Gå til innhold

Hva synes du om navnet "Mercedes"? 🥰

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjenner også ei som heter det, hun er tre år nå. Har også sett jenter på Netflix-serier som heter det... er jo i samme gate som "Crystal" og "Diamond" som ikke er annet enn unikt og vakkert. Eneste forskjellen er at jeg ikke er ei typisk jålejente, har alltid vært interessert i ting som biler, fotball, jakt osv. Så Mercedes passer meg derfor bedre enn generiske "Frida" og "Anette".

Ts

Anonymkode: 19af8...08a

Er enig i at det er i samme sjanger som Crystal og Diamond, men er uenig i at de navnene er unike og vakre. Jeg tenker Mercedes også er i samme sjanger som Chanel, Dior ol. Du skriver også at du tenker Mercedes ikke er et jålete navn, jeg oppfatter det derimot som veldig jålete.

Dette er nok på HELT sisteplass over navn jeg ville kalt ungene mine, og mange vil nok være enige i det. Men det er jo til syvende og sist du som skal velge navnet. Dersom du synes det er ok at mange ikke vil like navnet, og du virkelig elsker det så tenker jeg at det er noe du kan velge. 

Anonymkode: 741b6...cb7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skogen4

Pedleder på avdelingen til datteren min fra høsten av heter Mercedes 😊 ikke noe jeg kunne døpt min eget barn, men navnet skjemmer ingen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota er finere. Toyota Corolla. Nyyyydelig! Da kan jeg garantere at hun blir en tøff jente som tåler en støyt og ikke et lettkrenka snøfnugg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg og barnefar er norske. Er nettopp poenget at det skal være uvanlig/unikt..

Ts

Mercedes som navn for ei jente som kommer fra spansktalende land hvor dette er tradisjon, er fint.

I alle andre tilfeller gir det sånn trailer trash/lav sosioøkonomisk status-vibber.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saab er bedre iom at den ikke produseres lenger. Evt Scania. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenker på hotel Cæsar. Det var vel konen til Åge?

Anonymkode: e84c2...b98

Som var ,nettopp, spanjol.

Anonymkode: 0db93...643

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker said:

Så Mercedes passer meg derfor bedre enn generiske "Frida" og "Anette".

Ts

Meg, meg, meg

Nå er det ikke DEG det er snakk om, men et uskyldig barn som skal få et blodharry navn hengende over seg helt til hun kan endre det selv. Stakkars barn!!! 

Skift navn selv til Mercedes, så gir du ungen din et vanlig norsk navn som hun kan trives med. 

Anonymkode: 6bf79...cb5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ganske wite trash å kalle opp barna etter dyre  luksus ting arbeiderklassen ikke har råd til selv, tipper barna i 2023 blir kalt strøm og fast eiendom😂

Anonymkode: f61f8...11f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har bil som min største hobby og venter ei jente som jeg vurderer å kalle "Mercedes" 😍 synes det er veldig unikt og det er også en av mine favoritt bil-merker 😉 hva synes dere om navnet?

På en bil? Flott. En baby/et barn? Nei…

Anonymkode: 4a227...4f8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns det høres litt teit ut på en helnorsk person. Mest med tanke på uttalen vi norske har.

Anonymkode: 6c879...767

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært inne på tanken å kalle barnet mitt Marseille. Litt i samme gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Slum

Anonymkode: fb99f...7fe

Ja enig. Det høres ut som en prostituert fra slummen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud for noen svar.

Mercedes er et helv vanlig navn i de fleste spanskspråklige land. Har man tilknytning syns jeg det er helt greit å bruke det, men man må jo tenke på hele navnet. Mercedes Sophia Nilsen høres litt rart ut.

Bilmerken Mercedes er forresten oppkalt etter nettopp en dame; Mercedes Jellinek.

Anonymkode: 6d730...449

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
jukkapalme skrev (1 time siden):

Toyota er finere. Toyota Corolla. Nyyyydelig! Da kan jeg garantere at hun blir en tøff jente som tåler en støyt og ikke et lettkrenka snøfnugg. 

Jeg kom inn her for å skrive Toyota. Mye finere melodi i det navnet enn Mercedes. Lada lyder fint det også. Og hva med Jaguar for en gutt?

Men seriøst, jeg reagere ikke negativt på navnet Mercedes om hun er spansk. Men Mercedes Pedersen og lignende blir bare feil.

Anonymkode: a1af7...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du vurdert Mazda eller kanskje Peugeot?

Anonymkode: 01c2d...ced

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg og barnefar er norske. Er nettopp poenget at det skal være uvanlig/unikt..

Ts

Navnet er mest populært i Spania og i USA. I sistnevnte er det 53101 jenter/kvinner som heter det. Det er 65 kvinner i Norge med navnet. Ikke så uvanlig unikt med andre ord. 
Om man ikke orker å si navnet fullt ut blir det vel Merse tenker jeg. (Som, hvis det finnes kreative unger, sikkert kan sammenligne med «berse» (bæsje)). 
«Bæsje, vil du leke?»

Anonymkode: 9a983...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kom inn her for å skrive Toyota. Mye finere melodi i det navnet enn Mercedes. Lada lyder fint det også. Og hva med Jaguar for en gutt?

Men seriøst, jeg reagere ikke negativt på navnet Mercedes om hun er spansk. Men Mercedes Pedersen og lignende blir bare feil.

Anonymkode: a1af7...f69

Tvillingparet Toyota og Jaguar! Nyyyydelig!

Jeg hadde heller ikke reagert på navnet Mercedes om hun var spansk. Men blir helt feil på en norsk jente, ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...