AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #1 Del Skrevet 7. juni 2022 Hvordan går det med dere som har prøvd over 1 år? Anonymkode: 2492d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 7. juni 2022 #2 Del Skrevet 7. juni 2022 Nei, det går i grunn greit her. Ikke mye nytt hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #3 Del Skrevet 7. juni 2022 Fame skrev (1 minutt siden): Nei, det går i grunn greit her. Ikke mye nytt hvertfall Huff, det kan jeg skjønne… Har du fått sjekket deg og mannen ? Anonymkode: 2492d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #4 Del Skrevet 7. juni 2022 Fame skrev (2 minutter siden): Nei, det går i grunn greit her. Ikke mye nytt hvertfall Beklager leste litt feil, så fint at d går bra selv om det har gått litt tid Anonymkode: 2492d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 7. juni 2022 #5 Del Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Huff, det kan jeg skjønne… Har du fått sjekket deg og mannen ? Anonymkode: 2492d...a67 Yes. Ingenting galt med noen av oss. Er henvist fertilitetsutredning, men har egentlig lyst til å fortsette å prøve på egenhånd da vi ikke føler det haster så mye. IVF er derfor uaktuelt foreløpig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #6 Del Skrevet 7. juni 2022 Fame skrev (1 minutt siden): Yes. Ingenting galt med noen av oss. Er henvist fertilitetsutredning, men har egentlig lyst til å fortsette å prøve på egenhånd da vi ikke føler det haster så mye. IVF er derfor uaktuelt foreløpig forståelig. - Håper det klaffer for dere på egenhånd. Anonymkode: 2492d...a67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #7 Del Skrevet 8. juni 2022 To år i dag ✌🏼 Henvist IVF, får time ila november. Anonymkode: df184...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eris Skrevet 8. juni 2022 #8 Del Skrevet 8. juni 2022 (endret) Forsøkt litt over 2 år.. hatt 1 negativt ivf forsøk offentlig. Neste forsøk blir ikke før i september pga ventetid og sommerstengt.. det går litt opp og ned egentlig. Forsøker å nyte sommeren og ikke tenke så mye på det. Ikke så lett 😓 Endret 8. juni 2022 av Eris Glemte å svare på spørsmålet 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #9 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): To år i dag ✌🏼 Henvist IVF, får time ila november. Anonymkode: df184...bdb Masse lykke til, håper spiren sitter snart for dere❤️ Anonymkode: 2492d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #10 Del Skrevet 8. juni 2022 Eris skrev (3 timer siden): Forsøkt litt over 2 år.. hatt 1 negativt ivf forsøk offentlig. Neste forsøk blir ikke før i september pga ventetid og sommerstengt.. det går litt opp og ned egentlig. Forsøker å nyte sommeren og ikke tenke så mye på det. Ikke så lett 😓 Uff, det kan jeg skjønne - Er veldig vondt når barneønske er så stort, håper det klaffer for dere❤️ Håper dere får nyte sommeren selvom ventetiden kan føles lenge😪 Anonymkode: 2492d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #11 Del Skrevet 8. juni 2022 Dere som har prøvd lenge og som har fulgt egen syklus; har dere sjekket opp/ut bioidentisk progesteron? Jeg ble gravid etter å ha tatt dette i 2 (!) måneder. Før da hadde vi 3 kjemiske og 1 full SA før uke 9. Mange av oss sliter med kjemisk/tidlig SA fordi hormonnivåene våre ikke er helt i vater selv om vi har eggløsning regelmessig, for dere som dette gjelder vil jeg bare si at dere ikke nødvendigvis trenger å gå gjennom lange utredninger (med mindre dere ønsker så klart). Bioidentisk progesteron får man kjøpt flere steder på nett og er det leger i andre land skriver ut ved mistanke om lave nivåer og hjelper bare egget feste seg. Skriver bare dette fordi jeg vet hvor fortvilt det er når det aldri går veien ❤️ alt godt til dere, her har vi en herlig 1-åring endelig:) Anonymkode: 8ec9d...179 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #12 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere som har prøvd lenge og som har fulgt egen syklus; har dere sjekket opp/ut bioidentisk progesteron? Jeg ble gravid etter å ha tatt dette i 2 (!) måneder. Før da hadde vi 3 kjemiske og 1 full SA før uke 9. Mange av oss sliter med kjemisk/tidlig SA fordi hormonnivåene våre ikke er helt i vater selv om vi har eggløsning regelmessig, for dere som dette gjelder vil jeg bare si at dere ikke nødvendigvis trenger å gå gjennom lange utredninger (med mindre dere ønsker så klart). Bioidentisk progesteron får man kjøpt flere steder på nett og er det leger i andre land skriver ut ved mistanke om lave nivåer og hjelper bare egget feste seg. Skriver bare dette fordi jeg vet hvor fortvilt det er når det aldri går veien ❤️ alt godt til dere, her har vi en herlig 1-åring endelig:) Anonymkode: 8ec9d...179 Var hos gynokologen for 1 mnd siden cirka, alt var bra med med både meg og mannen. Kan man fortsatt prøve dette selvom alt er ok? Anonymkode: 2492d...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #13 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Var hos gynokologen for 1 mnd siden cirka, alt var bra med med både meg og mannen. Kan man fortsatt prøve dette selvom alt er ok? Anonymkode: 2492d...a67 Ja, det er "helt harmløst", dvs har ingen sideeffekter annet enn hvis du tar en litt stor dose (teskje olje) så blir man litt trøtt. Kan sammenlignes med å ta vitaminer, egentlig. Min største effekt er at jeg ikke lenger sliter med PMS og smerter under menstruasjon. Jeg har gått hele mitt voksne liv og trodd det er vanlig å ha ekstreme menssmerter i hvertfall 3-4 dager av de 6 jeg har mens, men nå har jeg ikke en eneste dag med vondt. Progesteron avbalanserer østrogen, mange av oss har for høye østrogennivåer selv om vi i utgangspunktet er unge og friske. Dermed synker både fertilitet og syklusen er smertefull bl.a rundt eggløsning og mens. Om du sliter med eggløsningskramper, fatigue rundt mens osv. kan man helt fint ta progesteron selv om man ikke prøver å bli gravid. Anbefaler dog å bare helst ta progesteron fra dagen etter eggløsning til og med menstruasjon, da får du best effekt. For å sammenligne med f.eks p-piller som har progestin, så gjør jo dette at man IKKE blir gravid. Det er en syntetisk versjon av progesteron; men har altså motsatt effekt. Bioidentisk progesteron har effekten at det hjelper kroppen å holde på det friske egget når det er befruktet frem til morkaken er formet og tar over, og er man ikke gravid så vil det hjelpe syklusen å holde seg regelmessig og sunn:) Om du ønsker mer informasjon rundt progesteron kan jeg anbefale Ray Peat sine videoer/nettforum. Han er en hormonbiolog som har forsket på kjønnshormoner, progesteron og østrogen siden 60-70 tallet. Mye av det han skriver om er komplisert, men informasjonen rundt progesteron er veldig overkommelig og mye bedre enn det jeg klarer å forklare her:) ❤️ Anonymkode: 8ec9d...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla Skrevet 27. juni 2022 #14 Del Skrevet 27. juni 2022 Vi har prøvd i ni år og har seks SP bak oss. Nå er jeg gravid i uke 27+2. Det er det lengste jeg har kommet. Det er eggdonasjon i Danmark som måtte til. Ved utredning fant de ingenting galt ved oss. Mannen har barn fra før. Jeg sliter med livmorhalssvikt nå, men har håp om at dette skal gå bra selv om det er vanskelig å være positiv i forhold til vår historie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eris Skrevet 17. mars 2023 #15 Del Skrevet 17. mars 2023 Tufsla skrev (På 27.6.2022 den 21.20): Vi har prøvd i ni år og har seks SP bak oss. Nå er jeg gravid i uke 27+2. Det er det lengste jeg har kommet. Det er eggdonasjon i Danmark som måtte til. Ved utredning fant de ingenting galt ved oss. Mannen har barn fra før. Jeg sliter med livmorhalssvikt nå, men har håp om at dette skal gå bra selv om det er vanskelig å være positiv i forhold til vår historie. Hvordan gikk det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tufsla Skrevet 17. mars 2023 #16 Del Skrevet 17. mars 2023 Eris skrev (7 timer siden): Hvordan gikk det? Det gikk fint! Nå har vi en herlig gutt på snart syv måneder 🙂 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eris Skrevet 18. mars 2023 #17 Del Skrevet 18. mars 2023 Tufsla skrev (På 17.3.2023 den 9.10): Det gikk fint! Nå har vi en herlig gutt på snart syv måneder 🙂 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå