Egenskap Skrevet 9. juni 2022 #1 Del Skrevet 9. juni 2022 Russere bør vel reagere mer når de har en gal president. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anne Liese Braun Skrevet 9. juni 2022 #2 Del Skrevet 9. juni 2022 jeg har etterhvert fått inntrykk av at avstanden mellom den vanlige russeren og den politiske eliten er enorm! "Jeg vet ingenting om politikk, jeg vet ikke hva de holder på med, jeg forstår ikke" osv. De vet vel også så alt for godt at systemet er korrupt og råttent tvers igjennom, og at det ikke nytter å prøve på noe som helst. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 9. juni 2022 #3 Del Skrevet 9. juni 2022 For det første, den reelle makten sitter ikke der. Dumaen følger Putin. Det er nok overdrevent i Norge hvor mye motstand Putin faktisk har i Russland. Russere flest støtter nok mer av hans politikk enn mange liker å tro. Særlig anektetingen av Krim var veldig populær faktisk. Det er ting han kan gjøre, og ting han ikke kan gjøre. Derfor er det en "spesialoperasjon", og ikke "krig" i Russland. Vernepliktige soldater holdes offisielt utenfor, og man betaler heller fattige unge menn fra fattige deler av Russland for å delta i denne krigen. Et folkelig opprør mot Putin er neppe realistisk nå. Han blir neppe avsatt av andre enn seg selv ved egen død, attentat eller et kupp fra en form for elite - FSB eller militæret. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 10. juni 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 10. juni 2022 det må da finnes motvekt til at en enkel individ har fått komme i en slik posisjon til å drive grusomme ting uten at noen kan stoppe han. Det betyr det er mange som har sovet i timen, og jeg kan ikke fatte at ingen russere reagerer høyere, og setter en avslutning på galskapen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 10. juni 2022 #5 Del Skrevet 10. juni 2022 (endret) Egenskap skrev (På 9.6.2022 den 18.45): Russere bør vel reagere mer når de har en gal president. Jeg regner med du vet at den russiske median-kjøpekraften er nokså lav og russland ikke akkurat har et optimalt rettsvesen osv. Det viktigste prioriteten for folk med lav kjøpekraft i diktaturer er selvfølgelig å fore sine nærmeste. Noen reaksjon på størrelse som truer putins makt blir det nok ikke med mindre Russsland får en alvorlig matvarekrise tipper jeg. Endret 10. juni 2022 av Chomsky89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. juni 2022 #6 Del Skrevet 12. juni 2022 Egenskap skrev (På 9.6.2022 den 18.45): Russere bør vel reagere mer når de har en gal president. Russland har gjort revolusjon før, men det hjalp ikke. De fikk drept en tsar, og så ble det til at folkets ledere utviklet seg til å bli samme ulla og undertrykkingen fortsatte i en litt annen form. Jeg tror det blir armeen som tar Putin, fordi de har våpen og fordi de ikke kan godta en eskalering av krigen og iallfall ikke atomkrig. Kreft eller forgiftning er også realistiske scenarier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 12. juni 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 12. juni 2022 I Grosny skrev (11 timer siden): Russland har gjort revolusjon før, men det hjalp ikke. De fikk drept en tsar, og så ble det til at folkets ledere utviklet seg til å bli samme ulla og undertrykkingen fortsatte i en litt annen form. Jeg tror det blir armeen som tar Putin, fordi de har våpen og fordi de ikke kan godta en eskalering av krigen og iallfall ikke atomkrig. Kreft eller forgiftning er også realistiske scenarier. men de vet vel ikke hvor han er nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 12. juni 2022 #8 Del Skrevet 12. juni 2022 (endret) Egenskap skrev (16 minutter siden): men de vet vel ikke hvor han er nå? Aner ikke. Kanskje han sitter bak et seks meter langt bord i hula si i Altai? Eller kanskje han tror det er tryggere å være i bevegelse? Endret 12. juni 2022 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå