AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #41 Skrevet 19. juni 2022 Diana skrev (7 timer siden): Får vi da pengene for billettene tilbake? Jeg og min yngste skal til London på torsdag. Han gleder seg enormt, og vi har hatt nedtelling i 3 år. Men nå står turen i fare pga streiken som trappes opp i morgen 😔 Ja, du får tilbake pengene for billetten hvis flyet blir kansellert. Anonymkode: 39e91...b39
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #42 Skrevet 19. juni 2022 Her blir det bil om de avlyser flyet! Ikke faen om jeg lar ungene på 7 og 11 bli sittende hjemme hele sommeren når de har gledet seg til legoland i 3 år snart. Anonymkode: 0e84a...81d
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #43 Skrevet 19. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjenner jeg er rimelig stressa for sommerferien ja. Skal fly med Norwegian til begge landene jeg skal til i sommer. Hvis flyet blir kansellert så vet jeg faktisk ikke hva vi gjør. Utenlands skal jeg uansett, er så drittlei regn og dårlig vær nå, trenger sol og strand! Får kjøre nedover til Italia da, med elbil😬 Anonymkode: 244c9...2ce Går fint det, vi kjørte til Kroatia med elbil i fjor. Litt lengre og flere pauser enn før, men gikk veldig fint. Vurderer å gjøre det igjen i år da vi ikke tørr å bestille billetter til landet vi har lyst å besøke pga streik og korona. Anonymkode: 9bc0c...4c1
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2022 #44 Skrevet 19. juni 2022 Den varer nok til flyselskapene går konkurs, så sitter de der uten jobb... Anonymkode: c626d...990 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #45 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Den varer nok til flyselskapene går konkurs, så sitter de der uten jobb... Anonymkode: c626d...990 Det er netopp det. Flyselskapene blir erstatningspliktige, kundene raser og finner andre muligheter. Lang streik blir bli ris til egen bak. Anonymkode: 29865...024
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #46 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 18.6.2022 den 23.23): Vi ha bestilt reise i slutten av denne mnd. Tror dere streiken er over da? Anonymkode: 79ca4...1c3 Problemet er jo at det er flere streiker overhengende som kan komme til å påvirke flytrafikken.. Nå er det flyteknikerne som trapper opp streiken i dag, i natt går fristen ut for å bli enige mtp flyplassarbeiderne. Blir ikke de enige går dermed en drøss med flyplassarbeidere ut i streik fom i morgen. På toppen av det har du SAS pilotene som har varslet streik 29.06 (denne er minst sannsynlig at blir gjennomført). Det kan hende alt er over til du skal reise, og uansett tar det tid før streikene trappes såpass opp at det «lammer» trafikken helt. Jeg ville prøvd å puste med magen og tenkt at det ordner seg. Anonymkode: 4b962...164
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #47 Skrevet 20. juni 2022 Diana skrev (16 timer siden): Får vi da pengene for billettene tilbake? Jeg og min yngste skal til London på torsdag. Han gleder seg enormt, og vi har hatt nedtelling i 3 år. Men nå står turen i fare pga streiken som trappes opp i morgen 😔 Nei, flyselskapene har ikke erstatningsplikt. De er en like uskyldig tredjepart som deg. Det er fagforeningene som må bli enige. Anonymkode: 4b962...164 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #48 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi forventer at det kanskje blir litt problemer på innlands, tror noen fly vil bli kansellert, utenlands derimot vil fungere som normalt med noe forsinkelser. Husk at selv om det er streik så har vi alltid back up og forventer at over 90 av flyene skal gå. Vi har dermed alltid back up personell som står klare til å tre inn ved akutte hendelser som en omfattende streik. Anonymkode: 2a56a...688 Dette er bare bullshit. Anonymkode: 89a5a...c1b 2
AC0608 Skrevet 20. juni 2022 #49 Skrevet 20. juni 2022 Når passet til yngste datteren var i boks, måtte det selvfølgelig dukke opp andre bekymringer. Vi skal reise fredag med SAS charter. Her er det jo ikke snakk om en flyreise fra A til B, men en tur/retur reise med en ukes hotellopphold. Jeg vil jo tro at det mest praktiske er å evt kansellere rutefly. De er kanskje ikke fullbooket, og vil dermed være enklere å booke om reisende til andre avganger. Holder de igjen et charterfly, som ofte kun har en ukentlig avgang, vil jo heller ikke reisende som skal hjem med samme flyet senere på dagen komme seg hjem. 3 år siden forrige ordentlige ferietur, så blir utrolig lei meg på døtrene mines vegne hvis dette går i knas. Blir utrolig provosert over lønnskravet til flyteknikerne. Henger ikke på greip. Streik burde de uansett ventet med til næringen har kommet litt i gjenge igjen etter 2-3 dårlige år. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #50 Skrevet 20. juni 2022 Stakkars dere som skal reise med Flyr. Svært mange av deres flyvninger har problemer nå om dagen. Flyet mitt fra Oslo til Trondheim ble kansellert i går. Det skulle opprinnelig gå 16.30, men først i 15.30-tiden kom det beskjed om at avgangen var utsatt til 18.10 (hadde visst dette i noen timer allerede da det stod på Avinors sider). Flyet ble først utsatt til 18.10, deretter til 20.35, men vi fikk ingen info fra Flyr annet enn en sms. Det var ingen ansatte ved gaten heller, kun ei fra et annet firma som kom dit og delte ut en matkupong på 150 kr i 19-tiden, men hun kunne ikke svare på noe som helst. Kl 21.17 fikk vi sms om at flyet var kansellert, med beskjed om å organisere reisen videre selv da Flyr ikke har ombookingsmuligheter. Måtte vente over en time for å få hentet ut bagasjen, og å få ordnet hotell tok like lang tid. Makan til dårlig kundeservice. Anonymkode: 025fd...9bc 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #51 Skrevet 20. juni 2022 Flyr skulle ikke rammes at streiken i hvert fall, i motsetning til Widerøe, Norwegian og SAS. Men hvordan blir det med utenlandske selskaper som lander på norske flyplasser, får de service på flyene om det trengs, eller risikerer de å stå igjen i Norge og at passasjerene deres ikke kommer avgårde? Håper inderlig at de øvrige som truer med streik kommer til en avtale, ille nok med flyteknikerne. Og det er jo ingen sjanse for at de får 18%, så hva skjer da hvis det heller ikke blir lønnsnemnd? Anonymkode: 56439...be0 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #52 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Stakkars dere som skal reise med Flyr. Svært mange av deres flyvninger har problemer nå om dagen. Flyet mitt fra Oslo til Trondheim ble kansellert i går. Det skulle opprinnelig gå 16.30, men først i 15.30-tiden kom det beskjed om at avgangen var utsatt til 18.10 (hadde visst dette i noen timer allerede da det stod på Avinors sider). Flyet ble først utsatt til 18.10, deretter til 20.35, men vi fikk ingen info fra Flyr annet enn en sms. Det var ingen ansatte ved gaten heller, kun ei fra et annet firma som kom dit og delte ut en matkupong på 150 kr i 19-tiden, men hun kunne ikke svare på noe som helst. Kl 21.17 fikk vi sms om at flyet var kansellert, med beskjed om å organisere reisen videre selv da Flyr ikke har ombookingsmuligheter. Måtte vente over en time for å få hentet ut bagasjen, og å få ordnet hotell tok like lang tid. Makan til dårlig kundeservice. Anonymkode: 025fd...9bc Alltid kult med nye flyselskap helt til at man innser at man betaler for det man får. Dette er nesten bare sånn man kan forvente av et nyoppstartet flyselskap når det selges billetter over en lav sko og de ikke har nok erfaring med å følge opp med en gang det blir litt kaos. Pluss på at de ikke har bygd opp erfaring enda til å håndtere ytre faktorer som kanskje kom litt uventet på. På samme måte som jeg aldri har valgt Ryanair når jeg skal ut og fly, kommer jeg ikke til å velge Flyr med det første. Om man ønsker å ha litt mer forutsigbarhet så velger man heller SAS og dernest Norwegian. Vel strengt tatt nå er det enkleste å ikke reise utenlandsk, eller reise med ferge. Selv god kundeservice hjelper ikke mot flystreik. Anonymkode: e51c0...981 2
Kassiopeia8 Skrevet 20. juni 2022 #53 Skrevet 20. juni 2022 Diana skrev (På 19.6.2022 den 15.15): Får vi da pengene for billettene tilbake? Jeg og min yngste skal til London på torsdag. Han gleder seg enormt, og vi har hatt nedtelling i 3 år. Men nå står turen i fare pga streiken som trappes opp i morgen 😔 Tror dessverre ikke det. Man får refundert flybillettene fra flyselskapet, men reiseforsikringen har ikke lov å refundere noe
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #54 Skrevet 20. juni 2022 Kassiopeia8 skrev (52 minutter siden): Tror dessverre ikke det. Man får refundert flybillettene fra flyselskapet, men reiseforsikringen har ikke lov å refundere noe Jaa, så hotell osv får man dessverre ikke igjen, med mindre man har bestilt fullt refunderbart. Anonymkode: 4e1ed...326
Kassiopeia8 Skrevet 20. juni 2022 #55 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jaa, så hotell osv får man dessverre ikke igjen, med mindre man har bestilt fullt refunderbart. Anonymkode: 4e1ed...326 Riktig
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #56 Skrevet 20. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alltid kult med nye flyselskap helt til at man innser at man betaler for det man får. Dette er nesten bare sånn man kan forvente av et nyoppstartet flyselskap når det selges billetter over en lav sko og de ikke har nok erfaring med å følge opp med en gang det blir litt kaos. Pluss på at de ikke har bygd opp erfaring enda til å håndtere ytre faktorer som kanskje kom litt uventet på. På samme måte som jeg aldri har valgt Ryanair når jeg skal ut og fly, kommer jeg ikke til å velge Flyr med det første. Om man ønsker å ha litt mer forutsigbarhet så velger man heller SAS og dernest Norwegian. Vel strengt tatt nå er det enkleste å ikke reise utenlandsk, eller reise med ferge. Selv god kundeservice hjelper ikke mot flystreik. Anonymkode: e51c0...981 Jepp, har reist med Flyr to ganger tidligere hvor flybillettene kostet omtrent ingenting og alt gikk som smurt. Så førsteinntrykket var veldig bra, men innser jo etter denne hendelsen at det kan lønne seg å betale noen kroner ekstra for å få litt mer forutsigbarhet. Kan forstå at streik og destinasjoner i utlandet gjør ombooking utfordrende for alle selskapene, men på en så travel rute som OSL-TRD burde man i det minste kunne forvente at et selskap klarer å yte noe kundeservice og booke deg over på et annet fly innen rimelig tid. Åpenbart at med Flyr sine barnesykdommer, begrenset flåte og tett flyprogram er selv det en utfordring. Anonymkode: 025fd...9bc
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #57 Skrevet 20. juni 2022 Problemene bare står i kø etter pandemien. Etter tekniker-streiken, er det pilotene sin tur. Det kan bli en heftig sommer. Og for de som kommer seg på tur, vel, der er det dyrt. Prisene har gått kraftig opp pga kronekursen, og når de kommer hjem går også renteutgiftene opp. Tenker en back up-plan kan være greit for å døyve skuffelsen. Skal ta tog, så håper det ikke blir påvirket. Anonymkode: 9e183...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2022 #58 Skrevet 20. juni 2022 Det blir trolig mer flykaos i Europa i helgen, for da har Ryanair-ansatte i flere land planlagt streik. Fredag meldte Reuters at ansatte i Belgia, Portugal, Spania, Frankrike og Italia planlegger streik fra fredag eller lørdag. Streikeaksjonene skal vare i alt fra 24 timer til flere dager. Også det tyske selskapet Lufthansa kan rammes av streik, ifølge den tyske avisen Handelsblatt. Anonymkode: 9e183...0f6
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #59 Skrevet 21. juni 2022 Streiken varer til den er over. Anonymkode: cdc24...46d
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2022 #60 Skrevet 21. juni 2022 Heldigvis ingen streik blant bakkemannskapene. Får håpe flyteknikerne kommer på glid også. Nytter ikke å si at man vil megle, men at kravene står fast. Begge parter må gi, ellers er det like greit å be om lønnsnemnd. Anonymkode: 56439...be0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå