iss Skrevet 13. november 2005 #1 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg har en stoooor persille plante ute. Kan jeg fryse den fersk? ?? Dele det opp i porsjoner?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 13. november 2005 #2 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg pleier å hakke den, også fryser jeg ned i porsjoner. Går helt fint det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. november 2005 #3 Del Skrevet 14. november 2005 Pleier å klippe den opp og ha den i en plastpose som jeg ikke knyter for hardt igjen. Da er det bare å klemme litt på posen, så smuldrer persillen fra hverandre, og jeg kan helle ut av posen. Gidder ikke å styre med porsjoner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 14. november 2005 #4 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg klipper opp persille og legger i et rent syltetøyglass med skrukork. Lett å åpne og ta ut ønsket mengde når jeg skal bruke det i maten. Forøvrig egner persille seg godt som ingrediens i suppekvaster. Du kan legge noen stilker med buketter sammen med et laubærblad og evt. litt timian og pakke det inn i det grønne fra purre (vask det godt først). Surr pakkene sammen med hyssing og la hyssingen være litt lang så du kan binde den fast i hanken på kjelen og suppekvasten kommer oppi suppa. Da kan du lett trekke dem opp av suppa før servering. Gir skikkelig god smak! (Jeg fryser suppekvaster i en plasboks med lokk, behøver ikke tines før de has i suppa). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. november 2005 #5 Del Skrevet 14. november 2005 Putter den hel i plastposen - den brekker i små biter hvor du bare gnir litt på den når den er frossen. Bruker masse i mat - men den må puttes oppi når den er frossen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå