Gå til innhold

Langhårete lammeskinnpose


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest *Perser*

Hei

Det jeg lurte på var, hvorfor går det ikke an å vaske lammeskinnposen til jenta mi?

Jeg har da ikke hørt om en eneste lam springe rundt og er redd for pelsen ska bli ødelagt i regne!

Hehe ser det for meg, SLEPP MEG INN SLEPP MEG INN, HVIS IKKE BLIR PELSEN MIN ØDELAGT!

Kan noen svare meg på dette her?

Kos og klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg turte ikke å vaske posen til sønnen min, så jeg sendte den til rens. Litt dyrt men da er du ihvertfall sikker på at den ikke blir ødelagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg turte ikke å vaske posen til sønnen min, så jeg sendte den til rens. Litt dyrt men da er du ihvertfall sikker på at den ikke blir ødelagt :)

Forresten det med vasking, jeg vasket lammeskinnet til å ligge på i maskinen, og det ble helt merkelig etterpå, hardt og stivt.. Sikkert derfor?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Slik min onkel forklarte det til meg da jeg spurte han var at når dyret lever blir det dannet fett lag i pelsen og skinnet som beskytter skinnet og så puster det i og med at det lever,men når dyret er døtt og skinnet er av så blir det ikke produsert mer fett og skinne puster selvølgelig ikke :)

han er sauebonde det er vel en av grunnene til at jeg tror på denne forklaringen som er litt forenklet i og med at jeg var 6 år da jeg fikk vite da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei Perser,

hvorfor skal du på død og liv vaske den?? jeg har sauseskinn som jeg har brukt til mine barn og dette børstet jeg - litt forsiktig og så passet jeg (passer) på om vinteren og legge det litt med hårene ned i sneen og banke på det. Dette er kjempeeffektivt. Trenger ikke noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...