Hannah80 Skrevet 3. juni 2022 #41 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Selv om norge er på god vei til å akseptere det, så er det en lang vei igjen å gå. Det at noen har så sterke negative følelser rundt pride viser jo det. Ord som "propaganda".... 😄 30 dager med litt regnbueflagg tåler du. Anonymkode: c1c62...b56 Og det er helt greit. Folk må jo få tenke og føle det de vil:) 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #42 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei kvinneguiden er en plass for folk med sine egne sterke meninger! Som folk flest. Folk inne på kvinneguiden er ikke forskjellig fra andre her i norge. Alle her i landet har egne meninger. Her inne får vi mulighet til å uttrykke det anonymt og trygt. Alle typer folk er her inne ikke bare dem få som er satt i din boks Anonymkode: 42004...c5c Jeg våger den påstanden at de meningene som kommer til uttrykk på kg, og på nett ellers, er mye mer ærlige, og et tydeligere uttrykk for hva folk virkelig mener enn den sensurerte virkeligheten som skapes av media. Det gjelder alle saker hvor folket er instruert og mobbet til å mene det som er "riktig". Anonymkode: d97c1...ffb 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #43 Skrevet 3. juni 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Og det er helt greit. Folk må jo få tenke og føle det de vil:) Ja alle tenker å føler det dem vil uten å lage så mye oppstyr ut av det, trodde det var det som var normal folkeskikk jeg... Anonymkode: 42004...c5c 1
Entern Skrevet 3. juni 2022 #44 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Kvinneguiden er heldigvis ikke et særlig representativt utvalg av befolkningen. Det virker som om det er veldig høy andel uten jobb og utdannelse som bor veldig langt ute på bygda her. Anonymkode: 3ef74...1b5 Jeg våger påstå at flest homohatere finner du i by. Spesielt Oslo. Ikke "langt ute på bygda", med mindre Grønland bydel er "bygd". 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #45 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg våger den påstanden at de meningene som kommer til uttrykk på kg, og på nett ellers, er mye mer ærlige, og et tydeligere uttrykk for hva folk virkelig mener enn den sensurerte virkeligheten som skapes av media. Det gjelder alle saker hvor folket er instruert og mobbet til å mene det som er "riktig". Anonymkode: d97c1...ffb Ja det er bra ting at man har en plattform man kan være helt ærlige og ikke bli sensurert! Takk gud for det. Vi burde vel ha en hel måned vi kan feire å gå i tog for at folk skal uttrykke sine egne meninger. Men det er bare teit. Og det hadde ikke pride folka likt, dem vil at alle skal holde kjeft å være enige med dem i alt og hyle å brøle å strippe på gata og gaslighte og putte ord i kjeften på andre. Fyfaen for noen hyklere. blir kvalm. Oppfør dere! Anonymkode: 42004...c5c 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #46 Skrevet 3. juni 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Applaus. Det som er så ille er at de ikke har selvinnsikt til å se ironien i det. Anonymkode: d97c1...ffb Takker. Apropos ironi: For 1-2 år siden på denne tida av året var jeg innom en Nille-butikk. Der var det mengder av regnbuefarget stæsj til å kle seg i, alt av typen karnevalkostyme, alt av plast, alt "Made in China", og bak disken sto en kvinne iført hijab. Anonymkode: fc5c3...24a 1
Anonymbruker*** Skrevet 3. juni 2022 #47 Skrevet 3. juni 2022 Ja, de som reagerer såpass sterkt på Pride måneden og dets symboler og hardnakket mener det ikke har noe med homofobi å gjøre bør nok sette av litt tid til selvgranskning. Selv er jeg veldig positiv til LHBTQ-bevegelsen, interesserer med for relatert ventrevridd politikk, diskurs o.l, men kunne helt ærlig ikke brydd meg mindre om akkurat Pridemåneden. Det har aldri engasjert meg, og av den grunn merker jeg knapt til den. I år ser jeg jo flere regnbuefargede flagg og benker, men hvorfor i alle dager skulle det plage meg? Dette minner meg om Frognerfruene som klaget på alt bråket det ble av demonstrasjonene utenfor den russiske ambassaden. Komersielle