Gå til innhold

Sjaman Druek - fullstendig ferdig


rudolf-75

Anbefalte innlegg

Surikatt skrev (9 timer siden):

Han sier folk som er uenige med han er det fordi han er svart. Han høres ut som en diktator. Med slike holdninger har jeg ingenting til overs for denne fyren. 

Jeg er rykende uenig med ham. Det er definitivt ikke på grunn av hudfargen. Det er pga vesen og væremåte. Samt ymse skrudde uttalelser som er kommet fra den kanten. Det hører ikke hjemme noesteds hen. 

Dessverre for han, så oppfatter jeg ham som en sleiping.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Entern skrev (På 15.6.2022 den 23.51):

Kongens eldste avkom gifter seg med en fyr som har cosplayet Thulsa Doom så lenge at han tror på det…🥴

Men selvfølgelig er det rasisme å reagere…🙄

Ja herregud.. Hudfargen er virkelig det minste problemet med ham..

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken farge man har har ingen betydning for hvilken oppførsel og væremåte man innehar. Jeg liker ikke vedkommende kun på grunn av de to siste. 

Jeg har ikke tilgang til IG, men kom over denne på Jodel: 3D30B1F9-113C-4EBB-90F3-530EE429951B.jpeg.2eed24b35d2b4faac22f086f5fb52fc1.jpeg

(Noen folk er bare sånn. Problemet for noen er å oppdage det før det går for langt) 

  • Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ops2 skrev (På 15.6.2022 den 14.04):

Durek og Martha blir Norges versjon av Meghan og Harry. Bruke rasisme for alt det er verd. Jeg lurer på hvor mange rasistiske kommentarer de har fått, egentlig. Og hvor mange som går på krefthelberederi og rensing av vagina etter for mye sex, som Durek har holdt på med.

Jeg tror de to er slike som vil ta absolutt alt som ikke er skamros og ❤️ som hat, uansett hva innholdet er. Skjøre egoer som lever i en verden hvor alt handler om dem.

Og jeg liker ikke Martha i det hele tatt, fra hun begynte med englevåset. Jeg syntes Ari var kvalm og selvgod da hun giftet seg med han. Når Ari ble åpen om sine psykiske problemer, så steg han i min aktelse. Men før det så jeg han som en sleiping og henne som dum. Og Ari var da så hvit og norsk som nysnø.

Jeg liker henne, men han er en sjarlatan. Hans hudfarge har ingenting med faktum at han er en sjarlatan å gjøre fordi det finnes sjarlataner i alle hudfarger. Så den negative oppmerksomheten de opplever skyldes ikke hans hudfarge, men det han sier. Jeg synes Raja formulerte det bra i VG nylig.

Endret av Drizzt
  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

maverick22 skrev (På 15.6.2022 den 12.29):

Fordi han er svart, enkel forklaring på det. Mange folk tør nok ikke å innrømme det, hadde karen vært snøhvit, norsk, men like skrullete så hadde han ikke fått i nærheten av like mye hets . Slik er realiteten og det er veldig synd. La folk finne lykken med hvem de vil. Folk dypt inne elsker vell å kritisere alt og alle 

Fullstendig uenig.  Det er snarere tvert imot.  Fordi han er svart er det mange som vegrer seg for å si noe da rassistkortet blir trukket frem med en gang.

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (9 timer siden):

Han hadde en veldig arrogant holdning i dag, ikke mye sympatisk fremtoning dessverre … Marha smilte hele tiden og var tydeligvis kjempestolt men han hadde bare nesen i sky … Regner med han har sørget for å få sin inntreden i kongefamilien og eliten i Norge i diverse medier som kan fremme hans lugubre business. 

 

Jeg skjønner ikke at Kongen og Dronningen lar ham bruke dem for markedsføring av sin egen business. De burde tatt mye mer avstand fra ham allerede fra starten. Greit nok at dattera vil gå sine egne veier, men kongehuset kan virkelig ikke forbindes med romvesenøgler, vaginarenselse og påstander om at barn ønsket å bli syke av kreft. Bare faktum at Kong og Dronning ikke tar tydelig avstand fra ham gjorde meg 30% mindre fan av det norske kongehuset generelt. 

  • Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Märtha er jo også en sjarlatan. Engleskolen og de greiene der ble jo lansert mange år før han Durek-fyren var i bildet.

Dette er dog langt fra første gangen et europeisk kongehus har medlemmer med en, øh, alternativ virkelighetsoppfatning. Var verre i gamle dager da monarkene hadde reell makt, og var mer innavlet.

 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (20 minutter siden):

Märtha er jo også en sjarlatan. Engleskolen og de greiene der ble jo lansert mange år før han Durek-fyren var i bildet.

Dette er dog langt fra første gangen et europeisk kongehus har medlemmer med en, øh, alternativ virkelighetsoppfatning. Var verre i gamle dager da monarkene hadde reell makt, og var mer innavlet.

 

Durek når ikke Rasputin til knærne engang 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Durek når ikke Rasputin til knærne engang 😅

Lite sannsynlig at dagens begivenheter kommer til å dra i gang en revolusjon og borgerkrig, også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (Akkurat nå):

Lite sannsynlig at dagens begivenheter kommer til å dra i gang en revolusjon og borgerkrig, også.

Ja.

Men tatt i betraktning hvilken god gammel fantasyfilmskurk Durek minner meg om, kunne en enkel intervensjon av en tidligere amerikansk guvernør muligens vært på sin plass 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (1 minutt siden):

Ja.

Men tatt i betraktning hvilken god gammel fantasyfilmskurk Durek minner meg om, kunne en enkel intervensjon av en tidligere amerikansk guvernør muligens vært på sin plass 😉

Han når ikke James Earl Jones til knærne heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (1 minutt siden):

Han når ikke James Earl Jones til knærne heller.

Helt enig. Elsker JEJ. Elsker ikke Durek.

Men kanskje han stjal reptilfarao ideen fra JEJ? 🤔

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leifr skrev (15 minutter siden):

Lite sannsynlig at dagens begivenheter kommer til å dra i gang en revolusjon og borgerkrig, også.

Nei, men dra kongehusets popularitet, omdømme og prestisje ned i gjørma. Kongehuset eksisterer så lenge det er støtte nok i befolkningen. Men jeg mistenker at Dureks uttalelser vil skade kongehuset mye mer enn prinsessens engelskole. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle bør få gifte seg med den en elsker, men i dette tilfellet så vil det koste mer enn det smaker. 
All rasisme er lavmål, men jeg nekter å tro at rasismen er det egentlige problemet her. 
Vi har så mye innvandring i Norge og mange av dem er i forskjellige posisjoner i styre og stell her i landet. 
Nå blir vi stemplet på verste vis, og jeg tror at hverken kongen eller dronningen kjøper Dureks forklaring sånn uten videre. 
Nå kan det jo være at noen av de mest trofaste rojalister også er rasistiske, og det vil i såfall være trist. 
Jeg tror at Durek vil slite massivt med å måtte tilpasse seg den kongelige familien i og med at det er en for stor kontrast til det livet han har levd blant kjendiser og tilhengere i Hollywood.
Märtha er like forgapt i Durek som hun var etter Ari i starten, men hun er nok for naiv i forhold til i hvilken grad Durek skal kunne klare å tilpasse seg i forhold den personen han egentlig  er. 
De færreste her i Norge er interessert i det han lever av og prediker om, og det vil Durek  føle som en stor fornærmelse. 
Derfor så vil ikke dette forholdet vare i lengden. 
Det blir umulig i kombinere rett og slett, og vi, det norske folk, vil garantert få skylden.
Bare vent og se. 

Eneste måten det vil fungere på er om Märtha flytter over sammen og inngår i det miljøet Durek kommer fra. 
Det vil neppe døtrene bli med på. 
De har familien sin her 

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«ekte» spiritualitet handler om å legge egoet og din egen person vekk.. stillhet, godhet, ydmykhet og empati ovenfor alle vesener er nøkkelen i alle de eldste spirituelle trosretningene, spesielt i buddhisme. Durek har muligens evner, men har en fremtoning som ikke ligner på noen buddhist- munk akuratt : p Han er ekstremt «LA», og det de kaller «obnoxious», snakker veldig høyt og er ekstremt mye.. derfor klarer ikke jeg, og mange andre i det norske folk å like han, sånn i første inntrykk ihvetfall.Han oppfører seg så langt unna den norske høflige væremåten, der moderasjon blir sett på som hensynsfullt og høflig. Ikke rart norge er skeptiske og han føler seg «mobbet». 

  • Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marsvin skrev (1 time siden):

«ekte» spiritualitet handler om å legge egoet og din egen person vekk.. stillhet, godhet, ydmykhet og empati ovenfor alle vesener er nøkkelen i alle de eldste spirituelle trosretningene, spesielt i buddhisme. Durek har muligens evner, men har en fremtoning som ikke ligner på noen buddhist- munk akuratt : p Han er ekstremt «LA», og det de kaller «obnoxious», snakker veldig høyt og er ekstremt mye.. derfor klarer ikke jeg, og mange andre i det norske folk å like han, sånn i første inntrykk ihvetfall.Han oppfører seg så langt unna den norske høflige væremåten, der moderasjon blir sett på som hensynsfullt og høflig. Ikke rart norge er skeptiske og han føler seg «mobbet». 

Obnoxious er nok en liten overdrivelse. Han er ikke motbydelig, men han er for mye. Mest på grunn av sine holdninger og at nesa alltid peker opp mot himmelen. Jeg er enig at det er egentlig det motsatte av den norske væremåten. Kommer han til å moderere seg noen hakk nedover nå som han er med det ene beinet inn i et kongehus? Tiden vil vise.

P.S. Jeg så kongens tale i dag og jeg kunne ikke la være å se prinsesse Ingrids blikk mot sin bestefar mens han holdt tale. Han er en høyt elsket bestefar, det var et blikk fult av kjærlighet. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drizzt skrev (56 minutter siden):

Obnoxious er nok en liten overdrivelse. Han er ikke motbydelig, men han er for mye. Mest på grunn av sine holdninger og at nesa alltid peker opp mot himmelen. Jeg er enig at det er egentlig det motsatte av den norske væremåten. Kommer han til å moderere seg noen hakk nedover nå som han er med det ene beinet inn i et kongehus? Tiden vil vise.

P.S. Jeg så kongens tale i dag og jeg kunne ikke la være å se prinsesse Ingrids blikk mot sin bestefar mens han holdt tale. Han er en høyt elsket bestefar, det var et blikk fult av kjærlighet. 

ja huff, jeg tok feil av ordets betydning x) Men dere skjønte nok hva jeg mente fordet.  Jeg så også talen, helt nydelig å se 😊 

en annen ting jeg forresten blir litt lei meg for mtp durek, er at han kaller seg «sjaman» og er på en måte en representant for alle sjamaner.. han driver med new age/new thought og ikke sjamanisme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke for meg at de to kommer til å være et par om ti år. 

Og etter å ha lest om hvordan han har vært med tidligere partnere så tror jeg også han kommer til å sette i gang et helvete den dagen det blir slutt. Offentlig sådan, hvor både Märtha og resten av kongefamilien får kjørt seg. 

Han har brukt tiden han har vært med Märtha på å syte og jamre seg over at han her til lands blir dømt pga hudfargen, at han blir latterliggjort og utsatt for rasisme.

Alt handler om han, til og med når Ari døde og han uttalte seg om det så fikk han det til å dreie seg om han. 

 

  • Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (På 17.6.2022 den 3.32):

Jeg er rykende uenig med ham. Det er definitivt ikke på grunn av hudfargen. Det er pga vesen og væremåte. Samt ymse skrudde uttalelser som er kommet fra den kanten. Det hører ikke hjemme noesteds hen. 

Dessverre for han, så oppfatter jeg ham som en sleiping.

Det nytter ikke å diskutere med en person som oppfatter all kritikk som 1. rasisme og 2 mobbing. Det betyr vel at de ikke har noen gode argumenter å komme med. 

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (2 timer siden):

Det nytter ikke å diskutere med en person som oppfatter all kritikk som 1. rasisme og 2 mobbing. Det betyr vel at de ikke har noen gode argumenter å komme med. 

Nei det gjør ikke det. Og heldigvis skal jeg ikke i en diskusjon med ham, da har jeg nok blitt stemplet som både rasist og mobber. Kan sikkert beskyldes for å være sneversynt da siden jeg har mine tvil til det meste han lirer av seg. 😉 Det er nok tomt for flere gode argumenter, da bruker man det som sees på som sikkerstikk.

Jeg driver ikke med mobbing, har følt det på kroppen selv i 5 ulidelige år når jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Så jeg vet godt hvordan det føles. Og jeg vil si at jeg er åpen for det alternative også. Men godtar ikke absolutt alt. Så det å snu atomer, fjerne avtrykk etter tidligere partnere, at barn har selv valgt å bli kreftsyke - Nope, den kjøper jeg ikke.

 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...