Gå til innhold

Sjaman Druek - fullstendig ferdig

rudolf-75

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nope, det er nok kun SEogHØR og den ene artikkelen som får fokus, ikke han som person desverre.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (På 16.6.2022 den 12.07):

Märtha tror jo det samme. Og vi har faktisk ytringsfrihet i Norge. Durek har like mye rett til å si det han vil, som Sian, og deg og meg. Uanhengig av hva andre måtte mene

Han har absolutt rett til å ytre seg, ingen her har vel sagt noe annet?!

Derimot er det ingen rettighet å bli likt og akseptert.

Endret av moroklompen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (På 16.6.2022 den 12.07):

Märtha tror jo det samme. Og vi har faktisk ytringsfrihet i Norge. Durek har like mye rett til å si det han vil, som Sian, og deg og meg. Uanhengig av hva andre måtte mene. 

Man har ytringsfrihet, ja. Han kan si hva han vil. Men ingen er pliktig å like det han sier eller være enig med ham. De som reagerer benytter seg av samme ytringsfrihet som han.

Men han synes kritikken skyldes hans hudfarge. Og der gikk han rett i rasismekort-fellen. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (1 time siden):

Men han synes kritikken skyldes hans hudfarge. Og der gikk han rett i rasismekort-fellen. 

At det er noen Ola Dunk-nisser som har uakseptable meninger om hudfargen hans er jeg ikke i tvil om, men han får det til å høres ut som det er eneste grunnen til at folk kritiserer han.

Noe som er BS, han må tåle at de fleste nordmenn synes bedriften hans driver på meget alternativ vitenskap og hans hudfarge ikke er problemet.  

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blinkie

Det spiller ingen rolle for meg hvilken hudfarge han har. Det er hans utalelser jeg ikke liker, og det er direkte hårreisende å si sånne ting høyt. Jeg fatter ikke at han skal ha det til å høres ut som om dette er på grunn av hans hudfarge 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (2 minutter siden):

Det spiller ingen rolle for meg hvilken hudfarge han har. Det er hans utalelser jeg ikke liker, og det er direkte hårreisende å si sånne ting høyt. Jeg fatter ikke at han skal ha det til å høres ut som om dette er på grunn av hans hudfarge 😨

Folk som Durek eier ikke skamfølelse, det er en del av greia.

(folk som Durek = manipulerende lurendreiere)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Blinkie said:

Jeg fatter ikke at han skal ha det til å høres ut som om dette er på grunn av hans hudfarge 😨

Greia er at så lenge han får dette til å dreie seg om rasisme, avledes oppmerksomheten bort fra de virkelige grunnene til at folk er så skeptiske, og da slipper han å uttale seg nærmere om dét.

Hadde han vært så sikker i sin tro så hadde han heller forklart hva den betyr for ham, i stedet for å ty til passiv-aggressive angrep av typen "Alle hater meg på grunn av hvordan jeg ser ut".

Endret av Ichiko
korrektur
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyren er jo ikke frisk for fem flate øre. Han er en skam for kongehuset. Svindler, løgner, sjarlatan, og listen fortsetter. Null respekt for han. Han virker bare helt "bortreist".

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtteballetten skrev (På 18.6.2022 den 12.06):

Nei det gjør ikke det. Og heldigvis skal jeg ikke i en diskusjon med ham, da har jeg nok blitt stemplet som både rasist og mobber. Kan sikkert beskyldes for å være sneversynt da siden jeg har mine tvil til det meste han lirer av seg. 😉 Det er nok tomt for flere gode argumenter, da bruker man det som sees på som sikkerstikk.

Jeg driver ikke med mobbing, har følt det på kroppen selv i 5 ulidelige år når jeg gikk på ungdomsskolen og videregående. Så jeg vet godt hvordan det føles. Og jeg vil si at jeg er åpen for det alternative også. Men godtar ikke absolutt alt. Så det å snu atomer, fjerne avtrykk etter tidligere partnere, at barn har selv valgt å bli kreftsyke - Nope, den kjøper jeg ikke.

Alle kan vel snu atomer? Hver gang man beveger seg snur man atomer. Ingen sensasjon det 😂😂

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara

Hvorfor ligger all fokus på durek her? Mærtha må jo være minst like sinnsyk eller medavhengie som tror på alt han sier og ønsker å være sammen med en fyr som benekter legevitenskapens kumulative forskning gjennom tusener av år.... Seriøst? Helbrede sykdom? Sykdom kommer av negative tanker? Hva med Alma på 5 som får kreft, har hun tenkt så jævelig mye negativt i sitt liv at det er rettferdig med kreft? Og når var "helbredelse og negative tanker" et alternativ når Kong Harald lå under hjerteoperasjon hos spesialistene på riksen? Hva har skjedd under oppveksten her spør jeg meg, barnevernet får vel ikke lov til å stille disse spørsmålene til kongefamilien virker det som. Hvem i all verden av de flotte intelligente menneskene jeg ser for meg i kongefamilien, har puttet slikt ræl i huet til Mærtha som å tru på ånder? Det er jo helt hinsides og en psykisk diagnose spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er de sjarlataner hvis de tror på tullballet selv?

Og er egentlig englefjær og atomflyttende vaginareparasjon mer sjarlatansk enn "dette er kristi blod, dette er kristi legeme" når det sannsynligvis bare er vin og kjeks. Eller at gamle menn føler behov for å skjære i små barns intime kroppsdeler?

Endret av LCFA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han og Martha har jo like holdninger når det kommer til det spirituelle og alternative, så da passer de jo sammen😊 Antagelig er hun enig med Durek i alle hans uttaleser, men er litt mer fornuftig og holder det for seg selv (denne gang). Hun har fått mer en nok pes etter engleskolen og boken😅 Harald kjenner datteren sin og vet hun er spesiell. Som den gode pappaen han er så syns han det er flott at datteren har funnet kjærligheten hos en likesinnet.

Durek er nok litt gal og vel så det, men han tar ihvertfall med seg (enda mer) liv og farge til kongehuset. Alle kongehus bør ha litt drama/action ellers blir det jo dønn kjedelig😝

Vi har likevel fortsatt et godt stykke å gå for å slå Storbritania😇 Monaco også forsåvidt. Men det kan fort utvikle seg. Blir spennende  å se hvem Prinsesse Ingrid og resten av kongens barnebarn finner seg. Håper på flere saftige overskrifter i framtiden🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gratinara
Jullen skrev (På 23.6.2022 den 2.48):

Han og Martha har jo like holdninger når det kommer til det spirituelle og alternative, så da passer de jo sammen😊 Antagelig er hun enig med Durek i alle hans uttaleser, men er litt mer fornuftig og holder det for seg selv (denne gang). Hun har fått mer en nok pes etter engleskolen og boken😅 Harald kjenner datteren sin og vet hun er spesiell. Som den gode pappaen han er så syns han det er flott at datteren har funnet kjærligheten hos en likesinnet.

Durek er nok litt gal og vel så det, men han tar ihvertfall med seg (enda mer) liv og farge til kongehuset. Alle kongehus bør ha litt drama/action ellers blir det jo dønn kjedelig😝

Vi har likevel fortsatt et godt stykke å gå for å slå Storbritania😇 Monaco også forsåvidt. Men det kan fort utvikle seg. Blir spennende  å se hvem Prinsesse Ingrid og resten av kongens barnebarn finner seg. Håper på flere saftige overskrifter i framtiden🙃

Ja, er hyggelig at alle er glade på alles vegne. Men ser ikke for meg at feks. Mette Marit vil tru på noe sånt, ikke heller KRpr. Haakon med sin kunnskap, intelligens og jordnærhet.. Hvor kommer dette fra? Har ikke Mærtha fått en normal oppdragelse med kunnskap og skole og fått normale biologiske forklaringer og perspektiver på feks. sykdom? Hva har skjedd siden hun tror på alt dette englepisset? Hvem av foreldrene har misset skolen? ble hun holdt hjemme uten skolegang og tror fortsatt på spøkelset under sengen? 

Endret av Gratinara
Påstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Magritta
Leifr skrev (På 17.6.2022 den 13.32):

Märtha er jo også en sjarlatan. Engleskolen og de greiene der ble jo lansert mange år før han Durek-fyren var i bildet.

Dette er dog langt fra første gangen et europeisk kongehus har medlemmer med en, øh, alternativ virkelighetsoppfatning. Var verre i gamle dager da monarkene hadde reell makt, og var mer innavlet.

Kongehuset består vel av Ingrid Alexandra + foreldre & besteforeldre. Kongefamilien blir noe annet. Heldigvis fullstendig usannsynlig at Durek blir medlem av førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jullen skrev (6 timer siden):

Alle kongehus bør ha litt drama/action ellers blir det jo dønn kjedelig

Poenget med et kongehus er vel at det skal virke samlende og beroligende for sitt folk og ikke være leverandører til glorete magasiners overskrifter på løpende bånd. Sonja og Harald har ikke så mye valg. Familien vingler i de retningene den gjør og de kan ikke stoppe det. 

O.G. skrev (1 time siden):

Vel, Durek blir ikke å sitte på tronen, så han er det bare å ignorere.

...men jeg ser ikke bort fra at det å faktisk ha klart å levitere seg opp i kongelige kretser også setter en ekstra ny spiss på hans allerede mangfoldige vesens mystiske rykte og han nyter det i fulle drag. Oppmerksomhet fra hele verden på en gang! Tror jeg. Å sutre offentlig via rasismekortet er bare veldig lavmål, noe som også forteller noe om den som gjør slikt; egner seg ikke i kongelige omgivelser grunnet...åhh...så mangt. Jeg orker ikke å ramse opp hans viderverdigheter og påstander. 

Folk må få tro på akkurat hva de vil, men det passer ikke inn alle steder. Sånn er det med den saken. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (18 minutter siden):

...men jeg ser ikke bort fra at det å faktisk ha klart å levitere seg opp i kongelige kretser også setter en ekstra ny spiss på hans allerede mangfoldige vesens mystiske rykte og han nyter det i fulle drag. Oppmerksomhet fra hele verden på en gang! Tror jeg. Å sutre offentlig via rasismekortet er bare veldig lavmål, noe som også forteller noe om den som gjør slikt; egner seg ikke i kongelige omgivelser grunnet...åhh...så mangt. Jeg orker ikke å ramse opp hans viderverdigheter og påstander. 

Folk må få tro på akkurat hva de vil, men det passer ikke inn alle steder. Sånn er det med den saken. 

Jeg synes ikke det passer inn noe steder, men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...