AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #1 Del Skrevet 11. juni 2022 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, sønnen min kom til meg idag å sa han var trans, jeg spurte hvor han hadde fått det ifra og det hadde han lært i barnehagen. Er dette virkelig det de putter inn i hodene til barna våres, har noen andre opplevd det samme?. Jeg vurderer nå å ta han ut av denne barnehagen siden dette blir for dumt, det er ikke normalt at barn tenker på denne måten. Anonymkode: 2a1d9...c4e 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #2 Del Skrevet 11. juni 2022 Barn har ikke evne eller kapasitet til å forstå hva dette betyr, så jeg tror ikke du skal legge så mye i det. Må si jeg er helt og fult imot at barn ned i barnehagealder skal lære om seksualitet og seksuelle legninger, og at man kan være født i feil kropp. Da barn som sagt ikke har kapasitet til å forstå hva dette egentlig innebærer. Det er pent mulig å være gutt, men like rosa og kjoler. Og det er fint mulig å være jente, men like actionfigurer og kort hår. Det finnes mange muligheter å være gutt/jente. Det at kjønn har blitt satt i bås slik det har blitt idag, syntes jeg ingenting om. Anonymkode: 0e874...235 24 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spencer Hastings Skrevet 11. juni 2022 #3 Del Skrevet 11. juni 2022 Han leker rollespill, noe som er helt vanlig i den alderen. Det går over, neste uke er han sikkert en tiger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #4 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, sønnen min kom til meg idag å sa han var trans, jeg spurte hvor han hadde fått det ifra og det hadde han lært i barnehagen. Er dette virkelig det de putter inn i hodene til barna våres, har noen andre opplevd det samme?. Jeg vurderer nå å ta han ut av denne barnehagen siden dette blir for dumt, det er ikke normalt at barn tenker på denne måten. Anonymkode: 2a1d9...c4e Det er bare å si til ham med rolig stemme: Du er ikke trans. Nesten ingen er det. Det gjelder ikke deg. Men hvis det er sant at barnehagen fyller hodet hans med transaktivisme, ville jeg nok tatt det opp med styrer først, så med kommunalsjefen for barnehager i form av klage. Anonymkode: 6d0f1...03f 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #5 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn har ikke evne eller kapasitet til å forstå hva dette betyr, så jeg tror ikke du skal legge så mye i det. Må si jeg er helt og fult imot at barn ned i barnehagealder skal lære om seksualitet og seksuelle legninger, og at man kan være født i feil kropp. Da barn som sagt ikke har kapasitet til å forstå hva dette egentlig innebærer. Det er pent mulig å være gutt, men like rosa og kjoler. Og det er fint mulig å være jente, men like actionfigurer og kort hår. Det finnes mange muligheter å være gutt/jente. Det at kjønn har blitt satt i bås slik det har blitt idag, syntes jeg ingenting om. Anonymkode: 0e874...235 Ja, han er helt normal gutt lissom, leker med biler, vil være som pappa osv. Han er nok ikke trans, men av en eller annen grunn tror han nå at han er "trans". Det er nok som du sier at han ikke forstår hva det er. Jeg har heller ikke spurt han noe mer om det siden jeg ble litt i sjokk.. Anonymkode: 2a1d9...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #6 Del Skrevet 11. juni 2022 Det er flere barnehager som har fokus på pride i juni.. Helt tragisk, spør du meg. Så barna har nok fanget opp noen begreper uten at det trenger være noe i det de sier. Anonymkode: f79fe...03d 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #7 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå, sønnen min kom til meg idag å sa han var trans, jeg spurte hvor han hadde fått det ifra og det hadde han lært i barnehagen. Er dette virkelig det de putter inn i hodene til barna våres, har noen andre opplevd det samme?. Jeg vurderer nå å ta han ut av denne barnehagen siden dette blir for dumt, det er ikke normalt at barn tenker på denne måten. Anonymkode: 2a1d9...c4e nå juger du fælt Anonymkode: 2c4cc...01e 26 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #8 Del Skrevet 11. juni 2022 Jeg hadde en idè da jeg var på den alderen om at jeg ville ha guttenavn og guttetiss. Glemte hele greia etter cirka 3 dager, og har vært jente resten av oppveksten. Gikk helt fint med meg. Anonymkode: c25b1...521 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #9 Del Skrevet 11. juni 2022 Har en datter som gikk rundt og sa hun var svart.. Og ville jobbe som svart når hun ble voksen.. Hun var 5, lys hud, langt blondt rett hår og blå øyner. Nå som 8 vil hun bli frisør Anonymkode: 2fd6d...8a7 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #10 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde en idè da jeg var på den alderen om at jeg ville ha guttenavn og guttetiss. Glemte hele greia etter cirka 3 dager, og har vært jente resten av oppveksten. Gikk helt fint med meg. Anonymkode: c25b1...521 Ja, det er jo normalt at barn tror mye rart. Bare syntes det var en merkelig ting at et barn sier de vil bli trans, jeg viste ikke hva det var på den alderen 🤷♀️ AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har en datter som gikk rundt og sa hun var svart.. Og ville jobbe som svart når hun ble voksen.. Hun var 5, lys hud, langt blondt rett hår og blå øyner. Nå som 8 vil hun bli frisør Anonymkode: 2fd6d...8a7 Haha, den var morsom 😂 Anonymkode: 2a1d9...c4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #11 Del Skrevet 11. juni 2022 Han er så liten at han forstår ikke hva han sier. Han vil nok være både brannmann, løve og alien de neste månedene. Bare å jatte med. Anonymkode: 2e4fc...0e6 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #12 Del Skrevet 11. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han er så liten at han forstår ikke hva han sier. Han vil nok være både brannmann, løve og alien de neste månedene. Bare å jatte med. Anonymkode: 2e4fc...0e6 Så enig i dette. Folk må roe ned. Unger sier utrolig mye rart i den alderen. Gutten min sa han ville skyte meg da han var 3-4. Det kunne vært litt djevelunge-aktig, men han visste faktisk ikke hva det betydde engang. Det er ikke noe å være «i sjokk» for og skulle ta ungen ut av barnehagen for. Herregud. Anonymkode: 5560e...48f 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #13 Del Skrevet 11. juni 2022 Dette tror jeg absolutt ingenting på. Barnehagene bruker rett og slett ikke slike ord og begreper. Det er fokus på at alle kan elske hvem man vil, og noen ganger blir to gutter forelska, noen ganger to jenter. Og noen ganger er det gutter som føler seg som jenter, eller jenter som føler seg som gutter. Men en bruker ikke merkelapper - hverken homo, lesbe, trans eller andre ting - det har ingenting med barns forståelse å gjøre. Anonymkode: a7543...bef 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #14 Del Skrevet 11. juni 2022 Transfobi på sett beste eller verste. Alt etter som man velger å se det. Anonymkode: d4ac6...6c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 11. juni 2022 #15 Del Skrevet 11. juni 2022 Det er rart å se at folk ikke tror på dette. Det har vært flere transpersoner i media som forteller at de har kjent på disse følelsene hele livet. De yngste som blir henvist til Rikshospitalet er 6 år gamle. Det skjer at så små barn er trans. Det har vært tilfeller hvor foreldrene har merket det allerede som 1 åring. Sjeldent, men ikke umulig. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2022 #16 Del Skrevet 11. juni 2022 Men han må jo ha hørt ordet "trans" et sted, og hva det innebærer, selv om det ordet er pakket inn i bomull og rosa skyer? Her ville jeg ha tatt det opp med barnehagen hvorfor han kom hjem og sa han var trans. Om han ikke har hørt det fra dere, så har han mest sannsynlig fått det med seg fra barnehagen. Jeg trodde barnehager var nøytrale i forhold til sånt, og ikke skulle prakke på barn meninger, livssyn, religion og kjønns-legninger. Anonymkode: 107d7...1a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 12. juni 2022 #17 Del Skrevet 12. juni 2022 Ryddet for avsporing, spekulasjoner, krenkende ytringer og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PGMVL Skrevet 12. juni 2022 #18 Del Skrevet 12. juni 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Må si jeg er helt og fult imot at barn ned i barnehagealder skal lære om seksualitet og seksuelle legninger, Er det for drøyt å si til barnehagebarn at "to damer kan være kjærester"? 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #19 Del Skrevet 12. juni 2022 Jeg hadde også på ønske om å være gutt en periode. Gikk over. Jeg kjente også på en slags tiltrekning/fascinasjon for ei venninne da jeg var 7-8. Gikk fort over og har aldri siden vært tiltrukket av kvinner. Med andre ord: normalt. Anonymkode: 367c5...50b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #20 Del Skrevet 12. juni 2022 6 hours ago, Tvillingsjel said: Det er rart å se at folk ikke tror på dette. Det har vært flere transpersoner i media som forteller at de har kjent på disse følelsene hele livet. De yngste som blir henvist til Rikshospitalet er 6 år gamle. Det skjer at så små barn er trans. Det har vært tilfeller hvor foreldrene har merket det allerede som 1 åring. Sjeldent, men ikke umulig. Det vi ikke tror på er at barnet kom hjem og så "jeg er trans". Hadde trodd mer på historien om gutten kom hjem og sa "jeg er jente" eller lignende. Jeg tviler veeeldig sterkt på at barnehagen bruker kompliserte begreper og merkelapper når de lærer barna om pride. Dessuten, som mange andre påpeker; det er helt normalt for barn å si de er mye rart. De skal nok igjennom mange faser som katter, tigre osv. Tviler på at homofober blir så fryktelig redde om barna leker katt. Anonymkode: e82b8...6f9 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå