AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #21 Del Skrevet 13. juni 2022 fransine skrev (2 timer siden): Status - nei. Praktisk, ja 🙂 Vi fikk 4 barn på 5 år 😅👍 Tvillinger? Anonymkode: 13bf0...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #22 Del Skrevet 13. juni 2022 ElectricScum skrev (13 minutter siden): Ja, nå fikk jeg tre farkt på rappen her. Huff huff. Vet ikke hvordan jeg skal leve med det her. Har du husket å kjefte i de andre statustrådene da? Anonymkode: 8f36f...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #23 Del Skrevet 13. juni 2022 Vi har to tette og vil heller si folk humrer litt og ler litt av den tette aldersforskjellen. Jeg personlig anbefaler ikke to tette, mye tyngre enn jeg trodde det skulle bli da begge to er mye mer aktive enn de andre barna. Anonymkode: de0ac...e89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 13. juni 2022 #24 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Huff huff. Vet ikke hvordan jeg skal leve med det her. Har du husket å kjefte i de andre statustrådene da? Anonymkode: 8f36f...a96 Jeg vet ikke hvorfor du tar det personlig. Jeg fikk ikke inntrykk av at du selv mente det ene var mer status enn det andre. Problemstillingen er like fullt tøysete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #25 Del Skrevet 13. juni 2022 ElectricScum skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hvorfor du tar det personlig. Jeg fikk ikke inntrykk av at du selv mente det ene var mer status enn det andre. Problemstillingen er like fullt tøysete. Fordi du så og si kalte meg åndssvak? Litt frekt, synes jeg. Tråden var vel ikke så gjennomtenkt fra min side, kom bare til å tenke på hva som kan være grunnen til at jeg føler at jeg burde gå i gang med nr.2 bare fordi folk rundt meg gjør det. Anonymkode: 8f36f...a96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Urwa Skrevet 13. juni 2022 #26 Del Skrevet 13. juni 2022 Tror ikke det. Er nok helt andre inviduelle forskjellige grunner til det. Min grunn for å få to tette var at jeg er enebarn og var redd ikke min datter også skulle være det🫣. Venninden min ville bli ferdig med småbarns perioden en gang for alle😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 13. juni 2022 #27 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi du så og si kalte meg åndssvak? Litt frekt, synes jeg. Tråden var vel ikke så gjennomtenkt fra min side, kom bare til å tenke på hva som kan være grunnen til at jeg føler at jeg burde gå i gang med nr.2 bare fordi folk rundt meg gjør det. Anonymkode: 8f36f...a96 Jeg sa at det var åndssvakt mange tråder om det. Åndssvakt brukt som forsterkende adjektiv. Har ikke ikke ment å kalle deg åndssvak. Jeg synes forresten ikke du skal "føle" at du bør gå i gang med nr. 2 fordi folk rundt deg gjør det. Du må kjenne på og vurdere hva som passer best for deg og fyren din 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #28 Del Skrevet 13. juni 2022 Vi har to tette, men føler på ingen måte at det er status. Jeg var skikkelig attpåklatt, og dessuten har jeg ingen helsøsken, så for meg var det viktig at de kom tett. Samtidig er det deilig å bare få småbarnsperioden unnagjort. Anonymkode: 9c7c0...c1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 13. juni 2022 #29 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Føler at det er litt status å ha tette barn. Anonymkode: 8f36f...a96 Heller det motsatte, haha 😄 Det vitner til dårlig planlegging og oops, uplanlagt graviditet kort tid etter førstemann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #30 Del Skrevet 13. juni 2022 Nei, dette høres ut som et tilfelle av at når en er redd folk skal tenke noe negativt, begynner en lett å tro at de gjør nettopp det. Uten at det egentlig stemmer. Jeg er har lett for kjenne det slik selv. Vi har to tette. Så jeg tenker at folk tenker at vi ikke planla godt (stemmer det, vi måtte ha IVF for å få nr. én og trodde ikke vi trengte prevensjon). Eller at vi planla dårlig, begynner å bli gamle og ikke hadde tid til å vente. Eller at det var dumt gjort, nå får vi ikke god nok tid til å ta oss godt nok av begge to. Ut i fra innleggene her, ser det ut som usikre meg har rett i hva folk mener om vår aldersforskjell mellom søsknene og 😅Men neida, det er nok veldig ulikt. I min omgangskrets er det ganske mange som har tette barn nå. Og det skyldes stort sett at de var like treige som oss, enten planlagt eller ufrivillig. Men jeg har inntrykk av at det handler om at livet ble slik, og ikke at det er noen som helst form for status i det. Anonymkode: 0069e...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #31 Del Skrevet 13. juni 2022 Status? Trodde generelt sett fødselstallene var på vei ned jeg, ikke at det var status med barn i seg selv. Anonymkode: dedcf...214 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kassiopeia8 Skrevet 13. juni 2022 #32 Del Skrevet 13. juni 2022 Om man takler to tette og fremdeles har livet heeelt på stell kan man godt få stjerne i boka og status fra meg😅 Men jeg føler det gjelder de færreste. De sier vel at det er kaos og veldig slitsomt, men samtidig kommer man fortere gjennom småbarnsperioden. Så det passer jo noen, mens andre foretrekker å spre det ut mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fransine Skrevet 13. juni 2022 #33 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 13.6.2022 den 20.16): Tvillinger? Anonymkode: 13bf0...534 Nei, ingen tvillinger Endret 7. oktober 2022 av fransine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #34 Del Skrevet 13. juni 2022 Status er det vel ikke. Vi visste hele tiden at når vi får barn, så skal vi ha to tette, ble 1 år og 9 mnd mellom de. Foreløpig går det veldig greit, yngste er 6 mnd. Blir spennende å se fremover. Grunnen til at vi ønsket tette var å bli ferdig med babytiden mest mulig komprimert, syntes det er koselig med baby, men gleder meg til begge blir litt eldre, og det blir lettere å finne på ting, uten å pakke med hele huset. Anonymkode: 792be...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #35 Del Skrevet 13. juni 2022 Jeg tenker: at de orker og au. Anonymkode: 5c1dc...599 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #36 Del Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Føler at det er litt status å ha tette barn. Litt sånn "vi har 2 under 2, det er travelt men det går bra for vi har livet på stell😎" Eller er det bare jeg som kjenner på det fordi ungen min er 1,5 og jeg ikke er gravid med nr.2 ennå?😅 Føler alle med jevnaldrende allerede er i gang med å brygge nestemann. Anonymkode: 8f36f...a96 Ja, definitivt. Jeg føler mange skryter slik du beskriver og lager mye nummer ut av at de har eller skal ha barn tette i alder for da blir barna så gode venner. De søsken som har 4-5 år mellom seg eller mer vil i følge disse menneskene aldri ha noe nært søskenforhold. Jeg tenker bare herregud så mye de har å lære om livet. Anonymkode: adbc5...d07 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #37 Del Skrevet 14. juni 2022 Tipper det er status, for jeg pleier å bli svett av det som gir status og jeg blir ekstremt svett ved tanken på tette barn 😂😂 Anonymkode: 80993...834 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #38 Del Skrevet 14. juni 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Føler at det er litt status å ha tette barn. Litt sånn "vi har 2 under 2, det er travelt men det går bra for vi har livet på stell😎" Eller er det bare jeg som kjenner på det fordi ungen min er 1,5 og jeg ikke er gravid med nr.2 ennå?😅 Føler alle med jevnaldrende allerede er i gang med å brygge nestemann. Anonymkode: 8f36f...a96 Her jeg bor er det status, spesielt hvis du i tillegg har hund, stor familiebil, og elbil ved siden av. Da har du gjort alt riktig i livet i følge normen. Anonymkode: e92eb...3bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2022 #39 Del Skrevet 14. juni 2022 Har jeg aldri hørt. Anonymkode: 22eec...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sillymilly Skrevet 14. juni 2022 #40 Del Skrevet 14. juni 2022 Vi har to tette, ganske planlagt til og med. Men aldri hørt eller tenkt noe om status for det. Det er mye jobb og ganske så slitsomt til tider, også mye dårlig samvittighet. Men jeg hadde gjort det igjen. Gleder meg til bleietiden er forbi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå