Gå til innhold

Flere brudd på helligdagsfreden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/flere-meldinger-om-brudd-paa-helligdagsfreden.Xp_ALqeim?utm_source=share-btn

Flere som synes dette helligdagsstyret tar litt av?

Personlig er jeg drittlei disse dagene. Har selv jobbet hele helgen, og rakk derfor ikke klippe ferdig plenen. Sitter nå med halvklippet plen etter lørdag, og får mest sannsynlig ikke klippet ferdig på en stund, da værmeldingen viser regn fra i morgen og mange dager framover.

 

Anonymkode: 6e5e1...c86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helligdagsfreden irriterer meg grønn. Jeg er nøye med søndag, unngår alt som kan forstyrre da, for jeg liker en rolig dag i uken. Men i mai og juni er det jo helligdager hele tiden og plenen vokser likevel. Jeg glemmer ofte hva som er helligdag og ikke fordi jeg går turnus, så er bare flaks jeg har husket de så langt i år. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pia mater skrev (3 minutter siden):

Helligdagsfreden irriterer meg grønn. Jeg er nøye med søndag, unngår alt som kan forstyrre da, for jeg liker en rolig dag i uken. Men i mai og juni er det jo helligdager hele tiden og plenen vokser likevel. Jeg glemmer ofte hva som er helligdag og ikke fordi jeg går turnus, så er bare flaks jeg har husket de så langt i år. 

Ja det burde holdt lenge med søndag som en rolig dag. Spesielt mai og juni er de mnd hvor det ofte er mest hagearbeid og gresset vokser som mest.

Anonymkode: 6e5e1...c86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper plenen etter kl 18 på helligdager eller søndager, hvis det er eneste sjansen før flere dager med regn, plenen allerede har vokst seg for lang og jeg har andre ting i hverdagen som har krevd tida mi slik at jeg ikke rakk klippe på f.eks en vanlig lørdag. Flere her jeg bor gjør det samme. 

Anonymkode: 5d2b9...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for at man skal ta hensyn, men det er så mye som er mye verre enn at naboer lager litt lyd, så den loven kunne gjerne vært sovende for min del. 

Jeg synes norsk politi gjør en veldig god og viktig jobb, og er sjeldent kritisk. Men at de skal ha så mye kapasitet til å reise rundt å kjefte på folk som klipper gresset, når de må henlegge viktige saker pga manglende kapasitet - det synes jeg ikke noe om. 

Så nå lister jeg meg rundt i hagen min, hvisker til rosene og klipper plenen med saks for å ikke få politiet på besøk på denne deilige, røde fridagen. Er glad for å ha fri, men jeg får jo ikke gjort noe av det jeg burde gjort uansett. 

 

Anonymkode: 162fe...4f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er for at man skal ta hensyn, men det er så mye som er mye verre enn at naboer lager litt lyd, så den loven kunne gjerne vært sovende for min del. 

Jeg synes norsk politi gjør en veldig god og viktig jobb, og er sjeldent kritisk. Men at de skal ha så mye kapasitet til å reise rundt å kjefte på folk som klipper gresset, når de må henlegge viktige saker pga manglende kapasitet - det synes jeg ikke noe om. 

Så nå lister jeg meg rundt i hagen min, hvisker til rosene og klipper plenen med saks for å ikke få politiet på besøk på denne deilige, røde fridagen. Er glad for å ha fri, men jeg får jo ikke gjort noe av det jeg burde gjort uansett. 

 

Anonymkode: 162fe...4f3

Ikke skyld på politiet for at de må kjøre rundt og skrive ut bøter til folk som ikke klarer og forholde seg til en så enkel lov. Grunnen til at de har blitt strengere , bøtene høyere og de bruker mer tid på det de siste 5 årene i Oslo er fordi flere og flere gir f.. og de går hardt ut bevisst for og stoppe denne trenden og å slippe så mye av det fremover. Pinsen er ofte stille for patruljer, derfor har de tid til og kjøre rundt fra hage til hage og bøtlegge. 

Anonymkode: 43a34...604

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns folk skal skjerpe seg og respektere helligdagsfreden jeg.. Hva ER det med samfunnet nå?? 

Her på jobb(sykehus) har det vært flere i dag som har klaget over at apoteket ikke er åpent, at de ikke har fått tatt blodprøve og mye annet.   Men ærlig talt, det er en rød dag!   Jeg skjønner ikke at dere der ute i samfunnet ikke skjønner at det er en rød dag. At unge folk er litt uvitende om dette er forsåvidt greit nok, men folk på nærmere 60 burde vite bedre! 

Jeg snakket med naboen ang. hans bråk i går, og han sluttet heldigvis med snekring og alt annet, men ikke sikkert alle hadde gjort det. 

Anonymkode: 0c5f8...c65

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man bør kunne klippe gresset når man vil, heldigvis ingen som bryr seg her vi bor :)

Anonymkode: 52f5c...602

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bort midt i Oslo og er omringet av støy, av eget valg såklart. Men dog, jeg skjønner jo hva konseptet støyforurensing er.

Synes det er kjempedeilig at etter byen har kokt noen dager nå, så er det omtrent blikkstille. Så stille man kan få det iallfall, noe trafikk er det jo. 

Dersom en nabo begynte å bore i veggen nå, så hadde jeg faktisk blitt sykt irritert. Hvor vanskelig er det å ha fred en dag liksom.. det er jo ikke bare støyen, men konseptet at personen åpenbart gir faen som irriterer. 

Må tenke på andre enn deg selv, det er ikke så synd på deg som ikke får klippet plenen din. Planlegg bedre, tenk på andre og ikke vær en k*k, så blir verden så mye bedre sted å være. Hvis alle er sånn "meg meg meg" og "men jeg skal bare", så blir det jo til at egoistene får gjøre alt de vil, så sitter vi andre som følger loven der og synes det er litt trist at ikke alle bare kan ta litt hensyn til andre iblant.

Anonymkode: aab7e...0f9

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes man bør kunne klippe gresset når man vil, heldigvis ingen som bryr seg her vi bor :)

Anonymkode: 52f5c...602

At ingen sier fra betyr ikke at de ikke bryr seg. De sitter nok og irriterer seg for seg selv. Det gjør jeg. Jeg gidder ikke være hun sure som klager på plenklipping på en søndag eller rød dag, men faen heller da! Klipp plenen hvilken som helst annen dag! Det er deilig med noen dager hvor det faktisk ikke er støy.

Anonymkode: a30ab...730

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Er glad for å ha fri, men jeg får jo ikke gjort noe av det jeg burde gjort uansett. 

Har ikke så mye til overs for årsaken til loven når det kommer til helligdagsro, men samtidig mener jeg at det er et problem at folk ikke klarer å slappe av, nyte friheten og seg selv. Alt skal dreie seg om å få gjort ting de burde gjøre.

Bruk nå disse dagene til å oppdage at man kan ha det fint med seg selv og ev. de rundt seg, uten å alltid skulle gjøre noe fornuftig. En dag i sola, en dag med leker og gøy, bade i sprederen, dra på stranda, lese bok, høre på musikk, dagdrømme, tegne, skrive.

Jeg tror vi generelt får dårligere helse av å konstant skulle jage etter å gjøre noe vi "burde gjøre".

På det punktet tenker jeg helligdagene og lovgivningen er godt, for det tvinger oss i større grad til å slappe litt av og nyte fritid.

Jobb for å leve, ikke lev for å jobbe.

Anonymkode: 16b7c...a7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere burde klare å la være å bråke en dag i uka (to ved pinse og et par andre tilfeller av røde dager). Hvis dere ikke klarer å la være å dra frem gressklipper og høytrykksspyler på søndagen, så burde dere droppe å ha plen og terrasse synes jeg. Hater bråk når jeg skal sitte ute sånn som nå og naboen bråker sykt mye. Er en dag i uka med litt mindre støy for mye forlangt?  

Tror det er de færreste som vil være den kjipe som ringer politiet. Jeg tør ikke si noe til naboen om at han er plagsom, så jeg sitter heller inne når han snekrer og driver på. Flott at politiet ber folk roe ned. 

Anonymkode: f9cd9...688

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke til å klippe gress på lørdag. Resten av pinsehelgen er det tørt. Til uka blir det regn igjen. 

Kom ikke her å klag på ustelt tomt!

Anonymkode: ccfd4...540

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes man bør kunne klippe gresset når man vil, heldigvis ingen som bryr seg her vi bor :)

Anonymkode: 52f5c...602

Har du spurt dem om det er greit? Jeg går ikke ned til naboen og ber han roe ned, men hvis han hadde spurt om det er greit å bore og bruke sag så hadde jeg spurt om det går an å ha litt fri nå når vi har tenkt å spise middag ute på balkongen. Er ikke så ofte sola skinner her, og nå kommer vi til å  sitte  inne hvis han ikke gir seg snart. 

Anonymkode: f9cd9...688

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk ikke til å klippe gress på lørdag. Resten av pinsehelgen er det tørt. Til uka blir det regn igjen. 

Kom ikke her å klag på ustelt tomt!

Anonymkode: ccfd4...540

Hvem klager på ustelt tomt? :klo:

Anonymkode: 967cf...43d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk ikke til å klippe gress på lørdag. Resten av pinsehelgen er det tørt. Til uka blir det regn igjen. 

Kom ikke her å klag på ustelt tomt!

Anonymkode: ccfd4...540

Ustelt tomt av en uke eller to uten klipp? Har naboene dine golfbane som plen?

Anonymkode: f9cd9...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her om dagen var det fire (!) sirkelsager som gikk samtidig her i nabolaget. Jeg prøvde å sitte litt ute, men det var bare ubehagelig.

Det er såååå deilig med rolige dager 🙌🌞

Anonymkode: b6b10...d70

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at politiet slår ned på egoistiske drittsekker som ikke greier å forholde seg til loven og ta ansvar og passe på å få gjort gressklipping og slikt på forhånd. Er ingen krise om gresset vokser litt ekstra noen dager. Håper bøtene økes slik at vi kan få noen dager med fred og ro, det har samfunnet bare godt av.

Anonymkode: bfa2d...839

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen her hadde håndverkere som holdt på med sag og borr hele dagen i går, 1.pinsedag. Sikkert utenlandske arbeidere. Selv drev han med høytrykksspyleren med ujevne mellomrom. Jeg sa ikke noe, men jeg må innrømme at jeg irriterte meg. Folk bryr seg ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes dere burde klare å la være å bråke en dag i uka (to ved pinse og et par andre tilfeller av røde dager). Hvis dere ikke klarer å la være å dra frem gressklipper og høytrykksspyler på søndagen, så burde dere droppe å ha plen og terrasse synes jeg. Hater bråk når jeg skal sitte ute sånn som nå og naboen bråker sykt mye. Er en dag i uka med litt mindre støy for mye forlangt?  

Tror det er de færreste som vil være den kjipe som ringer politiet. Jeg tør ikke si noe til naboen om at han er plagsom, så jeg sitter heller inne når han snekrer og driver på. Flott at politiet ber folk roe ned. 

Anonymkode: f9cd9...688

Ingen som har klaget på én dag i uka. Søndagen er greit nok. Men det er alle helligdagene som kommer utenom på denne tiden.

Anonymkode: 6e5e1...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...