AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #1 Skrevet 19. juni 2022 Mannen min har et barn på 8 år han aldri har hatt kontakt med eller sett fordi moren flyttet til Indonesia når hun ble gravid / one night stand) og han fikk et eller annet skriv noen år senere om at han var oppført som far. Hun har vært gift der nede og tydeligvis levd uten noe bidrag fra Nav og den nye mannen hennes har posert som en farsfigur for dette barnet på bla Facebook). Nå har vi fått et skriv fra nav om at vi (sier vi siden vi har felles økonomi og egne barn) må betale 6400kr i måneden i bidrag til henne fordi hun står uten inntekt. Mannen min har også blitt lagt til som «foresatt» på diverse skoleapper fordi hun har fått skoleplass til høsten for dette barnet (samme skole som våre 2 barn går på). Hun hadde i skrivet fra nav fylt ut et pr punkter som var påkrevd at hun ikke skulle ha delt samvær fordi far aldri har stilt opp. Hva hadde dere gjort? .. Denne situasjonen er så uoversiktlig, å plutselig bare få et barn «i fanget» som har flyttet inn i nabolaget og en mor som ikke vil ha samvær. 6400kr velter også hele økonomien vår da jeg er sykepleierstudent og nesten ikke inntekt. Anonymkode: 9cb82...5c9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #2 Skrevet 19. juni 2022 Hvorfor kan han ikke bare forsøke å få samvær selv om hun har krysset av på at han ikke skal ha det? Anonymkode: c9570...568 21 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #3 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan han ikke bare forsøke å få samvær selv om hun har krysset av på at han ikke skal ha det? Anonymkode: c9570...568 Økonomisk vil jo ikke det gjøre noen forskjell siden samværsfradraget skal være likt det barnet koster under samværet. Men ellers er jeg enig, selvsagt må han prøve å få samvær. Anonymkode: a16e4...16b
Veggdyret Skrevet 19. juni 2022 #4 Skrevet 19. juni 2022 Barnet skal flytte inn i nabolaget deres og er 8 år? En oppskalering mot 50/50-fordeling er jo egentlig helt på sin plass da. Han mannen din tatt DNA-test? Greit å ha det unnagjort før dere involverer dere altfor mye følelsesmessig. 34 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #5 Skrevet 19. juni 2022 Han burde først og fremst ta DNA test, for å være sikker på at barnet er hans. Anonymkode: 0e026...54e 22 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #6 Skrevet 19. juni 2022 Skal ikke barnebidrag etterbetales fra barnet ble født? Anonymkode: db8a9...25b 5
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #7 Skrevet 19. juni 2022 Menn må slutte å stikke kuken i kvinner som ikke eier nåla i veggen og som ikke har annet mål i livet å leve på bidrag fra far og staten. Det er punkt 1. Punkt 2 er at menn må slutte å stilltiende akseptere de kvinner som prøver å overkjøre de med å ha fult samvær og foreldreansvar. Ts, din mann bør umiddelbart oppsøke advokat og gå hardt mot denne kvinnen som har frarøvet barnets rett til omgang med far,og fars behov. Anonymkode: 0d7d4...bca 4 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #8 Skrevet 19. juni 2022 DNA-test først. Har hun en mann fortsatt - er de samboer/gift? Dersom han ønsker samvær kan han forsøke på det. Da kan det selvsagt legges til grunn at han ikke har hatt samvær fordi han ikke har hatt muligheten. Anonymkode: 3e07b...076 3
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #9 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal ikke barnebidrag etterbetales fra barnet ble født? Anonymkode: db8a9...25b Selvfølgelig ikke. Det skal tre i kraft fra den datoen det søkes om. Tenk om alenemødre venter med å sende inn papirene til barnet er 17 år og 11 måneder. Skal far da etterbetale for alle de årene? Anonymkode: 0d7d4...bca 9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #10 Skrevet 19. juni 2022 Hadde jeg vært mann og i en lignende konflikt, så hadde jeg først og fremst krevd en DNA test for å få bekreftet farskapet. Det jeg ikke forstår er at du forteller at hun bor i Indonesia, er gift og har andre barn. Så skal dette barnet begynne på samme skole som deres barn? Barnemor bor plutselig i Norge og er uten inntekt ? Hvordan er det mulig ? Anonymkode: 404db...e4b 17
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #11 Skrevet 19. juni 2022 Samvær er eneste måten å få refundert bidrag på men med et såpass høyt bidrag som 6400kr må mannen din tjene veldig godt. Men jeg hadde gjort følgende Dnatest, møte hos fvk og møte med nav. Anonymkode: 128fa...183
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #12 Skrevet 19. juni 2022 Ts her igjen. Mannen min tjener ikke spesielt godt, rundt 510 000, men hun har 0 kr i inntekt så jeg har forstått at det er derfor bidraget er satt så høyt. Vi kommer nå til å få store problemer med økonomi fordi 6400kr er mye når jeg er student. Til anonym over her: det ble kanskje litt uoversettelig. Denne barnemoren flyttet til utlandet da hun ble gravid og har vært der frem til nå i våres når hun flyttet tilbake til Norge. Hun har ikke fått flere barn der nede men har hatt en type/mann/samboer det er slutt med og hun har nå returnert til Norge. De drev en slags surfecamp/skole sammen, han er fra det landet hun flyttet til. Anonymkode: 9cb82...5c9
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #13 Skrevet 19. juni 2022 Da flytter hun sikkert til norge for å bli gravid igjen. Anonymkode: 701a9...c2e
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #14 Skrevet 19. juni 2022 Veggdyret skrev (59 minutter siden): Barnet skal flytte inn i nabolaget deres og er 8 år? En oppskalering mot 50/50-fordeling er jo egentlig helt på sin plass da. Han mannen din tatt DNA-test? Greit å ha det unnagjort før dere involverer dere altfor mye følelsesmessig. Mener du det? 50/50 for en 8åring som aldri har møtt faren sin eller halvsøsken, aldri har bodd i Norge? Tror det er nok kaos og omstilling om ikke "her er din nye far, her skal du bo en uke". Sorry ts, dette suger økonomisk, men sannheten er at mannen din har et barn og dine barn et halvsøsken, attpåtil snart på samme skole. kanskje fokusere mer på det....? Anonymkode: d36c4...95c 3
regine Skrevet 19. juni 2022 #15 Skrevet 19. juni 2022 Hvis det er noe tak i mannen så setter han selvsagt igang prosessen for å få samvær med barnet sitt. Det er nemlig eneste måten å få redusert bidraget på. Men det burde ikke være hovedmotivasjonen, den burde være å bli kjent med sitt barn og deres felles barns (halv)søsken. Første stopp er FVK for å få meklingsattest, kontakte advokat fordi mannen trenger juridisk bistand, dvs noen som KAN regelverket og ikke tror en hel masse. Og så få igang samværet. Når barnet likevel skal bo i nærområdet så er ikke det så vanskelig. I begynnelsen kan det ikke være så mye samvær, barnet kjenner jo verken sin far eller sine søsken, men etterhvert kan det (og bør det!) blir mer. Og et hjertesukk til slutt: menn generelt må begynne å ta ansvar for egen prevensjon når de ikke vil ha barn, men likevel ønsker å pule rundt. 9 2
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #16 Skrevet 19. juni 2022 Så mannen din har visst i årevis at han har barn uten å gjøre noe som helst for å bli kjent med det? Sjarmerende. Anonymkode: f0a97...8bc 10
Gjest O.G. Skrevet 19. juni 2022 #17 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min har et barn på 8 år han aldri har hatt kontakt med eller sett fordi moren flyttet til Indonesia når hun ble gravid / one night stand) og han fikk et eller annet skriv noen år senere om at han var oppført som far. Hun har vært gift der nede og tydeligvis levd uten noe bidrag fra Nav og den nye mannen hennes har posert som en farsfigur for dette barnet på bla Facebook). Nå har vi fått et skriv fra nav om at vi (sier vi siden vi har felles økonomi og egne barn) må betale 6400kr i måneden i bidrag til henne fordi hun står uten inntekt. Mannen min har også blitt lagt til som «foresatt» på diverse skoleapper fordi hun har fått skoleplass til høsten for dette barnet (samme skole som våre 2 barn går på). Hun hadde i skrivet fra nav fylt ut et pr punkter som var påkrevd at hun ikke skulle ha delt samvær fordi far aldri har stilt opp. Hva hadde dere gjort? .. Denne situasjonen er så uoversiktlig, å plutselig bare få et barn «i fanget» som har flyttet inn i nabolaget og en mor som ikke vil ha samvær. 6400kr velter også hele økonomien vår da jeg er sykepleierstudent og nesten ikke inntekt. Anonymkode: 9cb82...5c9 Indonesia?????
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #18 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen min har et barn på 8 år han aldri har hatt kontakt med eller sett fordi moren flyttet til Indonesia når hun ble gravid / one night stand) og han fikk et eller annet skriv noen år senere om at han var oppført som far. Hun har vært gift der nede og tydeligvis levd uten noe bidrag fra Nav og den nye mannen hennes har posert som en farsfigur for dette barnet på bla Facebook). Nå har vi fått et skriv fra nav om at vi (sier vi siden vi har felles økonomi og egne barn) må betale 6400kr i måneden i bidrag til henne fordi hun står uten inntekt. Mannen min har også blitt lagt til som «foresatt» på diverse skoleapper fordi hun har fått skoleplass til høsten for dette barnet (samme skole som våre 2 barn går på). Hun hadde i skrivet fra nav fylt ut et pr punkter som var påkrevd at hun ikke skulle ha delt samvær fordi far aldri har stilt opp. Hva hadde dere gjort? .. Denne situasjonen er så uoversiktlig, å plutselig bare få et barn «i fanget» som har flyttet inn i nabolaget og en mor som ikke vil ha samvær. 6400kr velter også hele økonomien vår da jeg er sykepleierstudent og nesten ikke inntekt. Anonymkode: 9cb82...5c9 Han skal selvsagt betale for barnet sitt. 6400 er ingenting i mnd sammenlignet med innsats og penger barnemor legger inn hver mnd. Slutt å sutre. Fint med samvær, men ikke pga man vil betale mindre... Anonymkode: 3ab5c...f6c 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #19 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selvfølgelig ikke. Det skal tre i kraft fra den datoen det søkes om. Tenk om alenemødre venter med å sende inn papirene til barnet er 17 år og 11 måneder. Skal far da etterbetale for alle de årene? Anonymkode: 0d7d4...bca Feil. Du kan be om etterbetaling. Dette fikk jeg selv opplyst fra NAV Anonymkode: 3ab5c...f6c 4
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #20 Skrevet 19. juni 2022 Han har nå en gang valgt å ha sex med noen, enten ubeskyttet eller vel vitende om at ikke all prevensjon er 100% sikkert, og det må han selvfølgelig ta ansvar for. Utrolig at dere to ønsker å slippe unna med dette! Hva er dere for slags mennesker egentlig? Han har et barn og det må han selvsagt betale for. Hvis han er interessert bør han be om samvær, men vær forberedt på at det ikke nødvendigvis vil ha så mye å si for bidraget. Anonymkode: 33411...b10 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå