Gå til innhold

Kvinner dater ut av sin liga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

25 % av mennene forblir enslige. Så det er definitivt mange smarte, single menn der ute som kan være aktuelle dersom det er sant at du ikke bryr deg om utseendet. Men hvor mye nykker og sære greier de har pådratt seg etter å ha vært single i titalls med år, det er en helt annen sak 😬 Jeg tror hvert fall at det er gode grunner til at kvinner velger gjenbruk av menn, fremfor å gå etter en fyr som har vært singel hele sitt voksne liv...

Anonymkode: deaeb...e33

Det er stort sett ikke de smarte og nerdete mennene som forblir ugifte. De finner seg stort sett en smart og nerdete dame de lever et anonymt liv sammen med i balanse og harmon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Og du tror ikke de mindre attraktive mannfolka er ute etter det samme? Det er de definitivt. 

Anonymkode: 9875b...a3f

Det er helt klart mange flere kvinner enn menn som forsøker seg på en i ligaen over. Og definitivt langt fler kvinner som gjør det med i alle fall delvis suksess. Grunnen er at mange menn ligger med «hvem som helst». Også de kjekke og vellykkede mennene. Men det blir selvsagt bare delvis suksess, for de mennene ser etter noe helt annet når de skal ha seg en partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det ikke sånn da? Kanskje ikke alle men tror de fleste menn ønsker sex uten forpliktelser og å stifte familie. 

Anonymkode: b91da...a0b

De fleste ønsker å stifte familie etterhvert, det er bare å se seg rundt. Er jo ikke sånn at folk har sluttet med det. Men de fleste menn kan også fint ha sex med ei de ikke vil ha noe mer med, så med muligheten til det sier de færreste nei. Og det kan man trives med en god stund. Forskjellen er nok at kvinner av en eller annen grunn tenker at å "være ute etter forhold" er hva man skal være, alt annet er useriøst. For meg høres det ikke positivt ut å være ute etter forhold. Er det ikke en partner vi alle ønsker oss? Er det forholdet i seg selv, og ikke meg? Er det statusen forhold? Nei, jeg er ute etter en livsledsager, ikke forhold for forholdets skyld. Menn har ingen biologisk klokke, ikke hastverk. Vi vil også ha forhold hvis vi treffer den rette, men er åpne for noe annet i mellomtiden. Vårt biologiske behov er sex. Men de fleste mennesker ønsker jo en partner, kjærlighet og nærhet. Kvinner virker mer stresset på at det skal være forpliktelse og potensielt familie, og jeg tror det er biologiske årsaker. Det er på en måte programmert annerledes. Ikke at det er noe moralsk bedre, men det er slik mange fremstiller det. Mange kvinner også som sier de vil ha forhold men har uforpliktende sex i mellomtiden. 

Anonymkode: 929a0...7ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (22 minutter siden):

Det er stort sett ikke de smarte og nerdete mennene som forblir ugifte. De finner seg stort sett en smart og nerdete dame de lever et anonymt liv sammen med i balanse og harmon.

Det har du rett i. Det er uansett synd at det er en så stor overvekt av menn som er alene. Spesielt siden de langt oftere har dårlig sosialt nettverk i fht kvinner.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Brunello skrev (18 minutter siden):

Det er helt klart mange flere kvinner enn menn som forsøker seg på en i ligaen over. Og definitivt langt fler kvinner som gjør det med i alle fall delvis suksess. Grunnen er at mange menn ligger med «hvem som helst». Også de kjekke og vellykkede mennene. Men det blir selvsagt bare delvis suksess, for de mennene ser etter noe helt annet når de skal ha seg en partner.

Suksess og suksess. De fleste kvinner søker jo et forhold. Mens menn som både er veldig kjekke, smarte og med flott jobb ikke forplikter seg i 20-årene med mindre de finner en slags hellig gral av et kvinnfolk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er kun et oppriktig spørsmål som følge av et fenomen jeg ser mye til her på KG. Kvinner som mener alle menn kun er ute etter sex.

Anonymkode: da2a4...531

Jeg har også stusset på det. Det stemmer åpenbart ikke at alle menn kun er ute etter sex, så det forteller noe om hvem hun dater.

Det er samtidig bittelitt sant: 21% av menn under 30 ønsker ikke barn, mens kun 12% av kvinner ikke ønsker det.

Det er noe å huske på når man snakker om de stakkars barnløse mennene.

Jeg tror mange ting er litt sant på en gang:

-TS har litt rett. Det er en gruppe menn som tar for seg og skuffer mange kvinner.

-De som klager på at menn i større grad ikke er ute etter noe fast har også litt rett.

- De som sier at stadig flere menn faller utenfor og ender som ufrivillig single har litt rett

Jeg synes det ser ut som om mange overdriver en ganske kraftig. De fleste menn og kvinner ønsker omtrent det samme, og ender med en partner omtrent på sitt eget nivå.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er enig der. Men statistikken viser like fullt at langt flere menn enn kvinner ender opp alene. Og da må man jo forholde seg til det. Hvordan det kan stemme er en helt annen ting, da det vel finnes like mange kvinner som menn, noe som burde tilsi at det er like mange single kvinner 🤔 Men man teller kanskje ikke med de kvinnene som har fått barn? Jeg vet ikke.

Det er flere menn enn kvinner. Og disse mennene som ender opp alene skyldes nok mye at det er kvinner som går fra mannen i 3 av 4 tilfeller, så hvis han ikke så det komme står han plutselig der alene i en alder hvor mange ikke er så attraktive på markedet. 

For de yngre og veldig attraktive mennene er det helt naturlig at de stiller høye krav og ikke har hastverk med forhold. Fordi de kan. Tror kvinner ofte glemmer at menn ikke har biologisk klokke. Det kan rett og slett lønne seg for menn å vente litt. Finne ut hva man liker, modne litt og få seg en karriere. For kvinner er det (bevisst eller ubevisst) et visst tidspress både fordi man er mest attraktiv som ung og fordi man skal rekke å få et par barn. Og for kvinner er utdanning og karriere såklart positivt men det teller ekstremt lite i forhold til attraktivitet. Det betyr sjokkerende lite for menn, mens alder betyr mer. Årene brukt på utdanning og karriere har derfor potensielt gjort henne mindre attraktiv. Ikke min mening, og sier ikke det er bra, men jeg mener det ofte er slik. (vil selv ha en smart kvinne med egen inntekt.) Så det lønner seg ikke for kvinner å vente for lenge, mens for menn kan det gjøre det. Menn i 20 årene som er single er noe annet enn å snakke om å ende opp alene mener jeg. Da snakker vi om eldre aldersgrupper. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt uenig i hele dette liga konseptet. Men med utgangspunkt i utseende og utdanning/karriere virker det som kvinner i min krets er i forhold med menn som enten er i sin liga eller under. 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste ønsker å stifte familie etterhvert, det er bare å se seg rundt. Er jo ikke sånn at folk har sluttet med det. Men de fleste menn kan også fint ha sex med ei de ikke vil ha noe mer med, så med muligheten til det sier de færreste nei. Og det kan man trives med en god stund. Forskjellen er nok at kvinner av en eller annen grunn tenker at å "være ute etter forhold" er hva man skal være, alt annet er useriøst. For meg høres det ikke positivt ut å være ute etter forhold. Er det ikke en partner vi alle ønsker oss? Er det forholdet i seg selv, og ikke meg? Er det statusen forhold? Nei, jeg er ute etter en livsledsager, ikke forhold for forholdets skyld. Menn har ingen biologisk klokke, ikke hastverk. Vi vil også ha forhold hvis vi treffer den rette, men er åpne for noe annet i mellomtiden. Vårt biologiske behov er sex. Men de fleste mennesker ønsker jo en partner, kjærlighet og nærhet. Kvinner virker mer stresset på at det skal være forpliktelse og potensielt familie, og jeg tror det er biologiske årsaker. Det er på en måte programmert annerledes. Ikke at det er noe moralsk bedre, men det er slik mange fremstiller det. Mange kvinner også som sier de vil ha forhold men har uforpliktende sex i mellomtiden. 

