AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Del Skrevet 3. juni 2022 Mitt inntrykk er at det er lite gratulasjoner og glede på andres vegne her inne ved graviditet? Synes det er litt trist. Er det mange som har prøvd her inne lenge og som er litt bitre. Synes man heier mye mer på hverandre på forum som Babyverden. Anonymkode: 9df10...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Del Skrevet 3. juni 2022 Gratulerer da!!!!! 😄 Jo selvfølgelig. Men det er et spørsmål, og jeg svarer på det så godt jeg kan. Glemmer å legge til en gratulasjon, men det er ikke fordi jeg ikke er glad på deres vegne. Ikke vær så negativ. Anonymkode: c1302...312 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Del Skrevet 3. juni 2022 Ingen stopper deg fra å stoppe å poste på KG og begynne å poste på babyverden … På KG finner man et mye større mangfold av mennesker, på babyverden er det nok mest folk med babyer eller de som snart venter en baby; altså folk som sitter i samme båt, og derfor støtter opp om hverandre. Anonymkode: e67e8...6f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Del Skrevet 3. juni 2022 Er jo ikke så interessant at random folk er gravide da Anonymkode: a4188...b4a 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #5 Del Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen stopper deg fra å stoppe å poste på KG og begynne å poste på babyverden … På KG finner man et mye større mangfold av mennesker, på babyverden er det nok mest folk med babyer eller de som snart venter en baby; altså folk som sitter i samme båt, og derfor støtter opp om hverandre. Anonymkode: e67e8...6f6 Ja, forstår det. Bare litt merkbar forskjell i stemningen på de to stedene. Anonymkode: 9df10...53d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 3. juni 2022 #6 Del Skrevet 3. juni 2022 Jeg er litt bitter innimellom, men da lar jeg heller bare være å svare. Pleier å slenge inn en like eller to da ^.^ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Del Skrevet 3. juni 2022 Enig med deg, TS. Kvinneguiden er ikke ett bra sted. Takk for meg Anonymkode: 81666...548 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #8 Del Skrevet 5. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 19.42): Mitt inntrykk er at det er lite gratulasjoner og glede på andres vegne her inne ved graviditet? Synes det er litt trist. Er det mange som har prøvd her inne lenge og som er litt bitre. Synes man heier mye mer på hverandre på forum som Babyverden. Anonymkode: 9df10...53d Jaha? Men er ikke det en stor greie med ufrivillig barnløshet da, at det er en stor sorg og at det er vanskelig hver gang andre får til det man ikke får til? Dette forumet fungerer trolig som en trøst for mange. Her ser de at de er i samme båt som mange og ikke alene med sorgen sin. Hilsen, ikke barnløs men kikket innom Anonymkode: 127a5...bbb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #9 Del Skrevet 5. juni 2022 Kan spesielt bli lettere irritert på "Næmmen, se to streker! Også på første prøveperiode da gitt <3" Automatisk mye mer glede for de som har prøvd lenger, dessverre, men er innerst inne også glad for resten. Hilsen prøveperiode nummer 16 Anonymkode: ebfc1...3b3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #10 Del Skrevet 5. juni 2022 Er ganske tungt å se at «alle andre» blir gravide når man har vært prøver over lengre tid. For min del koster den gratulasjonen såpass mye at den gis kun til mennesker jeg faktisk kjenner. Når man har prøvd lenge blir ting sårt og vanskelig, og da velger jeg å ikke oppsøke innlegg hvor folk annonserer graviditet. Det er for å passe på meg selv. Skjønner heller ikke helt hvorfor man absolutt skal ha en gratulasjon av ukjente anonyme brukere på nett. Synes det er en uting å forvente av helt fremmede mennesker som har mer enn nok med å måtte gratulere folk de faktisk kjenner. Anonymkode: cc578...a3e 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2022 #11 Del Skrevet 5. juni 2022 On 6/3/2022 at 7:45 PM, AnonymBruker said: Ingen stopper deg fra å stoppe å poste på KG og begynne å poste på babyverden … På KG finner man et mye større mangfold av mennesker, på babyverden er det nok mest folk med babyer eller de som snart venter en baby; altså folk som sitter i samme båt, og derfor støtter opp om hverandre. Anonymkode: e67e8...6f6 I tillegg er disse gratulasjonene / støtten veldig overfladisk. Den som lurer seg til å tro at meldinger med tusen hjerter etter en "Gratulerer!!!" faktisk er genuine i noe stor grad, lever i en falsk verden. Men for all del, noen trives med det. Anonymkode: 1a806...7bb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. juni 2022 #12 Del Skrevet 5. juni 2022 Mitt inntrykk er annerledes... men det har kanskje noe med hvor mye man involverer seg generelt i prøvesamfunnet. Hvis man er her en del, involverer seg i andre, blir kjent osv. så blir man genuint glade på andres vegne. Det er mest i dagbøkene dette skjer da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 6. juni 2022 #13 Del Skrevet 6. juni 2022 Jeg har ikke samme inntrykk som deg, TS. Jeg er ikke mye her, men synes det er mange som gratulerer andre om de, for eksempel, hjelper med å tolke en positiv test. Ser masse glede på andres vegne her, og masse støtte til de som har det vanskelig i situasjonen sin. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #14 Del Skrevet 6. juni 2022 Har ikke samme inntrykk. Jeg er i prøver2022-tråden og prøver å gratulere alle jeg ser. Tror de fleste har blitt gratulert flere ganger der inne. Problemet, mener jeg, er de som får positiv test og som ikke bruker riktig tråd til tolkning av testene. Eller de som har blitt gravide og som fortsetter å oppdatere prøvertråden. Det mener jeg viser ganske lav sosial intelligens. Skulle tro at de som var prøvere over en lengre periode klarte å sette seg inn i andres situasjon, men graviditeten fjerner all fornuft. Er ikke et like stort problem i år, men i fjor ble det sendt oppdateringer nesten frem til fødsel. Det er litt flaut for dem det gjelder. 🙈 Anonymkode: 0fe71...49d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #15 Del Skrevet 6. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 9.13): Kan spesielt bli lettere irritert på "Næmmen, se to streker! Også på første prøveperiode da gitt <3" Automatisk mye mer glede for de som har prøvd lenger, dessverre, men er innerst inne også glad for resten. Hilsen prøveperiode nummer 16 Anonymkode: ebfc1...3b3 "Jeg bare slappet av og så koooste vi oss med sex og der satt'n😌 Også mannen min som hadde gledet seg til masse sex fremover da, jaja" AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har ikke samme inntrykk. Jeg er i prøver2022-tråden og prøver å gratulere alle jeg ser. Tror de fleste har blitt gratulert flere ganger der inne. Problemet, mener jeg, er de som får positiv test og som ikke bruker riktig tråd til tolkning av testene. Eller de som har blitt gravide og som fortsetter å oppdatere prøvertråden. Det mener jeg viser ganske lav sosial intelligens. Skulle tro at de som var prøvere over en lengre periode klarte å sette seg inn i andres situasjon, men graviditeten fjerner all fornuft. Er ikke et like stort problem i år, men i fjor ble det sendt oppdateringer nesten frem til fødsel. Det er litt flaut for dem det gjelder. 🙈 Anonymkode: 0fe71...49d Ordentlig tonedøvt og pinlig😅 Er det ingen som sier ifra? Anonymkode: 250e5...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker*** Skrevet 6. juni 2022 #16 Del Skrevet 6. juni 2022 Her inne kommenterer jo brukere at man ikke burde forvente gratulasjoner eller ekstra oppmerksomhet selv fra nærmeste omgangskrets. "For å bli gravid er jo ikke noe spesielt. Folk er gravide hele tiden". Samme negativiteten speiles i tråder om alle slags tema da, fra barnløshet til kjøp av valp. Det diskrimineres ikke på KG 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2022 #17 Del Skrevet 6. juni 2022 Jeg synes det er sårt, så gratulerer ev. bare de jeg har fulgt prøvedagboken til. Men jeg gir nesten alltid en like eller hjerte da. Anonymkode: 615de...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 8. juni 2022 #18 Del Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 19.46): Ja, forstår det. Bare litt merkbar forskjell i stemningen på de to stedene. Anonymkode: 9df10...53d Kan det være fordi dette også heter «ufrivillig barnløse» og man har graviddagbøkene til de som ønsker ha det? Når jeg var gravid selv hadde jeg dagbok og fulgte andre. Var mest aktiv der. Ble kjent med flere faktisk, var ganske hyggelig Hadde lVFdsgbok også, og fulgte noen i samme situasjon under prøvedagbøker. Men selvsagt hadde jeg mindre incentiv til å henge i graviddagbøker til ukjente folk når jeg selv strevde år etter år? 🤷♀️ Du får henge i dagbøkene om du har lyst til å følge med på graviditeter. Eller i testetråden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #19 Del Skrevet 10. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 5.6.2022 den 9.13): Kan spesielt bli lettere irritert på "Næmmen, se to streker! Også på første prøveperiode da gitt <3" Automatisk mye mer glede for de som har prøvd lenger, dessverre, men er innerst inne også glad for resten. Hilsen prøveperiode nummer 16 Anonymkode: ebfc1...3b3 Men hvorfor? Du vet ikke hva slags beskjeder eller opplevelser noen som har blitt gravid i første prøveperiode har fått. Anonymkode: 1453a...840 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2022 #20 Del Skrevet 10. juni 2022 Jeg jobbet MYE med meg selv. Jeg prøvde lenge, mens så mange rundt meg i min prøveperiode ble gravide UTEN å ha prøvd (da snakker vi nære familie og nære venner) og selvsagt mange andre bekjente. Ble inni meg sint og lei, men ble aldri sint på dem, eller at det var de som såret meg. Det handler jo om at man blir påminnet om at man selv har problemer. Og det er jo ingens feil at man sliter med å få barn? Akkurat som det ikke er min søsters feil at hun har ADHD, eller min samboers feil at han har dysleksi. De kunne ikke bli sinte når andre var bedre å skrive enn dem, men de ble selvsagt lei seg når andre skrev bra på elimentærskolen mens de ikke fikk det til, men det var aldri noen andres feil. Det er lov å bli lei seg, men man må jobbe med seg selv om man blir bitter i den forstand at man tar det utover andre. Når venner rundt meg gruet seg til å fortelle meg, ikke fordi de visste at vi prøvde men fordi jeg hr vært åpen om at jeg har en tilstand som vil gjøre det vanskelig og det har vært vanskelig fordi jeg sterkt ønsker barn, så har jeg faktisk bare blitt enda mer lei meg. At folk skal være redd for å fortelle meg? Derfor var jeg helt åpen om det tidlig til en venninne av meg som har prøvd lengre enn oss, og sa at jeg ikke ønsket å skjule det fordi jeg selv synes det er sårendes at andre skjuler for meg. Og det satte hun stor pris på, og er en av de som spør meg mest hvordan det går, oppdatering på ultralyd osv. Anonymkode: d58e0...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå