Gå til innhold

Bo i kollektiv med voksne damer


exictence

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en hyggelig dame i begynnelsen av 50 årene som har lyst til å dele bolig med en eller noen venninner i Bergens område.

Noen som kunne tenke seg å bo med meg i et lite fortryllende koselig eventyr hus i Bergen?

Om interesse, så skriv en pm til meg.

Gleder meg å høre fra deg.

Endret av exictence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du LYST til å bo i kollektiv? Kollektiv er noe av det jævligste jeg noen gang har opplevd bo i så jeg klarer ikke å se hvordan noen andre kan like det.

Anonymkode: 55892...bdc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor har du LYST til å bo i kollektiv? Kollektiv er noe av det jævligste jeg noen gang har opplevd bo i så jeg klarer ikke å se hvordan noen andre kan like det.

Anonymkode: 55892...bdc

Så trist at du synes. Jeg kan forstå at det noen ganger ikke er det idelle. Det kommer mye an på hvem man bor med, og om man har det kjekt sammen. Det er selvfølgelig det jeg håper på.

Jeg savner å bo sammen med noen. Dele på ting i fellesskap. Bytte på å lage middag for hverandre. Noe liv og røre i hjemmet.

Og selvfølgelig fordi at man da deler på utgiftene det koster å bo.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er risikoen med andre folk sine ekle og dårlige vaner for stor.

Anonymkode: 55892...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For meg er risikoen med andre folk sine ekle og dårlige vaner for stor.

Anonymkode: 55892...bdc

Nå er jeg heldig og håper vi som vil bo sammen kan bli ganske godt kjent med hverandre og ha klare avtaler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det var kult å bo i kollektiv da jeg var student :) Men det er vel en smaksak.

Det er ikke noe verre enn å bo med familie da, hvis man er bekymret for bråk og rot.

Anonymkode: ddc0e...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

exictence skrev (12 minutter siden):

Så trist at du synes. Jeg kan forstå at det noen ganger ikke er det idelle. Det kommer mye an på hvem man bor med, og om man har det kjekt sammen. Det er selvfølgelig det jeg håper på.

Jeg savner å bo sammen med noen. Dele på ting i fellesskap. Bytte på å lage middag for hverandre. Noe liv og røre i hjemmet.

Og selvfølgelig fordi at man da deler på utgiftene det koster å bo.

Hvorfor får du deg ikke en mann hvis du er ensom og savner noen å bo med?

Anonymkode: a0c12...b0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor får du deg ikke en mann hvis du er ensom og savner noen å bo med?

Anonymkode: a0c12...b0d

Ja, si det. Det hadde vært det fineste. Men da skal så mye klaffe. Og når det er mye følelser inni bildet, tenker jeg det er en enda større risk. Man treffer ikke bare en kjæreste og flytter sammen uten videre. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få 50 åringer som bor i kollektiv vel.

Anonymkode: 7016b...174

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.6.2022 den 18.17):

Få 50 åringer som bor i kollektiv vel.

Anonymkode: 7016b...174

Ja. For meg høres det koselig å ha noen rundt meg i huset, og det å ha noen å dele med.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som en god ide. Mange ensomme der ute, og ikke alle finner en livspartner - eller trives med jakten. Det viktigste er jo å finne gode løsninger for deg selv! 

Lykke til med jakten på frender i eventyrhuset i Bergen. Må dere leve lykkelig sammen med mye latter og gjensidig tillit.

  • Liker 8
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

spludre skrev (5 minutter siden):

Jeg synes det høres ut som en god ide. Mange ensomme der ute, og ikke alle finner en livspartner - eller trives med jakten. Det viktigste er jo å finne gode løsninger for deg selv! 

Lykke til med jakten på frender i eventyrhuset i Bergen. Må dere leve lykkelig sammen med mye latter og gjensidig tillit.

Tusen takk. 

Det håper jeg. Det hadde vært fint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes, hyggelig ut med de rette folkene. Det kan også by på stabilitet og så slipper en å være samboer for enhver pris og dere kan jo få dere en særbo kjærest også om det skulle friste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lovis Fenja skrev (1 time siden):

Jeg tror dette kommer til å bli vanligere og vanligere :)

Ja, det tror i grunnen jeg og. Tror det er litt mer av det i andre land at forskjellige bor sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flintis skrev (På 9.6.2022 den 19.11):

Dette hørtes, hyggelig ut med de rette folkene. Det kan også by på stabilitet og så slipper en å være samboer for enhver pris og dere kan jo få dere en særbo kjærest også om det skulle friste.

Ja, jeg tenker det hadde vært midt i blinket for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei, fant du noen andre å bo sammen med i kollektiv? Jeg er selv på leting etter et voksent kollektiv i Bergensområdet, fra sommeren/høsten 2023 av. Har ikke bodd i kollektiv før, men tror jeg hadde trivdes godt med det, så lenge man har stort nok rom for seg selv, og at de andre er like ryddige som jeg er. (Dvs veldig ryddige..😅) Jeg tar gjerne i mot tips, om noen vet om et voksent kollektiv med ledige rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...