektivisme og likhet. Det er ikke plass til annerledestenkende på venstresiden. Endret 20. juni 2022 av matsats 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matsats Skrevet 20. juni 2022 #33 Del Skrevet 20. juni 2022 16 minutter siden, Hummingbird2 said: Så du han på DAX18? Og har du lest all driten han lirer av seg i kronikker? Dette er way beyond at han ikke liker pride paraden. Det handler ikke om at han ikke har rett til å ha sin personlige mening. Det er rett og slett farlig det han driver med. Mannen har rett og slett ikke noe å gjøre i norsk skoleverk. Han vil være direkte skadelig for elever som er skeive. For å trekke en parallell: ville vært som en rasist skulle vært lærer på Oslo øst. Hvilket utsagn fra læreren mener du er kvalifiserende for å miste jobben og hvorfor? Vær presis og vis til konkrete utsagn og hvilken "saklig grunn" for oppsigelse som disse utsagnene skulle falle inn under. Jeg venter... 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hummingbird2 Skrevet 20. juni 2022 #34 Del Skrevet 20. juni 2022 matsats skrev (1 minutt siden): Hvilket utsagn fra læreren mener du er kvalifiserende for å miste jobben og hvorfor? Vær presis og vis til konkrete utsagn og hvilken "saklig grunn" for oppsigelse som disse utsagnene skulle falle inn under. Jeg venter... For det første har han ikke satt seg inn i læreplanen. Det i seg selv er grovt, og viser han ikke er kvalifisert til jobben. For det andre anerkjenner han ikke andre kjønnsidentiteter enn mann og kvinne som strider mot det han har ansvar for å lære elevene han underviser. Mannen virker i tillegg ikke skikket til å undervise barn som har annen legning eller kjønnsidentitet Tenk å være homofil eller trans elev i klassen når læreren har stått frem i media og vist slike holdninger. Da føler man seg hverken trygg, akseptert eller velkommen. Noe som er brudd på §9-A i opplæringsloven. Det går faen ikke an😡 Det er ikke alt man må forstå, men man må akseptere og respektere at det finnes mennesker som er annerledes enn oss selv. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. juni 2022 #35 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) Kjønnsidentitet er ikke kjønn. Du kan si det igjen, men du tar feil. Å bruke 0,001 % som blir født tvekjønnet er ingen bevis. Å bruke de 2-3% som blir født med kromosomavvik er en medisinsk tilstand. Å protestere mot læreplanen er legitimt. Læreplanen ble endret i 2021 med sterk påvikning av FRI. Den samme organisasjonen vil som neste steg innføre kjønnsblokkere og hormoner for 14-åringer - uten foreldrenes samtykke. Dette må folk få vite om før lovene er endret. Loven de fikk innført i 2016 gir adgang til å endre juridisk kjønn kun basert på en følelse. Ingen krav til behandling. Fra man er 16 år kan man gjøre det, og for yngre, med en forelders samtykke. Merk at den sier en forelder, det er ikke nødvendig å være enig. Ingen ganger har læreren sagt at han har noen negativ holdning mot homofile. Du må klare å skjelne mellom transpåvirkning og Foreningen FRI som organiserer Pride. Pride representerer ikke 100% av homofile. Selv homofile synes det er for drøyt, og deltar ikke. Skal bare aktivistenes syn gjelde? Du argumenterer for en politistat, hvor et sett av lære og holdninger skal være lovlig. Hvis ikke, skal folk straffes med å miste jobben. Endret 20. juni 2022 av ops2 9 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 20. juni 2022 #36 Del Skrevet 20. juni 2022 (endret) https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077 I Norge fikk Foreningen Fri slutt på psykiatrisk utredning av barn og unge som vil skifte kjønn. Det er ikke lenger "nødvendig". https://www.nrk.no/trondelag/hormonbehandling-og-pubertetsblokkere-til-transpersoner_-sverige-strammer-inn_-norge-gar-motsatt-vei-1.15874823 Quote Psykiatrisk utredning før oppstart er ikke lenger et krav for barn og unge. De over 16 år skal kunne få hormoner uten samtykke fra foreldre. Og flere tilbud skal opprettes rundt i landet. Fri har alltid basert argumentene sine med at barn og unge selv vet best hvilket kjønn de er, og all behandling skal gå ut på å bekrefte det. Er det forsvarlig å lære dette ut i skolen, en som har angret seg i Sverige sier: Quote – Jeg hadde fra dag én lært at alle blir født med et indre kjønn, og at det er knytta til «jeg-et» og står over biologien. Det ble nesten hamra inn som rein fakta i samfunnet. Jeg hadde trengt noen som var kritisk til hele