Gå til innhold

Pappa har fått kreft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forstår godt at du føler det slik, og det hadde også vært fullstendig krise for meg om en av foreldrene mine hadde fått kreft.

Selv om jeg utmerket skjønner hvor slitsomt det må være å være deg nå, skulle jeg ønske jeg kunne fortelle deg at fremtiden ikke er noe å være redd for; frykten og usikkerheten kan likevel være utrolig tung og vond i en slik situasjon, særlig hvis det er snakk om noen man er glad i og bryr seg om.

Så det er godt å se at du har fått så mange støttende ord her; ønsker faren din riktig god bedring, og håper virkelig alt ordner seg - ta godt vare på deg selv.

Endret av - Brian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det er utrolig viktig at du starter i jobb. Da får du tankene over på noe annet, og du blir kjent med nye folk. Det er jeg sikker på at din far blir glad for å høre! Deretter blir han veldig glad hvis du aldri treffer den idioten du kaller "kjæreste" igjen! Det er det beste du kan gjøre for din far ❤

Anonymkode: f2e79...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering her. 
jeg har startet i jobb og det går bra, prøvd å ikke tenke så mye på det på jobb. I dag var ddt litt hardt for vi fikk prøvesvar på hvordan kreft dette var. noe jeg hadde gruet meg til. Jeg har jo knapt sovet og grått og grått.

legen hadde gitt beskjed om at dette ikke var en agressiv kreft og at den var blitt oppdaget tidlig og liten!! Levern hørte han heller ikke noe om, så da var det nok ikke spredd seg dit likevel. Bare tykktarmen. 
han skal opereres neste uke og sikkert starte med cellegift, meeen legene sa at dette skulle de nok klare å greie, da det er mange som får tykktarmskreft i dag❤️🙏🏼
jeg er så glad! Og på en måte en liten lettelse har kommet.

takk for fine ord❤️❤️❤️

Anonymkode: 8287e...028

  • Liker 4
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klott skrev (På 12.6.2022 den 1.03):

Jeg har kreft og før jeg visste hva som var galt med meg, var jeg pissredd. Jeg tror jeg aldri har vært så redd noen gang før. 

Når man er i den fasen du er i nå, med usikkerheten og frykten for at han skal dø, blir man ufattelig sliten. Jeg forstår godt at du sliter nå. Husk at pappan din vil få den beste hjelpa han kan få, uansett hvordan det går. Om du trenger noen å prate med, er fastlegen et sted å begynne.  Bli med når han skal få svar, når han skal på sykehuset. Lykke til ❤️

Kjenner meg igjen i dette. Da jeg fikk påvist kreft for 3 1/2 år siden, var usikkerheten i begynnelsen verst. Cellegift, operasjon og stråling gikk forbausende bra.

TS: Vær til stede for faren din og vis at du er glad i han. Å motta god støtte hjelper veldig på det å kjenne trygghet og holde motet oppe. Husk også at det er mange effektive behandlinger tilgjengelig. 

Klott: Håper det går bra med deg.... 

Lykke til, begge to ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk skrev (1 time siden):

Kjenner meg igjen i dette. Da jeg fikk påvist kreft for 3 1/2 år siden, var usikkerheten i begynnelsen verst. Cellegift, operasjon og stråling gikk forbausende bra.

TS: Vær til stede for faren din og vis at du er glad i han. Å motta god støtte hjelper veldig på det å kjenne trygghet og holde motet oppe. Husk også at det er mange effektive behandlinger tilgjengelig. 

Klott: Håper det går bra med deg.... 

Lykke til, begge to ❤️

Takk for omtanken 😊 

Jeg har en type kreft jeg ikke kommer til å bli frisk fra, noe som heter bløtvevssarkom. Det går etter forholdene greit, men det er stadig spenningsmomenter, for å si det sånn. Men det er som du skriver, usikkerheten er absolutt verst. Det som er håndfast er til å takle. Går det bra med deg?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 0.50):

Det var bare et sjokk å få høre i går 😭 og hører man ordet kreft så forbinder man det så fort med en dødsdom. Jeg prøver å tenke optimistisk, men jeg var dum og Googlet. Føler at dette er så tungt, og jeg er nærmest redd for å høre resultatet... om det skulle være negativt. Jeg tenker på dette hele tiden 😔 takk for varmende ord ❤️❤️

Anonymkode: 8287e...028

I følge Google så skulle jeg vært død for 4år siden, bare for en bagatell som føflekkreft. Så ikke ta info der for god fisk. (Jeg er 100% frisk, og følges godt opp med etterkontroller for sikkerhetsskyld)

Håper dere snart får svar på hva det er og hvordan det kan bremses/fjernes... alt blir bedre enn denne uvissheten, og behandlingen av kreft, medisiner og operasjoner har utviklet seg utrolig mye bare de siste årene.

Ta vare på deg selv oppi alt, for du klarer ikke å fortsette å være en god støtte for din far, og ikke minst for din mor om du ikke får i deg mat.

PS det er mye lettere å være den som er syk, enn den bekymrede pårørende. (Det synes i hvertfall jeg, har også foreldre med kreft)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klott skrev (21 timer siden):

Takk for omtanken 😊 

Jeg har en type kreft jeg ikke kommer til å bli frisk fra, noe som heter bløtvevssarkom. Det går etter forholdene greit, men det er stadig spenningsmomenter, for å si det sånn. Men det er som du skriver, usikkerheten er absolutt verst. Det som er håndfast er til å takle. Går det bra med deg?

Huff, det var ikke kjekt å høre. Men det virker som du takler det bra ❤️

Ja, det går bra med meg, er kreftfri på 3 året nå. Håper det holder seg sånn.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 21.58):

Liten oppdatering her. 
jeg har startet i jobb og det går bra, prøvd å ikke tenke så mye på det på jobb. I dag var ddt litt hardt for vi fikk prøvesvar på hvordan kreft dette var. noe jeg hadde gruet meg til. Jeg har jo knapt sovet og grått og grått.

legen hadde gitt beskjed om at dette ikke var en agressiv kreft og at den var blitt oppdaget tidlig og liten!! Levern hørte han heller ikke noe om, så da var det nok ikke spredd seg dit likevel. Bare tykktarmen. 
han skal opereres neste uke og sikkert starte med cellegift, meeen legene sa at dette skulle de nok klare å greie, da det er mange som får tykktarmskreft i dag❤️🙏🏼
jeg er så glad! Og på en måte en liten lettelse har kommet.

takk for fine ord❤️❤️❤️

Anonymkode: 8287e...028

Husk at de fleste over 80 år faktisk har en eller annen form for kreft. Dette fortalte en lege til meg da jeg jobbet på sykehjem en sommer.

Fordelen med eldre som får kreft, er at celledeling i kroppen går svært langsomt sammenlignet med eldre.

Sannsynligheten er stor for at han dør med, og ikke nødvendigvis AV kreften.

Lykke til 💕 

Anonymkode: 20feb...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Liten oppdatering. Pappa ligger nå på intensiven😭 han hadde fått vann i lungene og vi fikk beskjed om i dag morges at han mest sannsynligvis ikke ville overleve ut dagen. Dette klarte han nå da😭 og han er blitt stabil. Jeg ligger på overvåkningen og er livredd konstant, selvom det NÅ ser ut til å gå bedre og bra tilbakemeld fra lege og sykepleier.

pappa ble innlagt for noen dager siden med tarmslyng som følge av kreften😭 og det var verre enn hva de først sa. Nå i dag sa legen at kreften hadde spredd seg til hele leveren og at de ikke kunne gjøre kirurgisk inngrep. Alt man kan håpe på OM pappa blir bedre er at han kan leve lenger med cellegift😭

jeg er knust og jeg er redd. Det har vært så mange hinder nå å komme seg igjennom. Og nå dette med intensivbehandling..selvom de sier det er bra nå😭

Anonymkode: 8287e...028

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått styrken din fra et sted, og jeg er glad for at du er der sammen med faren din og kjemper sammen med ham, selv om det er jævlig. Jeg skulle ønske jeg kunne si til deg at alt blir bra og gitt deg en klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 0.47):

Liten oppdatering. Pappa ligger nå på intensiven😭 han hadde fått vann i lungene og vi fikk beskjed om i dag morges at han mest sannsynligvis ikke ville overleve ut dagen. Dette klarte han nå da😭 og han er blitt stabil. Jeg ligger på overvåkningen og er livredd konstant, selvom det NÅ ser ut til å gå bedre og bra tilbakemeld fra lege og sykepleier.

pappa ble innlagt for noen dager siden med tarmslyng som følge av kreften😭 og det var verre enn hva de først sa. Nå i dag sa legen at kreften hadde spredd seg til hele leveren og at de ikke kunne gjøre kirurgisk inngrep. Alt man kan håpe på OM pappa blir bedre er at han kan leve lenger med cellegift😭

jeg er knust og jeg er redd. Det har vært så mange hinder nå å komme seg igjennom. Og nå dette med intensivbehandling..selvom de sier det er bra nå😭

Anonymkode: 8287e...028

Hvordan går det? Klem til deg!

Anonymkode: cd66b...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 0.47):

Liten oppdatering. Pappa ligger nå på intensiven😭 han hadde fått vann i lungene og vi fikk beskjed om i dag morges at han mest sannsynligvis ikke ville overleve ut dagen. Dette klarte han nå da😭 og han er blitt stabil. Jeg ligger på overvåkningen og er livredd konstant, selvom det NÅ ser ut til å gå bedre og bra tilbakemeld fra lege og sykepleier.

pappa ble innlagt for noen dager siden med tarmslyng som følge av kreften😭 og det var verre enn hva de først sa. Nå i dag sa legen at kreften hadde spredd seg til hele leveren og at de ikke kunne gjøre kirurgisk inngrep. Alt man kan håpe på OM pappa blir bedre er at han kan leve lenger med cellegift😭

jeg er knust og jeg er redd. Det har vært så mange hinder nå å komme seg igjennom. Og nå dette med intensivbehandling..selvom de sier det er bra nå😭

Anonymkode: 8287e...028

❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 28.6.2022 den 0.47):

Liten oppdatering. Pappa ligger nå på intensiven😭 han hadde fått vann i lungene og vi fikk beskjed om i dag morges at han mest sannsynligvis ikke ville overleve ut dagen. Dette klarte han nå da😭 og han er blitt stabil. Jeg ligger på overvåkningen og er livredd konstant, selvom det NÅ ser ut til å gå bedre og bra tilbakemeld fra lege og sykepleier.

pappa ble innlagt for noen dager siden med tarmslyng som følge av kreften😭 og det var verre enn hva de først sa. Nå i dag sa legen at kreften hadde spredd seg til hele leveren og at de ikke kunne gjøre kirurgisk inngrep. Alt man kan håpe på OM pappa blir bedre er at han kan leve lenger med cellegift😭

jeg er knust og jeg er redd. Det har vært så mange hinder nå å komme seg igjennom. Og nå dette med intensivbehandling..selvom de sier det er bra nå😭

Anonymkode: 8287e...028

❤️❤️❤️

Anonymkode: af767...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

❤️❤️❤️

Anonymkode: af767...470

Pappa døde for noen uker siden. det gikk fort. Og sorgen er så tung å bære😭 jeg har det vondt hver eneste dag. Og jeg vet at sorgen kommer alltid til å være der. En del av meg har ikke innsett helt at han er borte heller😭 men når det innimellom går oppå så gråter jeg så mye. Og vite at jeg aldri får se eller snakke med han igjen. Gi han en klem😭

 

ts

Anonymkode: 8287e...028

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.8.2022 den 20.36):

Pappa døde for noen uker siden. det gikk fort. Og sorgen er så tung å bære😭 jeg har det vondt hver eneste dag. Og jeg vet at sorgen kommer alltid til å være der. En del av meg har ikke innsett helt at han er borte heller😭 men når det innimellom går oppå så gråter jeg så mye. Og vite at jeg aldri får se eller snakke med han igjen. Gi han en klem😭

 

ts

Anonymkode: 8287e...028

❤️❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...