cas12 Skrevet 18. juni 2022 #1 Del Skrevet 18. juni 2022 Er jeg på jordet her? flere i klassen hans har det, de går i 3 klasse. Jeg synes det er en hel del som ikke passer 9åringer på FB, insta og snap. Er jeg for streng? tenkte hn i alle fall må vente til hn 13 som aldergrensen er 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ATLAS6 Skrevet 18. juni 2022 #2 Del Skrevet 18. juni 2022 Nei, du er ikke for streng. Det er 13 års aldersgrense, og syns at ungdomsskolen er et godt tidspunkt å få slikt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 18. juni 2022 #3 Del Skrevet 18. juni 2022 Du er absolutt ikke for streng, sosiale medier har 13 års grense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 18. juni 2022 #4 Del Skrevet 18. juni 2022 Ni år er utvilsomt for tidlig! Du er ikke for streng. Vi tenkte å vente til 13 her også, men til største ble det 12 1/2. (FB var ikke interessant). Jeg har forsøkt å holde oversikten, og heldigvis forteller hun meg ting og vi fant ut at hun ble forsøkt lokket med penger for å sende bilder til en mann. Hun er/var veldig naiv og selv om avtalen var at hun skulle ha lukket konto og bare fikk legge til folk hun kjente, trodde hun at når noen la henne til, kjente hun de jo sikkert.. Verden blir stor og uoversiktlig når de begynner med So-me. (Og jeg er nok litt naiv jeg også, men håper likevel hun fortsetter å fortelle meg slike alvorlige ting..) min yngste er 11 1/2 og er ikke interessert. Han har blitt godt kjent med Teams gjennom skolen og han og klassekamerater bruker gjerne dette for å holde kontakten. Det er sikkert noen fallgruver der også, men det virker tryggere. Kan det være et alternativ? Hva er grunnen til at det er viktig for ham? Går han glipp av mye av det sosiale ved å ikke ha det? Vet du at de andre har det eller kan det være noe som blir sagt bare for å brukes som pressmiddel? 9 år er uansett alt for ungt til å klare å forstå nettvett og vite konsekvensene av bruk av snap og Instagram. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 18. juni 2022 Forfatter #5 Del Skrevet 18. juni 2022 Tusen takk Nei synes det er rart at så mange har det allerede i 3 klasse, er vel ca halve klassen som har det, men vet jo mye mobbing og hets skjer der og selvom hn er populær blant begge kjønn vet man aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 18. juni 2022 #6 Del Skrevet 18. juni 2022 Helt utrolig merkelig at så mange i 3.kl får bruke sosiale medier 👀 Det er helt hodeløst! Ikke mange som har det i 6.trinn hvor vi bor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 20. juni 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 20. juni 2022 missLynch skrev (På 18.6.2022 den 11.23): Helt utrolig merkelig at så mange i 3.kl får bruke sosiale medier 👀 Det er helt hodeløst! Ikke mange som har det i 6.trinn hvor vi bor. helt enig. synes det er mye ja. og barn som er så unge kan ikke beskytte seg god nok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 25. juni 2022 #8 Del Skrevet 25. juni 2022 Hun er altfor ung! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 5. juli 2022 #9 Del Skrevet 5. juli 2022 Hva du en gjør så legg ikke vekt på de offisielle aldergrensene. Du ønsker ikke å regulere livene til de små med utdaterte amerikanske lover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. juli 2022 #10 Del Skrevet 5. juli 2022 Alt for tidlig. Mitt ene barn er et år eldre enn ts sitt, og ingen jeg vet i klassen hans som har disse tingene ennå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipser Skrevet 7. juli 2022 #11 Del Skrevet 7. juli 2022 cas12 skrev (På 18.6.2022 den 10.37): Tusen takk Nei synes det er rart at så mange har det allerede i 3 klasse, er vel ca halve klassen som har det, men vet jo mye mobbing og hets skjer der og selvom hn er populær blant begge kjønn vet man aldri Vet du dette eller har barnet ditt sagt det? jeg stilte spørsmål om Fortnite på klassegruppa på Facebook, da min unge ville spille det og påstod at alle andre i klassen hadde det. Viste seg at det var et par stykker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cas12 Skrevet 7. juli 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 7. juli 2022 Vipser skrev (1 time siden): Vet du dette eller har barnet ditt sagt det? jeg stilte spørsmål om Fortnite på klassegruppa på Facebook, da min unge ville spille det og påstod at alle andre i klassen hadde det. Viste seg at det var et par stykker.. dette vet jeg da de sa det på foreldremøte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 2. september 2022 #13 Del Skrevet 2. september 2022 Du må selv ta vurderingen på hvordan ungen din vil takle det. 13 års grense er satt av flere grunnet, inkludert det at man må kunne prosessere alle inntrykk, forstå konsekvenser og fare signaler. Jeg synes 9 år er altfor tidlig, men ser at tildens at mange foreldre ikke klarer å hindre barna å ha SoMe-kontoer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå