Gjest jomer Skrevet 16. november 2005 #81 Del Skrevet 16. november 2005 For noe sprøyt. KG er ikke noens private fristed. Det er et åpent forum hvor hvem som helst kan registrere seg, lese og/eller skrive. Å lese noens brev, epost, sms etc. uten tillatelse er snoking. Å lese på KG er det ikke. ← Det er jo ikke det som er ment da vet du sprøyta! Mannen har jo gått inn på hennes datamaskin og åpnet med hennes brukernavn og hennes passord! Det å lese det som står her gjennom forumet er en ting, men å gå inn med hennes identitet er noe annet! Det er vel det som er gjort her, ettersom hun ble så forferdet av at han fant ut at det var henne sitt innleg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #82 Del Skrevet 16. november 2005 ENIG MED DEG HER :enig_anim: -syntes det er like privat som det er med mail - å lese andres mail er som å lese andres "brev" ← Men det er forskjell på mail og innlegg i åpne forum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 16. november 2005 #83 Del Skrevet 16. november 2005 Det er jo ikke det som er ment da vet du sprøyta! Mannen har jo gått inn på hennes datamaskin og åpnet med hennes brukernavn og hennes passord! Det å lese det som står her gjennom forumet er en ting, men å gå inn med hennes identitet er noe annet! Det er vel det som er gjort her, ettersom hun ble så forferdet av at han fant ut at det var henne sitt innleg.... ← Han trenger da ikke å ha gått inn med hennes brukernavn og passord. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. november 2005 #84 Del Skrevet 16. november 2005 Mannen har jo gått inn på hennes datamaskin og åpnet med hennes brukernavn og hennes passord! ← Hvor står det? Du behøver da ikke å gå inne med noens passord for å lese på KG? Du poster jo som gjest, så det sier seg selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #85 Del Skrevet 16. november 2005 Å, nei - så du mener ikke at det er det! Det kommer ann på om hun ser på dette forumet som sitt private fristed eller ikke! Dersom hun er åpen for at mannen kan lese det hun skriver inn her - lurer jeg på hvorfor hun skrev noe negativt om han! Dersom han har snoket i hennes private "fristed" så er det han som har gjort noe galt! Det var sånn jeg tror det var ment, og der er jeg enig - har lurt på det selv! ← Nå virker det jo som om trådstarter og mannen har løst denne saken på en helt grei måte. Jeg antar ut fra det hun har skrevet at han kjenner til at hun bruker forumet og vel også brukernavnet hennes - og som hun sa har hun en ganske anonym profil. Hun så det vel heller ikke som en problemstilling at han hadde "snoket", derfor antar i hvert fall jeg at de har en viss åpenhet. Og atter en gang - et sted som kg ER IKKE privat pr definisjon - alle innleggene ligger jo åpent for alle! Om mannen har sneket i hennes pc og derfor funnet brukernavnet synes jeg selvsagt det er feil av han, men så lenge han faktisk kjenner profilen (og det kan vi vel i grunn anta) har han etter min mening lov til å reagere på at han blir omtalt negativt. Å KREVE at ting slettes kan han kanskje ikke etter loven, det vet jeg ikke, men hva så? Og som mange andre er inne på har man ingen garanti for at en brukerprofil som var ment å være anonym faktisk forblir det. Et drypp av informasjon her, ett der osv. Jeg ser jo selv at mange brukere beskriver kg som et fristed, altså at de ikke forteller folk om hvilket forum de er på eller hva brukernavnet er - og så forteller de kanskje mindre detaljert om livet sitt enn andre. Likevel har man jo ingen GARANTI for at ingen legger sammen to og to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 16. november 2005 #86 Del Skrevet 16. november 2005 Det er jo ikke det som er ment da vet du sprøyta! Mannen har jo gått inn på hennes datamaskin og åpnet med hennes brukernavn og hennes passord! Det å lese det som står her gjennom forumet er en ting, men å gå inn med hennes identitet er noe annet! Det er vel det som er gjort her, ettersom hun ble så forferdet av at han fant ut at det var henne sitt innleg.... ← Hvor i all verden har du det fra? Det står ikke noe i hovdinnlegget - eller i andre innlegg av trådstarter - som tilsier at dette er tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 16. november 2005 #87 Del Skrevet 16. november 2005 ENIG MED DEG HER :enig_anim: -syntes det er like privat som det er med mail - å lese andres mail er som å lese andres "brev" ← Hvis man synes at dagbøker er like private som brev, da skjønner jeg ikke hvorfor man legger det ut offentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Sissi Skrevet 16. november 2005 #88 Del Skrevet 16. november 2005 Jeg skjønner mannen til trådstarter innmari godt! Og jeg må si jeg stadig lar meg overraske over HVOR MYE (særlig dritt) enkelte brukere skriver om sine mer eller mindre nærmeste. Og hvor mange det er som skriver såpass mye om seg og sitt at det overhode ikke kan være vanskelig å kjenne de igjen....... Heller ikke de som omtales i mindre flatterende ordelag. En ting er hva man skriver om seg selv, men når unger/foreldre/svigerforeldre/venner/bekjente/kollegaer mer eller mindre henges ut, syns jeg det er langt over streken. Jeg tror at mange lar seg "lure" av at man sitter foran en skjerm og ikke "ser" hvor langt ut i verden man faktisk når. Også at mange ikke tenker over hvor lett gjenkjennelige de faktisk er. Jeg bestreber meg på å være anonym, selv om jeg har brukernavn og tom. dagbok (meget inaktiv, men dog). Egentlig både om meg og mitt, men iallfall om andre, som ikke har bedt om å bli fortalt om/hengt ut på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest,som også har eget brukerna Skrevet 17. november 2005 #89 Del Skrevet 17. november 2005 Hvor står det? Du behøver da ikke å gå inne med noens passord for å lese på KG? Du poster jo som gjest, så det sier seg selv! ← Hei, Det at trådstarter skrev inn som gjest, betyr ikke at hun ikke har et eget brukernavn også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. november 2005 #90 Del Skrevet 17. november 2005 Nei, selvsagt kan de som poster ha brukernavn, det var ikke det som var poenget heller. Poenget er at mannen kan ha lest hennes dagbok uten å ha logget inn med brukernavnet hennes, dagbøkene er jo åpne for alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DAGBOK Skrevet 17. november 2005 #91 Del Skrevet 17. november 2005 Hei, Det at trådstarter skrev inn som gjest, betyr ikke at hun ikke har et eget brukernavn også. ← .......så klart! ...fordi hun kan vel ikke skrive dagbok når hun kun er GJEST. For å skrive dagbok må du vel være registrert med BRUKERNAVN. eller ? Det var vel derfor trådstarter la seg inn som gjest fordi hun ikke ville bli "gjenkjent" det er nok mange her som svarer,legger inn o.l. som GJEST, men som faktisk i tilegg har et brukernavn...HALLO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. november 2005 #92 Del Skrevet 17. november 2005 Og jeg gjentar: Poenget er ikke om hun har brukernavn eller ei, det har hun jo om hun har dagbok. Men at mannen kan ha lest dagoken UTEN å logge inn med noe brukernavne, hverken hennes eller noen andre sitt. FORDI forumet ER åpent for gjester, slik dere som poster her som gjester merker, så er det altså mulig for mannen å ha lest hennes dagbok utne å ha logget inn medhennes brukernavn, slik dte ble påstått av en at han MÅTTE ha gjort.b Hvilket han altså slertt IKKE må ha gjort, ettopp fordi forumet er åpent for gjester. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DAGBOK Skrevet 17. november 2005 #93 Del Skrevet 17. november 2005 Og jeg gjentar: Poenget er ikke om hun har brukernavn eller ei, det har hun jo om hun har dagbok. Men at mannen kan ha lest dagoken UTEN å logge inn med noe brukernavne, hverken hennes eller noen andre sitt. FORDI forumet ER åpent for gjester, slik dere som poster her som gjester merker, så er det altså mulig for mannen å ha lest hennes dagbok utne å ha logget inn medhennes brukernavn, slik dte ble påstått av en at han MÅTTE ha gjort.b Hvilket han altså slertt IKKE må ha gjort, ettopp fordi forumet er åpent for gjester. ← Hei, jeg skrev innlegget over deg....og jeg er enig med deg altså hilsen en som skriver inn som gjest, men som også har brukernavn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 17. november 2005 #94 Del Skrevet 17. november 2005 Ok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TRÅDSTARTER,HVOR ER DU?????????? Skrevet 17. november 2005 #95 Del Skrevet 17. november 2005 Det er jo ikke det som er ment da vet du sprøyta! Mannen har jo gått inn på hennes datamaskin og åpnet med hennes brukernavn og hennes passord! Det å lese det som står her gjennom forumet er en ting, men å gå inn med hennes identitet er noe annet! Det er vel det som er gjort her, ettersom hun ble så forferdet av at han fant ut at det var henne sitt innleg.... ← Hallo trådstarter, her er det mye synsing om hvorvidt mannen din ditt og datt osv... Hva har du å si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter her. Skrevet 19. november 2005 #96 Del Skrevet 19. november 2005 Det er jo ikke det som er ment da vet du sprøyta! Mannen har jo gått inn på hennes datamaskin og åpnet med hennes brukernavn og hennes passord! Det å lese det som står her gjennom forumet er en ting, men å gå inn med hennes identitet er noe annet! Det er vel det som er gjort her, ettersom hun ble så forferdet av at han fant ut at det var henne sitt innleg.... ← Det er absolutt ikke snakk om at mannen min har "stjålet" passord o.l for å snoke noe. Jeg var fullt klar over at han leste når han gjorde det, og han hadde også spurt meg om jeg hadde noe imot det. Det som var problemet var at en gjest i min dagbok hadde kopiert noe jeg skrev om han etter en krangel, som han misoppfattet (eller er vel mer riktig å si at han dro quoten litt ut av sammenheng og overreagerte på den), som jeg ikke hadde hatt mulighet til å slette. Man kan jo tross alt bare slette sine egne innlegg her inne. Han reagerte også på at "andre" dermed kunne lage seg en oppfatning av han. Jeg trodde ikke han kom til å reagere på det innlegget, i og med at alt annet var slettet så og si i det løyeblikket det ble lagt ut. Derfor jeg skrev denne tråden. Det er tydelig at de fleste av dere er imot "uthenging" av tredjepersoner her inne. Jeg er forsåvidt enig med dere, men grunnen til at jeg spurte som jeg gjorde, var at jeg hadde en oppfatning av "hvor mye uthenging" man kan tillate seg her inne. Jeg syntes, og synes fremdeles jeg er ganske så diskre når det kommer til veldig personlige ting her inne, særlig sammenlignet med mange andre her! Men ser utifra svarene deres at jeg kanskje allerde har vært "for" personlig her inne. :klø: Takk for alle svar og kommentarer i denne tråden, er det en ting jeg iallefall er sikker på nå er det å ikke skrive noe som helst personlig her inne, og heller ikke nevne andre personer i dagboken min. For hvem vet, kanskje jeg egentlig er den brukeren som er "avslørt" av noen av de som har svart her inne? Eller kanskje DU er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 20. november 2005 #97 Del Skrevet 20. november 2005 Hei, Det at trådstarter skrev inn som gjest, betyr ikke at hun ikke har et eget brukernavn også. ← Det vet jeg da. Det skrev hun forøvrig også i startinnlegget. Det betyr allikevel ikke at jeg, eller noen andre, må ha det for å lese i hennes, eller noen andres, dagbok. Det var det jeg ville frem til, men du er tydeligvis mer opptatt av å ha rett enn av å forstå, greit nok, ditt problem. For hvem vet, kanskje jeg egentlig er den brukeren som er "avslørt" av noen av de som har svart her inne? Eller kanskje DU er det? ← Du har helt rett, det vet vi jo ikke! Jeg vet ikke om noen som vet at jeg er på KG, og jeg er litt forsiktig med å legge ut altfor personlige detaljer, men hvem vet, en dag skriver jeg noe "feil" - og så er katten ute av sekken... Det er nok noe å ha i bakhodet, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 20. november 2005 #98 Del Skrevet 20. november 2005 Å, nei - så du mener ikke at det er det! Det kommer ann på om hun ser på dette forumet som sitt private fristed eller ikke! Dersom hun er åpen for at mannen kan lese det hun skriver inn her - lurer jeg på hvorfor hun skrev noe negativt om han! Dersom han har snoket i hennes private "fristed" så er det han som har gjort noe galt! Det var sånn jeg tror det var ment, og der er jeg enig - har lurt på det selv! ← Hvordan i all verden kommer du til en slik konklusjon? Kvinneguiden er et åpent internettforum hvor hvem som helst kan gå inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 20. november 2005 #99 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg prøver å ha i bakhodet at mange jeg kjenner vet nicket mitt, spesielt når jeg skriver om andre. Har jeg behov for å skrive om noen, endrer jeg kanskje kjønn eller relasjon, med mindre det er noe hyggelig eller dagligdags. Men holder dette til et minimum. Prøver også å ha i bakhodet at venner og ikke minst - bekjente og mer perifere kontakter kan komme til å kjenne meg igjen, og sensurerer meg vel deretter. De tingene jeg skriver om er ting jeg kunne fortalt hvem som helst. Syns andre må være så åpne de vil, regner med at folk tenker igjennom at dette er et åpent forum, og at de står for det de skriver selv om noen kjenner de igjen. Og når det gjelder det å få vite intime ting om perifere bekjentskaper, så skjønner jeg egentlig ikke at det er så viktig - folk man ikke kjenner men vet hvem er, er vel egentlig ikke så interessante, og med mindre det er virkelig oppsiktsvekkende saker skjønner jeg ikke at ting noen skriver om på kg kan forandre noens syn på en. Om man gjennom kg finner ut at naboen har et sexliv - so what? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2005 #100 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg synes ikke du skal utlevere din mann i dagboka. Selv ble jeg avslørt irl da jeg hadde dagbok her på kg. Noen brukere leser dagboka di, følger med på trådene du skriver i pga. at de evt. liker svarene dine. Selv leser jeg flere svar/tråder skrevet av enkelte brukere, enn av andre. Er det en du kjenner irl, skal det ikke så mye til før denne vet at det er du som har nicket, eller får mistanke om at det er deg. Og da er det jo ikke lenger så gøy for din mann, om du forstår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå