Gå til innhold

Bør lærere som er skeptisk til å ta med barn i Pride-paradene få sparken?

Gjest Visningsnavn null

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Burde heller sparke og straffeforfølge alle ansatte i utdanningsinstitusjoner,kunnskapsdepartementet og politikere som kjemper for indoktrinering av barn.

Endret av MAGEROST
  • Liker 41
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det burde komme et reglement for hva som er lov å ytre til elever mens man er på jobb som lærer.

MAGEROST skrev (1 minutt siden):

Burde heller sparke og straffeforfulge alle ansatte i utdanningsinstitusjoner,kunnskapsdepartementet og politikere er som kjemper for indoktrinering av barn.

Kamp for menneskerettigheter har ingenting med "indoktrinering" å gjøre 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (1 minutt siden):

Nei, men det burde komme et reglement for hva som er lov å ytre til elever mens man er på jobb som lærer.

Kamp for menneskerettigheter har ingenting med "indoktrinering" å gjøre 

Javel, og hvem skal følge dette reglementet? Selv ønsker du å begå miljøkriminalitet med å ødelegge måkeegg, så du har vel ingen rett til å kritisere andre.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Javel, og hvem skal følge dette reglementet? Selv ønsker du å begå miljøkriminalitet med å ødelegge måkeegg, så du har vel ingen rett til å kritisere andre.

Det blir jo opp til skolene å opprettholde og følge.

Hva jeg skriver i andre tråder er irrelevant.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå har dette gått over alle støvleskaft. Dette er ikke bra i det hele tatt. Man kan ikke sparke en lærer, fordi han er uenig, bare fordi noen blir krenket. Jeg er kristen og på videregående hadde jeg lærere som overhodet ikke var det. Det var også lærere som snakket nedsettende om kristne. Lærere skal være nøytrale, og slikt skal ikke skje, men man kan da for svarte ikke sparke en lærer fordi man har ulike meninger og læreren ikke er helt pedagogisk til enhver tid. Og tro det eller ei, selv om det ikke er heldig at lærere uttrykker politiske meninger, så har vi ytringsfrihet. Det er ikke straffbart så lenge han ikke tyr til hat eller diskriminering. Nå må verden våkne. Krenketoget har kjørt hele Oslobanen nå…

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes stillingsvernet er viktig. Folk skal ikke miste jobben over slikt, selv om jeg mener uttalelsene er teite. Heldigvis er det bare en lokalpolitiker i Bjerke Venstre som mener at læreren skal miste jobben, og han snakker ikke på vegne av partiet sitt.

Akryl skrev (2 timer siden):

Diktatur

Ro ned 15 hakk. Kanskje bo et år eller tre i et virkelig diktatur og få litt perspektiv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke. Ytringsfrihet er viktig. Det er også viktig at man har lærere med ulike meninger.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Athena Catalina

Nei, så klart ikke.  

Dette pride opplegget har gått alt for langt. Stopp verden jeg vil av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MAGEROST skrev (6 timer siden):

Burde heller sparke og straffeforfølge alle ansatte i utdanningsinstitusjoner,kunnskapsdepartementet og politikere er som kjemper for indoktrinering av barn.

Enig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om at han ikke vil gå i pridetog. Det handler om at han burde få sparken for sine tranfobiske og homofobiske holdninger. Jeg er helt enig i kronikken! Han har ikke noe som lærer å gjøre med slike holdninger! 

I tillegg er mannen en fjott som ikke har satt seg inn i læreplanen en gang. Hadde nappet barnet mitt rett ut av klassen hvis han var lærer. Han gjør ikke jobben sin rett og slett. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, MAGEROST said:

politikere som kjemper for indoktrinering av barn.

Å, å, jeg svarer som i Jeopardy:
"Hvem er KrF?"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fader altså, hvorfor er det ikke lov å respektere at noen syns dette pride greiene er gått over stokk og stein? Skal vi lage et heter flagg å nå og lage festkultur rundt det? 
barns skal lære at uansett om man liker gutter eller jenter eller begge deler er det helt greit, men hvorfor trykke på dem pride?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skeive barns rett til å gå på skolen i et trygt og inkluderende miljø er selvsagt langt viktigere enn lærerens rett til å være pride-motstander. Holdninger som denne læreren har dytter unge og usikre mennesker langt inn i skapet, og det er enormt skadelig, og overhodet ikke forenelig med å jobbe i skolen. Det handler ikke om "ideologi", men om menneskerettigheter. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (18 minutter siden):

Det handler ikke om at han ikke vil gå i pridetog. Det handler om at han burde få sparken for sine tranfobiske og homofobiske holdninger. Jeg er helt enig i kronikken! Han har ikke noe som lærer å gjøre med slike holdninger! 

I tillegg er mannen en fjott som ikke har satt seg inn i læreplanen en gang. Hadde nappet barnet mitt rett ut av klassen hvis han var lærer. Han gjør ikke jobben sin rett og slett. 

Lærere generelt er gjerne mennesker som er veldig politisk opptatte. Svært mange stemmer på radikale partier som Rødt. 

Samtidig er mitt inntrykk at de fleste er flinke til å skille mellom jobb og private meninger. 

Å være motstander av å sende skolen på Pride er ikke det samme som å være homofob. Jeg ville aldri vurdert å sende min klasse på Pride, og jeg overhodet ikke homofob. Jeg vet også at det er stort meningsmangfold i klassen, og folk har helt ulik bakgrunn. 

Et fint mål som samfunnsfags- og KRLE-lærer er at elevene ikke skal kunne gjette hvor jeg ligger politisk eller hvorvidt jeg har noen religiøs tro. Det er egentlig ikke så vanskelig å være der, man må bare være balansert.

Å skulle sparke en lærer for offentlige uttalelser er bare tullete. Mange lærere er lokalpolitikere ved siden av, skal de slutte med det også?

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...