Gjest Gjest Skrevet 12. november 2005 #1 Skrevet 12. november 2005 Er det farlig for en baby på ti uker å se tv (tenker på om han kan få hodepine, om flimrende bilder kan utløse epilepsi etc...)? Min har allerede blitt en tv-slave.. hvis jeg snur han med ryggen til tv'en begynner han å grine, får han se tv blir han turbo, smiler og ler... Mannen mener vi bare kan la han se tv, jeg er veldig usikker..
Gjest Tante Sofie Skrevet 12. november 2005 #2 Skrevet 12. november 2005 Jeg tror du trygt kan la babyen din se på tv, men ikke så lenge om gangen..
LilleMy Skrevet 12. november 2005 #3 Skrevet 12. november 2005 Kan ikke tenke meg at dette skal være bra for babyen i det hele tatt (snarere tvert imot), og ville aldri gjort slik selv. Men det er nå bare meg, da.....
Polly Ester Skrevet 12. november 2005 #4 Skrevet 12. november 2005 Babyen min så også TV da hun var yngre. Hun er ikke like interessert nå - men da hun var på din babys alder så hun på sport, og fotball var favoritten. Tror ikke litt av gangen skader, jeg. Men, alt med måte kanskje...
liv Skrevet 12. november 2005 #5 Skrevet 12. november 2005 Det finnes mange bedre måter enn tvtitting for å stimulerer barns utvikling. Barnet er nå inne i en utviklingsperide der synet er spesielt sårbart så jeg ville nok prøvd å finne andre leker som tar barnets oppmerksomhet.
Jens Skrevet 13. november 2005 #6 Skrevet 13. november 2005 Tror ikke det gjør noe, bare det ikke er så lenge av gangen. Gutten min har også alltid sett på tv, kort tid av gangen, og motorikkens hans er likevell veldig utviklet for sin alder, hilsen helsesøster. De fleste små barn jeg vet om ser på tv, nå og da. Tv er også en bra måte å trene ryggen på, hvis du legger babyen på maven foran tvèn. Dette ble faktisk anbefalt på helsestasjonen, så da er det nok ikke farlig for synet heller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå