Gå til innhold

Kvinner dater ut av sin liga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner mange stygge som har fått seg pene damer. Kom dere ut i den virkelige verden så ser dere at utseende ikke er alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg spyr av disse trådene om det temaet! Det begynner å bli nok nå! 

Anonymkode: 4bb0e...774

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, det er jo gjort litt forsking på Tinder mtp dette.

Menn sveiper på mange flere enn kvinner, de har et bredere spekter imens et stort antall kvinner går for en liten andel menn. Altså menn velger oftere på sitt nivå, imens kvinner oftere sikter høyere. Vi har jo også lett for å få menn, iallfall for sex.

Disse mennene som får de fleste kvinnene igjen kan jo plukke og velge, og danne seg et harem. De blir jo vanskelige å kapre helt og fullt, for det første liker de gjerne å ha et harem, og for det andre er du i konkurranse med kvinner som er høyere enn deg på skalaen. 

Jeg er jo egentlig drittlei av incel-retorikk, og dette er selvsagt ikke en matematisk regel uten unntak. Men fenomenet finnes så definitivt. Vi kvinner overvurderer oss selv mer enn menn gjør, iallfall i en sånn datingsetting.

Anonymkode: e9ada...e89

Harem og harem. Kvinner er heller ikke monogame i en uforpliktende date-periode. Med mindre mannen lyver og påstår at de er eksklusive. Man har ikke noe harem så lenge også disse kvinnene ligger med flere.

Anonymkode: deaeb...e33

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å gud, dette ligamaset nå igjen. Herregud! Hvilken verden lever dere egentlig i? Og hvor gamle er egentlig dere som lever i denne ligaverdenen?

Anonymkode: e96f9...4c1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kvinner har lett for å date ut av sin liga, de har lett for og få sex fra menn ut av sin liga, men vil ikke klare og få et forhold med disse mennene, fordi de rett og slett ikke strekker til utsende messig.

Er dette grunnen til at mange damer, påstår at ingen menn vil ha forhold med de, og at de kun er ute etter sex?, det at mange kvinner setter lista for høyt med hvem de ønsker og møte?.

Anonymkode: da2a4...531

Det virker svært sannsynlig at dette er en viktig grunn for gruppen som klager over å alltid ende opp med kun sex og aldri forhold, og som antar at "menn" er grunnen. Så er nok de fleste kvinner betraktelig mer bevisste enn som så og ønsker ikke, og unngår, å være "lettvint moro" for menn som ser ned på dem, så dette gjelder nok et fåtall av kvinner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg spyr av disse trådene om det temaet! Det begynner å bli nok nå! 

Anonymkode: 4bb0e...774

Jeg og. Helt merkelig å lese innlegg som HI som om dette er noe nytt, er jo 50% av hva singelforumet har handlet om daglig de siste sikkert 10 årene

Anonymkode: 7aa06...a2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kvinner har lett for å date ut av sin liga, de har lett for og få sex fra menn ut av sin liga, men vil ikke klare og få et forhold med disse mennene, fordi de rett og slett ikke strekker til utsende messig.

Er dette grunnen til at mange damer, påstår at ingen menn vil ha forhold med de, og at de kun er ute etter sex?, det at mange kvinner setter lista for høyt med hvem de ønsker og møte?.

Du gjør menn veldig primitive her. 

Det er ofte ikke utseende som medfører at menn ikke går videre med kvinner, men egenskaper og personlighet. Men liker riktig nok pene kvinner, men menn har heller ikke forhold til kvinner de ikke trives sammen med som person. 

Jeg er antagelig gift "over min liga", og min mann burde ikke valgt meg om det var kun utseende menn ser på. Jeg er definitivt ikke den vakreste han har datet, og han er en populær mann blant kvinner. Burde ha byttet meg ut for lenge siden dersom menn kun bryr seg om utseendet, og lett hopper videre til den peneste de kan få. 

Du glemmer rett og slett både faktoren forelskelse/kjærlighet og at personlighet også betyr mye for menn i din fremstilling. Min mann er svært bevisst på hvorfor det ble akkurat meg. At han likte utseendet mitt var ikke årsaken til at det ble akkurat oss. Det var bare innledende faktor for interesse. Deretter var det helt andre ting som ble avgjørende. 

Anonymkode: ad0bb...762

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvis en mann har vært singel hele sitt voksne liv er han ikke så smart som han tror han er, så enkelt er det faktisk. 

Anonymkode: 9875b...a3f

Nå er det ikke alle som vil inn i forhold heller.  Er så masse kåte og sugne damer der ute, både single og opptatte.  Ingen problem når man er en erfaren "fittejæger".  Benektes selvfølgelig av feminist-eliten, men virkeligheten sier noe annet   😁

Anonymkode: 7860e...f22

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett spørsmål: Når vi snakker om nivåer og ligaer. Handler det kun om utseende eller kan man få poeng for andre egenskaper også?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Helene1982 said:

Ett spørsmål: Når vi snakker om nivåer og ligaer. Handler det kun om utseende eller kan man få poeng for andre egenskaper også?

Som mann kan man iallfall det. Tror ikke det gjelder for kvinner. 

Anonymkode: d15d3...b83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er også derfor de blir kalt for slut når de ligger rundt. 

Anonymkode: 69873...c83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er også derfor de blir kalt for slut når de ligger rundt. 

Anonymkode: 69873...c83

I går hørte jeg en podcast om mennesker som blir agressive når de ser søte ting, dyr eller mennesker (reply all– nyeste episoden) Dette minner meg litt om det. jeg blir kjempeusikker om enkelte her liker kvinner eller hater dem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For min del så var det nok litt slik. Jeg gikk etter veldig kjekke menn med spennede jobber. Jeg var selv slank, trent og vakker med høyere utdannelse så jeg følte likevel at de var på mitt "nivå".  Men jeg ble konsekvent behandlet dårlig og hadde ofte en urolig følelse i magen. Dette var ikke menn som gjorde at jeg følte meg elsket eller trygg. Jeg gikk (ubevisst) ned et nivå og fant en søt og veldig SNILL fyr som viste meg at han ville ha meg i stedet for å spille spill med hodet mitt, og jeg endte opp med å gifte meg med ham. Jeg har oppdaget flere negative sider med ham i ettertid, men slik er det nok med alle. Vi har alle våre sterke og svake sider. Han er fremdeles snill, og det er definitivt den viktigste egenskapen jeg kan ønske meg i en mann for å kunne dele et langt liv sammen.

Anonymkode: deaeb...e33

Hvordan kan man snakke om å gå ned et nivå og at mannen din er et nivå ned? Han er jo mannen du valgte å gifte deg med!

Anonymkode: 6bc24...8c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For min del har det ikke vært sånn. Jeg endte opp med å gifte meg med den ukyssa nerden, mens jeg var hun pene, som kunne få de fleste. Og var jo mange som lurte på hva jeg holdt på med da vi ble sammen. Men jeg har en greie for smarte menn. Og da er ikke utseende viktig.

Nå som jeg er singel og i 40 årene, så synes jeg det er håpløst. Bryr meg fortsatt ikke om utseende, men vil ha en smart mann. Og det finner jeg ikke. 

Anonymkode: 6ebf5...a0f

Hva skjedde med smartingen? Siden du er singel altså?

Anonymkode: db02f...352

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har det vært motsatt😅 Jeg er gjennomsnittlig pen og slank, men hatt litt lavt selvbilde. Da jeg var yngre datet jeg gjerne menn som var litt "lavere på skalaen".... sannsynligvis for å føle meg pen/penere/definitivt bra nok. Etterhvert har selvbildet økt og jeg går etter kjekke selvsikre menn. De behandler meg stort sett meget bra, mye bedre enn de mindre velskapte jeg gikk etter tidligere😅 

Anonymkode: 70a60...094

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Vi kvinner overvurderer oss selv mer enn menn gjør, iallfall i en sånn datingsetting.

Hvis alle damene på tinder seriøst tror de kan få seriøse forhold med en av de få, utvalgte mennene der er dere på bærtur i allefall. For det går jo ikke an, det er noen få menn som alle vil ha.

Men om det er sex og overfladiske dater de vil ha overvurderer ikke kvinner seg selv. For alle kan få sex sex av disse mennene.

De som bør ta seg sammen er de som hevder "menn bare er ute etter sex". De er overfladiske selv og vil kun ha menn de ikke kan få.

Anonymkode: 11718...04e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Samme gnålet som vanlig, og ensomme kvinner blir ikke tatt på alvor. Det kan være mange grunner til at kvinner blir valgt bort. Det behøver ikke alltid å handle om at de sikter for høyt. 

Anonymkode: 6fda2...4f2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Helene1982 skrev (2 timer siden):

utseende og høy utdannelse

Anonymkode: a8927...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Cool. jeg er usikker på om jeg ønsker å være med på dette spillet, To harde fronter og lite moro, men man kan ikke vinne om man ikke deltar, si!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor har du det fra? Jeg har aldri hørt noe som tilsier at kvinnens utdannelse vektlegges tungt av menn (av enkelte såklart, men ikke av menn flest). Tradisjonelt har ikke kvinnens utdannelse og inntekt hatt stor betydning for hennes attraktivitet, selv om det praktisk sett burde det. 

Det er selvsagt mange faktorer som er viktige, og noen er viktigere enn utseende. Hvis en kvinne har en utrivelig personlighet er utseendet irrelevant. Hvis noen skal ønske et forhold til deg må de trives i ditt selskap. Utseende er uansett unektelig det man først vurderes etter. Deretter blir man kjent, og om hun er en man kunne tenke seg forhold til kommer helt og holdent an på personligheten. Ikke om hun er en 8 eller en 9. Og ikke på utdannelse. Kompatibel personlighet er viktigst av alt. 

Anonymkode: 929a0...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...