konseptet. Puberteten... når du er for ung for å få tatovering, kjøre bil eller kjøpe røyk, så er du moden nok til å ta stilling til behandling som vil merke deg for livet. Noen mister evnen til å få orgasme. Noen blir sterile. Selv om man stopper hormonene, kan de allerede ha gjort irreversibel skade som benskjørhet. Noe kan behandles, som elektrolyse for hårvekst. Har du kommet så langt at det er gjort kirurgiske inngrep, kan man prøve å operere tilbake brystene med silikon. Kjønnsorganene er ingen vei tilbake, gjort er gjort. Fortell meg at det er forsvarlig. Legg også merke til den uredelige argumentasjonen. Når Sverige ga hormoner tidlig, jublet FRI og brukte det som argument for å gjøre det i Norge. Nå som Sverige strammer inn, skal Norge ta avstand fra Sverige. Jeg har grunnlag godt nok til å være motstander av påvirkning i skolen. Endret 20. juni 2022 av ops2 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 20. juni 2022 #37 Del Skrevet 20. juni 2022 Example skrev (4 timer siden): Jeg ville aldri vurdert å sende min klasse på Pride, og jeg overhodet ikke homofob. Det er ikke det at du ikke vil gå i tog som gjør deg homofob, men grunnene til det. Læreren er åpenbart homofob ut i fra hva han sier han tror pride er. Han snakker om pride og menneskene det omhandler med en fascistisk retorikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 20. juni 2022 #38 Del Skrevet 20. juni 2022 ops2 skrev (1 time siden): https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077 I Norge fikk Foreningen Fri slutt på psykiatrisk utredning av barn og unge som vil skifte kjønn. Det er ikke lenger "nødvendig". https://www.nrk.no/trondelag/hormonbehandling-og-pubertetsblokkere-til-transpersoner_-sverige-strammer-inn_-norge-gar-motsatt-vei-1.15874823 Fri har alltid basert argumentene sine med at barn og unge selv vet best hvilket kjønn de er, og all behandling skal gå ut på å bekrefte det. Er det forsvarlig å lære dette ut i skolen, en som har angret seg i Sverige sier: Puberteten... når du er for ung for å få tatovering, kjøre bil eller kjøpe røyk, så er du moden nok til å ta stilling til behandling som vil merke deg for livet. Noen mister evnen til å få orgasme. Noen blir sterile. Selv om man stopper hormonene, kan de allerede ha gjort irreversibel skade som benskjørhet. Noe kan behandles, som elektrolyse for hårvekst. Har du kommet så langt at det er gjort kirurgiske inngrep, kan man prøve å operere tilbake brystene med silikon. Kjønnsorganene er ingen vei tilbake, gjort er gjort. Fortell meg at det er forsvarlig. Det er langt fler som angrer på kneoperasjon (og alle andre operasjoner) enn de som angrer på kjønnsbekreftende behandling. Det er en angersrate på omtrent 15% i gjennomsnitt for alle operasjoner. Ca 6% av de som får barn angrer på det. 1% av de som gjennomgår kjønnsbekrefrende behandling angrer. Hadde det vært en så lav angersrate av alle kirurgiske inngrep hadde det vært sett på som et mirakel. Det er svært få som angrer og derfor funker ikke argumentet ditt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 20. juni 2022 #39 Del Skrevet 20. juni 2022 matsats skrev (3 timer siden): Nei, vi har heldigvis ytringsfrihet i dette landet. Det rare med denne saken er likevel at folk er overrasket. Venstresiden - for Venstre er helt åpenbart langt til venstre i alle kultur-saker - har alltid vært motstandere av ytringsfrihet og meningsmangfold. Hele venstresiden er basert på kollektivisme og likhet. Det er ikke plass til annerledestenkende på venstresiden. Det du sier nå er egentlig at det ikke er plass til høyretenkende og konservative holdninger på venstresiden. Og nei, det er naturligvis ikke det. Noen av oss synes menneskerettigheter udiskutabelt, det har ikke noe med knebling av ytringsfrihet å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrie_S Skrevet 20. juni 2022 #40 Del Skrevet 20. juni 2022 6 hours ago, Hummingbird2 said: Det handler ikke om at han ikke vil gå i pridetog. Det handler om at han burde få sparken for sine tranfobiske og homofobiske holdninger. Jeg er helt enig i kronikken! Han har ikke noe som lærer å gjøre med slike holdninger! I tillegg er mannen en fjott som ikke har satt seg inn i læreplanen en gang. Hadde nappet barnet mitt rett ut av klassen hvis han var lærer. Han gjør ikke jobben sin rett og slett. Hvilke transfobiske og homofobiske holdninger har han ytret, helt konkret? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå