Gå til innhold

Minimum og jeg - Tvinnys dagbok!


Tvinny

Anbefalte innlegg

Bestemte meg i dag for å skrive dagbok, jeg er jo litt sent ute da men skal fortelle hva som har skjedd til nå. Håper dere holder ut dette første lange innlegget!

18.8.2002

To blå - kan ikke tro det....

Jeg min mann har prøvd å få barn en stund og jeg tok nå en graviditetstest da jeg hadde gått 9 dager etter at mensen skulle ha kommet. Endelig var det positivt resultat, vi tok en til test litt senere og den viste det samme! Er så utrolig glad :) Jeg er gravid, en rar tanke...

Har merkelig nok ikke så mange symtomer, men dem kommer vel.... kanskje ikke akkurat noe å hige etter!?

19.8.2002

Jeg fikk dessverre ikke legetime før 27/8, så jeg får smøre meg med tålmodighet!

28.8.2002

Vært hos legen!

Legen har konstantert det, jeg er gravid!! Tok blodprøver og fikk svangerskapskortet for gravide! Ny time ble bestillt 10. september for å ta andre undersøkelser! Jeg er kjempeglad, håper alt går bra fremover. Jeg fortalte det til 2 kollegaer på jobben i dag :) Bestevenninden min fikk vite det på mandag!

1.9.2002

Familien min vet det!

Fikk endelig sagt det i går, det var en utrolig lettelse! Selv om mamma synes vel jeg kanskje sa det litt vel tidlig mens pappa helst ikke vil ha barnebarn.... Har en følelse av at forholdet ikke akkurat kommer til å bli lettere når man får barn... Allerede nå har det kommet situasjoner hvor vi er vært så uenige at det har blitt krangling ut av det.... Men ingen har vel sagt at ting skal være enkelt i et ekteskap... Man ser jo bar hvordan mamma og pappa har endt opp, men gikk jo faktisk 30 år da, bare det er kanskje beundringsverdig :roll:

23.9.2002

Ny legetime!

Var hos legen tirsdag 17 september for andre gang! Legen min sjekket livmoren, den vendte innover, ikke noe farlig bare vanskeligere å kjenne størrelsen sa legen min! Hun undersøkte blodtrykket og brystene. Alt så bra ut, Mannen min var med og synes nok det var litt kjedelig :) Bestillte ny time hos legen min 15 oktober og første time hos jordmor 8 oktober! Er nå inne i 12 uke, det begynner å bli sikkert... :) Gjorde om jordmortimen til 11/10 etter dette pga. da fikk jeg kommunal jordmor; betydning - gratis!

10.10.2002

Trist.....

Jeg har en veldig god kollega på jobben som jeg kan karrakteriseres mer som en venninde! Hun var 5-6 uker på vei og jeg var 12-13 uker på vei. I dag ringte hun meg å sa hun hadde abbortert, det var utrolig trist. Jeg hadde gledet meg så utrolig på hennes veine, hun har hatt problemer med å bli gravid pga. uregelmessige menstrasjoner etc. så alt var bare så tragisk.... Føler meg forferdelig, særlig med tanke på at hun kommer til å gå rundt her å se min mage blir stor, noe hennes egentlig skulle ha vært omtrent samtidig.... Vi skulle jo besøke hverandre i barelstiden og finne på masse gøy sammen småttingene våre, men nå blir det ikke noe av.... UFF, UFF, UFF. Jeg er så utrolig lei meg :((

11.10.2002

Jordmor 1. gang

Var hos jordmor i dag og hørte hjertet til det lille knøttet slå for første gang, det var helt utrolig fantastisk. Alt er liksom litt mer virkelig nå synes jeg :) Gleder meg veldig til tiden som kommer, den blir spennende.... Veldig lettet fordi det bare hørtes ut som det var en der inne, er liksom litt disponert for tvillinger :)

17.10.2002

Startet dagboken min her på KG, er i dag 14 uker og 4 dager på vei :)

Mange hilsner Tvinny :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Tvinny, og velkommen som dagbokskriver. I aprilklubben du også ser jeg, det er en klubb med klasse vet du.

Fortell litt mer om deg selv, da. Hvor gammel er du? Du skriver "min mann", er du gift? Når giftet dere dere?

Lykke til fremover,

hilsen Klips og småtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka mi, det var koselig :) Idag er jeg gått fulle 15 uker, jipppiiiiiiii :D :P:) 8) :wink::ler::sjarmor:

Hilsen Tvinny!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Tvinny! :D

Gratulerer så masse med graviditeten og velkommen hit som dagbokskriver. Blir spennende å følge med deg fremover :) Selv er jeg 25 fullgåtte uker om ca 45 minutter :ler: og venter mitt første barn. Fyller 25 år den første november og er for tiden 100% sykmeldt pga delvis kvalme, influense og begynnende bekkenløsning! Håper du slipper unna for mange plager, og får kost deg masse med magefrøet!

Lykke til videre! I'll be watching u :wink:

Kos og klem fra Sessa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsene i dagboka mi :D Kanskje jeg skal presentere meg litt bedre. Jeg er 27 år, gift med en utrolig flott mann som er 31 og vi har en stor hårete sheferhund som heter Vanja :) Vi kjøpte et koselig, gammelt og lite hus i Fredrikstad etter 2 år i leilighet i Oslo, det har vi aldri angret på!!! Jeg jobber i Oslo og pendler hver dag, synes det går helt greit :) Direktetoget som jeg tar bruker 1 time til Oslo! Pleier alltid å sove på toget så jeg er alltid utvilt når jeg kommer på jobben og når jeg kommer hjem på ettermiddagen :) Mannen min jobber i Fredrikstad, noe som er veldig bra med tanke på fremtiden (henting/bringing av barn etc.) :D

Ha en flott dag :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag fikk jeg endelig brevet fra sykehuset, der sto det at jeg var innkalt til UL 14/11 og det er ikke lenge til :D Har ny jordmortime 2 dager før så da er det bare og starte nedtellingen.... Gleder/gruer meg til ultralyden, man vet jo aldri hva de kan finne....

Noe helt annet, jeg har tatt å målt meg hver måned siden jeg ble gravid for å se hvor mye jeg går opp i cm på forskjellige steder og her er oversikten:

Overarm: Totalt minus 3 cm

Bryst: Totalt pluss 3 cm

Midje: Totalt pluss 3 cm

Hofte: Totalt pluss 4 cm

Ende: Ingen endring!

Lår: Totalt minus 1 cm

Hals: Totalt minus 3 cm

Vekt: Totalt opp 5 kg

Synes ikke det er så værst med tanke på at jeg nå er i uke 16 :)

Mange hilsen Tvinny :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Synes egentlig tiden går litt raskere nå :) Fikk skjema fra mor og barn undersøkelsen og tenkte at hvis andre kan dra nytte av mine erfaringer så er det jo bra! Jeg tenker nok jeg sender skjemaet på mandag :D

Her om dagen kjente jeg noe rart nede i magen, den beste beskrivelsen er at det føltes ut som leamus (rykninger inn under huden) :hoho::hoho: Lurer på om det kunne ha vært..... hmmm... To ganger skjedde det og på forskjellige tidpunkt.... :P

Mange hilsner Tvinny :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Tvinny!

Takker så mye for hyggelig hilsen i dagboken min :) Ja, det er sant som du sier. Tiden flyyyr avgårde! SNart sitter vi jo der med nurkene våre i armene og gir pupp og koser oss :ler: Det du kjente var nok høyst sannsynlig bebbisen som sparket! Selv kjente jeg det på noelunde samme måte skjønner du, pluss at det kjentes ut som at noe "romsterte" i magen! :) Spennende ikke sant? Her sparker den lille masse hver dag nå, og det er skikkelig deilig å kjenne liv!

Ønsker deg masse lykke til videre med svangerskapet! Snart er du halvveis :D

Kos og klem fra Sessa 26+5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsenen i dagboka mi. :D

Gratulerer så mye med din lille spire!

Har du tenkt å prøve å finne ut om det blir gutt eller jente når du kommer til UL? Jeg var skikkelig nysgjerrig da jeg skulle ha min 1.

Ønsker deg lykke til videre i svangerskapet, og kommer til å følge med hvordan det går med deg. :D

Hilsen Jen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tvinny og minimum!!

Går det bra med dere??

Er så spennende når noen skal på ul, ser du skal neste uke. Jeg skal på kontroll samme dag.

Håper vi får høre hvordan det går?? :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ser at det er en stund siden jeg har skrevet, Tvinny er :oops: *skamfull*!

Jeg vil først og fremst takke så mye for alle hilsene mine i dagboka mi, det er veldig koselig :)

Har selvfølgelig endel oppdateringer å komme med da :) Var hos jordmor på tirsdag, hun fikk talt hjertelyden denne gangen, den lå på 152/154, noe som var bra. Blodtrykk og blodprosent var bra, 1 kg. opp i vekt! Da jeg kom på jobben fortalte en kollega at hvis hjertet lå over 150 på hver kontroll så var sannsynligheten for en jente størst, hun selv hadde ligget under 150 på hver kontroll og fikk en gutt :) Så kanskje jeg har en jente der inne???

Skulle altså til ultralyd idag og hadde egentlig bestemt meg for at vi skulle ha god tid! Mannen min skulle komme fra jobben og hente meg også skulle vi dra til sykehuset sammen! Men det går jo aldri som man planlegger :evil:

Det var selvfølgelig nesten tomt for parkeringsplasser, så vi måtte gå et stykke til hovedinngangen! Vi var fremme 1 min. før vi egentlig skulle være der og da kom jeg på at jeg hadde glemt svangerskapskortet mitt i bilen *sukk* Mannen min måtte gå tilbake til bilen, noe jeg visste kom til å ta tid, i og med at han hadde fått infeksjon i kneet sitt! Så for en gang skyld så var det jo ikke ventetid heller.... Vel, jeg fikk vel klare meg uten mannen min en stund.... Ville så gjerne at han skulle være der når de første bildene kom opp på skjermen, men det kunne jeg jo bare glemme nå....

Jeg fikk geleen på magen og jordmoren begynnte å "skanne" magen! Det var en ganske utrolig opplevelse, alt så ut til å være i orden, jordmoren jeg fikk sa ikke så mye, så jeg spurte så mye jeg kunne! Det morsomste synes jeg var å se at babyen sparket og var i veldig aktivitet :D Endelig kom mannen min inn, å han fikk se han og! Han var stille der han satt og så ganske tankefull ut, lurer på hvilke tanker som fløy gjennom hodet hans... Jeg fikk jo sett alt en gang til jeg da, pga. at mannen min kom inn senere, så sånn sett så var det jo greit :)

Det var et sjenert lite vesen der inne som snudde seg når jordmoren kom med et appart som lettere skulle se ansiktet. Det var også helt umulig å se hvilket kjønn det var pga. aktiviteten!

Sitter nå med tre bilder og prøver å studere dem, ikke lett å tyde hele babyen akkurat... Men på to av bildene ser man ansiktet og nesen tydelig, veldig artig :lol: Jeg fikk termin 5 dager senere enn mensterminen, men det var jo ikke så ille det da :) Så nå er det bare å sette seg ned og fortsette å vente....

Mange hilsen Tvinny :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har vært forferdelig dårlig til å skrive her inne! Men jeg kan jo skylde på at det har vært vanvittig mye å gjøre før jul både hjemme og på jobb! Men alt går i hvertfall bra, babyen vår sparker hver dag nå, det er kjempekos. Kameraten til mannen min mente han så det på øyne mine at det ble en gutt, så får vi jo se :)

Det er morsomt når man er gravid så dukker det plutselig opp en etter en her og der som også er gravide, og ingenting er jo så hyggelig som det, artig å ha bekjente og venner som også skal ha barn i år :)

Hadde sett frem til BIM-treffet som var forrige torsdag, men da ble jeg selfølgelig syk, fikk samme virus som mannen min hadde, mageknip og oppkast :x Egentlig litt morsomt også fordi jeg sa til mannen min at nå har jeg gått et helt svangerskap uten å være kvalm og spy en eneste dag, og når jeg da gjør det så er det hans skyld :ler:

Vel, vel, tiden går sakte men sikkert fremover, har begynnt å hente endel babyting som vi kunne låne av kjente og barnerommet er nesten ferdig, det er bare tapet som mangler. Skal høre med pappa om han har mulighet for å komme å hjelpe oss neste helg! :)

Jeg gleder meg så innmari til nurket vårt kommer, går og venter på innkalling til svangerskapskurs nå da! :) Vel, skal prøve å skrive litt oftere nå da, selv om jeg egentlig har gått veldig lei.... Jeg blir egentlig veldig fort lei ting og vil prøve noe nytt liksom...

Nå driver minimum og sparker igjen, det er så gøy :D

Mange hilsen Tvinny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann Tvinny

og gratulerer med bebis i magen!!! :D Morsomt å lese at bebisen har begynt å sparke mamman sin,blir vel litt mer virkeli da tenker jeg!!Synd å høre at du ble syk da...Håper at det gikk fort over,og at det ikke tok for mye krefter ut av deg.Du får kose deg masse i tiden fremover,og ta godt vare på deg selv å lilli bebisen... :D Skal bli spennede å følge med deg videre fremover. :)

Koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for melding i dagboka mi, det er alltid koselig å få :) Gleder meg veldig til ny ultralyd som jeg skal på 12 februar! Kanskje jeg ser hva det blir da!?

Mange hilsen Tvinny :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gjett om vi var heldige!!! Jeg hadde ringt på en vippestol via avisen og skulle hente den. Hun skulle bare ha 100 kr. for den så det var fint tenkte jeg :) Da vi kom dit spurte hun om jeg trengte noe klær og jeg sa som sant var at vi har jo ingenting siden dette vil bli vår førstefødte! Da spurte hun om jeg ville ha med meg en eske med barneklær! Selfølgelig ville jeg det! Esken var enorm og det var masse fint og nesten ubrukt klær oppi!! Jeg spurte om hun skulle ha noe for det men hun sa at hun hadde jo tenkt til å kjøre esken til Fretex uansett så jeg kunne bare ta det helt gratis!!! :D Snakk om flott tilbud!! Nå skal jeg til jordmor igjen på mandag og da er det bare en uke til ny ultralyd som mamma skal være med på. Jeg gleder meg fælt :) Lurer på om jeg har rett vedrørende min følelse om at det er en liten gutt der inne!??

God helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!!

Snakk om lykketreff da!!Vippestol og en eske med klær for 100 kr!! :D

Er alletider kjekt når en får slike positive overaskelser!Og det er jammen nok å bruke penger på når en ska ha små i huset..Er jo ikke akkurat lite en trenger.. :blunke:

Så kjekt at du skal på ul igjen da!!Er det noen spesiell grunn til det eller??Håper iallefall at du får vite det du vil vite,og at nurket viser seg for mammaen å mormoren sin fra sin aller beste side!!... :blunke:

Hvordan er formen ellers da?Har du blitt frisk igjen??Håper det da,så du kan nyyyyte graviditeten til det fulle!! :D :D

Her nermer det seg med stormskritt,er bare 2 uker igjen til vi reiser oppover.... :D Både gleder meg,og gruer meg noe enormt...Har en litt annen følelse i kroppen denne gangen,og forhåpentligvis så er det et godt tegn på at denne gangen :wink: blir det full klaff!! :D

Lykke til på ultralyd!!!

koser og klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...