Selv om dere ikke har en biologisk klokke er det ikke kult for småbarna og ha en gammel far. Det er hovedgrunnen for at jeg har avslått menn som er en del år eldre, ønsker en sprek og energisk mann som også er sprek når barnebarna kommer og ikke ligger på sykehjem. Så er det synd med disse stressa damene for de gir oss damer på 30 et dårlig rykte. Snakket med eksen min som har datet etter bruddet og han sa damene var superstressa for å haste inn i forhold og hvor mye angst det ga han. Det forstår jeg for jeg har faktisk opplevd det samme med menn hvor de tidlig begynner å snakke om barn og at jeg vil være en perfekt mor og slikt gir angst og avsmak når det er basert på stress. Han ene ville droppe kondom og komme inni meg etter bare få måneder dating fordi det bare ville vært hyggelig med baby 😬

Anonymkode: 7aa06...a2d

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (6 minutter siden):

Nå er jeg litt uenig i hele dette liga konseptet. Men med utgangspunkt i utseende og utdanning/karriere virker det som kvinner i min krets er i forhold med menn som enten er i sin liga eller under. 

Nå handler jo denne tråden om kvinner som ikke klarer å finne en mann fordi de møter kun menn som er over deres "liga".

Dine venner bekrefter jo bare det jeg sier, de er i forhold med menn som er i deres liga eller under.

Anonymkode: da2a4...531

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selv om dere ikke har en biologisk klokke er det ikke kult for småbarna og ha en gammel far. Det er hovedgrunnen for at jeg har avslått menn som er en del år eldre, ønsker en sprek og energisk mann som også er sprek når barnebarna kommer og ikke ligger på sykehjem. Så er det synd med disse stressa damene for de gir oss damer på 30 et dårlig rykte. Snakket med eksen min som har datet etter bruddet og han sa damene var superstressa for å haste inn i forhold og hvor mye angst det ga han. Det forstår jeg for jeg har faktisk opplevd det samme med menn hvor de tidlig begynner å snakke om barn og at jeg vil være en perfekt mor og slikt gir angst og avsmak når det er basert på stress. Han ene ville droppe kondom og komme inni meg etter bare få måneder dating fordi det bare ville vært hyggelig med baby 😬

Anonymkode: 7aa06...a2d

Enig med deg jeg, jeg snakker mer generelt. Selv fikk jeg første barn da jeg var 26 (var yngre enn kona). Hadde unge foreldre og så på det som positivt. 

Det ryktet tenker jeg litt på ja, for det er kvinner i 30-årene som er mest aktuelle for meg nå. Ser for meg å bli den som omtales i en framtidig tråd her inne av en frustrert kvinne som akker seg over mann som ikke vil ha forhold, når det egentlig er hun som vil hive seg inn i noe forhastet fordi hun er verpesyk. 😛

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonymbruker*** skrev (27 minutter siden):

Det TS beskriver er nettopp at de som prøver å gå for langt over sin liga ikke lykkes. De får dates og sex, men ikke noe forpliktende. Det får de derimot når de går for noen på samme nivå. Så det er ikke noen motsetning mellom dette og HI.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For min del har det ikke vært sånn. Jeg endte opp med å gifte meg med den ukyssa nerden, mens jeg var hun pene, som kunne få de fleste. Og var jo mange som lurte på hva jeg holdt på med da vi ble sammen. Men jeg har en greie for smarte menn. Og da er ikke utseende viktig.

Nå som jeg er singel og i 40 årene, så synes jeg det er håpløst. Bryr meg fortsatt ikke om utseende, men vil ha en smart mann. Og det finner jeg ikke. 

Anonymkode: 6ebf5...a0f

Jeg synes også det er vanskelig som singel i 40 årene. Jeg er søt, har egen bolig, og har en kreativ jobb og utdanning, men det er så mange sære single. Jeg merker jo at det er mange med diagnoser, add,adhd,asberger gjerne høyt fungerende, som blir single. Mange har lav emososjonell iq og har ikke peiling på hva som må til i et forhold. Nå snakker jeg med en fyr som aldri har datet på tinder før. Og han tviholder på meg selv om jeg sier det ikke er match. "du kan ikke vite det etter bare en date" 

Og så er det en annen litt eldre fyr jeg snakker med, som virker spennende og normal v. Første øyenkast, men kommuniserer hovedsakelig med sin "avatar" på snap. Ja den med foto av fjeset hans. Jeg bruker bare den på kødd og greier ikke ta han alvorlig. 😑

Siste jeg datet hadde ikke jobb, var student, og ville helst bare game, kjørte ikke bil, osv. 

Det er så vanskelig å finne vanlige folk, synes jeg. Vil jo gjerne ha noen som meg selv. Ikke veldig overvektig, interessert i kultur, utdanning,egen bolig, kjører bil, gjerne barn, empatisk. Men de er jo så sjeldne..

Anonymkode: 72b18...cf1

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg synes også det er vanskelig som singel i 40 årene. Jeg er søt, har egen bolig, og har en kreativ jobb og utdanning, men det er så mange sære single. Jeg merker jo at det er mange med diagnoser, add,adhd,asberger gjerne høyt fungerende, som blir single. Mange har lav emososjonell iq og har ikke peiling på hva som må til i et forhold. Nå snakker jeg med en fyr som aldri har datet på tinder før. Og han tviholder på meg selv om jeg sier det ikke er match. "du kan ikke vite det etter bare en date" 

Og så er det en annen litt eldre fyr jeg snakker med, som virker spennende og normal v. Første øyenkast, men kommuniserer hovedsakelig med sin "avatar" på snap. Ja den med foto av fjeset hans. Jeg bruker bare den på kødd og greier ikke ta han alvorlig. 😑

Siste jeg datet hadde ikke jobb, var student, og ville helst bare game, kjørte ikke bil, osv. 

Det er så vanskelig å finne vanlige folk, synes jeg. Vil jo gjerne ha noen som meg selv. Ikke veldig overvektig, interessert i kultur, utdanning,egen bolig, kjører bil, gjerne barn, empatisk. Men de er jo så sjeldne..

Er mann men kjente meg igjen i den. Jeg vil ha akkurat det samme som deg, for er jo sånn jeg er selv. 

Håper (og tror) utvalget er bedre blant kvinnene enn det du beskriver her blant menn. Jeg har vært i forhold mesteparten av livet og vet hva jeg vil ha. Kommer nok til å være rimelig kravstor. Men er ny på markedet så vet ikke helt hva som venter meg ennå... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hehe, ja, de er sjeldne. Det er litt rart å vite det at da jeg var normal for noen år siden, så var det faktisk ‘sjelden’ vare. For jeg sliter big time med å finne noen som er så kul som jeg var da. Som ikke lager kjipe problemer for andre. Bare sunn og rask og fin, som ikke har problemer med regninger, som er vennlig, som antar det beste om andre, som har troen på andre, ikke-bitter, harmonisk. 

Man skulle jo egentlig tro at nivået er skyhøyt i samfunnet, men sannheten er at det er faktisk helt fantastisk lavt… og de som holder en viss standard må lære seg å ha grenser, for selv om det ikke virker attraktivt, så er det egentlig utrolig attraktivt å være et harmonisk menneske, og det er ganske sjeldent. Samt at folk generelt har så dårlige erfaringer at de antar det verste om andre, og disse antakelsene pleier å gå utover harmoniske mennesker, da harmoniske mennesker er de eneste som er ‘åpen’ for det. :P Dårlige mennesker vet jo at det første mange mennesker gjør er jo å anklage dem for det ene og det andre.. 

Anonymkode: c8c1f...72f

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hehe, ja, de er sjeldne. Det er litt rart å vite det at da jeg var normal for noen år siden, så var det faktisk ‘sjelden’ vare. For jeg sliter big time med å finne noen som er så kul som jeg var da. Som ikke lager kjipe problemer for andre. Bare sunn og rask og fin, som ikke har problemer med regninger, som er vennlig, som antar det beste om andre, som har troen på andre, ikke-bitter, harmonisk. 

Man skulle jo egentlig tro at nivået er skyhøyt i samfunnet, men sannheten er at det er faktisk helt fantastisk lavt… og de som holder en viss standard må lære seg å ha grenser, for selv om det ikke virker attraktivt, så er det egentlig utrolig attraktivt å være et harmonisk menneske, og det er ganske sjeldent. Samt at folk generelt har så dårlige erfaringer at de antar det verste om andre, og disse antakelsene pleier å gå utover harmoniske mennesker, da harmoniske mennesker er de eneste som er ‘åpen’ for det. :P Dårlige mennesker vet jo at det første mange mennesker gjør er jo å anklage dem for det ene og det andre.. 

Anonymkode: c8c1f...72f

Du er akkurat en slik jeg håper å finne. Vet at dere finnes, for har en venninne som er slik, men vet også at det er sjeldent. Har nok erfaring med negative mennesker så det er jeg ferdig med. Er en positiv og harmonisk person selv, så drømmer jo om å finne en match. Tar til meg det du sier om grenser, og stiller høye krav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det handler om tall i bunn og grunn. Det er veldig mange flere kvinner som vil ha en av de ettertraktede mennene enn det finnes slike menn. For sex og dater kan de deles på, men ikke for seriøse forhold.

De som påstår at "menn bare vil ha sex" bør jobbe med seg selv heller enn å skylde på resten av verden. De kan selv "bare" få sex av disse mennene, men mennene vil jo til slutt slå seg til ro. Men ikke med hvem som helst.

Det paradoksale er at jo kresnere damer blir på utseende, jo færre damer vil få forhold med en av disse mennene. For det blir så mange som skal dele på dem at til slutt er det ingen som får mer enn sex

Anonymkode: 11718...04e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Og disse mennene som ender opp alene skyldes nok mye at det er kvinner som går fra mannen i 3 av 4 tilfeller, så hvis han ikke så det komme står han plutselig der alene i en alder hvor mange ikke er så attraktive på markedet. 

Sist jeg hørte et tall, var det 2 av 3. 

Det har jo i dette tilfellet også blitt en enslig kvinne i statistikken. Hvis hun nå tilfeldigvis er så attraktiv at hun finner seg noen, så er jo også statistikken i balanse.  De mest interessante tallene, er jo de som aldri har hatt sex, forhold, eller fått barn. 

Anonymkode: aa54c...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dater heller menn som ser verre ut enn meg, så lenge de ikke er tjukke 

Anonymkode: 4716d...626

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er jo gjort litt forsking på Tinder mtp dette.

Menn sveiper på mange flere enn kvinner, de har et bredere spekter imens et stort antall kvinner går for en liten andel menn. Altså menn velger oftere på sitt nivå, imens kvinner oftere sikter høyere. Vi har jo også lett for å få menn, iallfall for sex.

Disse mennene som får de fleste kvinnene igjen kan jo plukke og velge, og danne seg et harem. De blir jo vanskelige å kapre helt og fullt, for det første liker de gjerne å ha et harem, og for det andre er du i konkurranse med kvinner som er høyere enn deg på skalaen. 

Jeg er jo egentlig drittlei av incel-retorikk, og dette er selvsagt ikke en matematisk regel uten unntak. Men fenomenet finnes så definitivt. Vi kvinner overvurderer oss selv mer enn menn gjør, iallfall i en sånn datingsetting.

Anonymkode: e9ada...e89

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...