Gå til innhold

En grunn til at jeg tror det finnes mer etter livet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor har jeg snakket om å bevise noe? Har vel skrevet ganske tydelig flere ganger at det er noe jeg har sterk tro på.

Anonymkode: 46638...0e8

Du tror på livet etter døden, men hva har HI med livet etter døden å gjøre?

Anonymkode: be436...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har jeg snakket om å bevise noe? Har vel skrevet ganske tydelig flere ganger at det er noe jeg har sterk tro på.

Vet at det ikke er meg du siterer, men du har helt rett - du har understreket at dette er noe du tror, og ikke noe du vet.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du tror det du gjør? Dette er slik jeg forstår hva du tror:
Vi lærer masse i løpet av livet. Spiller ingen rolle om du dør ung eller hjernen er ødelagt av sykdom eller rus; når du dør flyttes sjelen OG underbevisstheten (reinkarnasjon med litt attåt, sagt litt flåsete) over til en ny kropp og forsøker igjen. Når du har lært alt du trenger (konkret hva som inngår er usikkert), så kommer det et uspesifisert "mer" etter det livet.

Kan du helt tydelig spesifisere hvorfor du tror dette? Fordi du har lest det i en bok? Fordi du har blitt fortalt det? Fordi du hadde en åpenbaring? Gjerne en setning som begynner med fordi.

Endret av proghodet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du tror på livet etter døden, men hva har HI med livet etter døden å gjøre?

Anonymkode: be436...5f1

Jeg tror at det finnes mer etter døden, både i form av liv etter døden, og eksistens i en annen dimensjon.

Tror at vi har våre liv for å lære og erfare. Har vi ikke noe mer å lære, så vil sjelen befinne seg på "den andre siden", hvor jeg tror den egentlig hører hjemme.

Igjen så har jeg ingen tro på at vi går igjennom et liv med masse utfordringer og lærdom, for så og forsvinne ut i intet når vi som gamle sitter med mest kunnskap å dra nytte av.

De som tror det får jo bare gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er sjel? 

Sjel/ånd etc er hjernen din. Det er ingen ting som er fysisk skilt fra kroppen din.

Anonymkode: fca91...2a9

Sjelen er den delen av oss som vi bærer med oss fra liv til liv. Den er det urgamle jeget vårt. Den er både dyp og helhjertet, og er en kulminasjon av all visdom fra de tider vi har vandret på jorden, og de unike sjeleevnene vi har tilegnet oss gjennom mange liv.

Så får det være opp til hver enkelt om man tror på det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
proghodet skrev (16 minutter siden):

Vet at det ikke er meg du siterer, men du har helt rett - du har understreket at dette er noe du tror, og ikke noe du vet.

Men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du tror det du gjør? Dette er slik jeg forstår hva du tror:
Vi lærer masse i løpet av livet. Spiller ingen rolle om du dør ung eller hjernen er ødelagt av sykdom eller rus; når du dør flyttes sjelen OG underbevisstheten (reinkarnasjon med litt attåt, sagt litt flåsete) over til en ny kropp og forsøker igjen. Når du har lært alt du trenger (konkret hva som inngår er usikkert), så kommer det et uspesifisert "mer" etter det livet.

Kan du helt tydelig spesifisere hvorfor du tror dette? Fordi du har lest det i en bok? Fordi du har blitt fortalt det? Fordi du hadde en åpenbaring? Gjerne en setning som begynner med fordi.

Fordi jeg jeg alltid har synes dette er et interessant tema, og vært opptatt av hva som skjer etter døden. Det hele toppet seg da jeg så og opplevde noe da jeg var tilstede mens et familiemedlem døde. Det som skjedde var veldig personlig, så vil ikke gå inn på det her. Men etter det så er troen sterkere enn noen gang, og har satt meg inn i all informasjon jeg kan komme over rundt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
proghodet skrev (7 timer siden):

Men betyr det at personen som utførte handlingen er ond? Jeg tror ikke det. Folk flest velger ikke å utvise dårlig adferd. De gjør kjipe ting fordi de forsøker å gjøre gode ting. Det er åpenbart ikke ment som en unnskyldning, men en måte å forstå menneskelig adferd.

På siden av temaet ja, men dette må jeg bare kommentere.

Hva legger du i å gjøre kjipe ting?

Det finnes dessverre mange mennesker som bevisst og ved eget valg bryter ned andre og bedriver dårlig atferd, kun for å heve seg selv og til sitt eget beste. (Se narsisisster og psykopater). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva legger du i å gjøre kjipe ting?

Det var sikkert ikke lett å lese fra kontekst, men det var en underdrivelse. Alle vonde ting vi gjør med hverandre, eller andre vesen på planeten.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det finnes dessverre mange mennesker som bevisst og ved eget valg bryter ned andre og bedriver dårlig atferd, kun for å heve seg selv og til sitt eget beste. (Se narsisisster og psykopater). 

Absolutt, disse ville jeg sagt ikke har noen moral. Jeg vil ikke inkludert disse i "folk flest", da det er psyke mennesker (trøbbel med amygdala? Har ikke peiling, ikke mitt felt)

Endret av proghodet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud er Bestemmeren. Kongen. 

Ingenting, ikke en eneste sand partikel i hele universet beveger på seg uten at Gud vet om det. Faktisk, ALT skjer via den Allmektiges Vilje. Ingenting kan skje uten at Gud først viljer det.

Din fysiske død kommer i det sekundet Gud viljer det.

Hvis Gud vil ha deg død så er du død. Øyeblikkelig.

Det er liv etter døden. Hvor man havner varierer og det finnes flere plasser. 

Så klart er det liv etter døden. 

lol.

Dette er bare begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg håper virkelig det er noe mer etter dette livet, som at jeg kan møte Marilyn Monroe og ta en prat med et glass champagne. Men jeg er veldig provosert over tanken på gud for tiden, han vil vi skal ALLTID skal blindt tro på han. Vi skal gå gjennom sorger,smerter og lidelser av alle slag men fortsatt be til han, og han svarer ikke. Dette virker litt narsisist på meg. Hvilken gud ønsker oss så mye vondt og når vi ber og trygler om hjelp hver dag så driter han i det og jeg skal fortsette å tro på han? Bevis først takk 

Anonymkode: b4ca3...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...