Gå til innhold

Samboer slapp bomba i natt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer og kjæreste gjennom mange år kom hjem fra byen i natt, og slapp tidenes bombe. Han hadde vært utro (altså i natt) og ville gjøre det slutt. Sa jeg fortjente bedre og at han og forholdet ikke var verdt å kjempe for. Jeg er helt knust. Hadde mine mistanker, da jeg ikke fikk svar eller kontakt med han gjennom hele kvelden/natta. Han har brutt tilliten min noen ganger før (mange år siden, sist gang for 5 år siden), så jeg vet med meg selv at jeg egentlig ikke kan tilgi noe mer fra han. Han er likevel en utrolig bra fyr, kjempesnill og egentlig alt jeg ser etter i en mann. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus, kjøpt ny bil og prøver på barn. Alt er nå ødelagt.

Hvordan kommer man seg videre fra noe sånt? Har ikke sovet noen ting i natt, bare gråter. Føler utrolig nok skyld i det hele, da jeg ikke har hatt det så bra siste tiden, og har derfor ikke vært så lett å leve med. Han gjør hele tiden sitt ytterste for at jeg skal ha det bra, men jeg har nok i det siste gitt mye uttrykk for at jeg aldri blir fornøyd. Kanskje han bare fikk nok…. 

Anonymkode: 881f8...762

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje han fikk nok ja. Har det vert eit godt liv for han? Kanskje ha ga litt F i natt fordi han ikj vil ha det livet her uansett😞

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del blir dessverre"vanskelige" istedet for å si at de ikke vil ha barn. De som ikke er utro, lager krangler om ingenting. De som ikke er utro eller krangler, blir mentalt fjerne. De vil ut, men vil du skal gå.

Anonymkode: 1ab61...5c2

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min samboer og kjæreste gjennom mange år kom hjem fra byen i natt, og slapp tidenes bombe. Han hadde vært utro (altså i natt) og ville gjøre det slutt. Sa jeg fortjente bedre og at han og forholdet ikke var verdt å kjempe for. Jeg er helt knust. Hadde mine mistanker, da jeg ikke fikk svar eller kontakt med han gjennom hele kvelden/natta. Han har brutt tilliten min noen ganger før (mange år siden, sist gang for 5 år siden), så jeg vet med meg selv at jeg egentlig ikke kan tilgi noe mer fra han. Han er likevel en utrolig bra fyr, kjempesnill og egentlig alt jeg ser etter i en mann. Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus, kjøpt ny bil og prøver på barn. Alt er nå ødelagt.

Hvordan kommer man seg videre fra noe sånt? Har ikke sovet noen ting i natt, bare gråter. Føler utrolig nok skyld i det hele, da jeg ikke har hatt det så bra siste tiden, og har derfor ikke vært så lett å leve med. Han gjør hele tiden sitt ytterste for at jeg skal ha det bra, men jeg har nok i det siste gitt mye uttrykk for at jeg aldri blir fornøyd. Kanskje han bare fikk nok…. 

Akkurat sånn jeg opplevde for 2 år siden. 

Man kommer seg videre fordi man må. Jeg sov dårlig de neste månedene etter, sleit psykisk og gikk til psykolog. 

Uansett hvor lei han har vært så tok han en feig løsning.

Anonymkode: 19c0b...1b2

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tålmodigheten hans tok vel slutt. Lett å være utro når man allerede har fått nok. 

Anonymkode: 5f275...c07

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var iallefall i det minste ærlig om det. Istedenfor å la det bli et rykte du kanskje hører av andre. 

Er godt råd ikke ta, store avgjørelser når du er på det mest emosjonelle. Ta dere pause, ikke i forholdet men noen dager fra hverandre til du er i stand til å tenke litt klarere. Og legg ballen over på hans side og se hvordan han spiller den. Hvis du nå står og er usikker på å fortsette eller kutte ut. 

Anonymkode: f085a...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er rart, for han har utrolig lyst på barn, og har til tider vært mer engasjert enn meg i prøvinga. Blitt tydelig lei seg ved negative tester osv… Kanskje det bare er meg han ikke vil ha barn med. 
Takk for svar alle. Har stort behov for å lufte tanker da jeg ikke skjønner noen ting og er helt i sjokk. 

• Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær iskald, begynn å tenk praktiske løsninger og veien ut. Vil du ha barn og sitte med usikkerheten med en baby på armen hver gang han går ut døra? 
presenter rolig og saklig for han ikveld hvordan du tenker det er best å løse dette. La han komme med sine innspill. Ikke!! Gi etter for sex eller andre «goder» som følger med ett parforhold. 
Om han ikke hadde vært helt ferdig med deg, hadde han grått og bedt på sine knær. Eller valgt å holde det hemmelig. 

Anonymkode: caf7d...836

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ville nok ut, ja..

Han brukte utroskapen som en slags unnskyldning, men dette handler nok ikke om det. Det er nok noe som har bygget seg opp, han var nok ikke helt klar for barn og hele den pakken..

Det kan også "bare" være et lite panikkanfall, kanskje han ombestemmer seg når han har fått hentet seg inn. 

Samtidig spørs det jo om du skal være med en mann som puler en annen så fort han blir redd. 

Masse klemmer til deg, dette går over med tiden, kanskje du også vil se at det var riktig. 

Anonymkode: 00e9b...431

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at du ikke har vært lett å leve med?

Det er jo innmari dumt å oppføre seg dårlig bare fordi man ikke har det bra. Når man lever med noen så har man selv et ansvar for at relasjonen skal være positiv og oppføre seg som voksne folk.

Man ser det hele tiden, at enkelte folk som har veldig snille partnere utnytter snillheten og strekker den for langt. Snille folk blir utnyttet, helt til strikker ryker og det er for sent. Man kan ikke fikse en strikk, så forholdet er ødelagt.

Derfor spør jeg hvordan du faktisk har behandlet han?

Uansett kjipt av han å være utro, men det er i mange tilfeller helt forståelig også, at man trenger validering og anerkjennelse av andre når man ikke får det hjemme.

Anonymkode: 1939b...69f

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du ikke har barn med han og kom deg videre 👌🏼
når man ikke har barn, er det bare kjæresteri - man børster det av seg og går videre. 

Anonymkode: 8ccf2...b66

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo ikke en egentlig fantastisk fyr og alt du ser etter i en mann, og gjør sitt ytterste for at du skal ha det bra når han samtidig går og er utro mot deg! Det er så motstridende å lese at hjernen din må jo bli helt forvirra av å skrive det?

Synes du skal holde deg til fakta her. Dere har nettopp flytta sammen, nettopp kjøpt bil, prøver å få barn. Han går og er utro.

Slik jeg ser det, og du selv sier du ikke kan tilgi mer, så får du en lett vei ut føe noen unger er født. 

Anonymkode: 1514a...1a3

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være utro er bare en utrolig feig måte å gjøre det slutt på. Fyren er en drittsekk som du skal være glad for at du nå er kvitt. Gå videre og bli lykkelig, det fortjener du❤️❤️

Anonymkode: 919da...1e7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han hadde noe å si på forholdet - kunne han ikke bare si det rett ut i stedet for å være utro ...?

Dette minner meg om oppførselen til en umoden 14-åring som slår opp på SMS fordi han ikke tør å si det ansikt til ansikt; slikt gjør man rett og slett ikke når man er voksen.

Med mindre man er en ...

feiging.png

Endret av - Brian
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med at du ikke har vært lett å leve med?

Det er jo innmari dumt å oppføre seg dårlig bare fordi man ikke har det bra. Når man lever med noen så har man selv et ansvar for at relasjonen skal være positiv og oppføre seg som voksne folk.

Man ser det hele tiden, at enkelte folk som har veldig snille partnere utnytter snillheten og strekker den for langt. Snille folk blir utnyttet, helt til strikker ryker og det er for sent. Man kan ikke fikse en strikk, så forholdet er ødelagt.

Derfor spør jeg hvordan du faktisk har behandlet han?

Uansett kjipt av han å være utro, men det er i mange tilfeller helt forståelig også, at man trenger validering og anerkjennelse av andre når man ikke får det hjemme.

Anonymkode: 1939b...69f

Jeg har ikke vært slem mot han eller behandlet han dårlig. Alle reagerer forskjellig når det er tøft i livet… jeg reagerer dessverre med å bli innesluttet og stille, og kan sikkert da virke litt kort. Skulle nå ønske at jeg hadde klart å involvere han mer i hvordan jeg har det. Han har også måtte gjøre mye mer enn meg her hjemme da jeg ikke har hatt energi. Har vart i to uker ca og utløst av flere hendelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke vært slem mot han eller behandlet han dårlig. Alle reagerer forskjellig når det er tøft i livet… jeg reagerer dessverre med å bli innesluttet og stille, og kan sikkert da virke litt kort. Skulle nå ønske at jeg hadde klart å involvere han mer i hvordan jeg har det. Han har også måtte gjøre mye mer enn meg her hjemme da jeg ikke har hatt energi. Har vart i to uker ca og utløst av flere hendelser. 

Kjære deg. 2 uker med litt dårlig stemning er en helt utrolig TYNN forklaring på et sånt svik. Et svangerskap og småbarnstid mye lengre og mye mer krevende. Du kunne aldri stolt på at han ikke skulle gjøre det samme igjen når dere sitter der med en baby som ikke vil sove og dere har underskudd på både søvn og egentid.

Virkelig feigt av han å gjøre det her, men du må takke han for at han sa ifra med én gang. Det var raust og riktig gjort av han.

Anonymkode: 57110...d8e

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg syns det er rart, for han har utrolig lyst på barn, og har til tider vært mer engasjert enn meg i prøvinga. Blitt tydelig lei seg ved negative tester osv… Kanskje det bare er meg han ikke vil ha barn med. 

Det var min eks også...engasjert og lei seg fordi vi ikke hadde barn, og gikk han fra meg med begrunnelsen "jeg orker ikke få barn". Så fant han seg dame med to barn. Så det var nok småbarnstid med meg han ikke ville ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg ts?❤️

Anonymkode: dcc79...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2022 at 8:32 AM, AnonymBruker said:

En del blir dessverre"vanskelige" istedet for å si at de ikke vil ha barn. De som ikke er utro, lager krangler om ingenting. De som ikke er utro eller krangler, blir mentalt fjerne. De vil ut, men vil du skal gå.

Høres ut som kvinnemetoden.

Anonymkode: 2fe55...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/19/2022 at 1:06 PM, AnonymBruker said:

Det var min eks også...engasjert og lei seg fordi vi ikke hadde barn, og gikk han fra meg med begrunnelsen "jeg orker ikke få barn". Så fant han seg dame med to barn. Så det var nok småbarnstid med meg han ikke ville ha. 

Evt bare deg han ikke ville ha.

Anonymkode: 2fe55...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...