AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #61 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du høres jo nesten psykotisk og paranoid ut selv, med hvordan du klassifiserer hvordan alle med borderline har det. Anonymkode: 8e921...167 Hva er dette for måte å snakke til en fyr som åpenbart er traumtisert etter å ha blitt mishandlet av partneren sin? Det er forferdelig, og det er lov å bli sint, og dette er en diagnose som for de fleste vil gjøre dem uaktuelle for parforhold. At det finnes en og annen velfungerende med diagnosen er fint og flott det, men ikke relevant for tråden, da dama til TS åpenbart ikke er en av dem. Som går igjen, også i tråden, er at de som fungerer og har nytte av medisiner har mild grad, og er medisinert for tilleggsdiagnoser, som gjør at de greier seg akkurat. TS, du bør gå, regimet du lever under er umenneskelig, hun har ingen motivasjon for å oppsøke hjelp, og ved å tilpasse deg nykkene hennes eskalerer bare adferden hennes. Ta med deg en kompis, pakk sakene dine og gjør det slutt. Og ikke gjør det alene, det kan være veldig farlig, selv om du er mann og hun er kvinne. Jeg kjenner kvinner som har sendt større karer på legevakt, har dom for grov legemsskade og har blitt ilagt kontaktforbud. Vær forsiktig, og ta vare på deg selv. Anonymkode: 70703...42c 6
Tuppeluri Skrevet 29. mai 2022 #62 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): kjære mann bra du skrev tråden og at jeg så den jeg er selv mann, 30 år og var sammen med en psykotisk kjerring i 20 årene som viste seg at hun, søsteren og moren alle hadde borderline vær så snill mann, KOM DEG UT, LØP, LØP FØR DET ER FOR SENT disse damene er ekstremt psykotiske og ustabile, kvinner er allerede ustabile fra før av med østrogen, men tar du borderline inn i mixen får du en tikking time bomb vær så snill, fra mann til mann, kom deg vekk, litt fitte blir aldri vært en som ødlegger livet ditt har du sett amber heard og johnny depp saken ? amber heard har ekstrem borderline, bare som det er sagt, hun ble utrredet med det av legen og det er en av grunnene til at hun ødlegger JD sitt liv nå akkurat som min ex holdt på å ødlegge mitt liv kjenner du deg igjen i dette ? - slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen - beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn - er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne - kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag - serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline - rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika - borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig - Er deprimerte av og på hele tiden kjente du deg igjen ? vær så snill løp jeg var sammen med en slik en i 3 år og det gikk ut over min egen helse, til slutt lurte hun meg mmed å droppe p pillen i all hemmlighet for å få barn med meg fordi hun ville at vi skulle være sammen, jeg måtte fysisk bære henne til sykehuset for å ta abort, ellers hadde hun ødelagt både mitt og barnet sitt liv. hun var sykt ustabil og anklaget meg for utroskap 24/7, slo opp 3 ganger i uken, lagde drama 24/7, var esktremt sjalu endte opp med at hun selv var utro, med flere. Hun slo meg mange ganger , hun verbalt misbrukte meg, sa utrolig stygge ting til meg som jeg aldri ville sagt til noen. gikk å pulte alle på jobben og exen sin mens vi var sammen pga vi hadde en " dårlig periode" jeg hadde elektriker eksamen og måtte konsentrere meg i en uke og da mente hun at jeg ikke brydde meg om henne så hun gikk å pulte 2 kollegaer og exen sin har snakket med venner av meg og dette har hun gjort etter jeg slo opp med henne - pult alle på jobben og vært en felleshore i sine 2 neste jobber - fått kjønnsykdommer - hun knivstakk sin neste kjæreste i sjalusi - hun stjal 200 000 av exen i bitterhet og kom i fengsel - igjen, serie utro med alle sine nye kjærester - sliter med narko og alkohol misbruk osv osv Anonymkode: a1e0e...b99 Å gode gud mann, her drar du alle med borderline over en kam! Skal kommentere på de tinga du mener ALLE vi med borderline gjør/har - slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen En med borderline har problemer med forhold mellom mennesker, det er ofte de ikke klarer å holde på forhold. Oftest så er det fordi at de skyver partnern sin unna fordi de har dårlig selvtillit. Jeg har vært i det samme forholdet i snart 10år nå og har fortsatt ikke slått opp en eneste gang. - beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn De med borderline er livredd for å bli forlatt. De blir mistenksomme fordi de har opplevd traumer i barndommen, og blitt forlatt til seg selv. Ja, de med borderline er mer mistenksomme, men alle driver ikke å beskylder partneren for utroskap i tide og utide. - er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne De er ikke bare sinnsykt sjalu, de er også sinnsykt sinna, glad, lei seg, opprømt, redd osv. Følelsene er overveldene, det er ikke noe vi kan noe for, jeg beklager for at våre overveldene følelser tar overhånd. Men dette kan "fikses/bli bedre", med mentaliseringsterapi, sterkt anbefalt. Jeg sleit med sterk sjalusi en periode jeg var mye usikker og hadde veldig lavt selvbilde. Etter en god del timer hos psykolog så har jeg blitt mye bedre. Er i hvertfall ikke ekstremt sjalu lengre. - kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag Hvis ikke du har fått det med deg, så heter borderline egentlig "Emosjonell Ustabil Personlighets forstyrrelse". Ja følelsene er som en berg og dalbane. Det skal lite til for at den går fra topp til bånn og motsatt. For noen er det vanskeligere å komme på oversiden igjen. Det er som været i Norge, det kan være sol, regn og snø på samme dag. Og igjen, dette kan også behandles med terapi. - serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline Jeg har aldri vært utro, og kunne aldri tenkt meg å vært utro. Er du en person som er utro så er det på bakgrunn av hvem du er som person og hemninger, ikke hvilken lidelse du har. - rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika Jeg er både avholds og holder meg langt unna knark. Å ingen jeg kjenner med samme diagnosen driver med verken av delene. - borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig Ja vi er ustabile, det ligger som sagt i navnet, men det gjelder følelser, ikke vold alene. Når jeg var på mitt værste så ble jeg voldelig mot meg selv. Drev med selvskading. Det gikk aldri utover samboer på noe vis. Han ble verken slått eller sparka. Nærmeste "volden" jeg kommer på er silent treatment, for å signalisere at jeg ville være i fred å roe meg ned. - Er deprimerte av og på hele tiden Du burde lære deg noe som heter toleransevinduet. Der er det enten høyt eller lavt eller midt på. Er du i bånn så er du deprimert, er du på topp er du enten overgira eller sinna. Det er vanlig at vi med borderline er mye deprimert fordi vi går rundt å har dårlig selvtillit, er redd for å bli forlatt og følelsene går opp og ned i mente hele tiden. Vi blir veldig slitne og deprimert over noe vi ikke kan noe for. Diagnosen borderline (Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse) er noe som er forårsaket av traumer. Denne dama du såkalt har hatt har nok hatt en god del traumer i barndommen hu ikke kommer over, og kanskje ikke har fått hjelp med. Jeg sier ikke at noe av det hu har gjort mot deg kan forsvares (Siden du sammenligner hu med Amber Heard), men hu burde fått riktig hjelp for lenge siden. Jeg støtter heller ikke Amber Heard, og er 100% på Johnny sin side selv om Heard har samme diagnose som meg, men det er tydelig at Heard burde fått hjelp for lenge siden. Noen ganger ser man problemene sine selv, andre ganger trenger man hjelp av andre. Jeg fant det ut selv, og i dag er jeg mye bedre og lever godt med borderline selv om det til tider er veldig slitsomt. Er så lei av dere som stigmatiserer denne diagnosen. Den definerer oss ikke, den gir oss et handicap. 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #63 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er dette for måte å snakke til en fyr som åpenbart er traumtisert etter å ha blitt mishandlet av partneren sin? Det er forferdelig, og det er lov å bli sint, og dette er en diagnose som for de fleste vil gjøre dem uaktuelle for parforhold. At det finnes en og annen velfungerende med diagnosen er fint og flott det, men ikke relevant for tråden, da dama til TS åpenbart ikke er en av dem. Som går igjen, også i tråden, er at de som fungerer og har nytte av medisiner har mild grad, og er medisinert for tilleggsdiagnoser, som gjør at de greier seg akkurat. TS, du bør gå, regimet du lever under er umenneskelig, hun har ingen motivasjon for å oppsøke hjelp, og ved å tilpasse deg nykkene hennes eskalerer bare adferden hennes. Ta med deg en kompis, pakk sakene dine og gjør det slutt. Og ikke gjør det alene, det kan være veldig farlig, selv om du er mann og hun er kvinne. Jeg kjenner kvinner som har sendt større karer på legevakt, har dom for grov legemsskade og har blitt ilagt kontaktforbud. Vær forsiktig, og ta vare på deg selv. Anonymkode: 70703...42c Unnskyld meg men hvem er du til å snakke? Personen hentyder At alle med BPD er like, i hvertfall alle kvinner. Jeg har borderline selv, så med mindre du har samme diagnose synes jeg ikke du bør uttale deg om noe du ikke har peiling på. sa personene eller jeg at jeg har mild diagnose borderline? Fordi jeg fungerer ved hjelp av medisin og anbefaler dette for ts? Jeg har vært til utredning og ble diagnosert med borderline. Men fikk ikke noe «klasseskille» av mild eller Alvorlig grad BPD. Heller ingen jeg kjenner som har fått diagnose har fått dette klasseskille etter diagnosen heller. synes du skyter deg selv i leggen her med at jeg ikke får stille spørsmål eller gi svar ved det personen sa, når personen sier at alle kvinner med BPD er like. Ts sin kjæreste kan likeså gjerne ha disse «tillegsdiagnosene» som hjelper med medisinering. Angst, panikkanfall og ocd tanker blant annet. Anonymkode: 8e921...167 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #64 Skrevet 29. mai 2022 Tuppeluri skrev (7 minutter siden): Å gode gud mann, her drar du alle med borderline over en kam! Skal kommentere på de tinga du mener ALLE vi med borderline gjør/har - slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen En med borderline har problemer med forhold mellom mennesker, det er ofte de ikke klarer å holde på forhold. Oftest så er det fordi at de skyver partnern sin unna fordi de har dårlig selvtillit. Jeg har vært i det samme forholdet i snart 10år nå og har fortsatt ikke slått opp en eneste gang. - beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn De med borderline er livredd for å bli forlatt. De blir mistenksomme fordi de har opplevd traumer i barndommen, og blitt forlatt til seg selv. Ja, de med borderline er mer mistenksomme, men alle driver ikke å beskylder partneren for utroskap i tide og utide. - er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne De er ikke bare sinnsykt sjalu, de er også sinnsykt sinna, glad, lei seg, opprømt, redd osv. Følelsene er overveldene, det er ikke noe vi kan noe for, jeg beklager for at våre overveldene følelser tar overhånd. Men dette kan "fikses/bli bedre", med mentaliseringsterapi, sterkt anbefalt. Jeg sleit med sterk sjalusi en periode jeg var mye usikker og hadde veldig lavt selvbilde. Etter en god del timer hos psykolog så har jeg blitt mye bedre. Er i hvertfall ikke ekstremt sjalu lengre. - kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag Hvis ikke du har fått det med deg, så heter borderline egentlig "Emosjonell Ustabil Personlighets forstyrrelse". Ja følelsene er som en berg og dalbane. Det skal lite til for at den går fra topp til bånn og motsatt. For noen er det vanskeligere å komme på oversiden igjen. Det er som været i Norge, det kan være sol, regn og snø på samme dag. Og igjen, dette kan også behandles med terapi. - serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline Jeg har aldri vært utro, og kunne aldri tenkt meg å vært utro. Er du en person som er utro så er det på bakgrunn av hvem du er som person og hemninger, ikke hvilken lidelse du har. - rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika Jeg er både avholds og holder meg langt unna knark. Å ingen jeg kjenner med samme diagnosen driver med verken av delene. - borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig Ja vi er ustabile, det ligger som sagt i navnet, men det gjelder følelser, ikke vold alene. Når jeg var på mitt værste så ble jeg voldelig mot meg selv. Drev med selvskading. Det gikk aldri utover samboer på noe vis. Han ble verken slått eller sparka. Nærmeste "volden" jeg kommer på er silent treatment, for å signalisere at jeg ville være i fred å roe meg ned. - Er deprimerte av og på hele tiden Du burde lære deg noe som heter toleransevinduet. Der er det enten høyt eller lavt eller midt på. Er du i bånn så er du deprimert, er du på topp er du enten overgira eller sinna. Det er vanlig at vi med borderline er mye deprimert fordi vi går rundt å har dårlig selvtillit, er redd for å bli forlatt og følelsene går opp og ned i mente hele tiden. Vi blir veldig slitne og deprimert over noe vi ikke kan noe for. Diagnosen borderline (Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse) er noe som er forårsaket av traumer. Denne dama du såkalt har hatt har nok hatt en god del traumer i barndommen hu ikke kommer over, og kanskje ikke har fått hjelp med. Jeg sier ikke at noe av det hu har gjort mot deg kan forsvares (Siden du sammenligner hu med Amber Heard), men hu burde fått riktig hjelp for lenge siden. Jeg støtter heller ikke Amber Heard, og er 100% på Johnny sin side selv om Heard har samme diagnose som meg, men det er tydelig at Heard burde fått hjelp for lenge siden. Noen ganger ser man problemene sine selv, andre ganger trenger man hjelp av andre. Jeg fant det ut selv, og i dag er jeg mye bedre og lever godt med borderline selv om det til tider er veldig slitsomt. Er så lei av dere som stigmatiserer denne diagnosen. Den definerer oss ikke, den gir oss et handicap. Dette var et veldig fint innlegg ❤️ Som virkelig er verdt å lese. Spesielt for folk som stigmatiserer og ikke legger skjul på at de synes at vi med denne diagnosen er søppel. Anonymkode: 8e921...167 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #65 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette var et veldig fint innlegg ❤️ Som virkelig er verdt å lese. Spesielt for folk som stigmatiserer og ikke legger skjul på at de synes at vi med denne diagnosen er søppel. Anonymkode: 8e921...167 enig det, veldig fint skrevet. fyldig og godt Anonymkode: 7dbeb...236 1 1
Michaelhe Skrevet 29. mai 2022 #66 Skrevet 29. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): ts. ja hun fikk diagnosen for et par år siden, jeg er kjempe sliten, men jeg vil gjerne være der for henne, nå ignorerer hun meg fordi jeg ikke sendte bevis til henne i går kveld at jeg fikk snap av kompisen min. hun skal søke om besøksforbud nå pga manglede bevis =/ Anonymkode: 7dbeb...236 Vel, besøksforbud er jo noe domstolene tar ut mot obsessive mennesker, stalkere, dusjfilmere og mennesker som har et innbilt forhold til enkelte de aldri har snakket med eller møtt. Hun kan jo bare nekte deg sex Det gjør jo samme nytten. Endret 29. mai 2022 av Michaelhe 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2022 #67 Skrevet 29. mai 2022 Tuppeluri skrev (31 minutter siden): Å gode gud mann, her drar du alle med borderline over en kam! Skal kommentere på de tinga du mener ALLE vi med borderline gjør/har - slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen En med borderline har problemer med forhold mellom mennesker, det er ofte de ikke klarer å holde på forhold. Oftest så er det fordi at de skyver partnern sin unna fordi de har dårlig selvtillit. Jeg har vært i det samme forholdet i snart 10år nå og har fortsatt ikke slått opp en eneste gang. - beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn De med borderline er livredd for å bli forlatt. De blir mistenksomme fordi de har opplevd traumer i barndommen, og blitt forlatt til seg selv. Ja, de med borderline er mer mistenksomme, men alle driver ikke å beskylder partneren for utroskap i tide og utide. - er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne De er ikke bare sinnsykt sjalu, de er også sinnsykt sinna, glad, lei seg, opprømt, redd osv. Følelsene er overveldene, det er ikke noe vi kan noe for, jeg beklager for at våre overveldene følelser tar overhånd. Men dette kan "fikses/bli bedre", med mentaliseringsterapi, sterkt anbefalt. Jeg sleit med sterk sjalusi en periode jeg var mye usikker og hadde veldig lavt selvbilde. Etter en god del timer hos psykolog så har jeg blitt mye bedre. Er i hvertfall ikke ekstremt sjalu lengre. - kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag Hvis ikke du har fått det med deg, så heter borderline egentlig "Emosjonell Ustabil Personlighets forstyrrelse". Ja følelsene er som en berg og dalbane. Det skal lite til for at den går fra topp til bånn og motsatt. For noen er det vanskeligere å komme på oversiden igjen. Det er som været i Norge, det kan være sol, regn og snø på samme dag. Og igjen, dette kan også behandles med terapi. - serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline Jeg har aldri vært utro, og kunne aldri tenkt meg å vært utro. Er du en person som er utro så er det på bakgrunn av hvem du er som person og hemninger, ikke hvilken lidelse du har. - rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika Jeg er både avholds og holder meg langt unna knark. Å ingen jeg kjenner med samme diagnosen driver med verken av delene. - borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig Ja vi er ustabile, det ligger som sagt i navnet, men det gjelder følelser, ikke vold alene. Når jeg var på mitt værste så ble jeg voldelig mot meg selv. Drev med selvskading. Det gikk aldri utover samboer på noe vis. Han ble verken slått eller sparka. Nærmeste "volden" jeg kommer på er silent treatment, for å signalisere at jeg ville være i fred å roe meg ned. - Er deprimerte av og på hele tiden Du burde lære deg noe som heter toleransevinduet. Der er det enten høyt eller lavt eller midt på. Er du i bånn så er du deprimert, er du på topp er du enten overgira eller sinna. Det er vanlig at vi med borderline er mye deprimert fordi vi går rundt å har dårlig selvtillit, er redd for å bli forlatt og følelsene går opp og ned i mente hele tiden. Vi blir veldig slitne og deprimert over noe vi ikke kan noe for. Diagnosen borderline (Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse) er noe som er forårsaket av traumer. Denne dama du såkalt har hatt har nok hatt en god del traumer i barndommen hu ikke kommer over, og kanskje ikke har fått hjelp med. Jeg sier ikke at noe av det hu har gjort mot deg kan forsvares (Siden du sammenligner hu med Amber Heard), men hu burde fått riktig hjelp for lenge siden. Jeg støtter heller ikke Amber Heard, og er 100% på Johnny sin side selv om Heard har samme diagnose som meg, men det er tydelig at Heard burde fått hjelp for lenge siden. Noen ganger ser man problemene sine selv, andre ganger trenger man hjelp av andre. Jeg fant det ut selv, og i dag er jeg mye bedre og lever godt med borderline selv om det til tider er veldig slitsomt. Er så lei av dere som stigmatiserer denne diagnosen. Den definerer oss ikke, den gir oss et handicap. Dette var veldig fint skrevet ❤️ Jeg har ikke diagnosen, men har vært feildiagnotisert med det i 15 år. En ting jeg opplevde var at mange hadde forutinntatte og generaliserende meninger om meg kun pga diagnosen. Men dette ble drastisk forandret på da den ble byttet med en annen diagnose. Det var da jeg egentlig forstod hvor mye stigma de med eupf møter. Så det var fint å få en mer nyansert fremstilling. Anonymkode: 93c1b...53e 2
Silva Pluvialis Skrevet 29. mai 2022 #68 Skrevet 29. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): kjære mann bra du skrev tråden og at jeg så den jeg er selv mann, 30 år og var sammen med en psykotisk kjerring i 20 årene som viste seg at hun, søsteren og moren alle hadde borderline vær så snill mann, KOM DEG UT, LØP, LØP FØR DET ER FOR SENT disse damene er ekstremt psykotiske og ustabile, kvinner er allerede ustabile fra før av med østrogen, men tar du borderline inn i mixen får du en tikking time bomb vær så snill, fra mann til mann, kom deg vekk, litt fitte blir aldri vært en som ødlegger livet ditt har du sett amber heard og johnny depp saken ? amber heard har ekstrem borderline, bare som det er sagt, hun ble utrredet med det av legen og det er en av grunnene til at hun ødlegger JD sitt liv nå akkurat som min ex holdt på å ødlegge mitt liv kjenner du deg igjen i dette ? - slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen - beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn - er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne - kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag - serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline - rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika - borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig - Er deprimerte av og på hele tiden kjente du deg igjen ? vær så snill løp jeg var sammen med en slik en i 3 år og det gikk ut over min egen helse, til slutt lurte hun meg mmed å droppe p pillen i all hemmlighet for å få barn med meg fordi hun ville at vi skulle være sammen, jeg måtte fysisk bære henne til sykehuset for å ta abort, ellers hadde hun ødelagt både mitt og barnet sitt liv. hun var sykt ustabil og anklaget meg for utroskap 24/7, slo opp 3 ganger i uken, lagde drama 24/7, var esktremt sjalu endte opp med at hun selv var utro, med flere. Hun slo meg mange ganger , hun verbalt misbrukte meg, sa utrolig stygge ting til meg som jeg aldri ville sagt til noen. gikk å pulte alle på jobben og exen sin mens vi var sammen pga vi hadde en " dårlig periode" jeg hadde elektriker eksamen og måtte konsentrere meg i en uke og da mente hun at jeg ikke brydde meg om henne så hun gikk å pulte 2 kollegaer og exen sin har snakket med venner av meg og dette har hun gjort etter jeg slo opp med henne - pult alle på jobben og vært en felleshore i sine 2 neste jobber - fått kjønnsykdommer - hun knivstakk sin neste kjæreste i sjalusi - hun stjal 200 000 av exen i bitterhet og kom i fengsel - igjen, serie utro med alle sine nye kjærester - sliter med narko og alkohol misbruk osv osv Anonymkode: a1e0e...b99 AnonymBruker skrev (8 timer siden): les tråden jeg skrev, min borderline psykotiske ex gjordet akkurat det samme , anklagelser hver eneste dag, bunnlav selvtillit og drama 24/7 kom deg vekk mann før det ødlegger deg, la hun gå og ødlegge en annen sitt liv, les tråden jeg skrev her Anonymkode: a1e0e...b99 AnonymBruker skrev (8 timer siden): hvorfor i helvete skal man løse dette med anti deppremerende medisiner og forsette forholdet ? mens kvinner skriker " DUMP HAM" bare han legger gaffelen ned i feil skuff på kjøkkenet? borderline er for de sykeste psychoene i samfunnet, har selv vært der og ALDRI igjen, ALDRI. det som johnny depp går gjennom nå med amber heard er det samme, psykotisk borderline crazy bitch ts må komme seg langt langt langt vekk og la hun øødlegge sitt eget liv isteden Anonymkode: a1e0e...b99 Tror ikke du vet hva "psykotisk" betyr. 3
Maestro Skrevet 30. mai 2022 #69 Skrevet 30. mai 2022 Jeg er så heldig og ha to gode venninner med Borderline 🫣😂 Det jeg merker er; Gjør det meste de kan, for og få ting på dems måte. Liksom, få viljen sin. Føler seg veldig alene og er egentlig redd for og være alene og bli forlatt. Selvom det ofte er dems skyld at folk ikke ønsker kontakt. Bråsint Gjør mye utav småting. Guri jeg har hatt mange diskusjoner med hun ene 🫣 og hun gir seg jo ikke heller Liker og ha kontroll, på sånn alt Hun andre er mye lei seg, å har depresjon og angst og adhd. Og litt sånn, jeg vil jeg vil, men får ikke til. Misforstår veldig lett! Blir mye pes rundt dette. Så klare taler må til. Hun ene er veldig slik at alle skal se synd på henne. Den biter ikke jeg på, jeg har selv hatt langvarig psykose, hatt panikkangst i flere år. Og jeg griner ikke om dette. Men! Det er veldig hyggelige jenter, kjekke og være med. Men hadde aldri gått i forhold med en med den diagnosen. 1
Rosagodis Skrevet 30. mai 2022 #70 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg hat borderline og vært sammen med mannen i 18 år, var slik som din dame før jeg begynte på medisiner. Siden jeg begynte på medisinen så har alt blitt mye bedre. Anonymkode: 26826...27a Kan jeg spørre åssen medisiner?
Maestro Skrevet 30. mai 2022 #71 Skrevet 30. mai 2022 Rosaullteppe skrev (16 minutter siden): Kan jeg spørre åssen medisiner? Hun ene venninnen min bruker zoloft, for og ha følelser, som gir depresjon og angst i noe lunde i sjakk. Tillegg til musikk terapi og samtaler. Ikke meg du spurte, men jeg engasjerer meg sånn 🫣🤓 1
Rosagodis Skrevet 30. mai 2022 #72 Skrevet 30. mai 2022 Maestro skrev (12 minutter siden): Hun ene venninnen min bruker zoloft, for og ha følelser, som gir depresjon og angst i noe lunde i sjakk. Tillegg til musikk terapi og samtaler. Ikke meg du spurte, men jeg engasjerer meg sånn 🫣🤓 Takk for svar ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #73 Skrevet 30. mai 2022 Har et familiemedlem med denne diagnosen og min erfaring er at det er bare å pakke sakene og komme seg avgårde. Helst i går. Om du ikke er villig til å gjøre det slutt må du akseptere at dette blir livet ditt så lenge dere er sammen. Anonymkode: 3fc7b...5c3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #74 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et familiemedlem med denne diagnosen og min erfaring er at det er bare å pakke sakene og komme seg avgårde. Helst i går. Om du ikke er villig til å gjøre det slutt må du akseptere at dette blir livet ditt så lenge dere er sammen. Anonymkode: 3fc7b...5c3 Enig,det er trist men sant,MEN ikke alle med den diagnosen er slik,kjenner noen med medisiner,de fungerer fint.Kjenner også en som var gift og hadde det som deg ts,dvs hun innså ikke diagnosen og ville ikke ha medisin.Han ble helt utslitt og deprimert og måtte gå.Følg hjertet ditt ts.og du må ha en plan og noen med deg,helst hente tingene når hun er borte.ville ha sagt det til henne en plass dere kan sitte for dere selv,men folk i nærheten om du forstår,hun kan få en voldsom reaksjon.du kan rådføre deg på evt krisesenter.føler med deg💙 Anonymkode: 308e8...4a4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #75 Skrevet 30. mai 2022 Tuppeluri skrev (17 timer siden): Å gode gud mann, her drar du alle med borderline over en kam! Skal kommentere på de tinga du mener ALLE vi med borderline gjør/har - slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen En med borderline har problemer med forhold mellom mennesker, det er ofte de ikke klarer å holde på forhold. Oftest så er det fordi at de skyver partnern sin unna fordi de har dårlig selvtillit. Jeg har vært i det samme forholdet i snart 10år nå og har fortsatt ikke slått opp en eneste gang. - beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn De med borderline er livredd for å bli forlatt. De blir mistenksomme fordi de har opplevd traumer i barndommen, og blitt forlatt til seg selv. Ja, de med borderline er mer mistenksomme, men alle driver ikke å beskylder partneren for utroskap i tide og utide. - er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne De er ikke bare sinnsykt sjalu, de er også sinnsykt sinna, glad, lei seg, opprømt, redd osv. Følelsene er overveldene, det er ikke noe vi kan noe for, jeg beklager for at våre overveldene følelser tar overhånd. Men dette kan "fikses/bli bedre", med mentaliseringsterapi, sterkt anbefalt. Jeg sleit med sterk sjalusi en periode jeg var mye usikker og hadde veldig lavt selvbilde. Etter en god del timer hos psykolog så har jeg blitt mye bedre. Er i hvertfall ikke ekstremt sjalu lengre. - kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag Hvis ikke du har fått det med deg, så heter borderline egentlig "Emosjonell Ustabil Personlighets forstyrrelse". Ja følelsene er som en berg og dalbane. Det skal lite til for at den går fra topp til bånn og motsatt. For noen er det vanskeligere å komme på oversiden igjen. Det er som været i Norge, det kan være sol, regn og snø på samme dag. Og igjen, dette kan også behandles med terapi. - serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline Jeg har aldri vært utro, og kunne aldri tenkt meg å vært utro. Er du en person som er utro så er det på bakgrunn av hvem du er som person og hemninger, ikke hvilken lidelse du har. - rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika Jeg er både avholds og holder meg langt unna knark. Å ingen jeg kjenner med samme diagnosen driver med verken av delene. - borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig Ja vi er ustabile, det ligger som sagt i navnet, men det gjelder følelser, ikke vold alene. Når jeg var på mitt værste så ble jeg voldelig mot meg selv. Drev med selvskading. Det gikk aldri utover samboer på noe vis. Han ble verken slått eller sparka. Nærmeste "volden" jeg kommer på er silent treatment, for å signalisere at jeg ville være i fred å roe meg ned. - Er deprimerte av og på hele tiden Du burde lære deg noe som heter toleransevinduet. Der er det enten høyt eller lavt eller midt på. Er du i bånn så er du deprimert, er du på topp er du enten overgira eller sinna. Det er vanlig at vi med borderline er mye deprimert fordi vi går rundt å har dårlig selvtillit, er redd for å bli forlatt og følelsene går opp og ned i mente hele tiden. Vi blir veldig slitne og deprimert over noe vi ikke kan noe for. Diagnosen borderline (Emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse) er noe som er forårsaket av traumer. Denne dama du såkalt har hatt har nok hatt en god del traumer i barndommen hu ikke kommer over, og kanskje ikke har fått hjelp med. Jeg sier ikke at noe av det hu har gjort mot deg kan forsvares (Siden du sammenligner hu med Amber Heard), men hu burde fått riktig hjelp for lenge siden. Jeg støtter heller ikke Amber Heard, og er 100% på Johnny sin side selv om Heard har samme diagnose som meg, men det er tydelig at Heard burde fått hjelp for lenge siden. Noen ganger ser man problemene sine selv, andre ganger trenger man hjelp av andre. Jeg fant det ut selv, og i dag er jeg mye bedre og lever godt med borderline selv om det til tider er veldig slitsomt. Er så lei av dere som stigmatiserer denne diagnosen. Den definerer oss ikke, den gir oss et handicap. Tusen takk for et fint innlegg. Jeg har selv diagnosen, og syns både personen du siterer og ts skisserer en ekstrem utgave av sorten. Anonymkode: a8fdb...130 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #76 Skrevet 30. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): kjære mann bra du skrev tråden og at jeg så den jeg er selv mann, 30 år og var sammen med en psykotisk kjerring i 20 årene som viste seg at hun, søsteren og moren alle hadde borderline vær så snill mann, KOM DEG UT, LØP, LØP FØR DET ER FOR SENT disse damene er ekstremt psykotiske og ustabile, kvinner er allerede ustabile fra før av med østrogen, men tar du borderline inn i mixen får du en tikking time bomb vær så snill, fra mann til mann, kom deg vekk, litt fitte blir aldri vært en som ødlegger livet ditt har du sett amber heard og johnny depp saken ? amber heard har ekstrem borderline, bare som det er sagt, hun ble utrredet med det av legen og det er en av grunnene til at hun ødlegger JD sitt liv nå akkurat som min ex holdt på å ødlegge mitt liv kjenner du deg igjen i dette ? - slår opp med deg 2-4 ganger hver ENSTE uke, så blir sammen igjen - beskjylder deg for utroskap hele tiden uten noen som helst grunn - er sinnsykt sjalu, langt mer enn en vanlig gjennomsnittskvinne - kan være godt humør , så plutselig vrære hysteriks, så sint, så være godt humør igjen, så være deprimert så være sint igjen så glad igjen, alt på en dag - serie utro, alle med borderline personlighetsforstyrrelse er utro og har vært utro i alle sine forhold, forskning bekrefter at utroskap er en av de vanligste egenskapene for de med borderline - rusmisbruk/alkoholmisbruk. folk med borderline har et stort eller noe misbruk av alkohol eller narkotika - borderline mennesker er svært ustabil og kan bli voldelig - Er deprimerte av og på hele tiden kjente du deg igjen ? vær så snill løp jeg var sammen med en slik en i 3 år og det gikk ut over min egen helse, til slutt lurte hun meg mmed å droppe p pillen i all hemmlighet for å få barn med meg fordi hun ville at vi skulle være sammen, jeg måtte fysisk bære henne til sykehuset for å ta abort, ellers hadde hun ødelagt både mitt og barnet sitt liv. hun var sykt ustabil og anklaget meg for utroskap 24/7, slo opp 3 ganger i uken, lagde drama 24/7, var esktremt sjalu endte opp med at hun selv var utro, med flere. Hun slo meg mange ganger , hun verbalt misbrukte meg, sa utrolig stygge ting til meg som jeg aldri ville sagt til noen. gikk å pulte alle på jobben og exen sin mens vi var sammen pga vi hadde en " dårlig periode" jeg hadde elektriker eksamen og måtte konsentrere meg i en uke og da mente hun at jeg ikke brydde meg om henne så hun gikk å pulte 2 kollegaer og exen sin har snakket med venner av meg og dette har hun gjort etter jeg slo opp med henne - pult alle på jobben og vært en felleshore i sine 2 neste jobber - fått kjønnsykdommer - hun knivstakk sin neste kjæreste i sjalusi - hun stjal 200 000 av exen i bitterhet og kom i fengsel - igjen, serie utro med alle sine nye kjærester - sliter med narko og alkohol misbruk osv osv Anonymkode: a1e0e...b99 Vet du hva psykotisk betyr i det hele tatt? Anonymkode: a9bf8...8a6 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #77 Skrevet 30. mai 2022 Nei. Ikke finn deg i dette. Hvis noen tror at det bare er å spise litt piller mot dette så tar de feil. Anonymkode: a0558...1c1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #78 Skrevet 30. mai 2022 Tror ærlig talt dama di bruker diagnosen sin som unnskyldning for å få være ett troll..uansett hvilken diagnose noen har er ikke dette godt nok til å bli akseptert eller bli skyldt på en diagnose. Det er selvsagt ikke sånn at kvinner med borderline fungerer sånn som dette i forhold, selv om det åpenbart er noen bitre menn i tråden som forsøker lage et slikt bilde. Anonymkode: 1d1a8...cf7 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #79 Skrevet 30. mai 2022 Jeg synes denne artikkelen er god om man vil forstå de med bordeline litt bedre. https://www.kk.no/livet/stine-har-borderline-personlighetsforstyrrelse/73080722 Anonymkode: 93c1b...53e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 #80 Skrevet 30. mai 2022 Jeg har en kamerat som ble sammen med ei med borderline og adhd. Hun har nå blitt min beste venninne. Hun er medisinert for adhd, og har gått fire år i terapi for å hanskes med personlighetsforstyrrelsen. Hun er et helt nydelig menneske, ja hun har noen emosjonelle svingninger, men ikke noe i nærheten av hva du beskriver TS. Hvis hun tar det på alvor, går i behandling, og kanskje får medisiner, kan det være håp. Hvis ikke bør du komme deg unna Anonymkode: e1a73...a75 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå