AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #41 Del Skrevet 15. juni 2022 Særlig etter alle de årene og tjenestene han har gitt av seg selv 🌹 Anonymkode: 8a112...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #42 Del Skrevet 15. juni 2022 Jeg vet at mange her i landet, (deriblant jeg) er ensomme. Men er det så rart? med oppførselen til folk? som ser ut til å gjelde GANSKE mange, altså det er mer regelen enn unntaket at frekkheten råder? Har selv kuttet ut flere pga det var nærmest påkrevd å være bitch for å få respekt. Nei, har en veninne, foreldrene mine, og hunden min. Har rett og slett blitt mettet av frekke energivampyrer👿Ts, be de ryke og reise til helvete neste gang de ber om noe. Anonymkode: 310ec...b78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #43 Del Skrevet 15. juni 2022 De som jobber innen håndverk og IT blir hele tiden spurt om "hjelp til å fikse noe". Og ofte er det langt utover det man kan kalle vennetjeneste. Enkelte må gå i seg selv Anonymkode: ae9f1...d89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2022 #44 Del Skrevet 15. juni 2022 Det er jo ikke, ts, andre sin oppgave å sette grensene for din mann. De grensene må han sette selv. Ansvaret for å lære seg å sette dem må han også ta selv. Hvorfor? Fordi å grensesette et voksent menneske er å umyndiggjøre det mennesket. Det tar fra mennesket egenverdi og råderett. Fordi et voksent, myndig menneske har rett til å velge å ødelegge egen helse. Verken du eller andre kan overstyre den rettigheten. Dere kan mislike den, ja. Men overstyring er aldri ok. Anonymkode: b3f69...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 15. juni 2022 #45 Del Skrevet 15. juni 2022 ta vare på mannen din, gjør det mer romantisk hjemme, og "kapre" mannen din til å prioritere deg! Du har kjempet hardt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dustete Skrevet 15. juni 2022 #46 Del Skrevet 15. juni 2022 Be de ta pengene de sparer "fordi det EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER SÅ DYRT MED HJELP" å tørke seg i ræva så trynet med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest inakristine Skrevet 15. juni 2022 #47 Del Skrevet 15. juni 2022 (endret) . Endret 25. juni 2022 av inakristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #48 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 12.17): Ts her. Det starter alltid med bare «litt» så blir set litt til og hver for seg er det ikke alltid så enormt, men til sammen. Vi har nå pusset opp vårt eget hus. Tak, vegger, vinduer, bad og kjøkken osv. ingen har tilbudt seg å hjelpe oss. I fjor sommer brukte han to av ferieukene sine på å sette opp en stor veranda til søsteren sin, samt støpe klar til garasjen. da husker jeg han fikk seg en liten knekk etterpå. 2 uker igjen av ferien og han har ikke hatt ferie. Våre prosjekter ble lagt på is, mannen kan jo ikke jobbe hele ferien. Synes det er frekt å bruke andres ferie på sin egen oppussing. han skulle bare vise de hvordan starte byggingen, men endte med at han måtte gjøre alt. jeg sa fra til søsteren hans at nå er han utslitt og på grensen til deprimert. Hun lovet å ikke mase på han, og lot han være i fred lenge.. helt til hun skulle legge lister på loftstua. han føler jo at han må hjelpe lille søstera si.. da hun ikke har budsjett til å finansiere alt. Som jeg sa til mannen; hun kan ikke bygge både veranda og garasje når hun ikke har råd til å leie inn arbeid. Nå er mannen så lei at han ikke orker å møte familiene våre. Mamma har bursdag og fyller 60 til helgen, vi er invitert med på tur, mannen orker ikke tanken en gang Anonymkode: fdb77...460 Med all respekt TS, men jeg hadde aldri tillatt sånt piss. Gi mannen et ultimatum og ta en prat med alle som er involverte i dette. Toppen av frekkhet. Anonymkode: d8201...5f1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syngemann Skrevet 16. juni 2022 #49 Del Skrevet 16. juni 2022 (endret) For mange er det umulig å forstå at du setter grenser et sted du ikke satt grenser før. De tar ikke nei for et nei, de ser på det som en forhandlings-situasjon med tilhørende hersketeknikker. Gjerne pushe på noen triggere og få deg til å føle deg som et dårlig menneske om du sier nei. Om en skal ha det bra med seg selv bør en ha minst mulig kontakt med manipulerende folk som ser på en som et verktøy. Endret 16. juni 2022 av Syngemann 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #50 Del Skrevet 16. juni 2022 Nå har jeg kanskje ikke lest nøye nok her. Men mannen din fremstår som et "offer". Han må ta ansvar, begynne å si nei. Når det går utover han selv og de nærmeste... så er det på tide å roe ned hjelpsomheten til Gud og hvermann. Spesielt folk som har små barn må ta sin del av ansvaret. Ikke bare la kona ta seg av dem, mens han stiller opp for andre. Tror mange menn synes det er godt å komme seg ut av huset og vekk fra kone, barn, støy og ståk. Det funker sikkert fint for dem en stund, men plutselig kan de ende opp alene. Anonymkode: 25063...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #51 Del Skrevet 16. juni 2022 Det er enhvers ansvar å sette grenser for seg selv. Det er mannen din som er problemet her. Ikke de som spør. Han må si nei, og sette en grense. Jeg jobber i it-bransjen. Og ja, alle har en laptop som det er noe rart med, en sånn der internettboks som ikke gjør som den skal, en printer som de ikke får kontakt med. Da svarer jeg rolig nei. "Jeg ønsker ikke bruke fritiden min på jobbting". Enkelt og greit. Så får de bli sure. Anonymkode: 1500d...f32 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2022 #52 Del Skrevet 16. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 0.49): Min mann er tømrer. I snart 20 år har familien min og hans familie brukt han til å gjøre ting for seg.. bytte vindu, bygge terrasser, bytte bordkledning, legge gulv, rive osv. All fritiden hans har familiene våre planer for ting de skulle hatt gjort. Han får en «symbolsk» sum i betaling. Jeg har sittet alene med barna så mye da de andre spiser opp fritiden hans. Hver gang vi er invitert på middag hos svigers har de noe som trenger å fikses. Nå har de kjøpt et stort drivhus som vi måtte sette opp. Brukte hele helgen på dette.. jeg har sagt til mannen tusen ganger at jeg ikke orker dette og at de må leie folk selv. Han er svak og sier alltid ja. Min mor kjøpte seg nettopp badinnredning og ville mannen skulle montere og sette det opp, da sparer hun penger og slipper å leie folk. Jeg svarte nei.. hun mener alltid at det er fort gjort for han å sette opp dette. Men nei, ingenting er fort gjort. Jeg har sagt fra til min familie at vi har prosjekter hjemme vi aldri blir ferdig med og at han trenger fri når han har fri og trenger både å slappe av, være sammen med barna, meg og få gjøre det han vil når han har fri. Nå er han svimmel, slapp og er blitt sykmeldt. Første sykmelding på over 10 år. Han besvimte rett og slett og ble sendt på sykehus. jeg har nå gitt klar beskjed til hans familie også at han trenger ro og at de ikke skal bruke han til sine prosjekter. samme med frisører.. de orker heller ikke klippe familie, venner og venneres venner på fritida etter en hel dag i salongen.. Folk må slutte å utnytte og bruke andre. Selv om folk ikke klarer å si nei, må en jo kjenne sine begrensninger selv ved å spørre Anonymkode: fdb77...460 Har det på samme måte, et sammen med en bilmekaniker. Telefonen hans ringer hver dag om å få hjelp til noe. Han er handy utenom også så han hjelper alltid til med noe. Heldigvis spør han meg først og passer det ikke så klarer han å si nei. Anonymkode: 9960b...040 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #53 Del Skrevet 17. juni 2022 Interessant tema! Fikk litt a-ha opplevelse selv her… Mannen min er veldig dyktig innen økonomi, og han blir oppringt støtt og stadig av folk som vil ha hjelp til vurderinger i egen jobb. Han er snill og svarer alltid, tar seg tid til å hjelpe så og si til enhver tid. Dette har tært mye på forholdet vårt opp gjennom, da han bruker mye av det som kunne vært fritiden vår sammen med barna våre på å svare ut spørsmål. I tillegg er det en fyr her vi bor som har blitt hans nye «bestevenn», slik jeg ser det er vennskapet basert på økonomiske drøftinger og råd for at han skal gjøre gode investeringer. Mannen min klarer ikke å si nei. Han soler seg nok litt i glansen og er selvfølgelig godt likt 🙃 Anonymkode: 7965d...564 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #54 Del Skrevet 17. juni 2022 Min mann er også en "ja-mann", han er ikke utdannet innenfor slike ting, men han er svært handy og kan "alt". Og alle forventer liksom at han skal stille opp, til den tiden de ønsker. Både familie, venner og perifere personer. Han har også en krevende jobb der han både bruker hode og kropp. Han er nå sykemeldt fordi han er utslitt. Han har alltid planer og avtaler på ettermiddager og helger, han har aldri en hel uke uten at noen skal ha hjelp med noe. Han sliter også med dårlig samvittighet og klarer ikke å si nei, men han angrer hver eneste gang. Trenger han hjelp derimot, passer det aldri, de har ikke helse eller tid, eller de kommer for å "hjelpe", men går bare og vaser og er mer en belastning enn hjelp.. Jeg trygler og ber om at han skal roe ned, og han lover det, men så skal han bare.. fordi noen trengte bare.. Her hjemme blir lite gjort, for han er helt skutt og sitter bare rett opp og ned. Både min og hans familie/foreldrene våre, sier han må roe ned, men det faller dem ikke inn at de er en stor del av problemet. Prøver han, eller jeg, å si noe, så går det ikke inn, for det er jo bare.. Anonymkode: c1447...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2022 #55 Del Skrevet 17. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min mann er også en "ja-mann", han er ikke utdannet innenfor slike ting, men han er svært handy og kan "alt". Og alle forventer liksom at han skal stille opp, til den tiden de ønsker. Både familie, venner og perifere personer. Han har også en krevende jobb der han både bruker hode og kropp. Han er nå sykemeldt fordi han er utslitt. Han har alltid planer og avtaler på ettermiddager og helger, han har aldri en hel uke uten at noen skal ha hjelp med noe. Han sliter også med dårlig samvittighet og klarer ikke å si nei, men han angrer hver eneste gang. Trenger han hjelp derimot, passer det aldri, de har ikke helse eller tid, eller de kommer for å "hjelpe", men går bare og vaser og er mer en belastning enn hjelp.. Jeg trygler og ber om at han skal roe ned, og han lover det, men så skal han bare.. fordi noen trengte bare.. Her hjemme blir lite gjort, for han er helt skutt og sitter bare rett opp og ned. Både min og hans familie/foreldrene våre, sier han må roe ned, men det faller dem ikke inn at de er en stor del av problemet. Prøver han, eller jeg, å si noe, så går det ikke inn, for det er jo bare.. Anonymkode: c1447...49e En ser det ikke før det er for seint. En vil jo gjerne stille opp og være behjelpelig. Samme hos oss, ingen som kommer hit og hjelper til med å male hus, eller andre ting. De tenker at vi klarer selv, og det gjør vi også. Men det er mye jobb. mamma stiller opp mye for barna. langt over det som kanskje er vanlig. Så det skal hun ha. Men det er mest hans foreldre og søsken. Spesielt foreldrene, og han har veldig vanskelig for å si nei til de. Anonymkode: fdb77...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #56 Del Skrevet 18. juni 2022 Ulla Ullsokk skrev (På 15.6.2022 den 8.27): Gynekologiske undersøkelser i familieselskaper😂😂😂😂 Ja det kunne jo vært en interessant opplevelse. Anonymkode: 2a24c...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2022 #57 Del Skrevet 18. juni 2022 Skal tro om GU er «desserten»😝 Anonymkode: 310ec...b78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå