Gå til innhold

lære seg spansk i 50årene....?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Reiser mye til Spania og kunne tenke meg å lære det. Her er ingen kurs her jeg bor. Noen som har tips til hvordan jeg kan lære det? Har hørt om Duolingo, har du prøvd det?

Anonymkode: f1079...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du vil andri lære deg språket skikkelig bare ved hjelp av Duolingo, men det kan være et supplement. Du kan ta kurs på nettet, og du kan dra på kurs i Spania, i tillegg til å lese på egen hånd. Man lærer mye på noen uker i Spania, og du kan kombinere det med ferie. 

Lykke til!

Anonymkode: 2c219...f86

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lærer spansk gjennom appen hellotalk. Massevis av spanjoler som vil lære norsk. Appen gir mulighet for oversettelse, spille inn lyd, korrigere setninger. Jeg skriver på norsk, og får svar på spansk av de jeg skriver med. Leser alltid teksten og prøver å forstå før jeg oversetter. 

Anonymkode: 12877...5b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg lærer spansk gjennom appen hellotalk. Massevis av spanjoler som vil lære norsk. Appen gir mulighet for oversettelse, spille inn lyd, korrigere setninger. Jeg skriver på norsk, og får svar på spansk av de jeg skriver med. Leser alltid teksten og prøver å forstå før jeg oversetter. 

Anonymkode: 12877...5b3

takk for tips, er den gratis?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meld deg på språkkurs i Spania! Så lærer du samtidig som du får brukt språket, eller kanskje aller viktigst, bli eksponert for språket hver dag. Det er utrolig hvor mye en kan trene opp lytteevnen i løpet av kort tid. Tilslutt kommer en til et punkt der man forstår alt, men klarer ikke å svare. Da er det viktig å ikke gi opp, men fortsette! 😄 

Det er MYE komplisert gramatikk, særlig det spanske verbalsystemet er til å gråte av i starten.. På norsk finnes det kun én måte å si "jeg var" på, mens på spansk er det åtte... 

Duolingo og Hellotalk er fine apper å supplere med :)

Hilsen nordmann som nå snakker flytende spansk etter opphold og studier i Sør-Amerika :)

Anonymkode: 5eea0...653

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 11.27):

Meld deg på språkkurs i Spania! Så lærer du samtidig som du får brukt språket, eller kanskje aller viktigst, bli eksponert for språket hver dag. Det er utrolig hvor mye en kan trene opp lytteevnen i løpet av kort tid. Tilslutt kommer en til et punkt der man forstår alt, men klarer ikke å svare. Da er det viktig å ikke gi opp, men fortsette! 😄 

Det er MYE komplisert gramatikk, særlig det spanske verbalsystemet er til å gråte av i starten.. På norsk finnes det kun én måte å si "jeg var" på, mens på spansk er det åtte... 

Duolingo og Hellotalk er fine apper å supplere med :)

Hilsen nordmann som nå snakker flytende spansk etter opphold og studier i Sør-Amerika :)

Tusen takk for inspirerende svar :) Veit du om Hellotalk er gratis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tusen takk for inspirerende svar :) Veit du om Hellotalk er gratis?

Ja, den appen er gratis 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at de aller fleste biblioteker har språkkurs (bok, CD eller DVD) til utlån, og spansk burde være et av de letteste språkene å få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 6.6.2022 den 8.15):

Reiser mye til Spania og kunne tenke meg å lære det. Her er ingen kurs her jeg bor. Noen som har tips til hvordan jeg kan lære det? Har hørt om Duolingo, har du prøvd det?

Jeg har en spansk venner som kan lære deg spansk i Norge.
Hvor bor du (i Oslo)?

Endret av Høy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...