AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #1 Del Skrevet 30. mai 2022 Hei, jeg visste ikke helt hvilket emne dette skulle under men jeg bare tok hobby og fritid😊 Det har seg sånn at jeg har en liten rideskole som jeg ser etter nye spranghester til, men ingen vil selge hesten sin til rideskole, Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 2cb3c...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #2 Del Skrevet 30. mai 2022 Sikkert fordi ingen vet om du vil være god med dyrene. Anonymkode: 9ebfa...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #3 Del Skrevet 31. mai 2022 Hestemarkedet i Norge er ganske dødt nå, få selgere og få kjøpere. Selgere av gode hester kan likevel i stor grad velge hjem og da er det lett å velge bort rideskoler. Personlig hadde jeg aldri solgt hest til en rideskole som ser etter spranghester, det høres ut som en oppskrift på beinproblemer. En rideskole som ønsker nye skolehester som også kan hoppes med høres hundre ganger mindre rødt flagg ut for meg. Man må nok også i større grad vise hvor godt man tar vare på hestene for å i det hele tatt bli vurdert. Anonymkode: 2ae93...293 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #4 Del Skrevet 31. mai 2022 Fordi mange rideskoler ikke er flinke til å lære elevene å ri skikkelig. Dvs mange sitter å drar hesten i munnen, sparker den i siden og har dårlig sits. Virker som at hovedmålet til mange rideskoler er at de bare skal holde seg i salen. Du skulle virkelig bevist for meg at du gjør ting skikkelig før jeg i det hele tatt hadde vurdert å selge hest til deg. Anonymkode: e067e...46d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #5 Del Skrevet 31. mai 2022 Det er ikke mange som ønsker for hesten sin at den skal bli ridd av mange forskjellige og uerfarne ryttere. Anonymkode: df1e4...167 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2022 #6 Del Skrevet 31. mai 2022 Og så er det noen hester som absolutt ikke egner seg i rideskole. Den forrige hesten jeg hadde kunne jeg glatt solgt til en rideskole, han elsket oppmerksomhet og kos, var veldig snill og godtok det meste av ryttere og oppførsel. Nåværende liker ikke mennesker og dulling, er grinete på boks hvis hun blir stående lenge inne, skikkelig utålmodig og veldig lite tilgivende ovenfor rytterfeil, ikke den du setter hvem som helst oppå med andre ord. Anonymkode: 61e1d...cf7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #7 Del Skrevet 3. juni 2022 På rideskolen min ser jeg etter spranghest pga at jeg har 4 vidrekommede ryttere som er fra 13-17 år som ønsker å starte stevnet og satse i sprang, de har starten noen klubbstevner men de har bare hoppa sånn 60 på klubbstevne siden hestene vi har nå ikke hopper høyrere enn 70 og de har hoppa mye høyere (den som har hoppa lavest av de har hoppa 120) så det er derfor vi vil ha en spranghest, de har grønt kort og jeg vil at de skal bli med på større stevner. Anonymkode: 2cb3c...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2022 #8 Del Skrevet 3. juni 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På rideskolen min ser jeg etter spranghest pga at jeg har 4 vidrekommede ryttere som er fra 13-17 år som ønsker å starte stevnet og satse i sprang, de har starten noen klubbstevner men de har bare hoppa sånn 60 på klubbstevne siden hestene vi har nå ikke hopper høyrere enn 70 og de har hoppa mye høyere (den som har hoppa lavest av de har hoppa 120) så det er derfor vi vil ha en spranghest, de har grønt kort og jeg vil at de skal bli med på større stevner. Anonymkode: 2cb3c...91d Jeg er TS forresten Anonymkode: 2cb3c...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #9 Del Skrevet 4. juni 2022 Hvorfor det er sånn? Vel, det er nok fordi mange hesteeiere har vært borti rideskoler før og har observert dårlig behandling og skolehester som har et dårlig liv. Ikke alle rideskoler er sånn, men de fleste har erfaring med dårlige rideskoler. Og da vil de ikke utsette egen hest for det. Anonymkode: 9702d...a88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #10 Del Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): På rideskolen min ser jeg etter spranghest pga at jeg har 4 vidrekommede ryttere som er fra 13-17 år som ønsker å starte stevnet og satse i sprang, de har starten noen klubbstevner men de har bare hoppa sånn 60 på klubbstevne siden hestene vi har nå ikke hopper høyrere enn 70 og de har hoppa mye høyere (den som har hoppa lavest av de har hoppa 120) så det er derfor vi vil ha en spranghest, de har grønt kort og jeg vil at de skal bli med på større stevner. Anonymkode: 2cb3c...91d Det er greit nok det, å det er fullt mulig at du har en av de seriøse rideskolene, men du må nok belage deg på å klare å overbevise folk om at hestene ikke blir satt i rovdrift med ørten uerfarne elever som ikke vet frem og tilbake på en sal. Anonymkode: e067e...46d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #11 Del Skrevet 4. juni 2022 Importer heller noen brukbare hester fra Danmark, der er det et mer proft marked. Hestemarkedet i Norge består for det meste av tenåringsjenter som driver med føleri, ala "Jeg vurderer å selge verdens beste gull til femstjerners hjem". Anonymkode: dff2c...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #12 Del Skrevet 4. juni 2022 21 hours ago, AnonymBruker said: På rideskolen min ser jeg etter spranghest pga at jeg har 4 vidrekommede ryttere som er fra 13-17 år som ønsker å starte stevnet og satse i sprang, de har starten noen klubbstevner men de har bare hoppa sånn 60 på klubbstevne siden hestene vi har nå ikke hopper høyrere enn 70 og de har hoppa mye høyere (den som har hoppa lavest av de har hoppa 120) så det er derfor vi vil ha en spranghest, de har grønt kort og jeg vil at de skal bli med på større stevner. Anonymkode: 2cb3c...91d Beklager, men du som rideskole skal ikke være forventet å holde elevene med startklar spranghest... Ønsker de å satse, må de være innstilte på å betale og ta ansvaret selv, mener jeg da. I tillegg er det få ryttere som har brukt tid og penger på å trene en startklar spranghest som ønsker at den skal gå i rideskole, av alle grunner nevnt før og sikkert en haug enda ikke nevnt.. Jeg synes også det høres veldig useriøst ut av deg å faktisk vurdere dette. Kostnadene kan da umulig forsvares for en liten rideskole (og hvor liten er egentlig en rideskole ned 4 rytter som vil satse på sprang? Hvordan har du sett for deg at det skulle foregå? Hvor innstilt er elevene dine på å betale for herligheten? Hesten vil koste mye, utstyr, treninger etc etc og alt må du da kunne dekke opp gjennom elevbetaligen? Skal hesten også gå i vanlig rideskole? Anonymkode: 32638...a3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2022 #13 Del Skrevet 4. juni 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Beklager, men du som rideskole skal ikke være forventet å holde elevene med startklar spranghest... Ønsker de å satse, må de være innstilte på å betale og ta ansvaret selv, mener jeg da. I tillegg er det få ryttere som har brukt tid og penger på å trene en startklar spranghest som ønsker at den skal gå i rideskole, av alle grunner nevnt før og sikkert en haug enda ikke nevnt.. Jeg synes også det høres veldig useriøst ut av deg å faktisk vurdere dette. Kostnadene kan da umulig forsvares for en liten rideskole (og hvor liten er egentlig en rideskole ned 4 rytter som vil satse på sprang? Hvordan har du sett for deg at det skulle foregå? Hvor innstilt er elevene dine på å betale for herligheten? Hesten vil koste mye, utstyr, treninger etc etc og alt må du da kunne dekke opp gjennom elevbetaligen? Skal hesten også gå i vanlig rideskole? Anonymkode: 32638...a3b Hesten skal IKKE gå i vanlig rideskole, dette er en ordning der jeg har hesten men de som skal bruke den må være med å betale for den siden jeg hjelper de så de kan satse, foreldrene er med på det og har råd til å være med å betale for hesten. Hesten skal bli kjøpt av rideskolen min men den skal bare bli brukt av de fire jentene og meg. Anonymkode: 2cb3c...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2022 #14 Del Skrevet 7. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 21.49): Hesten skal IKKE gå i vanlig rideskole, dette er en ordning der jeg har hesten men de som skal bruke den må være med å betale for den siden jeg hjelper de så de kan satse, foreldrene er med på det og har råd til å være med å betale for hesten. Hesten skal bli kjøpt av rideskolen min men den skal bare bli brukt av de fire jentene og meg. Anonymkode: 2cb3c...91d Kanskje greit å være tydelig på det med en gang? Anonymkode: e067e...46d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå