Gå til innhold

40 kr for EN mango!


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle kjøpe mango og kostet 160 kr for 4 stk. Altså 40 kr per mango! Spesielt store er de heller ikke! 

Bare her mangoen er så dyr?😅

Anonymkode: 1f7d7...8cd

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er inflasjon, mangel på vann, dyr energi til produksjon og transport osv osv. Ja, alt vil være dyrere denne sommeren.

Anonymkode: 2e5d6...284

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Skulle kjøpe mango og kostet 160 kr for 4 stk. Altså 40 kr per mango! Spesielt store er de heller ikke! 

Bare her mangoen er så dyr?😅

Anonymkode: 1f7d7...8cd

Koster 10,- stk for mango på Oda, og da får du den levert på døra.

Anonymkode: 58b92...670

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke det er det minste merkelig at slike ting går opp i pris nå. Først skal det gå med vanvittige mengder vann på å produsere det, arbeidskraft, og så transport. Det er mange som skal ha en del av kaka. 

Anonymkode: 2e06a...832

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Syns ikke det er det minste merkelig at slike ting går opp i pris nå. Først skal det gå med vanvittige mengder vann på å produsere det, arbeidskraft, og så transport. Det er mange som skal ha en del av kaka. 

Anonymkode: 2e06a...832

De som koster en tier er alltid harde og smakløse.

Anonymkode: 70c50...4b9

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Prisene i matbutikken økes 1 juni😫

Anonymkode: 0bc04...752

AnonymBruker
Skrevet

Juli ^

Anonymkode: 0bc04...752

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skulle kjøpe mango og kostet 160 kr for 4 stk. Altså 40 kr per mango! Spesielt store er de heller ikke! 

Bare her mangoen er så dyr?😅

Anonymkode: 1f7d7...8cd

Tror du mangoen vokser i drivhus hos norske bønder? ??
Du kan jo prøve å tenke på hvor den mangoen vokser. Og tenke på alle leddene som inngår i prosessen fra frøet er sådd til den ligger i din handlepose. 
Synes du fortsatt 40kr er dyrt?

Anonymkode: d20de...410

  • Liker 6
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Helt vanvittig og være skal det bli. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De som koster en tier er alltid harde og smakløse.

Anonymkode: 70c50...4b9

90% stein, 8% frukt, 2% skall. Det er dritt mango. 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På tide å innse at det er ikke alt man trenger å ta seg råd til.

Anonymkode: 74e2c...659

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp pakistansk mango. De smaker mye bedre. 

Anonymkode: 45d8c...2e8

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Enig med kommentaren over her, dra på på en innvandrer butikk og kjøp en kasse av den Pakistanske mangoen, det er no helt annet det ❤️ De er i begynnelsen av sesongen akkurat nå. Kjempe søte ❤️ 

Anonymkode: 0e2f9...286

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tror du mangoen vokser i drivhus hos norske bønder? ??
Du kan jo prøve å tenke på hvor den mangoen vokser. Og tenke på alle leddene som inngår i prosessen fra frøet er sådd til den ligger i din handlepose. 
Synes du fortsatt 40kr er dyrt?

Anonymkode: d20de...410

Var ikke de prosessene der før og?

Anonymkode: fec5b...93f

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mangoen på Kiwi kostet 15 kr når jeg kjøpte ista

Anonymkode: d0d11...e33

AnonymBruker
Skrevet

Mango har kostet over 40,- i alle fall de siste fem årene. Men nå bor jeg i Nord-Norge da. 

Anonymkode: 2cdd1...1e9

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skulle kjøpe mango og kostet 160 kr for 4 stk. Altså 40 kr per mango! Spesielt store er de heller ikke! 

Bare her mangoen er så dyr?😅

Anonymkode: 1f7d7...8cd

Hvor er her 🤦‍♀️

Anonymkode: e43c3...5f1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

innvandrer butikk  

Anonymkode: 0e2f9...286

wtf?

Anonymkode: 69590...d17

AnonymBruker
Skrevet

40 kr er vel rundt det jeg ville forventa at prisen på en mango er? Muligens litt lavere midt i høysesong, men 30-40 kr oppfatter jeg ikke som urimelig for en ‘luksusfrukt’ dyrket på andre siden av jorda.

Anonymkode: 890f9...63d

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Enig med kommentaren over her, dra på på en innvandrer butikk og kjøp en kasse av den Pakistanske mangoen, det er no helt annet det ❤️ De er i begynnelsen av sesongen akkurat nå. Kjempe søte ❤️ 

Anonymkode: 0e2f9...286

Min gjetning var at det var pakistansk mango hun allerede hadde kjøpt, siden hun snakket om 4-pakk. 
 

Jeg kjøpte min første lille gule denne uken, smaker himmelsk! Turte ikke se på prisen😄

Anonymkode: a4cd1...c34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...