Gå til innhold

Smitten øker litt igjen med omikronvarianten BA. 5, som det er ventet at vil bli dominerende i sommer.

Gjest Adobyen

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen

Nye tall fra Danmark viser at antall smittetilfeller økte med 16 prosent fra uke 21 til 22. Det ble bekreftet 3.805 nye tilfeller. Samtidig har antallet tester som blir utført ligget stabilt.

Erfaringen viser jo at det samme vil skje her hjemme.

Ingen grunn til bekymring, bare observasjon i nyhetene. BA.5 smitter lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adobyen skrev (På 9.6.2022 den 16.01):

Nye tall fra Danmark viser at antall smittetilfeller økte med 16 prosent fra uke 21 til 22. Det ble bekreftet 3.805 nye tilfeller. Samtidig har antallet tester som blir utført ligget stabilt.

Erfaringen viser jo at det samme vil skje her hjemme.

Ingen grunn til bekymring, bare observasjon i nyhetene. BA.5 smitter lett.

Så lenge jeg slipper streptokokker og omgangssyke så er det greit.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
zemer skrev (24 minutter siden):

Så lenge jeg slipper streptokokker og omgangssyke så er det greit.

Enig i at det er fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Enig i at det er fælt.

Grusomt. Barna til ei venninne har det nå, ligger rett ut med grusom vond hals og feber som ikke går ned med paracet. De har vært i kontakt med legevakta. Disse barna hadde covid i januar kun en pos test som slo ut. Har hatt det selv helt forferdelig. Har hatt covid også ikke halsvondt i det heletatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Vi får være glade for at pandemien er over. Noen, slik som meg f.eks. er såpass nerdete at vi følger med, så da er vi jo forberedt på et vis,  men selvfølgelig er det ikke noe vi trenger å bekymre oss for nå.

Vi som er litt mer nerder, leser og grublifiserer, og fått med oss en kommende stigning i sommermånedene, men ikke så mye mer. Bare slap off folk.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
zemer skrev (7 minutter siden):

Grusomt. Barna til ei venninne har det nå, ligger rett ut med grusom vond hals og feber som ikke går ned med paracet. De har vært i kontakt med legevakta. Disse barna hadde covid i januar kun en pos test som slo ut. Har hatt det selv helt forferdelig. Har hatt covid også ikke halsvondt i det heletatt. 

Håper at det går fint med dem❤️ Skremmende… jeg har vært heldig og unngått alt foreløpig, men den siste varianten er visst mer smittsom enn noen av de tidligere. Ikke lett å forholde seg til slikt. Hvis mulig er vel avstand det beste, men ikke så enkelt å få til når alt visstnok skal være tilbake til normalen.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (16 minutter siden):

Håper at det går fint med dem❤️ Skremmende… jeg har vært heldig og unngått alt foreløpig, men den siste varianten er visst mer smittsom enn noen av de tidligere. Ikke lett å forholde seg til slikt. Hvis mulig er vel avstand det beste, men ikke så enkelt å få til når alt visstnok skal være tilbake til normalen.

Ihvertfall ikke når en har barn i skolen. Men, nå ble ikke vi så syke av covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
zemer skrev (6 minutter siden):

Ihvertfall ikke når en har barn i skolen. Men, nå ble ikke vi så syke av covid. 

Godt det, og kanskje dere har fått ekstra med antistoffer og slipper billig i neste bølge ❤️vi som er barnløse, uføre og eldre har jo ikke så store utfordringer med dette som dere.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (3 minutter siden):

Godt det, og kanskje dere har fått ekstra med antistoffer og slipper billig i neste bølge ❤️

Satser på det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (30 minutter siden):

Vi får være glade for at pandemien er over. Noen, slik som meg f.eks. er såpass nerdete at vi følger med, så da er vi jo forberedt på et vis,  men selvfølgelig er det ikke noe vi trenger å bekymre oss for nå.

Vi som er litt mer nerder, leser og grublifiserer, og fått med oss en kommende stigning i sommermånedene, men ikke så mye mer. Bare slap off folk.

For egen del er det i alle fall rundt 10 på jobben som har fått korona rett før eller i pinsen. Men ingenting registreres lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (33 minutter siden):

Pandemien er ikke over!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (3 minutter siden):

Pandemien er ikke over!

Som en pandemi er den da over.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...