AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #1 Skrevet 4. juni 2022 Er det galt å kinkshame? Vet ikke helt hva jeg skal skrive men... i alle fall så kom det frem en interesse eller fantasi eller hva jeg skal si, som min partner har. Som han liker å se på og som han kunne tenkt seg å prøvd, men som jeg finner helt motbydelig. Helt uaktuelt å bli med på. Er det galt om jeg sier at jeg synes det er jævlig nasty og at det er litt ekkelt at han tenner på det? Anonymkode: 9db2b...279 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #2 Skrevet 4. juni 2022 Spørs jo hva det er da. Anonymkode: 8de69...900
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #3 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det galt å kinkshame? Vet ikke helt hva jeg skal skrive men... i alle fall så kom det frem en interesse eller fantasi eller hva jeg skal si, som min partner har. Som han liker å se på og som han kunne tenkt seg å prøvd, men som jeg finner helt motbydelig. Helt uaktuelt å bli med på. Er det galt om jeg sier at jeg synes det er jævlig nasty og at det er litt ekkelt at han tenner på det? Anonymkode: 9db2b...279 Ja, det er galt. Si at det ikke er din greie og noe du ikke er interessert i å prøve ut. Men ikke påfør han skam. Anonymkode: 75c6b...7ce 11
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #4 Skrevet 4. juni 2022 Kinkshaming synes jeg virkelig man bør holde seg for god til. Se for deg at du gjorde deg sårbar og fortalte i fortrolighet til din partner noe du tenner på og får tilbake "Æsj, det er nasty!" Du kan heller svare at du dessverre ikke har noen interesse av den kinken selv og kommer derfor ikke til å være med på det. Kanskje er det et kompromiss dere kan bli enige om? At du kan bli med på noe av det/en variant av det eller tilsvarende? Anonymkode: 0811b...958 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #5 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spørs jo hva det er da. Anonymkode: 8de69...900 Gjør det? Hvem bedømmer om kinken er ille eller ikke? Folk har ulik erfaring og toleransenivå. Jeg er ikke prippen egentlig, mens andre hadde syntes det er ekkelt noe av det vi driver med og andre igjen hadde gått enda lenger. Anonymkode: 9db2b...279
Blåjojo Skrevet 4. juni 2022 #6 Skrevet 4. juni 2022 Du kan jo finne en mer pedagogisk måte å si det på? Det bør jo være aksept for at dere ikke liker det samme. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #7 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kinkshaming synes jeg virkelig man bør holde seg for god til. Se for deg at du gjorde deg sårbar og fortalte i fortrolighet til din partner noe du tenner på og får tilbake "Æsj, det er nasty!" Du kan heller svare at du dessverre ikke har noen interesse av den kinken selv og kommer derfor ikke til å være med på det. Kanskje er det et kompromiss dere kan bli enige om? At du kan bli med på noe av det/en variant av det eller tilsvarende? Anonymkode: 0811b...958 Har egentlig allerede strukket meg så langt jeg vil, men ja. Skal holde kjeft om hvor ekkelt jeg synes det er 😛 Anonymkode: 9db2b...279
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #8 Skrevet 4. juni 2022 Selvfølgelig kan du si at det er ekkelt. Herregud. Tåler dere ingenting?? Anonymkode: 5b787...06e 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Skrevet 4. juni 2022 Opplevde nylig det samme. Han tenner på noe jeg synes er helt sykt motbydelig. Jeg sa at det er over mine grenser. Jeg har blitt med på ting for å glede han men dette er uaktuelt Anonymkode: 9500b...0d9 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig kan du si at det er ekkelt. Herregud. Tåler dere ingenting?? Anonymkode: 5b787...06e Janei, jeg bare lurer. Er ikke så inne i det her med kinks og fetisjer og sånn. Har lest at kinkshaming er galt så... bare spør. Anonymkode: 9db2b...279
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #11 Skrevet 4. juni 2022 Kinks. Babydoll, brat, dom, fem, princess... herregud! Har ikke divide & conquer lært dere NOE?? Hvor er Platon når du trenger han? FOOLS!
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Skrevet 4. juni 2022 Heydayotheinterweb skrev (Akkurat nå): Kinks. Babydoll, brat, dom, fem, princess... herregud! Har ikke divide & conquer lært dere NOE?? Hvor er Platon når du trenger han? FOOLS! Det der skjønte jeg ikke noe av Anonymkode: 9db2b...279 4
Heydayotheinterweb Skrevet 4. juni 2022 #13 Skrevet 4. juni 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det der skjønte jeg ikke noe av Anonymkode: 9db2b...279 Det kom ikke akkurat som noe sjokk. Tenk!
Sessan_ Skrevet 4. juni 2022 #14 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig kan du si at det er ekkelt. Herregud. Tåler dere ingenting?? Anonymkode: 5b787...06e Men hvorfor skal man si akkurat det? At det er ekkelt/motbydelig/kvalmt etc.? Hva er nødvendigheten i å bruke akkurat den retorikken? Holder det ikke å si at det er over mine grenser/tenner ikke meg/ikke noe jeg liker? Den eneste grunnen jeg kan finne til å bruke den retorikken må være for å påføre skam eller ubehag for den andre personen. Og det skjønner jeg ikke nødvendigheten av. Spesielt ikke når man er partnere og har valgt hverandre i livet. 10
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #15 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Gjør det? Hvem bedømmer om kinken er ille eller ikke? Folk har ulik erfaring og toleransenivå. Jeg er ikke prippen egentlig, mens andre hadde syntes det er ekkelt noe av det vi driver med og andre igjen hadde gått enda lenger. Anonymkode: 9db2b...279 Jeg synes alt som har med analsex er kvalmt og det trenger jeg ikke si på et forum kanskje, fordi hva andre gjør er ett fett for meg, men jeg synes det er rart om jeg ikke kan si det til kjæresten. Anonymkode: 3f37f...5ab 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #16 Skrevet 4. juni 2022 Sessan_ skrev (3 minutter siden): Men hvorfor skal man si akkurat det? At det er ekkelt/motbydelig/kvalmt etc.? Hva er nødvendigheten i å bruke akkurat den retorikken? Holder det ikke å si at det er over mine grenser/tenner ikke meg/ikke noe jeg liker? Den eneste grunnen jeg kan finne til å bruke den retorikken må være for å påføre skam eller ubehag for den andre personen. Og det skjønner jeg ikke nødvendigheten av. Spesielt ikke når man er partnere og har valgt hverandre i livet. Det er vel for å understreke at det ikke er noe håp for at det kommer til å skje, og at videre masing er helt uaktuelt!? Anonymkode: 3f37f...5ab 4
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #17 Skrevet 4. juni 2022 Selv om det er ting og aktiviteter man ikke selv tenner på skylder man sin partner å svare respektfullt. Evnt snakke ut om hva det er som gjør at dette er noe h*n tenner på, kanskje finne en mellomvei? Anonymkode: 364bf...42a
Sessan_ Skrevet 4. juni 2022 #18 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel for å understreke at det ikke er noe håp for at det kommer til å skje, og at videre masing er helt uaktuelt!? Anonymkode: 3f37f...5ab Men hvorfor starte på den måten? Hvorfor si at det er «jævlig nasty» og «ekkelt at du tenner på det» ved første mulighet? Kan man ikke starte ut på en mer moderat måte? Man kan likevel få frem poenget sitt. «Det er uaktuelt for meg å være på, da det er over mine grenser og overhode ikke tenner meg» bør holde i massevis. Så får man heller bruke hardere skyts om motparten ikke godtar svaret og begynner med mas. Å bare fortelle noen om en kink eller en tenning er jo ikke mas i seg selv, og fortjener derfor heller ikke å bli slått ned på slik Ts ordlegger seg i hovedinnlegget. 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #19 Skrevet 4. juni 2022 I utgangspunktet bør man ikke kinkshame nei. Men innebærer det avføring syns jeg man bør tåle å høre at den andre synes det er ekkelt. Man trenger ikke si "du er ekkel" men "dette er ubehagelig å høre om, jeg er ikke interessert". Jeg blir liksom litt bekymra når folk har kinks som er heeelt ute på kanten og forventer at man skal ta det imot med åpne armer. Litt prippen må det være lov å være. 😂 Anonymkode: 0b598...0ad 7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #20 Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er det galt å kinkshame? Vet ikke helt hva jeg skal skrive men... i alle fall så kom det frem en interesse eller fantasi eller hva jeg skal si, som min partner har. Som han liker å se på og som han kunne tenkt seg å prøvd, men som jeg finner helt motbydelig. Helt uaktuelt å bli med på. Er det galt om jeg sier at jeg synes det er jævlig nasty og at det er litt ekkelt at han tenner på det? Anonymkode: 9db2b...279 Det kommer helt an på hva det dreier seg om. Hvis kinket knytter seg til sex med barn eller dyr, brannstiftelse, eller å utsette andre for skade eller ubehag, skal det selvsagt kritiseres og påtales. Og det er all mulig grunn til å skamme seg for dem som prøver å leve ut sånne kink. Andre kink - fx selvskading og annen selvdestruktiv atferd - hører primært hjemme i psykiatrien (selv om de ikke går ut over andre). Folk som har disse skal selvsagt ikke påføres skam, men tilbys hjelp. Harmløse kink som å tenne på føtter eller blondetruser må folk også få ha i fred uten shaming. Anonymkode: 6afe7...fea 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå