AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #1 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg skriver godt og kan hive sammen et "fifty-shades-univers" nærmest uten å tenke, så det er fristende å prøve å skaffe meg litt passiv inntekt ved å publisere e-bøker, og kanskje også lydbøker. Er det noen som har prøvd dette og klart å tjene penger på det? Anonymkode: d55dc...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #2 Del Skrevet 2. juni 2022 Det er jeg også veldig interessert i. 👌 Anonymkode: f1c52...936 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2022 #3 Del Skrevet 2. juni 2022 Jeg jobber med bøker på profesjonell nivå og alt jeg kan si er.... gjør det fordi du synes det er gøy. Ikke for å tjene på det. Å tjene penger på bøker er et syltynt nåløye man må jobbe beinhardt for å komme igjennom. Jeg har selv publisert 10+ bøker i 6-7 forskjellige land, trykt i flere opplag, utgitt av de største forlagene både som trykt, e-bok og lydbok og det er ikke mye penger å hente på det i forhold til energien man legger inn. Det er verdt det fordi det er gøy. Men Ikke for pengenes del. Det er ihvertfall ikke godt nok å skrive en bok og publisere den og tro at salget da skal gå av seg selv. Nei man må jobbe beinhardt med promoteringen. Har også opplevd at bøker jeg har utviklet der forlagene selv lovet gull og grønne skoger og investert midler inn i utviklingen selv, ikke selger. Jeg har tapt penger på skrive bøker. Selv om det allerede foreligger et etablert konsept. Noen ganger har man flaks mens andre ganger er det umulig å forutse hvordan boken vil slå ann. Vil anta at de aller fleste indie-forfattere ikke tjener mer enn et par tusen per bok. Folk i dag er ikke interessert i å betale for bøker. De vil betale minst mulig. Det har også blitt en trend i at med en gang en bok er et år gammel så skal den ut av markedet for å gi plass til nye. Da har man kun et lite år på å bevise at boka er bra, promotere den og få fart på den. Ellers havner den på bok-kirkegården rimelig kjapt. Ikke meningen å være så kjip og negativ her. Men det er hardt i bokbransjen. Det betyr ikke at det ikke er verdt å prøve! Hvem vet. Og man vil ihvertfall ikke vite før man har prøvd. Anonymkode: b4469...123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå