Gå til innhold

Det ble en sabla dyr konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hadde faktisk lånt hvite lakner, men det ble bare ikke bra da vi la dem på 🙈

Var nystrøkne, men brettene var helt feil, og slurvete strøket. Dessuten var de ujevne i bredden.

TS

Anonymkode: 34ecc...77a

Men det skal jo ikke være bretter på nystrøkne duker? Jeg hadde bare hvitt metertøy som var lånt. Tok med strykejern til lokalet og strøk dem der før jeg la dem på. 

Anonymkode: 76f00...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi bestilte også fra catering til 35 stk. Et mye brukt sted her i området. (Bor i liten by) Kom altså på over 20.000 kr. Så maten må ha vært dyrere enn andre steder, kanskje?

TS

Anonymkode: 34ecc...77a

Mye mye dyrere

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvsagt blir konfirmasjonen billigere dersom man lager maten selv og har laget hjemme!! 🙈

Nå har jeg MS, så for min del er det helt uaktuelt. Jobb og husarbeid er mer enn nok for meg. Til informasjon sov jeg nærmest tre døgn i strekk etter en konfirmasjon jeg i de flestes øyne hadde «satt bort».

Men for all del, heldig er dere som har mulighet til å ha det hjemme, og er sterke nok/ har hjelpsomme familiemedlemmer som bidrar til at dere lager all mat selv.

Bare ikke glem at ikke alle har samme mulighet.
 

TS

Anonymkode: 34ecc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men det skal jo ikke være bretter på nystrøkne duker? Jeg hadde bare hvitt metertøy som var lånt. Tok med strykejern til lokalet og strøk dem der før jeg la dem på. 

Anonymkode: 76f00...efa

Brettekanter, mener jeg 😊 Se bilde (hentet fra internett)  
 

TS

B619B678-F1B0-461C-96C2-91ACACA554E6.jpeg

Anonymkode: 34ecc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (2 timer siden):

Mulig ting har blitt dyrere, men det er jo også ofte rimeligere med en "pakkeløsning" som dere valgte første gang enn å dele opp og kjøpe/leie litt her og der. Sjekket dere ikke prisene hos hotellet først?

Har lært noe nytt her. Innbilte meg altså av en eller annen grunn at løsning 2 skulle bli rimeligere. Nå var nok maten litt dyrere enn normalt, etter som jeg leser på svarene her.

Hotellet hadde vi altså for to år siden, sjekket ikke opp dette igjen nå.

Uansett, har lagt av penger til dette i mange år, så har heldigvis nok til å betale 😊

Anonymkode: 34ecc...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde omtrent like mange gjester som dere og betalte 12.000 for maten. Så synes maten deres var voldsomt dyr? 
vi leide lokale og bruke omtrent dette:

lokale 2.500

mat: 12.000

drikke: (kjøpte ikke alt samlet, men tror ca 1.000).

kaker: en del av gjestene hadde med, men brukte omtrent 2.000 selv (to kjøpekaker + laget selv).

blomster/dekorasjon: 1.500

Vi hadde ingen til å hjelpe oss på kjøkkenet da. Maten kom ferdig på fat, og så ryddet vi bare raskt vekk til kjøkkenet og tok oppvasken når gjestene var dratt. 
 

Ble en veldig fin dag, og tross alt langt rimeligere enn å ha det på restaurant. 

Anonymkode: fbdf4...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde konfirmasjon på jobben til mannen så lokalet var gratis. Vi leide 26 stoler siden de som ikke var der var pene. Vi fikk låne hvite nypressede lakener gratis av sykehuset. Pynt kjøpte vi stort sett på Ikea. Vi bestilte mat fra restaurant, fikk litt rabatt siden vi kjenner eierne. Brus ble kjøpt inn i Sverige. Kjøpte noen blomsterbuketter og litt eukalyptus som ble fordelt i små vaser. Kakebaking ble fordelt, det ble 8 kaker totalt pluss en konfirmasjonskake fra bakeri som besteforeldrene spanderte. Vi hadde ikke servitører, vi hadde selvbetjening. Oppvasken tok vi selv, det gikk fort siden det var storkjøkken med steamer istedet for oppvaskmaskin. 
 

Totalt kostet konfirmasjonen rett under 11000kr.

Anonymkode: 00ebe...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er der nok maten som har dratt opp prisen.

Vi betalte 5900kr for koldtbord til 20 stk. Vi har flere, men mange barn. Rimligste koldtbordet vi fant. Supplerte med litt ekstra som vi ordnet selv slik at det var noe ungene også likte - havnet vel på rett under 7000 på mat og kaker tilsammen. 

Kjøkkenhjelp var vennetjenester og de fikk en liten gave i etterkant.

Ellers var våre utgifter omtrent som deres.

 

 

Anonymkode: a9ffb...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 23.03):

Vi hadde koldtbord.

Vi satte det vel bort begge gangene ja. Likevel var det rimelig mye mer jobb å leie lokalet.

TS

Anonymkode: 34ecc...77a

De dere bestilte maten av, hvis det var koldtbord, må jo ta seg godt betalt. Vi hadde 35 gjester nå, og betalte rett i underkant av 10.000 kr. Det var koldtbord med varme og kalde retter. 

Anonymkode: 0ab16...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg sjekke cateringfimaene rundt her, og de ligger på 300-450kr pr pers på koldtbord. Dette er på bygda på øvre Romerike 😉 
Med drikke -brus- til maten blir det en ganske solid totalsum. 
Vi har leid lokale (med catering) til konfirmasjonen, de stiller da med serveringspersonale og rydding, og dette koster 6.000kr. Så vi regner meg ca 20.000kr på mat og lokale. Kaker kommer i tillegg (er jo faktisk ikke gratis det heller 😉), og servietter/pynt. (Og innbydelser og bordkort og takkekort 😅.)

Anonymkode: 29943...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 23.19):

Vi bestilte også fra catering til 35 stk. Et mye brukt sted her i området. (Bor i liten by) Kom altså på over 20.000 kr. Så maten må ha vært dyrere enn andre steder, kanskje?

TS

Anonymkode: 34ecc...77a

Hvis dere er 10 stk flere så blir det jo dyrere…

Anonymkode: 1e90f...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2022 at 11:12 PM, AnonymBruker said:

Joda, jada. Vi kunne sikkert fått det billigere om vi lagde maten selv. Poenget er bare at det overrasket meg litt at løsning 2 faktisk ble dyrere.

Du som mener at serveringshjelp ikke er nødvendig, hvordan gjorde dere det da? Tok dere oppvasken selv? Ryddet bort, satte på osv.? Er det noe jeg virkelig så var nødvendig, var de disse. De hadde nok å gjøre hele dagen… 

TS

Anonymkode: 34ecc...77a

Jeg har aldri vært i konfirmasjon hvor gjestene ikke er de som hjelper med serving. 

Anonymkode: 498b5...6a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mat er dyrere nå. krig og masse annet

Anonymkode: 9bb89...f7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å ha det på en restaurant? Da betaler dere ikke for servitører, lokale eller oppdekking. Eventuelt litt for pynt for å gjøre det personlig. Selvsagt ikke gitt det blir billigere siden det koster å spise ute…men kanskje verdt å sjekke muligheten. 
 

Uansett hvilken løsning er det vel maten dere kan spare inn på. Selvsagt hjelper det litt om både lokale og servitører finnes billigere. Men i det store og hele er det vel maten som blir den største utgiftsposten her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kuvertpris på 660kr per hode, hvor barn er iregnet, er helt hinsides for koldtbord fra catering. 
 

Her er et random cateringfirma.. her får du for rett over 400kr PP.. ink marsipankake 😅 

https://www.norgescatering.no/produktkategori/konfirmasjon/

og man bestiller alltid til litt færre om det er en del barn.. høres ut som dere har blitt lurt av cateringbyrået..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snurrepurre skrev (På 25.6.2022 den 19.06):

og man bestiller alltid til litt færre om det er en del barn.. høres ut som dere har blitt lurt av cateringbyrået..

Ikke nødvendigvis. Var en del barn i konfirmasjon i familien, og det ble for lite mat. Dyrt koldtbord som inneholdt lite, så ble ikke nok, selv om det var bestilt til alle.

Anonymkode: 1b307...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi feiret hjemme og serverte pølser på tilbud med firstprice leskedrikk. Pris ca 2000 kr. :)

Anonymkode: a5861...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Var en del barn i konfirmasjon i familien, og det ble for lite mat. Dyrt koldtbord som inneholdt lite, så ble ikke nok, selv om det var bestilt til alle.

Anonymkode: 1b307...96f

Da er det dårlig catering, håper du ga beskjed til dem! 
 

Hadde bedt om refusjon for x antall kuverter som jeg vurderte det var for lite.. 

Endret av Snurrepurre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Vi feiret hjemme og serverte pølser på tilbud med firstprice leskedrikk. Pris ca 2000 kr. :)

Anonymkode: a5861...a3d

Pølser i dåp? Jeg hadde blitt litt skuffa om jeg hadde troppa opp i bunad og festpyntet unger+mann, med gave og greier for å spise pølse 🥳

Anonymkode: 8b128...40d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde konfirmasjon for ett år siden. Var 10 stk pga covid.

Leide lokalet til kirken kr 4500

Måtte ha covid vakt til 2000

Hadde buffé til 3300

Alle forsynte seg selv.

Duker lånte jeg fra jobben. Servietter kjøpte jeg i to forskjellige farger og hadde ei som satt de pent samme  kjøpt på ikea til 40 kr.

Hadde en stor kake til 1000 flere mindre, men gode venner bakte de.

Velkomstdrink, mineralvann og kaffe kom på 1000.

Blomster til 2000

Så rundt regnet kr 11000 for alt.

Neste skal jeg ha hjemme.

Anonymkode: a6a5c...d95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...