aktører som inkorpurerer pridesymbolikk når det bare er spill for galleriet er provoserende da, det skal jeg si meg enig i. Og for de som klager på at homofile gnur seksualiteten inn i fjeset på dere? Skjerp dere, ærlig talt! Den heterofile livsstilen er front and senter 365 dager i året. I filmene vi ser på, bøkene vi leser, måten de fleste av oss lever på, hvordan vi snakker med hverandre. Forteller jeg som heterofil kvinne om en date jeg var forteller jeg en artig historie. Forteller en homofil mann en lignende historie står han fare for at folk tenker det er upassende, og at han "påtvinger" dem sin alternative livsstil. 1
Vinterjenta Skrevet 3. juni 2022 #48 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Nei kvinneguiden er en plass for folk med sine egne sterke meninger! Som folk flest. Folk inne på kvinneguiden er ikke forskjellig fra andre her i norge. Alle her i landet har egne meninger. Her inne får vi mulighet til å uttrykke det anonymt og trygt. Alle typer folk er her inne ikke bare dem få som er satt i din boks Anonymkode: 42004...c5c Alle har sterke meninger ja. Men sosiale medier samler likevel spesifikke typer mennesker. Du sier det selv; her inne har vi mulighet til å uttrykke det anonymt. Det vil si, det samler folk som ikke tør å uttrykke sine meninger fysisk, så de leter etter et rom på nettet å uttrykke seg. Hvor de kanskje blir verre i møte med likesinnede. Det er mye rart der ute, men de merkeligste meningene treffer man likevel på nett. Kg er en av de stedene. 1
Vinterjenta Skrevet 3. juni 2022 #49 Skrevet 3. juni 2022 Du kan være sikker på at ingen av disse bakstreverske sutrekoppene tør å rope dette ut på karl johan. Da får de høre det. Derfor må de krype inn på kg og spy det ut her. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #50 Skrevet 3. juni 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er sånne her åpenbare homofobiske kommentarer jeg snakker om 😔 Kan dere ikke bare forstå at sånne som dere er en del av problemet pride prøver å endre!! 🏳️🌈 🇺🇦 Anonymkode: 5fefe...721 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg klarer å lese imellom linjene, Jeg har også sett hvordan du og "gjengen din" har ytret deg i andre tråder med samme emnet. Aksepter at homofile har en lang vei å gå før det blir total aksept i samfunnet vårt, og pride er med på å bane vei. Barna har begynt å skjønne det, kanskje det er på tide at dere voksne også våkner opp?. Det er ikke 1960 lenger, vi lever i 2022. 🏳️🌈 Stand with Pride 🇺🇦 Stand with Ukraine Anonymkode: 5fefe...721 Du vet at du er en av de som faktisk ødelegger for homofile og pride-bevegelsen og sørger for at folk blir dritt lei? Akkurat som enkelte ekstreme veganere ødelegger for resten ved å rope "Kjøtt er mord, dyrene er våre venner". Enkelte blir jo helt i tåka og helt frelst når det kommer til politiske aksjoner. Spesielt da ting som har med undertrykkelse å gjøre. Jo mer du og likesinnede prakker dette på andre ved å bruke ekstreme virkemidler som å kalle andre som ikke er helt fra seg av begeistring over pride måneden for homofober jo mer dritt lei og fjollete synes "mannen i gata" det er, selv om man overhodet ikke har noe i mot homofile. Det samme kan vel gjelde for BLM også, GUD så de ødela for sin egen sak. Om det ville vært basert på fakta og kunnskap så ville man kommet mye lenger enn å vifte med regnbueflagg i en måned og skrike det ut til folk som ikke har noe interesse av å høre på. Det vil ikke derimot si at man har noe i mot homofile, personlig kjenner jeg flere skeive folk som tar avstand fra hele den PK Pride-bevegelsen fordi de ikke vil forbindes med det slik det har blitt. Vær homofil, kle deg i hva som helst, definer deg selv som hen eller hest for alt jeg bryr meg, men slutt å prakk det på andre med ekstreme virkemidler. Det hjelper ikke saken deres. Anonymkode: 3e202...754 4 2 1
Gjest Villfisker Skrevet 3. juni 2022 #51 Skrevet 3. juni 2022 Det er en respons på retningen det har tatt de siste årene. Homofile selv er lei. Ikke så rart det, når perverse gamle menn klakker rundt i lakk og lær, som enhver idiot kan se et minst to nummer for små. plutselig handler det ikke om homofile mennesker lenger, men om å være mest mulig vulgær og motbydelig i det offentlige rom. Som om ikke det var nok, presser nå den såkalte Fri- foreningen en intro for barn og unge, til dette perversitetssirkuset. Ikke så rart det blir motstand da. I noen land er det enda verre. Tror det var Tyskland. Der spradet bleike menn 50-60 års alder rundt, med det ekle utstyret sitt hengende fritt i glaningen for alle som var så uheldige å være forbipasserende. 🤮
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #52 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du vet at du er en av de som faktisk ødelegger for homofile og pride-bevegelsen og sørger for at folk blir dritt lei? Akkurat som enkelte ekstreme veganere ødelegger for resten ved å rope "Kjøtt er mord, dyrene er våre venner". Enkelte blir jo helt i tåka og helt frelst når det kommer til politiske aksjoner. Spesielt da ting som har med undertrykkelse å gjøre. Jo mer du og likesinnede prakker dette på andre ved å bruke ekstreme virkemidler som å kalle andre som ikke er helt fra seg av begeistring over pride måneden for homofober jo mer dritt lei og fjollete synes "mannen i gata" det er, selv om man overhodet ikke har noe i mot homofile. Det samme kan vel gjelde for BLM også, GUD så de ødela for sin egen sak. Om det ville vært basert på fakta og kunnskap så ville man kommet mye lenger enn å vifte med regnbueflagg i en måned og skrike det ut til folk som ikke har noe interesse av å høre på. Det vil ikke derimot si at man har noe i mot homofile, personlig kjenner jeg flere skeive folk som tar avstand fra hele den PK Pride-bevegelsen fordi de ikke vil forbindes med det slik det har blitt. Vær homofil, kle deg i hva som helst, definer deg selv som hen eller hest for alt jeg bryr meg, men slutt å prakk det på andre med ekstreme virkemidler. Det hjelper ikke saken deres. Anonymkode: 3e202...754 Så sant, er så trist at homofile får en vanskligere hverdag fordi ekstreme mennesker bruker deres legning som gissel for å promotere helt absurde påstander og fantasier. Anonymkode: 77fc7...8db 3
Vinterjenta Skrevet 3. juni 2022 #53 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja det er bra ting at man har en plattform man kan være helt ærlige og ikke bli sensurert! Takk gud for det. Vi burde vel ha en hel måned vi kan feire å gå i tog for at folk skal uttrykke sine egne meninger. Men det er bare teit. Og det hadde ikke pride folka likt, dem vil at alle skal holde kjeft å være enige med dem i alt og hyle å brøle å strippe på gata og gaslighte og putte ord i kjeften på andre. Fyfaen for noen hyklere. blir kvalm. Oppfør dere! Anonymkode: 42004...c5c Den samme retorikken blir også brukt av rasister og konspirasjonsteoretikere. Ja tilogmed misogynister. Men ytringsfriheten, slik den er lovbestemt, har sine begrensninger. Les dere opp om opplyst meningsdannelse og Habermas.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #54 Skrevet 3. juni 2022 Vinterjenta skrev (1 minutt siden): Alle har sterke meninger ja. Men sosiale medier samler likevel spesifikke typer mennesker. Du sier det selv; her inne har vi mulighet til å uttrykke det anonymt. Det vil si, det samler folk som ikke tør å uttrykke sine meninger fysisk, så de leter etter et rom på nettet å uttrykke seg. Hvor de kanskje blir verre i møte med likesinnede. Det er mye rart der ute, men de merkeligste meningene treffer man likevel på nett. Kg er en av de stedene. Folka som ikke tør å uttrykke hva dem mener er ikke SPESIFIKE folk! Det er alle hele norge. Ingen kan uttryke sine ekstreme meninger fysisk uten å ødelegge for seg selv det gjelder alle. Vi kan bare uttrykke det til våre nærmeste. Det er ikke alle som vet om kvinneguiden eller vil bruke tid på det. Folk her inne er ikke soesifike folk fordi dem velger å uttrykke meninger på et forum. Anonymkode: 42004...c5c 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #55 Skrevet 3. juni 2022 Vinterjenta skrev (1 minutt siden): Den samme retorikken blir også brukt av rasister og konspirasjonsteoretikere. Ja tilogmed misogynister. Men ytringsfriheten, slik den er lovbestemt, har sine begrensninger. Les dere opp om opplyst meningsdannelse og Habermas. Hæ?!🤦 Anonymkode: 42004...c5c 2
Vinterjenta Skrevet 3. juni 2022 #56 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folka som ikke tør å uttrykke hva dem mener er ikke SPESIFIKE folk! Det er alle hele norge. Ingen kan uttryke sine ekstreme meninger fysisk uten å ødelegge for seg selv det gjelder alle. Vi kan bare uttrykke det til våre nærmeste. Det er ikke alle som vet om kvinneguiden eller vil bruke tid på det. Folk her inne er ikke soesifike folk fordi dem velger å uttrykke meninger på et forum. Anonymkode: 42004...c5c Så du er enig i at å være imot pride er en form for ekstrem mening? At det dermed skiller seg fra normen? 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #57 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg opplever KG som å ha et mer representativt utvalg av befolkningen og mer variert mtp. sosioøkonomisk status enn de fleste andre diskusjonsfora; her kommer mange slags meninger til uttrykk og det er slik det skal være. Å diskutere meninger er en del av demokratiet, men forsøk på å delegitimere andres meninger pga. deres yrkesstatus, utdanning eller bosted er ikke akkurat inkluderende eller tolerant. Anonymkode: fc5c3...24a Hvem tror du har tid til å sitte midt på dagen og skrive dritt på kvinneguiden når alle andre er på jobb da? Anonymkode: 3ef74...1b5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #58 Skrevet 3. juni 2022 Vinterjenta skrev (Akkurat nå): Så du er enig i at å være imot pride er en form for ekstrem mening? At det dermed skiller seg fra normen? Det å følge pride er ikke en norm. Fatter ikke hva du prater om her. Alle har meninger andre syns er ekstreme... 🤦 Anonymkode: 42004...c5c 2
nisselue Skrevet 3. juni 2022 #59 Skrevet 3. juni 2022 2 hours ago, punkyB said: Det er vel veldig stor forskjell på å være mot Pride og være mot homofile Jeg er ikke speisielt mot det - men er vel litt skeptisk til at mange firma feks. henger seg på bølgen for å få goodwill for seg selv. Er de for homofili så bør de heller jobbe for det internt i organisasjonen. Litt usikker på hvor mye det hjelper - burde ikke være nødvendig å ha det - jeg trodde vi hadde kommet litt lenger i dag. Hvis man skal jobbe for å få mer aksept for homofili så kan det kanskje være bedre måter å gjøre det på. Jeg er litt redd for at det kan skape mer skepsis/motstand siden det er mye "fest og fjas" forbundet med det. Vi har kommet lengre i dag. Det er derfor man får kommentarer om at man er imot noe man ikke er imot da de sliter med å forsone sitt behov for markering med andres behov for å slippe markeringen. Så drar de likhetstegn mellom markering og sak som om det er en logisk sammenheng der. "Så du liker ikke markeringen? Da hater du saken." Javelnei. Man kan jo spørre de som ser slik på det om de hater alt de ikke markerer. La oss alle håpe det ikke er tilfellet og at dette bare er nok et tilfelle av å ville ha spesialbehandling. 2
K.B. Skrevet 3. juni 2022 #60 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det virker som at det er mye motstand mot pride her inne på KG.. Reflekterer det egentlig hva den hverdagslige mannen/kvinnen tenker om denne måneden? isåfall er det skremmende!. Syntes det er veldig trist at ikke flere kan være åpne for at folk er forskjellige å at det er ingenting galt med å elske den man vil.. Hva er så galt med at vi bruker en måned på å feire de som er lgbtq+. Alt hatet viser bare at vi har en lang vei og gå som samfunn og hvor viktig pride faktisk er selv i 2022. 🏳️🌈 Anonymkode: 5fefe...721 Pride er en flott ide, men det har definitivt endret karakter siden den spede begynnelse av bevegelsen. Når du ser alle raringene på tik-tok med blått hår og merkelige definisjoner av hva de identifiserer seg som, så kan man bli litt matt. Jeg tror vi skal være ærlige å innse at mye av det som foregår i LGBTQ+ bevegelsen nå rett og slett handler om trender og ikke hva slags seksualitet folk har.. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå