AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #21 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer helt an på hva det dreier seg om. Hvis kinket knytter seg til sex med barn eller dyr, brannstiftelse, eller å utsette andre for skade eller ubehag, skal det selvsagt kritiseres og påtales. Og det er all mulig grunn til å skamme seg for dem som prøver å leve ut sånne kink. Andre kink - fx selvskading og annen selvdestruktiv atferd - hører primært hjemme i psykiatrien (selv om de ikke går ut over andre). Folk som har disse skal selvsagt ikke påføres skam, men tilbys hjelp. Harmløse kink som å tenne på føtter eller blondetruser må folk også få ha i fred uten shaming. Anonymkode: 6afe7...fea Ok. Hadde egentlig ikke tenkt å røpe hva det gjaldt for tenkte det var prinsipiell diskusjon, men ja. Snakk om ass to mouth(?), noe som ikke er helt harmløst og som er meg det går ut over. Anonymkode: 9db2b...279 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #22 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ok. Hadde egentlig ikke tenkt å røpe hva det gjaldt for tenkte det var prinsipiell diskusjon, men ja. Snakk om ass to mouth(?), noe som ikke er helt harmløst og som er meg det går ut over. Anonymkode: 9db2b...279 Jeg tenker at det har du helt lov til å si at du synes er ekkelt. Det er jo du som skal utføre det. At han tenner på det er jo ikke ekkelt, men du må få lov til å si at du synes det høres helt motbydelig ut for deg. Anonymkode: 3aff7...972 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #23 Skrevet 4. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ok. Hadde egentlig ikke tenkt å røpe hva det gjaldt for tenkte det var prinsipiell diskusjon, men ja. Snakk om ass to mouth(?), noe som ikke er helt harmløst og som er meg det går ut over. Anonymkode: 9db2b...279 Asstomouth gjør vi her, men det er noe som skjer av og til i "kampens hete" Men bare si nei, det er ikke noe for meg. F.eks vil min mann bli pult i rompa av meg med dildosele. Det skjer ikke, sa at det ble for mye for meg. Anonymkode: 1587f...10d
SlemUlv Skrevet 5. juni 2022 #24 Skrevet 5. juni 2022 Om du kan si nei, uten å kinkshame, ser jeg ikke grunnen til å shame noen for sine kinks. Og utfra hva jeg har lest her, har du klar det. Din kink, er ikke min kink. Men din kink er ok. (om alle involverte er voksne og har gitt informert samtykke.) 2
Katten.2.0 Skrevet 5. juni 2022 #25 Skrevet 5. juni 2022 Det er jo bare å si "det er ikke noe for meg". Problem solved. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #26 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ok. Hadde egentlig ikke tenkt å røpe hva det gjaldt for tenkte det var prinsipiell diskusjon, men ja. Snakk om ass to mouth(?), noe som ikke er helt harmløst og som er meg det går ut over. Anonymkode: 9db2b...279 Du trenger vel ikke å si noe annet enn at det er ikke noe for meg? Trenger jo ikke å shame han. Om han absolutt ønsker en forklaring så kan du jo bare si at de bakteriene vil ikke jeg ha i munn. Anonymkode: 18b3f...4d3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #27 Skrevet 5. juni 2022 Sessan_ skrev (14 timer siden): Men hvorfor skal man si akkurat det? At det er ekkelt/motbydelig/kvalmt etc.? Hva er nødvendigheten i å bruke akkurat den retorikken? Holder det ikke å si at det er over mine grenser/tenner ikke meg/ikke noe jeg liker? Den eneste grunnen jeg kan finne til å bruke den retorikken må være for å påføre skam eller ubehag for den andre personen. Og det skjønner jeg ikke nødvendigheten av. Spesielt ikke når man er partnere og har valgt hverandre i livet. Hvorfor? Nei hvorfor skal man være ærlig og si ti g rett ut... Anonymkode: 5b787...06e 4
Sessan_ Skrevet 5. juni 2022 #28 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor? Nei hvorfor skal man være ærlig og si ti g rett ut... Anonymkode: 5b787...06e Hvor har jeg skrevet at man ikke skal være ærlig? Ingen steder. Jeg snakker ikke om å ærlig eller ikke. Jeg snakker om hvilke ord man velger å bruke når man ytrer sin mening. Man kan helt fint få frem et poeng uten å shame den andre. Eksempel: en venn foreslår en aktivitet man kan finne på sammen, som man selv ikke liker. Da kan man velge å si «det har jeg dessverre ikke så lyst til», eller så kan man si «for et rævva forslag, det er jo dritkjedelig!» Begge deler får frem at man er uinteressert, men bare det siste eksemplet shamer vennens forslag. 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #29 Skrevet 5. juni 2022 Sett på kondom så går det nok bra. Anonymkode: be4d2...d9e
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #30 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ok. Hadde egentlig ikke tenkt å røpe hva det gjaldt for tenkte det var prinsipiell diskusjon, men ja. Snakk om ass to mouth(?), noe som ikke er helt harmløst og som er meg det går ut over. Anonymkode: 9db2b...279 Du må selvsagt ha lov til å gi uttrykk for at du opplever noe som ekkelt; særlig hvis det forventes at du skal være med på det. Det har ingenting med kinkshaming å gjøre. Kinkshaming handler om å latterliggjøre eller å henge ut folk for deres (kinky) seksuelle preferanser. Anonymkode: 6afe7...fea 6 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #31 Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor? Nei hvorfor skal man være ærlig og si ti g rett ut... Anonymkode: 5b787...06e Det har ikke alltid noe med hva man sier, men hvordan man sier det. Anonymkode: b8dfb...629 1
MuffinStud Skrevet 5. juni 2022 #32 Skrevet 5. juni 2022 Jeg ville bare sagt at det ikke er min greie og at det ikke er noe jeg ønsker å utforske. Jeg tror ikke det kommer noe positivt ut av å skambelegge det såfremt det ikke omhandler barn, ikke-samtykkende sadisme eller noe slikt. Hvis det for eksempel omhandler lek med avføring, så hadde kanskje jeg hatt behov for å understreke at jeg ikke ser noe seksuelt med det men det kan fremdeles sies på en moden og ikke-dømmende måte. Du risikerer at din partner lukker seg eller ser etter en anledning til å kunne gjenvinne "moralsk høyde". Hva hvis du har lyst til å dele noe senere? Hva hvis du vil at han skal gi deg et lite klaps på rompa og plutselig skal han moralisere tilbake på det? Tenker at det er noe du gjør hvis du vil at dere skal holde fremtidige tilbøyeligheter for dere selv og da er vel den delen av forholdet lukket. Jeg er ganske så uenig i de som påstår at kinkshaming er bare snakk om være ærlig. Jeg vil si at det er snakk om et meget bevisst valg på å ikke si ting på en ordentlig måte. Husk at partner har lagt frem noe personlig og er sårbar. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #33 Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvorfor? Nei hvorfor skal man være ærlig og si ti g rett ut... Anonymkode: 5b787...06e Enig,. At man forventer et pedagogisk svar på ass to moth synes jeg blir for dumt! 🤦♀️ Anonymkode: 3f37f...5ab 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #34 Skrevet 6. juni 2022 Blir som å si at han skal drikke mensen din uten at han får lov til å reagere negativt. Anonymkode: 3f37f...5ab 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #35 Skrevet 6. juni 2022 Jeg tipper jeg hadde slått opp dersom en dude hadde spurt meg om det. Det er bare respektløst. Anonymkode: 3f37f...5ab 4
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #36 Skrevet 6. juni 2022 Dette er farlig for helsa. I tillegg ville jeg sett på det som et stort rødt flagg at han tenner på å fornedre deg, at han kan «bestemme» at du skal gjøre noe ekkelt, at det er «spennende» å putte bæsj i munnen din. Jeg hadde slått opp. Anonymkode: f7697...cfa 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #37 Skrevet 6. juni 2022 Dersom mannen min hadde kinkshamet meg, hadde han vært ute av huset før han hadde rukket å si "ballgag". Jeg hadde selvfølgelig ikke mast og forøkt å presse han til å delta i kinken min. Det går fint an å være ærlig, men fortsatt vise resepkt for det mennesket man er i et forhold med. Anonymkode: 979c6...9ba 3
Diskusjon69 Skrevet 6. juni 2022 #38 Skrevet 6. juni 2022 On 6/4/2022 at 9:50 PM, AnonymBruker said: Er det galt å kinkshame? Vet ikke helt hva jeg skal skrive men... i alle fall så kom det frem en interesse eller fantasi eller hva jeg skal si, som min partner har. Som han liker å se på og som han kunne tenkt seg å prøvd, men som jeg finner helt motbydelig. Helt uaktuelt å bli med på. Er det galt om jeg sier at jeg synes det er jævlig nasty og at det er litt ekkelt at han tenner på det? Anonymkode: 9db2b...279 Ja, om du ikke ønsker å ødelegge resten av deres sexuelle forhold. Du får heller si at det ikke er noe du kan se for deg å være med på, vær nå litt diplomatisk med partneren din. Hvordan hadde du likt å få i trynet "Fy faen for en hore du, som tenner på gang bang, jeg blir kvalm av deg" f eks. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #39 Skrevet 6. juni 2022 Fridiskusjon.no skrev (3 minutter siden): Ja, om du ikke ønsker å ødelegge resten av deres sexuelle forhold. Du får heller si at det ikke er noe du kan se for deg å være med på, vær nå litt diplomatisk med partneren din. Hvordan hadde du likt å få i trynet "Fy faen for en hore du, som tenner på gang bang, jeg blir kvalm av deg" f eks. Det er en vesentlig forskjell på å kalle kjæresten hore og å si at noe er ekkelt 🙄 Anonymkode: 3f37f...5ab 5
Diskusjon69 Skrevet 6. juni 2022 #40 Skrevet 6. juni 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en vesentlig forskjell på å kalle kjæresten hore og å si at noe er ekkelt 🙄 Anonymkode: 3f37f...5ab Det var et eksempel, på noe en kvinne ikke hadde likt å høre. Som mann hadde jeg tatt meg mye mer nær om samboeren fortalte meg at det jeg tente på var motbydelig, en å bli kalt en hore, sistnevnte hadde ikke brydd meg noe som helst. Vi er forskjellige. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå