malifika Skrevet 18. juni 2022 #1 Del Skrevet 18. juni 2022 Fått positiv test etter å ha vært på hyttetur med en stor gjeng. Føler meg ikke dårlig og er trippel vaksinert. Skal etter planen på et arrangement om et par dager. Har jeg da lov til å dra på arrangementet eller må jeg stå over?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. juni 2022 #2 Del Skrevet 18. juni 2022 De sier vel at man skal holde seg hjemme om man føler seg syk og ellers leve som normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 18. juni 2022 Forfatter #3 Del Skrevet 18. juni 2022 Justlooking skrev (8 minutter siden): De sier vel at man skal holde seg hjemme om man føler seg syk og ellers leve som normalt? Takk. Det var det jeg også trodde. Men, det er vel alltids noen som mener at man er egoistisk hvis man møter masse mennesker når man vet at man har covid 🙄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 19. juni 2022 #4 Del Skrevet 19. juni 2022 malifika skrev (49 minutter siden): Takk. Det var det jeg også trodde. Men, det er vel alltids noen som mener at man er egoistisk hvis man møter masse mennesker når man vet at man har covid 🙄 Jeg vil tro at de aller fleste vil reagere negativt om noen bevisst utsetter de for en smittsom sykdom, ja. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snusleppe Skrevet 19. juni 2022 #5 Del Skrevet 19. juni 2022 Er selvfølgelig egoistisk om du møter opp på ett arrangement når su vet du har covid, bruk hodet litt. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 19. juni 2022 #6 Del Skrevet 19. juni 2022 malifika skrev (59 minutter siden): Takk. Det var det jeg også trodde. Men, det er vel alltids noen som mener at man er egoistisk hvis man møter masse mennesker når man vet at man har covid 🙄 Selvfølgelig er du egoistisk om du drar på et arrangement eller lignende når du har covid! Ekstra usympatisk og respektløst at du avslutter innlegget ditt med å himle med øynene.. Du får ikke bot om du drar, men driter du virkelig i at du smitter masse folk med covid? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 19. juni 2022 Gjest Nora skrev (12 timer siden): Selvfølgelig er du egoistisk om du drar på et arrangement eller lignende når du har covid! Ekstra usympatisk og respektløst at du avslutter innlegget ditt med å himle med øynene.. Du får ikke bot om du drar, men driter du virkelig i at du smitter masse folk med covid? Jeg tenker at vi har fulgt myndighetene sine regler i 2 år. Nå sier de nye reglene laget av de samme myndighetene at vi skal leve helt som normalt og kun holde oss inne dersom vi selv føler oss syke. Så hvorfor skal man ikke følge de reglene nå? Folk får jo til og med beskjed om å komme på jobb med covid. Var det bare greit å følge regler da vi skulle ta vaksine, holde oss inne å bruke munnbind? Jeg tviler på at folk med halsbetennelse, bihulebetennelse, forkjølelse, lungebetennelse etc holder seg inne for å la være å smitte andre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nora Skrevet 19. juni 2022 #8 Del Skrevet 19. juni 2022 malifika skrev (2 timer siden): Jeg tenker at vi har fulgt myndighetene sine regler i 2 år. Nå sier de nye reglene laget av de samme myndighetene at vi skal leve helt som normalt og kun holde oss inne dersom vi selv føler oss syke. Så hvorfor skal man ikke følge de reglene nå? Folk får jo til og med beskjed om å komme på jobb med covid. Var det bare greit å følge regler da vi skulle ta vaksine, holde oss inne å bruke munnbind? Jeg tviler på at folk med halsbetennelse, bihulebetennelse, forkjølelse, lungebetennelse etc holder seg inne for å la være å smitte andre. Som jeg sa, du får ikke bot om du går ut og smitter andre med covid, men det er lov å vise respekt og omtanke for andre likevel. Jeg, og flere med meg, syns det er egoistisk og selvopptatt når man smitter andre med viten og vilje. Det kan godt hende at noen av den gruppen mennesker du smitter, eller noen de igjen evt smitter videre, blir alvorlig og langvarig syk. Men det driter vel du i, så lenge du får med deg den festen eller det arrangementet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 19. juni 2022 #9 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg hadde nettopp covid, og jeg hadde ikke gått på et arrangement et par dager etter positiv test altså.... Det er lov, men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å smitte folk med viten og vilje sånn rett før ferie.... 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bøtteballetten Skrevet 19. juni 2022 #10 Del Skrevet 19. juni 2022 malifika skrev (17 timer siden): Takk. Det var det jeg også trodde. Men, det er vel alltids noen som mener at man er egoistisk hvis man møter masse mennesker når man vet at man har covid 🙄 Ja, jeg ville sagt det er egoistisk å stille opp på arrangementer når man vet man er covidsmittet. Det er unødvendig å utsette andre for smitte. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imsdalen Skrevet 19. juni 2022 #11 Del Skrevet 19. juni 2022 malifika skrev (17 timer siden): Takk. Det var det jeg også trodde. Men, det er vel alltids noen som mener at man er egoistisk hvis man møter masse mennesker når man vet at man har covid 🙄 Du kan være glad vi ikke skal på samme arrangement, for hvis du med viten og vilje hadde smitta meg hadde du havna på legevakta. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 19. juni 2022 #12 Del Skrevet 19. juni 2022 (endret) Det finnes ingen regler nå men folk må kunne vise hensyn til andre mennesker. Selv om det ikke finnes regler så forventer man jo at folk holder seg hjemme når de er syke. Det som er anbefalt også. Er du smittet så smitter du andre uansett hvor lite symptomer du har. Tenk på at en av personene du møter på/står ved siden av kan få det mye kraftigere enn deg. Det kan umulig være gøy å vite at man kan smitte andre med vilje. Jeg hadde i alle fall fått veldig dårlig samvittighet av å gjøre det. Jeg vil ikke være skyld i at noen blir så syk. Sånn tenker i alle fall jeg. Så ja det er egoistisk å gå på et arrangement når man vet man er smittet og risikere å smitte alle andre. Vis hensyn og respekt til andre mennesker. Det er i alle fall viktig synes jeg og håper andre også tenker det Det må ikke regler til for å holde seg hjemme når en er smittet. Hvis folk ikke kan holde seg hjemme når de er smittet uten at det må regler til så er det jo ikke rart at vi trenger regler når det er mye smitte. Endret 19. juni 2022 av Warrior Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snusleppe Skrevet 19. juni 2022 #13 Del Skrevet 19. juni 2022 Går du inn på helsemyndighetenes sider så ser du at de fortsatt anbefaler å holde seg hjemme til man er symptomfri 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 19. juni 2022 #14 Del Skrevet 19. juni 2022 Jeg hadde ikke dratt på noe arrangement i din situasjon. Hadde bare sett for meg hvordan en tilfeldig ble smittet og dro det med seg videre til en som fikk kronisk trøbbel eller ble alvorlig syk. Pga meg. Hadde ikke gjort det, nei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 19. juni 2022 #15 Del Skrevet 19. juni 2022 Ingen regler, kun sunn fornuft. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 19. juni 2022 Imsdalen skrev (6 timer siden): Du kan være glad vi ikke skal på samme arrangement, for hvis du med viten og vilje hadde smitta meg hadde du havna på legevakta. 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 19. juni 2022 Snusleppe skrev (5 timer siden): Går du inn på helsemyndighetenes sider så ser du at de fortsatt anbefaler å holde seg hjemme til man er symptomfri Jeg ER symptomfri men, fortsatt positiv test. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
malifika Skrevet 19. juni 2022 Forfatter #18 Del Skrevet 19. juni 2022 Warrior skrev (5 timer siden): Det finnes ingen regler nå men folk må kunne vise hensyn til andre mennesker. Selv om det ikke finnes regler så forventer man jo at folk holder seg hjemme når de er syke. Det som er anbefalt også. Er du smittet så smitter du andre uansett hvor lite symptomer du har. Tenk på at en av personene du møter på/står ved siden av kan få det mye kraftigere enn deg. Det kan umulig være gøy å vite at man kan smitte andre med vilje. Jeg hadde i alle fall fått veldig dårlig samvittighet av å gjøre det. Jeg vil ikke være skyld i at noen blir så syk. Sånn tenker i alle fall jeg. Så ja det er egoistisk å gå på et arrangement når man vet man er smittet og risikere å smitte alle andre. Vis hensyn og respekt til andre mennesker. Det er i alle fall viktig synes jeg og håper andre også tenker det Det må ikke regler til for å holde seg hjemme når en er smittet. Hvis folk ikke kan holde seg hjemme når de er smittet uten at det må regler til så er det jo ikke rart at vi trenger regler når det er mye smitte. Reglene var vel kun laget for å ikke legge for mye press på helsevesenet?? Er ikke hele poenget nå at flest mulig skal bli smittet på sikt, i rolig tempo slik at vi opparbeider flokk-imunnitet?? Siden de aller fleste er vaksinert så er det vel ikke anslått at det er så farlig å bli smittet lengre. Er iallefall slik jeg har forstått det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 19. juni 2022 #19 Del Skrevet 19. juni 2022 Covid har mutert til en mild forkjølelse så gjør det samme som når du er forkjøla. Gjør det du vil og orker men ikke gi klem til bestemor liksom 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 19. juni 2022 #20 Del Skrevet 19. juni 2022 malifika skrev (40 minutter siden): Jeg ER symptomfri men, fortsatt positiv test. Hvorfor testet du deg? Om du ikke hadde symptomer og i tillegg ikke har tenkt å endre oppførsel ved positiv test, hva var poenget og hvordan kom du på idéen om å teste deg i det hele tatt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg