AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Del Skrevet 19. juni 2022 Chatter med en på tinder som definerer seg som dette. Men hva betyr det? Anonymkode: c0d95...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #2 Del Skrevet 20. juni 2022 Ikke-binær betyr at du verken identifiserer deg som mann eller kvinne. Cis betyr at fortsatt har «kjønnet» du er født med. Anonymkode: f78b8...95b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #3 Del Skrevet 20. juni 2022 20 hours ago, AnonymBruker said: Chatter med en på tinder som definerer seg som dette. Men hva betyr det? Anonymkode: c0d95...d5e Det betyr at jeg sveiper til venstre. Anonymkode: 29d92...778 17 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #4 Del Skrevet 20. juni 2022 Det betyr at den personen er woke og hjernevasket, ogg sannsynligvis ikke enkel å ha med å gjøre. Anonymkode: 08b39...b95 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #5 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg blir svett av alle de nye konstruerte ordene som betyr absolutt ikke noe som helst utenom for en knøttliten minoritet. Anonymkode: a4c51...0e7 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #6 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det betyr at den personen er woke og hjernevasket, ogg sannsynligvis ikke enkel å ha med å gjøre. Anonymkode: 08b39...b95 Hva får deg til å si det? Jeg er cis å går under pronomenet they/them, og har mange ikke binære trans personer i vennekretsen, de er noen av de beste mest omgjengelige personene jeg kjenner. Så slutt med den dømminga din, det grenser faktisk til hatefulle ytringer det du holder på med her nå. Anonymkode: cedd8...1db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #7 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva får deg til å si det? Jeg er cis å går under pronomenet they/them, og har mange ikke binære trans personer i vennekretsen, de er noen av de beste mest omgjengelige personene jeg kjenner. Så slutt med den dømminga din, det grenser faktisk til hatefulle ytringer det du holder på med her nå. Anonymkode: cedd8...1db They/them?, er du flere personer?. Anonymkode: 69bdf...810 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #8 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva får deg til å si det? Jeg er cis å går under pronomenet they/them, og har mange ikke binære trans personer i vennekretsen, de er noen av de beste mest omgjengelige personene jeg kjenner. Så slutt med den dømminga din, det grenser faktisk til hatefulle ytringer det du holder på med her nå. Anonymkode: cedd8...1db Hvis du definerer deg som kjønnet du er født med, hvorfor da bruke et pronomen som ikke hører til ditt kjønn? Altså, ette blir for meget. Om 10 år ser vi tilbake til dette med grøss. Anonymkode: 52c90...36a 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #9 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva får deg til å si det? Jeg er cis å går under pronomenet they/them, og har mange ikke binære trans personer i vennekretsen, de er noen av de beste mest omgjengelige personene jeg kjenner. Så slutt med den dømminga din, det grenser faktisk til hatefulle ytringer det du holder på med her nå. Anonymkode: cedd8...1db Jeg skjønner med andre ord ikke hva hverken du eller vennene dine er. Ikke at det betyr noe må selvfølgelig være den man er og identifisere seg som man vil uten noen form for diskriminering. Men poenget står. Alle disse betegnelsene har tatt fullstendig av og skaper kun forvirring. Anonymkode: 16da2...07c 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #10 Del Skrevet 20. juni 2022 Om man er født mann og identifiserer seg som mann så er man mann. Trenger ikke noen flere ord en «mann». Anonymkode: 16da2...07c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #11 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om man er født mann og identifiserer seg som mann så er man mann. Trenger ikke noen flere ord en «mann». Anonymkode: 16da2...07c Hva med å gjøre det enda enklere og si at om man er født mann så er man mann. Vi må akseptere at noen kjønn føler seg som det motsatte kjønn, men det betyr ikke at de er det selv om de har lyst til å være det. Det er viktigere å skape forståelse og aksept for at noen har det slik enn at folk plutselig kan finne på selv hva de vil være. Hvor går i tilfelle grensene? Kan jeg forvente å bli behandlet som en 80 år gammel dame fordi det er det som føles rett for meg? Anonymkode: a4c51...0e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 20. juni 2022 #12 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Ikke-binær betyr at du verken identifiserer deg som mann eller kvinne. Cis betyr at fortsatt har «kjønnet» du er født med. Anonymkode: f78b8...95b Trodde cis betydde at man identifiserer seg med det kjønnet man er født med, så det gir ingen mening….? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #13 Del Skrevet 20. juni 2022 Bacteria skrev (Akkurat nå): Trodde cis betydde at man identifiserer seg med det kjønnet man er født med, så det gir ingen mening….? Nei, å være cis og ikke-binær ekskluderer jo hverandre. Anonymkode: 46894...445 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #14 Del Skrevet 20. juni 2022 Sitat En cisperson er en person som identifiserer seg med det kjønnet vedkommende ble født med, altså en person som har en kjønnsidentitet som samsvarer med deres kjønn tildelt ved fødsel. Sitat Ikke-binær er en kjønnsoppfatning som innebærer at en person verken opplever seg som hunkjønn eller hankjønn. Ikke-binær er ikke et kjønn i seg selv, men et samlebegrep brukt for alle som identifiserer seg med noe annet enn de binære kjønnene, det vil si hunkjønn og hankjønn. Det vil da si at personen du chatter med identifiserer seg med kjønnet han/hun ble født med, men han/hun opplever seg selv hverken som kvinne eller mann. I mine øyne da en veldig forvirra og motsigende type. Anonymkode: 3d7c4...073 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #15 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, å være cis og ikke-binær ekskluderer jo hverandre. Anonymkode: 46894...445 Det er jo direkte motsigende. Du kan ikke på en og samme tid identifisere deg som kjønnet du er født med, samtidig som du ikke identifiserer deg med noe kjønn. Anonymkode: 3d7c4...073 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 20. juni 2022 #16 Del Skrevet 20. juni 2022 kanskje en som kødder 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 20. juni 2022 #17 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg tenker han er en transfobisk kuk som skriver det på kødd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #18 Del Skrevet 20. juni 2022 Tenker at dette er ganske populært for tiden, og folk vil gjerne føle deg spesielle og unike. Er man "cis" så identifiserer man seg som det kjønnet man er født med. Ikke-binær er bare tullball, spør du meg - da skal man snakke til den personen som "de/den". Schizofreni kaller man det. Det finnes mange måter å være gutt eller jente på, foreldrene som oppdro disse menneskene har feilet i akkurat det. Anonymkode: cb5e0...42a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #19 Del Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva får deg til å si det? Jeg er cis å går under pronomenet they/them, og har mange ikke binære trans personer i vennekretsen, de er noen av de beste mest omgjengelige personene jeg kjenner. Så slutt med den dømminga din, det grenser faktisk til hatefulle ytringer det du holder på med her nå. Anonymkode: cedd8...1db Du er én person. Sa aldri foreldrene dine at det finnes mange måter å være en gutt eller jente på? Ikke-binært er bare tøys, jeg skjønner det er mange mennesker der ute som vil føle seg litt unike eller spesielle, men dette er bare tull. Anonymkode: cb5e0...42a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lucius Skrevet 20. juni 2022 #20 Del Skrevet 20. juni 2022 Jeg er en heterofil kvinne. Av og til så føler jeg meg som en katt fordi jeg liker å krølle meg sammen og sove på dagen men er våken om natten. Om man lurer på om jeg er rar eller noe, så er det slik jeg føler om alle navn på diverse kjønn og identiteter og gudvethva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå