Gå til innhold

Flere brudd på helligdagsfreden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bryr meg fint lite om man klipper gresset på en rød dag, men det går an å se an omgivelsene sine litt først. Man trenger ikke dure frem og tilbake dersom naboen har et selskap på verandaen liksom. Eller klippe midt i den tiden folk griller og koser seg. 
Det som irriterer meg grønn er motorsag, bordsag og annen voldsom bråk på røde dager. 
Jeg er ikke religiøs eller bryr meg om helligdager, men jeg tror alle har godt av å tvinges til å ta det litt med ro en dag i uka. Jeg elsker søndager for da kan man sitte ute og høre naturen. Alle andre dager er det alltid en eller flere naboer som bråker, mye mer biltrafikk og ellers mye bråk

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer litt på hva som skjedde med kommunikasjonen. På 80 og 90- tallet var vi godt kjent med naboene våre, nå ringer folk politiet istedet for å gå bort til naboen og snakke direkte med dem.

Ser artikkel på nrk.no om at politiet oppfordrer de som ringer inn til å gjøre nettopp det. Det hadde vært helt naturlig for meg, istedet for å irritere meg over støy (eller andre ting). 

Jeg vet ikke alle er mottakelig for snakk, men jeg tror de fleste er det.

Anonymkode: cba91...6f0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet opp kl. 7 tidlig i dag til et pokkers leven på hytta. Masse bråk. Det var bonden som høstet inn gress  to store traktorer, der en blåste gress i den andre. Stod opp i krigshumør fordi jeg trodde det var hyttenabo....men fant ut at jeg kunne jo ikke kjefte på bonden. Han har jo ikke helligdag, og må vel få inn gresset før det regner. 

Så da ble det tidlig morgen i det fine været. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ustelt plen av mat for humler og andre polinerende insekter så det er bare bra at det får vokse litt. Hvor ligger krisen egentlig??

Anonymkode: f1f41...ee9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for helligdagsfreden!!!

Anonymkode: 41f2f...94b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Ingen som har klaget på én dag i uka. Søndagen er greit nok. Men det er alle helligdagene som kommer utenom på denne tiden.

Anonymkode: 6e5e1...c86

Men er det så mange helligdager da?

Det er vel bare tre dager (17.mai, Kristi Himmelfartsdag, og 2.pinsedag) som kommer i tillegg til søndagene?

Anonymkode: 95cd8...c85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg bort midt i Oslo og er omringet av støy, av eget valg såklart. Men dog, jeg skjønner jo hva konseptet støyforurensing er.

Synes det er kjempedeilig at etter byen har kokt noen dager nå, så er det omtrent blikkstille. Så stille man kan få det iallfall, noe trafikk er det jo. 

Dersom en nabo begynte å bore i veggen nå, så hadde jeg faktisk blitt sykt irritert. Hvor vanskelig er det å ha fred en dag liksom.. det er jo ikke bare støyen, men konseptet at personen åpenbart gir faen som irriterer. 

Må tenke på andre enn deg selv, det er ikke så synd på deg som ikke får klippet plenen din. Planlegg bedre, tenk på andre og ikke vær en k*k, så blir verden så mye bedre sted å være. Hvis alle er sånn "meg meg meg" og "men jeg skal bare", så blir det jo til at egoistene får gjøre alt de vil, så sitter vi andre som følger loven der og synes det er litt trist at ikke alle bare kan ta litt hensyn til andre iblant.

Anonymkode: aab7e...0f9

Nå er det faktisk sånn at jeg tar hensyn og IKKE klipper på disse dagene. Men når man har hatt mange arbeidsdager og ikke hatt tid før, så er det irriterende og ikke få gjort det man skal. Og det verste er at årsaken til disse fridagene er det nesten ingen som har satt seg inn i. Klagene på støy kommer mest sannsynlig fra folk som er langt i fra kristne eller setter sine bein i en kirke mer enn de absolutt må. Altså, egentlig helt unødvendige dager.

Anonymkode: 6e5e1...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men er det så mange helligdager da?

Det er vel bare tre dager (17.mai, Kristi Himmelfartsdag, og 2.pinsedag) som kommer i tillegg til søndagene?

Anonymkode: 95cd8...c85

Synes det er mange nok jeg da i tillegg til alle regnværsdagene som da gjerne selvfølgelig kommer når man har mulighet til å gjøre noe.

Hadde det enda vært dager som var av stor betydning for folk, så hadde det vært noe annet. Hvor mange er opptatt av hva Kristi Himmelfartsdag og Pinse står for i disse dager egentlig?

 

Anonymkode: 6e5e1...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg null niks om helligdagsfred, tok fram kappsaga kl 10 i dag tidlig. Kappet ved av kvister som jeg har kappet ned tidligere i år. Etter det gikk det slag i slag med annnet bråk i hagen frwm til kl 14.

Anonymkode: 90db2...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Jeg bor i et land uten helligdagsfred og skulle så utrolig ønske vi hadde det! For her begynner naboen med boring i betongvegg klokka syv om morgenen på en søndag uten at man kan gjøre noe som helst med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bort midt i Oslo og er omringet av støy, av eget valg såklart. Men dog, jeg skjønner jo hva konseptet støyforurensing er.

Synes det er kjempedeilig at etter byen har kokt noen dager nå, så er det omtrent blikkstille. Så stille man kan få det iallfall, noe trafikk er det jo. 

Dersom en nabo begynte å bore i veggen nå, så hadde jeg faktisk blitt sykt irritert. Hvor vanskelig er det å ha fred en dag liksom.. det er jo ikke bare støyen, men konseptet at personen åpenbart gir faen som irriterer. 

Må tenke på andre enn deg selv, det er ikke så synd på deg som ikke får klippet plenen din. Planlegg bedre, tenk på andre og ikke vær en k*k, så blir verden så mye bedre sted å være. Hvis alle er sånn "meg meg meg" og "men jeg skal bare", så blir det jo til at egoistene får gjøre alt de vil, så sitter vi andre som følger loven der og synes det er litt trist at ikke alle bare kan ta litt hensyn til andre iblant.

Anonymkode: aab7e...0f9

Planlegge fremover hva angår været, er nesten umulig her oppe. Med opptil 4 årstider på en dag ,og regn som kan vare i ukevis,så burde en nesten få klippe plenen når det endelig er sol. Jeg klippet ikke plenen i dag, har kun luket.

Anonymkode: d7974...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Respekter helligdagsfreden. Dessverre mange egoister. 

Anonymkode: 64dc0...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...