Gjest lurven Skrevet 3. juni 2022 #61 Skrevet 3. juni 2022 Motstand mot pride betyr vel ikke at man er mot homofile og transer for det. Men pride er litt ekstremt og mange som er mot ekstremisme uansett hvilken form det kommer i
Vinterjenta Skrevet 3. juni 2022 #62 Skrevet 3. juni 2022 K.B. skrev (2 minutter siden): Pride er en flott ide, men det har definitivt endret karakter siden den spede begynnelse av bevegelsen. Når du ser alle raringene på tik-tok med blått hår og merkelige definisjoner av hva de identifiserer seg som, så kan man bli litt matt. Jeg tror vi skal være ærlige å innse at mye av det som foregår i LGBTQ+ bevegelsen nå rett og slett handler om trender og ikke hva slags seksualitet folk har.. Hvorfor anser du de som rare? Hva har hårfargen med saken å gjøre? Skriver du det samme om punkere? Det gir inntrykk av at du ikke har satt deg inn i saken, og heller ikke ønsker det. Dermed kan du heller ikke uttale deg om LGBTQ+, og ei heller bryr vi resten oss om hva du babler om. Uttalelsene dine er på linje med ei nabokjerring som kommenterer de yngre naboene sine. 1
Vinterjenta Skrevet 3. juni 2022 #63 Skrevet 3. juni 2022 lurven skrev (1 minutt siden): Motstand mot pride betyr vel ikke at man er mot homofile og transer for det. Men pride er litt ekstremt og mange som er mot ekstremisme uansett hvilken form det kommer i Hva gjør at du ikke liker det da? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #64 Skrevet 3. juni 2022 Vinterjenta skrev (18 minutter siden): Alle har sterke meninger ja. Men sosiale medier samler likevel spesifikke typer mennesker. Du sier det selv; her inne har vi mulighet til å uttrykke det anonymt. Det vil si, det samler folk som ikke tør å uttrykke sine meninger fysisk, så de leter etter et rom på nettet å uttrykke seg. Hvor de kanskje blir verre i møte med likesinnede. Det er mye rart der ute, men de merkeligste meningene treffer man likevel på nett. Kg er en av de stedene. Alle vi som skriver her inne befinner oss også i byen, på gatene, i butikkene. Vi er på arbeidsplasser, på kino, på restauranter og alle andre steder hvor vanlige folk befinner seg. At kommentarer på nett framstår som konspiratoriske og ekstreme handler om hvilket ståsted du selv har. Ikke alle lever i et ekkokammer av overfladisk harmoni. Anonymkode: d97c1...ffb 1 1
nisselue Skrevet 3. juni 2022 #65 Skrevet 3. juni 2022 33 minutter siden, Anonymbruker*** said: Og for de som klager på at homofile gnur seksualiteten inn i fjeset på dere? Skjerp dere, ærlig talt! Den heterofile livsstilen er front and senter 365 dager i året. I filmene vi ser på, bøkene vi leser, måten de fleste av oss lever på, hvordan vi snakker med hverandre. Forteller jeg som heterofil kvinne om en date jeg var forteller jeg en artig historie. Forteller en homofil mann en lignende historie står han fare for at folk tenker det er upassende, og at han "påtvinger" dem sin alternative livsstil. Bare hvis han danser i gata og kler seg i regnbuen mens han forteller historien. Da vil jeg vel mene at det er hakket over nødvendig. 2
nisselue Skrevet 3. juni 2022 #66 Skrevet 3. juni 2022 28 minutter siden, Vinterjenta said: Du kan være sikker på at ingen av disse bakstreverske sutrekoppene tør å rope dette ut på karl johan. Da får de høre det. Derfor må de krype inn på kg og spy det ut her. Det er vel bare svar på tiltale. Om noen spør meg på gata hva jeg syntes om overdreven markering så skal jeg da jammenmeg si nøyaktig hva jeg mener om det også der. 2 1
Gjest lurven Skrevet 3. juni 2022 #67 Skrevet 3. juni 2022 Vinterjenta skrev (4 minutter siden): Hva gjør at du ikke liker det da? Hva gjør homofili og Lgqtb ( husker ikke alle bokstavene) så spesielt at det må feires i en hel måned?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #68 Skrevet 3. juni 2022 (endret) Vinterjenta skrev (7 timer siden): Den samme retorikken blir også brukt av rasister og konspirasjonsteoretikere. Ja tilogmed misogynister. Men ytringsfriheten, slik den er lovbestemt, har sine begrensninger. Les dere opp om opplyst meningsdannelse og Habermas. Slutt med den der "guilt by association"-greia, og forhold deg heller til hva folk faktisk skriver. Ja, ytringsfriheten har lovbestemte begrensinger, men innebærer likevel ikke en plikt til å være enig med hva og hvem som helst. "Drit lei av Pride" - innen grensa "Homofile burde bures inne for alltid eller dømmes til døden" - over grensa. Anonymkode: fc5c3...24a Endret 3. juni 2022 av Elaine Marley 1 1
Vinterjenta Skrevet 3. juni 2022 #69 Skrevet 3. juni 2022 lurven skrev (3 minutter siden): Hva gjør homofili og Lgqtb ( husker ikke alle bokstavene) så spesielt at det må feires i en hel måned? Kanskje lese litt opp om temaet før du sier du ikke liker det?
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #70 Skrevet 3. juni 2022 Vinterjenta skrev (3 minutter siden): Opplyst meningsdannelse er lagt til grunn for ytringer i offentligheten. Det er grunnlaget for ytringsfriheten. Det vil si at om man ytrer seg i offentligheten, skal man ha opparbeidet seg dannelse og foreta ansvarlige uttalelser på bakgrunn av dette. Derfor kan man ikke stå på Karl Johan å rope ut at pride er for raringer. Ei heller rope ut at naboen din er psykopat. Teknisk sett, er også kg en del av offentligheten, ut i fra hvordan det er definert. Men nett er litt vanskeligere p regulere. Derfor er det også lettere for de med ekstreme meninger å uttale seg, Å sånn skal det være! Jeg liker ikke sånne som deg som mener at folk med ekstreme meninger ikke skal få uttrykke seg på nett. Det er en bra ting at man ikke gjør det i offentligheten og skaper kvalm. Man velger selv hva man vil fokusere på på nett. Anonymkode: 42004...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #71 Skrevet 3. juni 2022 Har ikke noe i mot pride, jeg bare synes det er litt snodig at de skal ha egne parader og en hel måned for å fronte for alle hvilken retning sexlivet deres går. Det hadde holdt med en pride-helg, for eksempel. Vi skjønner tegninga. Trenger ikke en måned. Jeg har ingenting i mot homofile. Mitt eget barn er det, mest sannsynlig (sier selv det er usikker ennå). Anonymkode: c34c5...82f 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #72 Skrevet 3. juni 2022 Ts er åpenbart et troll, ute etter å hisse folk litt opp 😌 Bare se hvordan vedkommende liksom tolker alt i verste mening, og overdriver voldsomt. Anonymkode: 83044...0dd
LeneXCII Skrevet 3. juni 2022 #73 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det virker som at det er mye motstand mot pride her inne på KG.. Reflekterer det egentlig hva den hverdagslige mannen/kvinnen tenker om denne måneden? isåfall er det skremmende!. Syntes det er veldig trist at ikke flere kan være åpne for at folk er forskjellige å at det er ingenting galt med å elske den man vil.. Hva er så galt med at vi bruker en måned på å feire de som er lgbtq+. Alt hatet viser bare at vi har en lang vei og gå som samfunn og hvor viktig pride faktisk er selv i 2022. 🏳️🌈 Anonymkode: 5fefe...721 Jeg tror ikke skal se på det at mange er kritiske til den plassen Pride får i dagens samfunn med at de er negative til lesbiske/homofile! En helt annen ting er hvorvidt man synes plassen dette får i det offentlige rom er balansert. Jeg kan forstå at folk reagerer. 1 1
Elaine Marley Skrevet 3. juni 2022 #74 Skrevet 3. juni 2022 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, nedsettende innlegg, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå