Gå til innhold

Kvinner dater ut av sin liga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ikke bare datet men giftet meg over min liga! Håper mannen min aldri innser det.

Anonymkode: 64987...ae4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Helene1982 skrev (9 timer siden):

Det jeg elsker med denne tråden er at den er stappfull av menn som forteller om hvordan ALLE kvinner er og kvinner som forteller om hvordan ALLE menn er. Jeg er kjempefasinert over hvor lenge en tråd kan holdes gående uten at noen faktisk snakker sammen. Jeg sitter med popkorn og koser meg. Jeg tror det er flere som meg, som også synes dette er morsomt, men så er det noen som synes dette er seriøst. Og seriøst er noe av det morsomste jeg vet om

Mann her. Jeg er litt som deg. Synes mange av trådene er god underholdning, men andre ganger blir jeg bare trist. Jeg har inntrykk av at menn og kvinner sklir fra hverandre, og at det er færre og færre som evner å se det langt nok utenfra. Ingen snakker om samfunnsmessige eller politiske grep, men sitter bare her og skylder på det andre kjønnet. 

Anonymkode: aa54c...de8

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, Helene1982 said:

jeg synes det er tidlig å kaste inn årene når du er 20. Det er som regel ikke de samme menneskene som er mest populære og vellykkede på reunion som i skoletiden. De mest populære har som  som regel blitt en harry utgave av seg selv, dødd av overdose, eller er gift og basic. Jeg lurer litt på hva du legger i "all verdens innsats?" Du er nødt til å jobbe med innstillingen din om at du aldri kommer til å lykkes. Nå er jeg muligens litt krass, men du er nødt til å prøve å heise deg og heller sette konkrete mål for hvordan du kan komme nærmere målet ditt enn å svartmale alt. Om du ikke får til det på egenhånd må du be om hjelp.

Selvsagt skal man ikke kaste inn årene så tidlig, poenget er at allerede da synker sjansen for suksess litt kun fordi man har lite erfaring fra før. Menn vurderes ofte strengt på akkurat dette punktet, og tanken er ofte at det må være noe galt eller at man nærmest er creepy om man ikke har vært i et forhold fra før. For hvert år som går blir forventninga om tidligere forholdserfaring høyere, altså er det en selvforsterkende negativ egenskap. Det trenger ikke å være noe galt med en selv om man kun går i vennefella i årevis, for jo yngre man er jo likere smak har kvinner i snitt. Når mannen fra vennefella i teorien kanskje blir mer interessant på sikt fordi han har lagt ned betydelig innsats eller hun har endrede preferanser motvirker de manglende forholdene sjansene betydelig.

Dette er bare tendenser, og har selvsagt ingen relevans for den enkelte mann og kvinne isolert sett. Jeg er selv et eksempel på at det er mulig å lykkes selv med ekstremt dårlige kort på hånda. Jeg gikk uten så mye som et kyss fra jeg var 12 til 29, men ble pappa da jeg var 31 likevel. Jeg kjenner dog ingen andre i en tilsvarende situasjon. Enten har bekjente vært i forhold seinest fra første halvdel av 20-årene, ellers er de like single ti år seinere.

Anonymkode: 46801...030

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (13 timer siden):

Alle burde stille krav. Ikke ligamessig da jeg ikke forstår at man kan rangere mennesker du ønsker en relasjon til. I stedet for krav ville jeg vurdert å snakke mer om egenskaper. Jeg Pleier ofte å dra frem facebook-eksempelet. Det har vært flere situasjoner der jeg skal vise  venner eller familie et bilde av en jeg bryr meg om, men jeg blar og blar i bildene til vedkommende og synes ingen av den reflekterer hvor vakker jeg synes dette mennesket er. Vi blir alle gamle og skrukkete til slutt, så for meg er kommunikasjon og intelligens mye viktigere enn høyde og sveis eller whatever. jeg tror nok både enkelte menn og enkelte kvinner velger partnere som verken passer deres personlighet eller livsstil ut ifra lyst og begjær uten å ha en langsiktig plan.

Jeg driver heller ikke og rangerer mennesker etter ligaer og tenker i eget liv aldri på hvor noen ligger på en skala fra 1-10, men når vi kommuniserer over nettet må snakke samme språk og ha noen referanserammer. Det er jo uansett bare en vanvittig forenklet modell som man ikke burde ta seriøst i virkeligheten. Å si noen er en 10 eller en 6 er jo egentlig bare en annen måte å si at den ene er ekstremt attraktiv mens den andre er litt over middels. Men for de aller fleste er det jo utrolig mange faktorer som spiller inn hvor ytre trekk bare er én del av det. Ja vi menn er opptatt av det ytre, men det er langt ifra det eneste og som regel heller ikke det viktigste. Som jeg har skrevet i flere av svarene mine i denne tråden.

Som jeg skrev i et annet innlegg hvor jeg nevnte egenskaper jeg synes er positive. For øvrig et innlegg du svarte meg på, men fort å blande AB-er. Alle disse egenskapene er for meg enda viktigere enn et pent ytre, selv om man må ha en fysisk tiltrekning i grunn. Mennesker med en flott personlighet blir for meg også vakrere, det er som at det indre skinner gjennom på det ytre. Tilsvarende kan jeg synes personer som andre finner pene ikke er så flotte dersom de har en personlighet jeg ikke har sansen for. Det blir egentlig akkurat som facebook-eksempelet ditt, så ser at vi egentlig ikke er så forskjellige.

Til det siste du skriver, ja absolutt. Jeg har gjort samme feil selv. Jeg er forhåpentligvis klokere nå etter å blitt litt over førti. Derfor jeg skrev det med krav, det handler først og fremst om å finne en god match. 

Anonymkode: 929a0...7ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er så enkelt som at alle kvinner ikke kan få en stor, høy mann med store hender og armer. Det går rett og slett ikke opp, med mindre det er snakk om kun sex

Anonymkode: 11718...04e

Det er ikke akkurat vanskelig for ei kvinne å finne en mann som er høyere og større enn henne, menn er jo i snitt høyere og større enn kvinner. 

Anonymkode: 1c1f3...c26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 hours ago, AnonymBruker said:

syntes du ser litt gammel ut, men ellers ser du pen ut, normal nese osv

Anonymkode: 4e8af...57b

Enda en som er hjernevasket av Photoshop på sosiale medier. Dette er normal hud unge kvinner har, beklager å skuffe deg

Anonymkode: 7aa06...a2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 7.44):

syntes du ser litt gammel ut, men ellers ser du pen ut, normal nese osv

Anonymkode: 4e8af...57b

Gammel, uten at du vet alderen hennes en gang?   Men pen ja. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Enda en som er hjernevasket av Photoshop på sosiale medier. Dette er normal hud unge kvinner har, beklager å skuffe deg

Det er det ikke. 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Gammel, uten at du vet alderen hennes en gang?   Men pen ja. 

Vedkommende sier han synes hun SER gammel ut. Noe hun gjør. 

Anonymkode: b97fa...d5e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 9.18):

Jepp. Finnes to typer menn: de som vil ligge rundt og kan gjøre det, og de som vil ligge rundt men ikke kan gjøre det.

Anonymkode: 53f80...304

Ergo: kvinner sikter for lavt. 

Anonymkode: b2ece...45d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/11/2022 at 8:14 AM, AnonymBruker said:

Kvinner har lett for å date ut av sin liga, de har lett for og få sex fra menn ut av sin liga, men vil ikke klare og få et forhold med disse mennene, fordi de rett og slett ikke strekker til utsende messig.

Er dette grunnen til at mange damer, påstår at ingen menn vil ha forhold med de, og at de kun er ute etter sex?, det at mange kvinner setter lista for høyt med hvem de ønsker og møte?.

Anonymkode: da2a4...531

Jeg går etter menn jeg liker jeg. :) Merkelig sånn! Men tja, ja.. aner ikke om de er ute av min liga eller ei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 6/11/2022 at 8:52 AM, AnonymBruker said:

Er det ikke sånn da? Kanskje ikke alle men tror de fleste menn ønsker sex uten forpliktelser og å stifte familie. 

Anonymkode: b91da...a0b

Jo, det vil si de ønsker å gjøre det så lenge som mulig fordi de "ikke vil slå seg til ro ennå". Det er liksom opplest og vedtatt at menn skal rase fra seg: feste og ha mest mulig sex med så mange kvinner som mulig.

Mange går fra det ene kortvarige forholdet etter det andre uten å ville stifte familie "ennå", og tror de har allverdens tid på seg. Så kommer det en dag da de er godt voksne og litt trøtte av å fly rundt, da klager de over at de er single og barnløse. Vet om adskillige slike menn som nå sitter og sutrer over hvor vanskelige de synes kvinnene har blitt, uten at de greier å se sammenhengen med deres egne prioriteringer og livsvalg.

Anonymkode: fdf7d...9b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 15.55):

Å gud, dette ligamaset nå igjen. Herregud! Hvilken verden lever dere egentlig i? Og hvor gamle er egentlig dere som lever i denne ligaverdenen?

Anonymkode: e96f9...4c1

Kunne ikke vært mer enig En ting er forskningen på Tinder og hva den forskningen sier. Tinder er ubrukelig søppel uansett i de fleste tilfeller. Noe annet er at man som oftest kommer langt med å være hyggelig og smile og ikke være dust. 

Anonymkode: c9534...c27

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er det ikke. 

Vedkommende sier han synes hun SER gammel ut. Noe hun gjør. 

Anonymkode: b97fa...d5e

Nei, det er sånn også unge kvinner ser ut uten snapfilter. Dere er hjernevasket for ingen har ekte hud på bilder lenger

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, nedsettende innhold, brukerangrep, avsporinger og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blått skrev (20 timer siden):

Jeg går etter menn jeg liker jeg. :) Merkelig sånn! Men tja, ja.. aner ikke om de er ute av min liga eller ei. 

Fornuftig 👏👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 8.31):

Hvis en mann har vært singel hele sitt voksne liv er han ikke så smart som han tror han er, så enkelt er det faktisk. 

Anonymkode: 9875b...a3f

Og hva er hypotesen din med Nicola Tesla? HC Andersen, Einstein? 

de alle var enslige med unntak av Einstein som giftet seg med tremenningen sin. At du tror at fordi en mann har hvert enslig hele sitt voksne liv så er han ikke så smart vitner mer om egen intelligens. Da de fleste menn som har høy iq ofte sliter mer på sjekkemarkedet en de som gutser. 

en Logiker vil slite med dateing og det er noe alle opplyste mennesker er klar over. Sosial intelligens derimot som oftest er høyere hos kvinner er sjeldenhetene hos en Logiker og man har nesten ti forskjellige typer iq som f eks EQ. Men iq alene har særdeles lite betydning som du har fått vranglære om.

Anonymkode: 5a8df...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og hva er hypotesen din med Nicola Tesla? HC Andersen, Einstein? 

de alle var enslige med unntak av Einstein som giftet seg med tremenningen sin. At du tror at fordi en mann har hvert enslig hele sitt voksne liv så er han ikke så smart vitner mer om egen intelligens. Da de fleste menn som har høy iq ofte sliter mer på sjekkemarkedet en de som gutser. 

en Logiker vil slite med dateing og det er noe alle opplyste mennesker er klar over. Sosial intelligens derimot som oftest er høyere hos kvinner er sjeldenhetene hos en Logiker og man har nesten ti forskjellige typer iq som f eks EQ. Men iq alene har særdeles lite betydning som du har fått vranglære om.

Anonymkode: 5a8df...f44

Kanskje LESE før du svarer. Smart var ikke ment som IQ i dette tilfellet.... 

Anonymkode: 9875b...a3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å løfte blikket over skoene? Der er få attraktive menn, og svært mange attraktive kvinner samme om det skyldes at kvinner tar bedre vare på seg selv eller har flere muligheter til å pynte på utseendet. Uansett så går ikke ts sitt regnestykke opp. Uansett hvordan man vrir og vender på det er der så få attraktive menn at det er skrevet i stein at de aller fleste kvinner i Norge dater under sin liga, og ikke over. 

Anonymkode: d80df...ad1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...