AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #21 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor står det at ungen oppfører seg jævlig? Anonymkode: 37ecc...793 Hun skriver at HI høres ut som hennes sønn og at lignende hendelser som TS beskriver skjer «likevel». Syns du ikke det er jævlig oppførsel at en unge forsyner seg av andres uåpnede pappesker og ødelegger/stjeler tingene som er pakket ned? Anonymkode: 74796...19a 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #22 Skrevet 16. juni 2022 Jeg hadde en 9 åring som gjorde det, sa klart fra dagen jeg flyttet til exen inn hva som var greit og ikke greit. Jeg flyttet ut igjen etter 3 måneder, da det var kun meg som stod for oppdragelsen, noe som ikke var mitt ansvar. Grunn til at han ble en ex, han satt 0 grenser for ungen, stakkars unge. Anonymkode: be4ad...a42 5
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #23 Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hun skriver at HI høres ut som hennes sønn og at lignende hendelser som TS beskriver skjer «likevel». Syns du ikke det er jævlig oppførsel at en unge forsyner seg av andres uåpnede pappesker og ødelegger/stjeler tingene som er pakket ned? Anonymkode: 74796...19a Nei, vil ikke beskrive det som kommer frem her som jævlig oppførsel nei. At en åtteåring kan åpne en eske som står hjemme og ta ut leker og kosedyr, ville jeg ikke akkurat kalt jævlig eller å forsyne seg med, eller å stjele. Unger kan være nysgjerrig uten å være jævlige. Og "fra andre"? Ts er jo en person barnet kjenner og har et forhold til, som har flyttet hjem til dem. Barnet synes kanskje det er spennende med alt som pakkes ut og kommer inn i huset. Så får ts snakke med barnet da, om hva hun kan få låne og se på og hva hun er redd for. Dette er hjemme hos barnet, en voksen som skal bo der. Ungen tenker vel ikke på at ingenting skal røres. Og en sjampo som mange henger seg opp i her, skulle jo tro ungen hadde knust en rute 😅 Anonymkode: 37ecc...793 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #24 Skrevet 16. juni 2022 Du har nettopp blitt samboer med pappaen hennes og nettopp flyttet inn i hjemmet hennes. Det er klart at det er en stor overgang for ei lita jente. Selv om hun liker deg godt, så er dette en stor endring i livet hennes, noe ukjent og litt utrygt. Det er ikke så rart at det kommer noen reaksjoner. Og et lite barn har ofte vanskelig for å sette ord på disse følelsene, og vil kanskje i stedet endre oppførsel og virke litt mer umoden en periode. Kanskje hun trenger kjærlighet og omsorg, vite at dette blir et trygt og godt hjem med deg i hus. Det er ikke så rart at hun tror at leker i hennes hjem er noe hun kan leke med, hun er sikkert vant til det. Du sier du har spart lekene til du får barn; kanskje du kan benytte anledningen å gi en av de til henne? Si at du har gledet deg til å gi de til barna dine, og at nå som du har vært heldig å få henne som bonusdatter så vil du at hun skal ha en? For du har vel ikke tenkt å bo i hennes hjem, få barn med pappaen og forskjellsbehandle barna? I så fall kan jeg forstå om hun opplever deg som en trussel. Ville tatt oppførselen hennes veldig med ro den første tiden, sett det på kontoen for at det er en stor endring forhenne. Og så ville jeg hatt fokus på å bygge en trygg og kjærlig relasjon. Dersom du skal sette grenser, vis først masse kjærlighet og omsorg, og så kan du sette grenser vennlig og med kjærlighet. Da vil du komme best ut av det overfor både far og datter. Anonymkode: 5cabf...d7b 4 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #25 Skrevet 16. juni 2022 Hvorfor er unger uten grenser i dag? Da jeg som barn rotet gjennom min egen mors ting så fikk jeg da ikke lov til det og fikk tydelig beskjed om det. Skal stemødre bare bidra, betale og være sjåfør for andres unger, har de ikke noe de skulle ha sagt når det gjelder å gi barn nogenlunde folkeskikk? Anonymkode: 4ca0d...6e9 10 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #26 Skrevet 16. juni 2022 1. Du setter ikke fra deg NOE dyrt i dusjen/badekaret så lenge man har barn (gjelder også ungdommer!) 2. Du går og kjøper egen såpe/toalettartikler til henne som en gave, og sier at dette får hun, sånn at du skal slippe å dele med henne, for du har produkter som er beregnet på voksne. 3. Kjøp heller et kosedyr til henne og si at det er en innflytningsgave, og at du ønsker dine for deg selv da de er minner fra du var liten. 4. Vent med å få egne barn med denne faren. Tror du er litt umoden og ikke forstår deg på barn! Hilsen en med 4 MYE yngre småsøsken, og som nå har fått 4 barn selv! Anonymkode: 627c3...7e1 11
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #27 Skrevet 16. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, synes du er litt sær. Leker og kosedyr? Tenkte du ha dette fremme? Legg det i en eske i en bod. Ligger det leker og kosedyr fremme så er det vel ikke rart at et barn tenker hun kan leke med det på sitt rom. Du er jo voksen. Ellers så bør du omstille deg litt dersom du skal bo med et barn. Er det ting du er spesielt redd for så må du gi barnet beskjed om det eller sette det et egnet sted. Shampoo i dusjen tenker ikke akkurat et barn over at er din eiendel.. Barn bruker gjerne og leker med det de kommer i et hjem. Anonymkode: 37ecc...793 Sært å begynne å lure når en åtteåring heller ut shampoo, stikker hull i treningsutstyr og stjeler bamser? Anonymkode: fd6d1...cb8 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #28 Skrevet 17. juni 2022 Det er en ekstremt stor overgang fra å ikke ha barn og så plutselig skulle bo sammen med en 8-åring. Det er nesten slik at man burde ha et "innføringskurs". Jeg hadde samme problem som deg med min bonusdatter. Det var ekstremt vanskelig fordi jeg og hun enda ikke hadde en relasjon som tilsa at jeg burde innta "irettesetter-rolle". Og far så ikke problemet, bagatelliserte alt og ville helst være i fred. Hun rotet bort høyttalere til en verdi av flere tusen, forårsaket at sykkelen min ble stjålet, brukte opp gavekortet mitt på 1000 kr og masse andre daglige irriterende småting. Hun respekterte aldri "mitt og ditt" og hun ble også tatt for tyveri på en klesbutikk da hun var i 12-årsalderen. Til slutt ble det likevel jeg som måtte være streng, fordi man kan faktisk ikke ha det sånn. Dette ødela starten jeg fikk med henne og jeg klarte aldri å få et hjertelig forhold til henne slik jeg hadde sett for meg. Jeg kunne sikkert gjort mye annerledes, men jeg hadde rett og slett ikke nok verktøy til å håndtere et slikt barn. Hun var rett og slett for utfordrende. Det ble slutt mellom meg og hennes far, og dette var hovedårsaken. Nå er jenta 22 år og har ikke egentlig fått noe skikk på livet sitt. Ikke fullført videregående, jobber ikke, har ikke tatt lappen, bor hjemme hos sin mor, sover hele dagen. Jeg får høre dette fra felles bekjente. Jeg tror det er viktig at foreldre tar tak i slik oppførsel som du beskriver. Jeg tror ikke det er riktig å gjemme unna alle fristelser. Mener det er et problem om en voksenperson ikke kan ha ting liggende fremme uten å være redd for at det forsvinner eller blir ødelagt. Vil avslutte med å ønske deg lykke til, det er ikke enkelt det du skal gjennom, men jeg håper du lykkes bedre enn hva jeg gjorde. Anonymkode: ddea9...396 2 5
Maestro Skrevet 17. juni 2022 #29 Skrevet 17. juni 2022 En jeg kjenner som skal opp i siste ungdomstrinnet. Hen slo ned en spiker i det lille hullet på en limflaske en gang. 🫣 Og spikra en spiker gjennom en duk som lå på bordet. 🥴 Men tenker, jenta er åtte år! Er jo enda ei lita ung jente. Man utvikler og vokser forskjellig tempo. Kanskje det kan være trass for at hun må dele Pappan sin med andre? Når pappa fikk sin første kjæreste etter mamma, med ei datter som er et år eldre en meg. Jeg er yngst av 3 søsken som er endel eldre. da pappa var mye hos dem, å jeg ble satt til siden så reagerte jeg og. Du vil spare bamser til egne barn? Kan ikke frøkna ha dem enn så lenge? Det kommer jo ikke et barn med en gang. Og kanskje innen den tid er hun lei de bamsene. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #30 Skrevet 17. juni 2022 Maestro skrev (13 minutter siden): En jeg kjenner som skal opp i siste ungdomstrinnet. Hen slo ned en spiker i det lille hullet på en limflaske en gang. 🫣 Og spikra en spiker gjennom en duk som lå på bordet. 🥴 Men tenker, jenta er åtte år! Er jo enda ei lita ung jente. Man utvikler og vokser forskjellig tempo. Kanskje det kan være trass for at hun må dele Pappan sin med andre? Når pappa fikk sin første kjæreste etter mamma, med ei datter som er et år eldre en meg. Jeg er yngst av 3 søsken som er endel eldre. da pappa var mye hos dem, å jeg ble satt til siden så reagerte jeg og. Du vil spare bamser til egne barn? Kan ikke frøkna ha dem enn så lenge? Det kommer jo ikke et barn med en gang. Og kanskje innen den tid er hun lei de bamsene. Åhh så politisk korrekt man skal prøve å være 😂🙄 Er det så vanskelig å skrive han eller hun, eller tror du noen her ville gjenkjent personen 🙄🤯🤦♀️ Anonymkode: 0074f...217 2 1
Maestro Skrevet 17. juni 2022 #31 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Åhh så politisk korrekt man skal prøve å være 😂🙄 Er det så vanskelig å skrive han eller hun, eller tror du noen her ville gjenkjent personen 🙄🤯🤦♀️ Anonymkode: 0074f...217 Dæven, politisk korrekt? Første gang jeg har hørt at jeg prøver og være det. 😂 Men skrev hen, da det er jobbsammenheng. Var litt uheldig i en annen tråd og fikk kjeft for jeg skrev hva mennesker jeg jobber med. Ikke navn, sted, alder, eller noe som kan gjøre de gjenkjent. Men noen mente jeg brøt taushetsplikten. Så trør litt forsiktig 🫣 1
Urwa Skrevet 17. juni 2022 #32 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har nettopp blitt samboer, og har da også blitt bonusmamma til ei jente på snart 8 år. Har for så vidt hatt et godt forhold til henne hele tiden, hun liker meg, og vi har hatt det mye fint sammen. Tidligere var jeg ofte hos samboer da han hadde jenta si, vi var sjelden hos meg. Problemet er at etter vi flyttet sammen, så merker jeg at tingene mine stadig blir borte, eller ødelagte. Jeg tror ikke at dette blir gjort med vilje for å "være slem", men jeg merker mer og mer at jenta ikke har noe særlige grenser, og tar for seg det hun vil ha. Jeg har ikke selv barn, så vet ikke helt hva man kan forvente av barn i den alderen, men jeg trodde at jeg kunne forvente mer av et så stort barn. Samboer sier at jeg overdriver, og at det er spesielt at jeg verner sånn om tingene mine. Det har blitt flere krangler over dette. Jeg har ikke fått pakket ut ennå, og ønsker å få litt oversikt over tingene mine før jeg eventuelt låner de bort. Har spart på noen leker/kosedyr fra jeg var liten. Ser at de plutselig er på rommet til bonusdatter, hun tror visst at de er hennes nå. Samboer sier ingenting, så jeg må forklare at de ikke er hennes. Her om dagen hadde hun helt ut halve shampoo-flasken min, som var helt ny, i dusjen. Hun ville visst leke med såpe. Har noen trenings-"blokker" av skum som jeg bruker til forskjellige typer trening. De var stukket hull i , og tegnet på. Dette er bare noen eksempler. Hver gang hun har vært hos oss, så er noe nytt borte, eller ødelagt. Er det jeg som er sær her, slik samboer sier? Eller burde jeg kunne forvente at en snart 8-åring har mer respekt for andres ting? Anonymkode: 0cd22...d8b Høres ut som min 8-åring😵💫 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #33 Skrevet 17. juni 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har nettopp blitt samboer, og har da også blitt bonusmamma til ei jente på snart 8 år. Har for så vidt hatt et godt forhold til henne hele tiden, hun liker meg, og vi har hatt det mye fint sammen. Tidligere var jeg ofte hos samboer da han hadde jenta si, vi var sjelden hos meg. Problemet er at etter vi flyttet sammen, så merker jeg at tingene mine stadig blir borte, eller ødelagte. Jeg tror ikke at dette blir gjort med vilje for å "være slem", men jeg merker mer og mer at jenta ikke har noe særlige grenser, og tar for seg det hun vil ha. Jeg har ikke selv barn, så vet ikke helt hva man kan forvente av barn i den alderen, men jeg trodde at jeg kunne forvente mer av et så stort barn. Samboer sier at jeg overdriver, og at det er spesielt at jeg verner sånn om tingene mine. Det har blitt flere krangler over dette. Jeg har ikke fått pakket ut ennå, og ønsker å få litt oversikt over tingene mine før jeg eventuelt låner de bort. Har spart på noen leker/kosedyr fra jeg var liten. Ser at de plutselig er på rommet til bonusdatter, hun tror visst at de er hennes nå. Samboer sier ingenting, så jeg må forklare at de ikke er hennes. Her om dagen hadde hun helt ut halve shampoo-flasken min, som var helt ny, i dusjen. Hun ville visst leke med såpe. Har noen trenings-"blokker" av skum som jeg bruker til forskjellige typer trening. De var stukket hull i , og tegnet på. Dette er bare noen eksempler. Hver gang hun har vært hos oss, så er noe nytt borte, eller ødelagt. Er det jeg som er sær her, slik samboer sier? Eller burde jeg kunne forvente at en snart 8-åring har mer respekt for andres ting? Anonymkode: 0cd22...d8b Du er ikke sær. Du er en person som tar vare på tingene dine. Du respekterer forskjellen på 'ditt' og 'mitt'. Det gjør ikke samboer, og datteren blir ikke oppdratt til det heller. Ettersom du er steforelderen, og samboer ikke viser noen vilje til å respektere ditt syn på 'ditt' og 'mitt', så har du ikke en jordisk sjanse her. Kan du leve med dette? Anonymkode: 0b97f...f29 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #34 Skrevet 17. juni 2022 Herregud, har ikke voksne lov å ta vare på minner fra da de var barn?? Jeg har da et kosedyr jeg og fra da jeg var liten, står på en hylle på soverommet. Ts har da ikke sagt hun skal kose med det. For noen ekle folk her. Anonymkode: bc637...387 7 1
Gjest ti10 Skrevet 17. juni 2022 #35 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, synes du er litt sær. Leker og kosedyr? Tenkte du ha dette fremme? Legg det i en eske i en bod. Ligger det leker og kosedyr fremme så er det vel ikke rart at et barn tenker hun kan leke med det på sitt rom. Du er jo voksen. Ellers så bør du omstille deg litt dersom du skal bo med et barn. Er det ting du er spesielt redd for så må du gi barnet beskjed om det eller sette det et egnet sted. Shampoo i dusjen tenker ikke akkurat et barn over at er din eiendel.. Barn bruker gjerne og leker med det de kommer i et hjem. Anonymkode: 37ecc...793 Å tømme ut sjampo for å leke med er vel en åtteåring for stor til. Det burde hun vite ikke er til å helle ut, uansett hvem den er sin.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #36 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja, synes du er litt sær. Leker og kosedyr? Tenkte du ha dette fremme? Legg det i en eske i en bod. Ligger det leker og kosedyr fremme så er det vel ikke rart at et barn tenker hun kan leke med det på sitt rom. Du er jo voksen. Ellers så bør du omstille deg litt dersom du skal bo med et barn. Er det ting du er spesielt redd for så må du gi barnet beskjed om det eller sette det et egnet sted. Shampoo i dusjen tenker ikke akkurat et barn over at er din eiendel.. Barn bruker gjerne og leker med det de kommer i et hjem. Anonymkode: 37ecc...793 Barn tar seg vanligvis ikke til rette på denne måten nei. Å leke med bamser, ok under tvil. Sterk tvil, siden hun gikk og gravde dem fra fra ts sine esker. Ødelegge yogablokker og helle ut en HEL flaske shampoo, dette høres ikke ut som uhell. Med mindre ungen har en alvorlig diagnose og dermed i praksis er 5-6 år yngre mentalt, høres det ut som hun gjør det for å være jævlig mot ts, kanskje en slags protest mot å få stemor. DundreMilfin skrev (10 timer siden): Du overdriver ja. De yogablokkene er ikke til å tegne på, men det er jo til forveksling likt papp. Så da sier du det. «Det er treningsutstyr». Og dyr shampo din får du sette inn i et skap. Du har ikke bodd med barn, og det merkes. Hun gjør ikke dette med vilje, det der kan kjapt skje med barn. Kosedyr som voksen? 🤷♀️ Ingen ville jo trodd det var ditt. Hun tenkte sikkert det var ment til barn/henne. Yogablokker ser overhodet ikke ut som papp, og hvis de var papp hadde det da uansett ikke vært ok å tegne på den eller stikke hull på dem, hva slags barn er det egentlig dere har??? Alle jeg kjenner har shampooen stående i dusjen. Shampooen upraktisk plassert i et skap, for å hindre et skolebarn i å tømme den på gulvet - really? Høres for meg ut som det er du som ikke har bodd med normale barn, om du seriøst mener ts beskriver normal og forventet adferd. AnonymBruker skrev (10 timer siden): … Tenker ikke å ha dette fremme, forstår at det da er fristende for barn. De ligger allerede i esker i en bod, men bonusdatter går inn og åpner opp eskene mine og forsyner seg før jeg selv får tid til å se over hva jeg har. Er det virkelig vanlig at så store barn heller ut halve flasken med såpe/shampoo? Trodde det var noe en 2-3 åring kunne ha gjort, men ikke et skolebarn? TS Anonymkode: 0cd22...d8b Nei, som en som har en 8-åring kan jeg bekrefte at dette ikke er normalt for barn på den alderen. AnonymBruker skrev (10 timer siden): Joda. Det er en åtteåring. De kan finne på å utforske. De tenker ikke over om det er en dyr såpe. Anonymkode: 37ecc...793 Det er en åtteåring, ikke en toåring. Åtteåringer flest har hjerneceller og tømmer ikke ut en hel shampoflaske i dusjen, har aldri hørt om en unge over 1-2 år som gjør noe lignende en gang. AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette høres ut som sønnen min. Han har grenser!! men slike ting skjer likevel. Han mener ikke noe vondt med det, men er en nysgjerrig, kreativ og aktiv gutt. Han er nok mer krevende enn mange andre barn, hans søsken er ikke slik i det hele tatt. Så nei. Dette handler ikke utelukkende om foreldre. Barnas personlighet kan også spille inn. Anonymkode: b715b...0a0 😵💫 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor står det at ungen oppfører seg jævlig? Anonymkode: 37ecc...793 Du sier at ungen ts beskriver høres ut som din, og ts beskriver en jævlig unge som oppfører seg som en 2-åring enda hun er 8. Hvis ungen min oppførte seg så ufordragelig at jeg måtte gjemme unna ting i mitt eget hus hadde jeg kontaktet BUP for utredning, det er ikke normalt på en flekk. Anonymkode: 6cf34...9f5 5 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #37 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barn tar seg vanligvis ikke til rette på denne måten nei. Å leke med bamser, ok under tvil. Sterk tvil, siden hun gikk og gravde dem fra fra ts sine esker. Ødelegge yogablokker og helle ut en HEL flaske shampoo, dette høres ikke ut som uhell. Med mindre ungen har en alvorlig diagnose og dermed i praksis er 5-6 år yngre mentalt, høres det ut som hun gjør det for å være jævlig mot ts, kanskje en slags protest mot å få stemor. Yogablokker ser overhodet ikke ut som papp, og hvis de var papp hadde det da uansett ikke vært ok å tegne på den eller stikke hull på dem, hva slags barn er det egentlig dere har??? Alle jeg kjenner har shampooen stående i dusjen. Shampooen upraktisk plassert i et skap, for å hindre et skolebarn i å tømme den på gulvet - really? Høres for meg ut som det er du som ikke har bodd med normale barn, om du seriøst mener ts beskriver normal og forventet adferd. Nei, som en som har en 8-åring kan jeg bekrefte at dette ikke er normalt for barn på den alderen. Det er en åtteåring, ikke en toåring. Åtteåringer flest har hjerneceller og tømmer ikke ut en hel shampoflaske i dusjen, har aldri hørt om en unge over 1-2 år som gjør noe lignende en gang. 😵💫 Du sier at ungen ts beskriver høres ut som din, og ts beskriver en jævlig unge som oppfører seg som en 2-åring enda hun er 8. Hvis ungen min oppførte seg så ufordragelig at jeg måtte gjemme unna ting i mitt eget hus hadde jeg kontaktet BUP for utredning, det er ikke normalt på en flekk. Anonymkode: 6cf34...9f5 Ja, ungen har sikkert en diagnose fordi hun helte ut sjampo 😂😂 herregud. Snakk om å hause opp ting. Ts nevner er par eksempler og herved har ungen enten en diagnose eller en jævlig oppførsel. Ok. Anonymkode: 37ecc...793 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #38 Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barn tar seg vanligvis ikke til rette på denne måten nei. Å leke med bamser, ok under tvil. Sterk tvil, siden hun gikk og gravde dem fra fra ts sine esker. Ødelegge yogablokker og helle ut en HEL flaske shampoo, dette høres ikke ut som uhell. Med mindre ungen har en alvorlig diagnose og dermed i praksis er 5-6 år yngre mentalt, høres det ut som hun gjør det for å være jævlig mot ts, kanskje en slags protest mot å få stemor. Yogablokker ser overhodet ikke ut som papp, og hvis de var papp hadde det da uansett ikke vært ok å tegne på den eller stikke hull på dem, hva slags barn er det egentlig dere har??? Alle jeg kjenner har shampooen stående i dusjen. Shampooen upraktisk plassert i et skap, for å hindre et skolebarn i å tømme den på gulvet - really? Høres for meg ut som det er du som ikke har bodd med normale barn, om du seriøst mener ts beskriver normal og forventet adferd. Nei, som en som har en 8-åring kan jeg bekrefte at dette ikke er normalt for barn på den alderen. Det er en åtteåring, ikke en toåring. Åtteåringer flest har hjerneceller og tømmer ikke ut en hel shampoflaske i dusjen, har aldri hørt om en unge over 1-2 år som gjør noe lignende en gang. 😵💫 Du sier at ungen ts beskriver høres ut som din, og ts beskriver en jævlig unge som oppfører seg som en 2-åring enda hun er 8. Hvis ungen min oppførte seg så ufordragelig at jeg måtte gjemme unna ting i mitt eget hus hadde jeg kontaktet BUP for utredning, det er ikke normalt på en flekk. Anonymkode: 6cf34...9f5 Jævlig unge? Er det virkelig slik du snakker om barn og du er mor selv? Du har forøvrig ikke helt bakkekontakt over hva som krever utredning hos BUP eller er såkalt jævlig oppførsel. Dette løser seg antagelig helt fint om TS snakker med barnet som et normalt menneske, istedet for å bli rystet over at et barn har helt ut litt shampoo og pakket ut noen bamser. Anonymkode: 37ecc...793 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #39 Skrevet 17. juni 2022 Takker for alle svar her. 🙂 Til informasjon, så skrev jeg aldri at jeg flyttet inn til dem. Vi har flyttet i en ny, felles bolig. Slik at vi ikke er hjemme hos noen av oss sitt gamle hjem. TS Anonymkode: 0cd22...d8b 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #40 Skrevet 17. juni 2022 Kjenner dette veldig godt igjen TS! Du er nødt til å ta tak i far her. Jeg hadde snudd i døra selv om jeg visste alle de tegnene som var fra dag en hos oss. Så er man forelsket da og tenker ting vil går seg til»» Barn skal respektere andres personlige saker i den alderen. Dette er en varsellampe du bør følge med på. Dette er nok ikke barnets feil men faren som ikke klarer eller orker å sette grenser. Tro meg, dette blir ikke bedre med årene hvis han ikke respekterer dette nå vil jeg dessverre tro du må lide deg igjennom mange diskusjoner og krangler fremover. Jeg har kjempet meg igjennom, samt prøvd å se an hver kamp for man orker bare ikke å stå i alt. Nå har jeg veldig dårlig erfaring selv og mener ikke skremme deg men for meg har det bare blitt verre med årene. Barnet digget meg det første året, deretter har det bare gått nedenom og hjem. Ens alene fordi far ikke klarer å sette grenser for det aller meste og da får man et utrivelig barn å ha med å gjøre. Jeg er i ferd med å forlate skuta nå etter snart 9 år. Jeg har levd på siden av meg selv og håpet at alt skal bli bedre. Et tips fra meg. Begynt å skrive ned alt som skjer og som du er uenig i for din egen del. Og gå til familievernkontor eller parterapi allerede etter et år hvis du ikke får bukt på problemene. Anonymkode: dac6a...c94 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå