AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #21 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Veldig vanskelig og skjønne hvilket motiv din kollega hadde med og gi deg en orange pille når dere drakk, hvis det ikke var for og utnytte deg på noen måte. Du kan jo spørre på tirsdag hva det var du fikk i deg da. Anonymkode: cf0a6...789 Ja jeg aner ikke hvorfor han ga meg den. Vi kjenner hverandre godt da. Var det for å få meg lettere til sengs? Merkelig om det var årsaken, jeg viste han jo at jeg ville jeg også. Aldri mer sovepille, den har gjort meg halvdøsig i hele dag. Anonymkode: fdf45...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #22 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Blir litt dumt å spekulere i hvilken tablett. Siden det er flere som har oransjfarge, slik som zoplicone for eksempel. Det er mange andre type tabletter som skrives ut for søvn, som ikke er søvntabletter. Slik som antidepressiva eller allergitabletter. Ofte så er det bivirkning og ikke virkning som er årsaken til at man får diverse piller. Anonymkode: 38db8...49a Klar over det, er bare ett svar til ts om at det finnes medisiner som brukes for søvn som ikke nødvendigvis egentlig er laget til det formålet. Hun bør vite at en tablett ikke nødvendigvis er det hun blir fortalt og derfor aldri aldri skal ta imot. Anonymkode: 26d56...8a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #23 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg aner ikke hvorfor han ga meg den. Vi kjenner hverandre godt da. Var det for å få meg lettere til sengs? Merkelig om det var årsaken, jeg viste han jo at jeg ville jeg også. Aldri mer sovepille, den har gjort meg halvdøsig i hele dag. Anonymkode: fdf45...c42 Det er jo så mange forskjellige sovepiller at dette blir veldig teit å si. Noen blir du sløv av i dagen derpå, andre ikke. Forskjellige sideeffekter av alle sammen. Anonymkode: 71937...fc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #24 Del Skrevet 6. juni 2022 Det er vanlig, i hvert fall i begynnelsen. Men selv om det gikk bra, ikke ta i mot medisiner eller andre ting fra andre, spesielt ikke når du er påvirket ❤️ Anonymkode: e52f2...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #25 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er vanlig, i hvert fall i begynnelsen. Men selv om det gikk bra, ikke ta i mot medisiner eller andre ting fra andre, spesielt ikke når du er påvirket ❤️ Anonymkode: e52f2...990 Takk for rådet Er mer våken idag. En helt annen psyke også, var litt deppa igår. Så ikke noe jeg prøve igjen med det første. Ts Anonymkode: fdf45...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #26 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 17.58): Aner ikke hva den het. Sa jeg venninne? Jeg mente en venn/kollega av meg😄 Det var en oransj pille iallefall, han sa det var en mild utgave. Kanskje han skulle ha, så spurte han likegodt meg også. Jeg frøs veldig på natta plutselig. Gikk fort over og idag har jeg bare en hjerne som sover, virker det som. Anonymkode: fdf45...c42 Høres ut som Quetiapin. Et antipsykotika som er på vei ut som bruk av sovemedisin. Det ER nemlig ikke sovemedisin og legene har ikke gjort jobben sin godt når de har skrevet ut disse til vanlige folk som sliter litt med søvnen. Trøtthet er en bivirkning av medisinen. Les denne under, samt Google bivirkningslisten til Quetiapin (samme som Seroquel). Så skjønner su kanskje selv hvorfor du ble så uopplagt dagen etterpå. https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Anonymkode: f3e70...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #27 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres ut som Quetiapin. Et antipsykotika som er på vei ut som bruk av sovemedisin. Det ER nemlig ikke sovemedisin og legene har ikke gjort jobben sin godt når de har skrevet ut disse til vanlige folk som sliter litt med søvnen. Trøtthet er en bivirkning av medisinen. Les denne under, samt Google bivirkningslisten til Quetiapin (samme som Seroquel). Så skjønner su kanskje selv hvorfor du ble så uopplagt dagen etterpå. https://tidsskriftet.no/2019/09/kronikk/kvetiapin-er-ikke-en-sovemedisin Anonymkode: f3e70...c1b Så ja, moralprekenen blir lik de andres over her. Det er store individuelle forskjeller på hvordan en medisin virker på en person, og det er legens viktige jobb å tilpasse dose etter hvordan han kjenner deg, vekt og vaner forøvrig. Dette kunne gått så mye verre. Kjenner en som ble sengeliggende av trøtthet i 2 dager etter å ha fått en sovemedisin hun ikke tålte så godt i for stor dose. Hun slet i tillegg med fatigue i mange dager etter det igjen og måtte sykemelde seg fra jobb. Neste gang du sliter med søvnen får du til legen din🙂 Anonymkode: f3e70...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå