Gå til innhold

Hvordan er det å jobbe som jordmor i dag?

Humle Brumle

Anbefalte innlegg

Til dere som er jordmødre. Hvordan er arbeidslivet deres? Er det mye stress? Har dere mye å gjøre? Føler dere at dere strekker til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor lurer du? Skal du bli jordmor? Tror du hadde passet bedre som barnehageassistent. 

Anonymkode: 09d14...bf4

Jeg har lyst å bli jordmor. Hvordan vet du hvilken jobb jeg passer til?

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Humle Brumle skrev (5 timer siden):

Til dere som er jordmødre. Hvordan er arbeidslivet deres? Er det mye stress? Har dere mye å gjøre? Føler dere at dere strekker til?

Ja! Mye stress og mye ansvar. Bare se på jordmoropprøret i media, så kan du se hvor attraktivt det er. 

Anonymkode: 4cded...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer nok veldig an på hvor de jobber. Jeg er ikke jordmor, men fødte i april og fikk fortalt at det som regel er ganske rolig på avdelingen, men en gang i blant kan det bli litt kjør. Jeg fødte på et lite sykehus, som er nærsykehuset for ca. 42 000 mennesker fordelt på sju kommuner. Ser for meg at det er mye mer trøkk på et større sted, dårligere kapasitet på rom osv.

I vårt tilfelle, da fødselen startet og vi ringte sykehuset, sa jordmoren at vi bare måtte komme når vi følte for det, ble ikke tatt inn for sjekk eller noe sånt først. Da ble vi innlagt og fikk familierom, og jordmoren som tok oss imot hadde god tid. Etter fødsel var vi der i fire dager, og halvparten av tiden var vi de eneste som var innlagt på hele avdelingen 😅 Jordmødrene og barnepleierne hadde goood tid til oss, med andre ord. Kan ikke tro man opplever noe sånt på et større sykehus, så jeg går utifra at de har det litt mer stress der.

Anonymkode: 303ae...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...