AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #1 Skrevet 3. juni 2022 Det virker som at det er mye motstand mot pride her inne på KG.. Reflekterer det egentlig hva den hverdagslige mannen/kvinnen tenker om denne måneden? isåfall er det skremmende!. Syntes det er veldig trist at ikke flere kan være åpne for at folk er forskjellige å at det er ingenting galt med å elske den man vil.. Hva er så galt med at vi bruker en måned på å feire de som er lgbtq+. Alt hatet viser bare at vi har en lang vei og gå som samfunn og hvor viktig pride faktisk er selv i 2022. 🏳️🌈 Anonymkode: 5fefe...721 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #2 Skrevet 3. juni 2022 Jeg synes det er befriende at mange har ulike meninger. Det som er skremmende er at ingen kan diskutere Pride offentlig i media uten å bli mobbet dersom de er kritiske. Jeg respekterer fullt og helt homofili, men jeg er skeptisk til all denne oppmerksomheten som ligner på propaganda. Det er, her som overalt ellers, alt for mange empatiposører som ønsker å flagge sin politisk korrekte holdning, midt i ansiktet på de som synes det blir for mye. Pride burde vært en markering av frihet heller, generell frihet. Det har vi alt for lite av i Norge. Mange er lei av den selvpålagte tvangstrøya som tvinger oss til å redde verden på alt fra moral til miljø. Gi folk fred fra overambisiøse politikere som ønsker å tvinge folk til å promotere dem selv. Anonymkode: d97c1...ffb 15 3 4
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #3 Skrevet 3. juni 2022 Slutt å manipuler å få det til å se ut som om vi ikke aksepterer homofile!... Det er ikke det det dreier seg om! Det blir bare mye. Det fins mye annet viktige ting i verden vi kunne ha feiret også.... Men neida pride skal feires en hel måned i året å være skikkelig victims og krigere å få syte om hvor mye vi alle hater homofile. Too much... Anonymkode: 42004...c5c 16 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #4 Skrevet 3. juni 2022 Skal oss heteroe få en hel måned med feiring også? Selvfølgelig ikke, ville omtrent blitt steinet om en foreslo det. Tror de fleste skjønner problemet, og at folk som er annerledes skal ha særbehandling er etter min menig ikke riktig. Anonymkode: 0fa5d...0fe 9 1
mingus Skrevet 3. juni 2022 #5 Skrevet 3. juni 2022 Slutt å mas. De fleste av oss klarer å akseptere og respektere andre mennesker uten å fjase og vifte med regnbueflagg! 20 2
punkyB Skrevet 3. juni 2022 #6 Skrevet 3. juni 2022 Det er vel veldig stor forskjell på å være mot Pride og være mot homofile Jeg er ikke speisielt mot det - men er vel litt skeptisk til at mange firma feks. henger seg på bølgen for å få goodwill for seg selv. Er de for homofili så bør de heller jobbe for det internt i organisasjonen. Litt usikker på hvor mye det hjelper - burde ikke være nødvendig å ha det - jeg trodde vi hadde kommet litt lenger i dag. Hvis man skal jobbe for å få mer aksept for homofili så kan det kanskje være bedre måter å gjøre det på. Jeg er litt redd for at det kan skape mer skepsis/motstand siden det er mye "fest og fjas" forbundet med det. 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Skrevet 3. juni 2022 Det er sånne her åpenbare homofobiske kommentarer jeg snakker om 😔 Kan dere ikke bare forstå at sånne som dere er en del av problemet pride prøver å endre!! 🏳️🌈 🇺🇦 Anonymkode: 5fefe...721 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Skrevet 3. juni 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Syntes det er veldig trist at ikke flere kan være åpne for at folk er forskjellige Anonymkode: 5fefe...721 Kan vi "hverdagslige menn og kvinner" få være forskjellige vi også, og ikke bli fortalt hva vi skal mene, tenke og føle? Anonymkode: fc5c3...24a 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #9 Skrevet 3. juni 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det virker som at det er mye motstand mot pride her inne på KG.. Reflekterer det egentlig hva den hverdagslige mannen/kvinnen tenker om denne måneden? isåfall er det skremmende!. Syntes det er veldig trist at ikke flere kan være åpne for at folk er forskjellige å at det er ingenting galt med å elske den man vil.. Hva er så galt med at vi bruker en måned på å feire de som er lgbtq+. Alt hatet viser bare at vi har en lang vei og gå som samfunn og hvor viktig pride faktisk er selv i 2022. 🏳️🌈 Anonymkode: 5fefe...721 Du må skille på å få elske den de vil og pride. Det er konseptet pride mange synes begynner å bli drøyt og ligne på propaganda, det er ikke at mennesker elsker noen av de samme kjønn. Anonymkode: 4baef...c1d 10 2
umAxa Skrevet 3. juni 2022 #10 Skrevet 3. juni 2022 44 minutter siden, AnonymBruker said: Alt hatet Dette er egentlig kjernen av saken. Min eneste kritikk er det er sosialt og kulturelt vernet fra all kritikk. Nevn en gruppe som er er mer beskyttet nå til dags uten å bli stemplet som "alt hatet" enn lgtbq+ 🤷♂️ 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #11 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skal oss heteroe få en hel måned med feiring også? Selvfølgelig ikke, ville omtrent blitt steinet om en foreslo det. Tror de fleste skjønner problemet, og at folk som er annerledes skal ha særbehandling er etter min menig ikke riktig. Anonymkode: 0fa5d...0fe Selvom vi har kommet langt i Norge, så går vel denne «særbehandlingen» du snakker om ut på i store deler av verden av hat, vold, utstøtelse fra familie, dødstraff og mye mer, bare på grunnlag av at man elsker det skjønn. Noe vi også i større deler av Norges historie opp inntil nylig har hatt...ikke at det henger igjen slike holdninger i Norge i dag også. Skjønner at pride som det er i dag kanskje er litt i overkant, men dette argumentet om at heteroe også burde få sin egen måned som en konsekvens av pride, det skjønner jeg virkelig ikke. Og det tror jeg du egentlig forstår veldig godt selv også... Anonymkode: 2943a...4d3 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #12 Skrevet 3. juni 2022 Synes bare det flagget er så stygt, helt jævlig å se overalt. Irriterende jævla farger og striper. Ellers bryr jeg ikke om pride, det påvirker meg jo ikke på noen måte i det hele tatt. Anonymkode: 3720e...6cd 5
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #13 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det virker som at det er mye motstand mot pride her inne på KG.. Reflekterer det egentlig hva den hverdagslige mannen/kvinnen tenker om denne måneden? isåfall er det skremmende!. Syntes det er veldig trist at ikke flere kan være åpne for at folk er forskjellige å at det er ingenting galt med å elske den man vil.. Hva er så galt med at vi bruker en måned på å feire de som er lgbtq+. Alt hatet viser bare at vi har en lang vei og gå som samfunn og hvor viktig pride faktisk er selv i 2022. 🏳️🌈 Anonymkode: 5fefe...721 Jeg har ingenting i mot homofile/lesbiske. Har mange venner og kolleger som er det. Det jeg ikke liker, er de som skal "reklamere" for at de er det hele tiden, som naboen som har flagg hengende ute hele året... Tror ikke jeg kjenner mange som har noe i mot homofili, men denne "vi skal vise oss frem hele tiden"-greien blir for mye. Kjenner homofile som også synes det blir gjort veldig mye utav det. Anonymkode: a91d4...864 10
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #14 Skrevet 3. juni 2022 Det er som om utlendinger skal kalle alke hvite rasister🤐 Anonymkode: 42004...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #15 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er som om utlendinger skal kalle alke hvite rasister🤐 Anonymkode: 42004...c5c eller som at det at ikke alle er rasister forsvarer at noen er det mener du?? Anonymkode: db525...cac
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #16 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Slutt å manipuler å få det til å se ut som om vi ikke aksepterer homofile!... Det er ikke det det dreier seg om! Det blir bare mye. Det fins mye annet viktige ting i verden vi kunne ha feiret også.... Men neida pride skal feires en hel måned i året å være skikkelig victims og krigere å få syte om hvor mye vi alle hater homofile. Too much... Anonymkode: 42004...c5c Tenk at det et for mye at folk bare vil være seg selv og se ut som de vil uten å bli latterliggjort, mistenkeliggjort, slått, sparket og drept. Anonymkode: 99f92...133 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #17 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenk at det et for mye at folk bare vil være seg selv og se ut som de vil uten å bli latterliggjort, mistenkeliggjort, slått, sparket og drept. Anonymkode: 99f92...133 🤦 Anonymkode: 42004...c5c 8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #18 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenk at det et for mye at folk bare vil være seg selv og se ut som de vil uten å bli latterliggjort, mistenkeliggjort, slått, sparket og drept. Anonymkode: 99f92...133 Tenk at vi bor i Norge hvor dette ikke skjer. Handler det igjen om å veive så høyt med fanen at den norske overlegne moralen skal få oppmerksomhet i utlandet? Hva med å flytte til de steder i verden hvor problemene er, framfor å sitte her hjemme, og løse problemer i andre verdensdeler. Ta med deg miljøaktivistene, de sliter med samme problemstilling. Ikke alle ønsker å endre lovverket slik at Norge skal bli en attraktiv havn for all verdens homofile. Det er forskjell på å akseptere og respektere, og det å dyrke og markedsføre en holdning. Anonymkode: d97c1...ffb 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #19 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenk at vi bor i Norge hvor dette ikke skjer. Handler det igjen om å veive så høyt med fanen at den norske overlegne moralen skal få oppmerksomhet i utlandet? Hva med å flytte til de steder i verden hvor problemene er, framfor å sitte her hjemme, og løse problemer i andre verdensdeler. Ta med deg miljøaktivistene, de sliter med samme problemstilling. Ikke alle ønsker å endre lovverket slik at Norge skal bli en attraktiv havn for all verdens homofile. Det er forskjell på å akseptere og respektere, og det å dyrke og markedsføre en holdning. Anonymkode: d97c1...ffb Med sånne holdninger som ytres her inne er det ikke lenge før det blir sånn igjen her i Norge også, hvem hadde trodd at KG var så far-right. Anonymkode: 5fefe...721 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #20 Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er befriende at mange har ulike meninger. Det som er skremmende er at ingen kan diskutere Pride offentlig i media uten å bli mobbet dersom de er kritiske. Jeg respekterer fullt og helt homofili, men jeg er skeptisk til all denne oppmerksomheten som ligner på propaganda. Det er, her som overalt ellers, alt for mange empatiposører som ønsker å flagge sin politisk korrekte holdning, midt i ansiktet på de som synes det blir for mye. Pride burde vært en markering av frihet heller, generell frihet. Det har vi alt for lite av i Norge. Mange er lei av den selvpålagte tvangstrøya som tvinger oss til å redde verden på alt fra moral til miljø. Gi folk fred fra overambisiøse politikere som ønsker å tvinge folk til å promotere dem selv. Anonymkode: d97c1...ffb Dette. Anonymkode: b4b5d...b52 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå